Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: R32 vs 147GTA
147 GTA 71 43.29%
R32 93 56.71%
Voters: 164. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 18-09-12, 10:03   #46
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: VW Golf IV R32 vs. Alfa Romeo 147 GTA

Quote:
Originally Posted by ekofresh View Post
costurile de intretinere si aici includ tot, revizii, consum, piese, care per total sunt ceva mai ridicate. Poti compara pretul unei bascule bune de la 156 - 500lei cu toate bucsele de la Leon 1M.
Daca faci comparatia in felul asta, da, Alfa e proasta si se strica, nu toti au 1800lei sa schimbe 4 bascule pe puntea fata fara manopera iar ca sa schimbi bieletele mai plusezi cateva sute de lei bune. Prin urmare ca sa schimbi toata supensia pe fata sari de 3000lei doar piesele, si atunci da, cand nu sunt bani e proasta.
Cand ajungi sa cumperi o masina sh prin pretul mic cu o intretinere nu tocmai ieftina si multi nu reusesc sa mai tina pasul ulterior, se cam strica treaba, ba chiar se impute si apar diversi "utilizatori" care spun ca sunt proaste si nu sunt fiabile.
147/156/GT sunt Alfe de la inceputul anilor 2000 care au costuri de intretinere asemanatoare cu masinile din aceleasi clase dar din anii 2005. La 159/Brera situatia e mai complicata, preturile aprox. se dubleaza fata de generatiile anterioare, adica o simpla revizie la 159 e de doua ori mai scumpa ca la 156.
Mi-e greu sa cred ca prietenul tau cu GT jtdm a avut probleme la motor sau probleme electrice, GT-ul jtdm e chiar o masina reusita la capitolul asta. Daca tu spui ca motorul de 1.9 de pe GT i-a facut probleme inseamna ca Opel-urile cu 1.9 de la Fiat sunt niste petarde si eu chiar nu am auzit Opelisti sa se planga de acest motor, ba mai mult s-au intristat cand au auzit ca e de Fiat si masinile lor nu mai sunt atat de nemtesti pe cat credeau.
Te credeam ca stii despre ce vorbesti daca imi dadeai exemple de 2.0 JTS cu probleme, dar daca tu spui ca jtd si jtdm sunt motoare cu probleme, petarde, inseamna ca esti chiar pe langa si nu faci decat sa vorbesti din imaginatie.
Cel mai bine informeaza-te putin despre common rail, asta ca sa iti faci o idee despre motorul diesel facut de italieni.
Problema nu este ca dai 3000 ron sa schimbi tot pe fata, problema este cat de des dai banii astia. La Subaru pana la 120k de km nu a trebuit sa schimb decat bieletele, la Celica pana la 100k de km doar un rulment, la BMW pana la 182k de km doar 4 bucse, etc..

Prietenului meu cu GT jtdm - i-a cazut turbina la 20k de km cand se intorcea de la mare (sa o consideram ca fiind ghinion), pana la 60k de km a ramas de 3 ori cu clanta in mana (problema generala a lor), din cand in cand cand punea contactul se facea bordul instalatie de brad (trebuia sa scoata cheia si sa o bage iar) a ramas cu ea de 2 ori in drum (chiar nu ami tin minte de ce, au trecut ceva ani), a inceput sa bata pe fata, etc.. si asta pana la 60k de km cand nu mai suportat si a vandut-o (reparata integral si cu o pierdere enorma). Si cam orice Alfa este o maree problema dupa 100k de km.

Revizile la 159 nu sunt deloc mai sumpe decat la 156, cantitatea de ulei fiind aceeasi, filtrele Mann avand ~ acelasi pret cam indiferent de marca, an, etc..

Chiar cu parere de rau, Alfa Romeo indiferent de model sau de an, sunt foarte slabe la fiabilitate. Topurile de fiabilitate nu sunt numai pe model ci si pe brand, iar Alfa Romeo este INTODEAUNA si in ORICE TOP in coada clasamentului. Nici macar de jumatate clasamentului nu se apropie.

La fel si cu masini ale mele ale aceluias concern - Fiatul, Doblo 1.9 (simplu) duba a mers foarte bine si cu probleme minore, Doblo 1.9 JTD Family 120CP full, cumparat de NOU, a avut probleme de la km 0 - huruit in cutie (au schibat o gramada de ***-uri (planetara, rulment roata, etc.), cutia refuzau sa o schimbe in garantie, problema usa culisanta, probleme senzori usi, consum exorbitant, probleme incalzire habitaclu) si astea doar in 30k de km. Pacat de el, ca altfel mergea foarte bine si era o masina foarte practica.

La italieni, cu cat este mai complicata/accesorizata masina, cu atat au mai multe probleme.

Se pare ca situatia sta mai bine in cazurile Fiat Panda, Fiat 500, Alfa Romo Mito.
.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM 20V ~ 35k de EUR nou, ~9000 de EUR dupa ~ 4 ani de zile (115,000 km istoric service). Asta spune multe.

http://www.whatcar.com/car-reviews/u...-2#tabsection4
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 18-09-12, 12:37   #47
ekofresh

Stage 4
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 250
Default Re: VW Golf IV R32 vs. Alfa Romeo 147 GTA

Partea cu cat de des schimbi piese la suspensie e cat se poate de irelevanta, tine de mai multi factori si cel mai important e cel de la volan. Daca soferul e ghiolban si nu-i pasa e normal sa schimbi mai des, in cazul meu, am ceva grija, suspensia e destul de rigida si imi pasa de banutii mei, evit gropile si incerc sa trec mai usor prin ele pentru a-mi proteja masina, uite ca dupa 40k inca am aceleasi bielete/capete de bara puse de mine si am mers in Romania, atat in Buc. cat si in provincie. Mai mult basculele superioare sunt cele originale de pe masina, una din basculele inferioare am schimbat-o la 80k si nu pentru ca batea ci pentru ca am umblat la roata si am vazut pivotul pe duca. Nu stiu daca are prea mare importanta : 215/45/17.
Eu imi intretin masina si am grija de ea, sunt multi care fac rabat de la calitate si ajung ca cei pe care ii cunosti tu. E normal ca o bieleta Optimal sa tina mai putin ca una Lemforder, dar si pretul e la jumatate si aici iti pot da exemple cu incercari facute in familie pe cu totul alte masini, cand am cumparat piese mai slabe care au tinut putin.
Ai zis ca nu conteaza suma ci cat de des schimbi, schimbi des pentru ca dai pe Alfa 3000e si ajungi sa bagi in ea sa te saturi, multi isi permit sa cumpere o masina si apoi nu reusesc sa mai aiba grija de ea si nu e numai cazul Alfei sunt Bmw-uri de pe care curg tablele si masini de 7-8ani, intamplator mai am prieteni care detin service-uri si au ceva Bmw-uri la reparat sa nu crezi ca toate ajung la 182k cu 4 bucse schimbate...
Cum ti-am zis, depinde foarte tare de posesor ce face si ce vrea de la masina lui, am si eu prieteni cu GT unul il are din 2005 si niciodata nu a ramas cu clanta in mana. Intr-adevar stiu cateva cazuri pe care le numar pe degete de posesori de GT cu astfel de probleme, dar cum iti explici ca unora li se intampla si altora nu, eu sunt unul din cei carora nu li s-a intamplat in acesti 4 ani.
Revizia la 159 este mai scumpa decat la 156, eu vorbeam de preturile pentru piese originale, cele care imi sunt la indemana si le pot confrunta, iar referitor la Mann chiar nu au aceleasi preturi pentru toate marcile, adica mie nu mi s-a intamplat ca filtrul de aer sa-l gasesc la ~acelasi pret si la alte marci, mai ieftin sau mai scump da.
Da, noile generatii sunt mai rezistente, dar nu mai sunt Alfa Romeo, sunt niste Fiat-uri cu motorizari de Fiat si caroserie Alfa Romeo, au scazut standardul calitativ.
Ai o parere formata gresit despre marca in sine, nu doar despre masini, e greu sa ti-o poti schimba si nici eu nu pot face asta, spui ca dupa 100k sunt o maree problema, dar cele care trec de 200k cum mai sunt?
ekofresh is offline   Reply With Quote
Old 18-09-12, 12:43   #48
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: VW Golf IV R32 vs. Alfa Romeo 147 GTA

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM 20V ~ 35k de EUR nou, ~9000 de EUR dupa ~ 4 ani de zile (115,000 km istoric service). Asta spune multe.

http://www.whatcar.com/car-reviews/u...-2#tabsection4
Devalorizarea nu e neaparat un factor care sa iti arate fiabilitatea. E vorba de ce viseaza cumparatorii si cum cultura auto la noi mica, tot romanu viseaza nemteasca, tedei eventual. De asta se devalorizeaza unele marci mai mult.

Japonezele se devalorizeaza foarte mult de asemenea, sa nu imi spui tot din cauza ca sunt de rahat. Apropo, verifica site-urile de masini SH, sunt pline de BMW-uri din 2007-2008, diesel care au fost peste 35 000 noi la pret de maxim 9000. Exact ca Alfa. Asta nu spune multe ?
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 00:54   #49
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: VW Golf IV R32 vs. Alfa Romeo 147 GTA

Quote:
Originally Posted by ekofresh View Post
Partea cu cat de des schimbi piese la suspensie e cat se poate de irelevanta, tine de mai multi factori si cel mai important e cel de la volan. Daca soferul e ghiolban si nu-i pasa e normal sa schimbi mai des, in cazul meu, am ceva grija, suspensia e destul de rigida si imi pasa de banutii mei, evit gropile si incerc sa trec mai usor prin ele pentru a-mi proteja masina, uite ca dupa 40k inca am aceleasi bielete/capete de bara puse de mine si am mers in Romania, atat in Buc. cat si in provincie. Mai mult basculele superioare sunt cele originale de pe masina, una din basculele inferioare am schimbat-o la 80k si nu pentru ca batea ci pentru ca am umblat la roata si am vazut pivotul pe duca. Nu stiu daca are prea mare importanta : 215/45/17.
Eu imi intretin masina si am grija de ea, sunt multi care fac rabat de la calitate si ajung ca cei pe care ii cunosti tu. E normal ca o bieleta Optimal sa tina mai putin ca una Lemforder, dar si pretul e la jumatate si aici iti pot da exemple cu incercari facute in familie pe cu totul alte masini, cand am cumparat piese mai slabe care au tinut putin.
Ai zis ca nu conteaza suma ci cat de des schimbi, schimbi des pentru ca dai pe Alfa 3000e si ajungi sa bagi in ea sa te saturi, multi isi permit sa cumpere o masina si apoi nu reusesc sa mai aiba grija de ea si nu e numai cazul Alfei sunt Bmw-uri de pe care curg tablele si masini de 7-8ani, intamplator mai am prieteni care detin service-uri si au ceva Bmw-uri la reparat sa nu crezi ca toate ajung la 182k cu 4 bucse schimbate...
Cum ti-am zis, depinde foarte tare de posesor ce face si ce vrea de la masina lui, am si eu prieteni cu GT unul il are din 2005 si niciodata nu a ramas cu clanta in mana. Intr-adevar stiu cateva cazuri pe care le numar pe degete de posesori de GT cu astfel de probleme, dar cum iti explici ca unora li se intampla si altora nu, eu sunt unul din cei carora nu li s-a intamplat in acesti 4 ani.
Revizia la 159 este mai scumpa decat la 156, eu vorbeam de preturile pentru piese originale, cele care imi sunt la indemana si le pot confrunta, iar referitor la Mann chiar nu au aceleasi preturi pentru toate marcile, adica mie nu mi s-a intamplat ca filtrul de aer sa-l gasesc la ~acelasi pret si la alte marci, mai ieftin sau mai scump da.
Da, noile generatii sunt mai rezistente, dar nu mai sunt Alfa Romeo, sunt niste Fiat-uri cu motorizari de Fiat si caroserie Alfa Romeo, au scazut standardul calitativ.
Ai o parere formata gresit despre marca in sine, nu doar despre masini, e greu sa ti-o poti schimba si nici eu nu pot face asta, spui ca dupa 100k sunt o maree problema, dar cele care trec de 200k cum mai sunt?
Uite eu nu am deloc grija cum merg, nu prea ma intereseaza gropitele, bumperele, etc., cam orice masina vede turatia maxima de multe ori pe zi, etc.. Atat, cand este ceva de schimbat, schimb. Concluzia, japonezele numarul 1 in fiabilitate (nu toate, normal).

Prietenii cu Alfa, pe langa ca nu au stilul meu de mers ci mult mai docil, masinile lor nu au vazut decat piese originale, mai ales la inceput cand masinile erau in garantie.

Spre deosebire de tine si de multi alti am detinut peste 35 de masini (din pasiune, nu pentru samsareala) si am mers cu alte SUTE. Am avut de la rable pana la masini mai cu pretentii si cel mai multumit am fost de vechile Nissan, Honda, Toyota, Mercedes si BMW (nu neaaparat in ordinea asta). Lancia, Fiat, Renault au fost niste experiente cam triste.

Nu vreau sa ma intelegi gresit, in copilarie masina mea preferata era Alfa Romeo, dar am boala pe italienii astia beliti fix pentru faptul ca si-au cam batut joc de ea. Chiar si cu designul, dupa superbele exemplare vin cu un Mi-to cat de cat ok si cu o Giulia mult sub pretentile marcii in materie de design. M-as bucura macar daca fiabilitatea ar fi cel putin ca ale Panda si Fiat 500.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 00:57   #50
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: VW Golf IV R32 vs. Alfa Romeo 147 GTA

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Devalorizarea nu e neaparat un factor care sa iti arate fiabilitatea. E vorba de ce viseaza cumparatorii si cum cultura auto la noi mica, tot romanu viseaza nemteasca, tedei eventual. De asta se devalorizeaza unele marci mai mult.

Japonezele se devalorizeaza foarte mult de asemenea, sa nu imi spui tot din cauza ca sunt de rahat. Apropo, verifica site-urile de masini SH, sunt pline de BMW-uri din 2007-2008, diesel care au fost peste 35 000 noi la pret de maxim 9000. Exact ca Alfa. Asta nu spune multe ?
Devalorizarea este relevanta in aprecierea masinii. Japonezele au in general cel mai mic grad de depreciere, urmate in medie de Mercedes si BMW.

Devalorizarea Alfa Romeo este aceeasi in toata lumea, foarte mare si clar nu confortul sau designul sunt problema.
GTR is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -