Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Arata-ti sunetul! > Instalari diverse

Reply
 
Thread Tools
Old 06-06-14, 13:32   #16
suvi_xxx

Stage 5
 
suvi_xxx's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 347
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Condensator

catageo tot nu ne-ai zis de ce vrei sa pui condensator. sa stii ca nu suna mai bine nici mai tare helixurile alea nici cu 2 condensatoare. palpaie farurile? sau scade turatia?

Ionut, multumim ca ne arati fotografii cu instalatii din afara. Asta nu inseamna ca trebuie sa le luam ca etalon. acum 7 ani probabil toata lumea avea condensator pentru ca "asa se pune".

+ ca 90% din instalatorii din Ro recomanda condensatorul tot cu aceeasi explicatie: inmagazineaza curent, poti sa asculti cu motorul oprit etc.

Arata-ne o masina facuta de tine unde poti evidentia utilitatea condensatorului. Hai sa o si ascultam.
suvi_xxx is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 14:47   #17
catageo

Stage 5
 
catageo's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,015
Default Re: Condensator

Quote:
Originally Posted by suvi_xxx View Post
catageo tot nu ne-ai zis de ce vrei sa pui condensator. sa stii ca nu suna mai bine nici mai tare helixurile alea nici cu 2 condensatoare. palpaie farurile? sau scade turatia?

Ionut, multumim ca ne arati fotografii cu instalatii din afara. Asta nu inseamna ca trebuie sa le luam ca etalon. acum 7 ani probabil toata lumea avea condensator pentru ca "asa se pune".

+ ca 90% din instalatorii din Ro recomanda condensatorul tot cu aceeasi explicatie: inmagazineaza curent, poti sa asculti cu motorul oprit etc.

Arata-ne o masina facuta de tine unde poti evidentia utilitatea condensatorului. Hai sa o si ascultam.
Singurul simptom este ca, atunci cand merg cu viteza constanta si ascult melodii cu bass puternic simt ca si cum se poticneste putin masina... De aia vreau condensator
catageo is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 15:54   #18
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Condensator

Putina lectura.

"A conventional battery, as we all know, has a positive and negative terminal. The chemical reaction within creates a flow of electrons, causing an electronic device (in this case an amplifier) to work. The stiffening capacitor is similar to a battery in that it stores a charge. The fundamental difference is it cannot create electrons. It can only store and supply (discharge) them upon demand. The advantage with a capacitor is that it discharges in twenty thousandth of a second, unlike a battery that does in one second. The battery therefore cannot discharge fast enough to effectively supply the amplifier and this is the reason for “power sags.”"


Pe scurt:
Curentul produs de baterie este generat in urma unei reactii chimice!!!
Curentul dintr-un condensator este descarcat in milisecunde.......!!!



Intreg articolul aici:
http://www.batcap.net/AboutUs/Whatis...2/Default.aspx



In cazul tau catageo, deoarece ai o baterie "normala"... vei constata ajutorul provenit de la condensator.

Instaleaza-l si revin-o cu o constatare.
__________________
Pure Music
"The myth is stronger than the truth,
And the truth can sometimes lie
To see all from what it was
You need an uncorrupted eye..."
ionutmocioiu-on-facebook.com
IM is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 16:10   #19
gaby007

Stage 5
 
gaby007's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 338
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Condensator

Quote:
Originally Posted by catageo View Post
Singurul simptom este ca, atunci cand merg cu viteza constanta si ascult melodii cu bass puternic simt ca si cum se poticneste putin masina... De aia vreau condensator
Simti ca se poticneste putin motorul din cauza alternatorului care,atunci cand simte un consumator mai mare intra in sarcina ca sa sustina consumul de curent.Daca nu simte consum mare de curent,alternatorul nu sta in sarcina degeaba de cat atunci cand este nevoie de el.Exact ca si compresorul de A/C,cand pornesti clima porneste si compresorul si simti o scadere a puterii motorului,cand opresti compresorul este mai vioi motorul.Ionut,crezi ca un condensator poate sustine consumul de curent al amplificatorului atunci cand acesta reda freecvente joase care sti si tu ca ca necesita cativa amperi???Un condensator bun care face treaba asta costa ceva mai mult de cat un deep bun.Serios...

Last edited by gaby007; 06-06-14 at 16:17.
gaby007 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 16:14   #20
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Condensator

Am crezut ca s-a scris suficient pe tema unor dispozitive menite sa produca bani si atat. (vanzatorului desigur)
Teoria este foarte faina, pacat ca ne omoara practica.
Revin cu aceeasi explicatie pe care am mai dat-o:

Dupa ce-ti faci nevoile, dai cu spray sa acoperi mirosul in loc sa deschizi geamul.

In alta ordine de idei, verifica bateria si vezi in ce stare e, foloseste cabluri groase, verifica toate contactele reci (borne, siguranta, amplif, caroserie etc).
Condensatorul este la randul lui un consumator!!!
Foarte ok logica "iti preia varfurile, scaderile etc", dar ce te faci cand ai un drop de vreo 4 secunde? Condensatorul se descarca si cere curent ca sa livreze din nou. Ampliful ce face in timpul asta? Primeste curent cu ratia ca acel condensator haleste tot, apar distorsiuni si mai mari, intra in protectie, se strica scule etc.

Inca o data, pune la punct instalatia si o sa vezi ca nu au cum sa existe probleme!
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 17:10   #21
Sega

Stage 3
 
Sega's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 138
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Condensator

Quote:
Originally Posted by Bigu View Post
Am crezut ca s-a scris suficient pe tema unor dispozitive menite sa produca bani si atat. (vanzatorului desigur)

...
Foarte ok logica "iti preia varfurile, scaderile etc", dar ce te faci cand ai un drop de vreo 4 secunde? Condensatorul se descarca si cere curent ca sa livreze din nou. Ampliful ce face in timpul asta? Primeste curent cu ratia ca acel condensator haleste tot, apar distorsiuni si mai mari, intra in protectie, se strica scule etc.
...
Exact...Daca asculta ceva slowed si bass boosted (un Decaf spre exemplu) are bucati din melodie in care merge subwooferul ca pe sinus
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	my-nigga.jpg
Views:	86
Size:	25.8 KB
ID:	2994299  
Sega is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 20:30   #22
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Condensator

Ceeace nu se vrea a se intelege este ca bateria produce electroni in urma unei proces chimic ce "consuma" .....timp! Timp mult mai mare fata de un condensator ce se descarca de cateva ori mai repede.

Rezistenta interna a unui condensator bun este foarte, foarte, foarte.... mica.

Eu vorbesc strict din practica, experienta acumulata in peste 17 ani.

Atunci cand ai un semnal sinusoidal de intensitate mare si durata de cateva secunde.... daca ai un curent absorbit de amplificator mult mai mare decat ce poate produce alternatorul, atunci tensiunea va incepe sa scada... si cand va scade sub pragul de 12,8V va incepe sa consume inclusiv din baterie/baterii.... acestea golindu-se!

Condensatorul este tampon pentru varfurile de curenti mari acolo unde reactia chimica din baterie nu poate produse in timpi extrem de mici curenti foarte mari.
Bateria inmagazineaza precum si condensatorul curent si se descarca la fel... numai ca in timpi total diferiti!!!

Acumulatorul functioneaza pe o reactie chimica reversibila la incarcare si descarcare ce se produce in t i m p.
Condensatorul se incarca si se descarca muuuult mai rapid, preluand varfurile respective.

http://www.batcap.net/Products/BatCa...7/Default.aspx

Datorita importantei furnizarii de curent foarte mare pe intervale masurate in milisecunde, au aparut acumulatori din ce in ce mai erformanti dar care orice ar face tot nu se incarca si descarca precum un condensator.

http://www.batcap.net/Products/BatCa...7/Default.aspx

Imi plac discutiile pe teme detaliate, cu sustenabilitate rationala, tehnica si normal practica.
In paginile acestui forum am prezentat un VW LT pe care am instalat 2 alternatoare de 250A, cativa acumultori Odyssey PC 2250 si ca sa vezi... un condensator de 15F cu bloc de distributie in el.

Discutam pe inceput de an cu prietenul Flavius, Aradeanul nostru din USA, cativa dintre voi il cunoasteti ... ce imi spunea ca anumite sisteme de SPL din USA folosesc grupuri de condesatori pentru a sustine consumul enorm de curent pentru "burpuri".

Voi fi prezent la expo weekendul viitor unde, cine doreste, avem posibilitatea de a relua discutia. Si da, in sistemul meu va exista si un condensator Alumapro de 15F.
IM is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 20:42   #23
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Condensator

Fiecare citeste ce vrea, raspunde la ce vrea si asa mai departe.

Unii au nevoie de mai putin de 17ani sa-si dea seama ce e ok si ce nu. Tot din experienta (ce prefer sa o masor in rezultate, nu ani) ne sustinem si noi punctul de vedere.

Cat despre sistemele de afara, eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreun grup de condensatori la WF dBDrag unde joaca doar cei care au cu ce.

La expo o sa fim si noi, dar nu pentru discutii ce nu aduc nici un aport evolutiei car audio in Ro.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 20:54   #24
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Condensator

Si daca se poarta discutii cu exemple, primul care-mi vine acum in minte:
Optima yellowtop, 0awg dietz, condensator 3f dietz, amp hifonics brutus 1500w , 2x kicker dvc 2. Legat ampliful la 2 ohm, 3 secunde de bass si intra in protectie ampliful, demontat condensatorul, sistemul merge fara probleme si sensibil mai tare.
Sau
Baiatul de-i palpaiau farurile de la bass cu tot cu condensator, tu ii recomandai sa-l pastreze iar eu i-am recomandat sa faca o proba si fara el. Chici ce, rezolvarea , daca iti aduci aminte, a fost in eliminarea lui.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 21:15   #25
gaby007

Stage 5
 
gaby007's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 338
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Condensator

Quote:
Originally Posted by IM View Post
In paginile acestui forum am prezentat un VW LT pe care am instalat 2 alternatoare de 250A, cativa acumultori Odyssey PC 2250 si ca sa vezi... un condensator de 15F cu bloc de distributie in el.

Pai LT-ul parca se prezenta singur,avea el cont facut pe form
Si eu credeam atat de tare ca LT-ul ala avea suflet.M-ai dezamagit spunand ca tu l-ai prezentat.Pacat.
Acum vorbesti de condensatoare de 15F?Spune si pretul unui condensator de genu.aici se vorbea de un condensator de 1F amarat...
gaby007 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 22:46   #26
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Condensator

Sunteti simpatici!
IM is offline   Reply With Quote
Old 07-06-14, 01:55   #27
Sega

Stage 3
 
Sega's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 138
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Condensator

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Sunteti simpatici!
Bun, in teorie ai dreptate. Dar spre exemplu in filmuletul pus de mine, de ce se bat treburile cap in cap?

Ps: nu sunt fixist sau rautacios, incerc sa inteleg si eu fenomenul ...
Sega is offline   Reply With Quote
Old 07-06-14, 10:10   #28
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Condensator

Atata timp cat ne exprimam parerile inmod civilizat, nu consider a fi cineva rautacios.

Cred ca se confunda condensatorul cu o sursa de energie... precum si in titlul acelui filmulet pe care l-ai us tu.

Condensatorul nu este o "sursa", el se incarca si se descarca precum un acumulator, ceeace difera intre ei este timpul de incarcare si de descarcare!

Unii ii spun stabilizator de tensiune.
Intradevar ca se incarca din sistem, find o alta incarcatura entru alternator - singura sursa de energie intr-un sistem car-audio (in fine pe langa panourile solare amplasate pe plafon intalnite acum cativa ani in Finalele Europene EMMA, tot la team DLS/Seles)... dar... se incarca si se descarca la solicitarea de curenti foarte mari in intervale extrem de scurte de timp - caz in care un "plumb" normal va fi total eneficient si astfel apar acele palpairi ale luminilor din automobil in ritmul melodiei.

Fiecare isi alege sa isi construiasca sistemul asa cum doreste, pentru a-l optimiza.
La mine condensatorul (intradevar am folosit numai de buna calitate) instalat corect, si-a adus aportul de fiecare data si il voi folosi cu incredere.
Inclusiv la acel VW Lt, fiind cuplat un singur alternator din cele 2, cu un "plumb" Rombat de 92A, pe pasaje muzicale cu sub bas accentuat, fara condensator, luminile imi palpaiau si asta la un consum de maxim 100A absorbit de amplificatoare.
Alternatorul degeaba era capabil sa furnizeze 120A la relanti....
"Plumbul" degeaba avea 92A...
Big 3
Pe acele pasaje, cu motorul pornit desigur.... (alta ineptie citita pe internet, ca daca instalezi condensator, poti sa asculti muzica cu motorul oprit ) tensiunea fluctua deoarece alternatorul si "plumbul" nu faceau fata la varfurile de curent in impuls pe care le generau amplificatoarele.

Dupa instalarea condensatorului, intradevar 15F (Alumapro - initial fiind pentru uz militar) electromotorul invartea in forta, mult mai energic dimineata la rece. Constatare personala!

Am inceput colaborarea cu Odyssey in 2007 si intradevar de atunci am constatat performantele acumulatorilor de ultima generatie deep cycle & descarcare de curenti de pana la 5000A in scurt circuit... dar ce te faci atunci cand ai un "plumb" banal si nu ai cine sa iti compenseze consumul in impuls de curent mare?!??

Cei din linkul dat de mine
www.batcap.net
Explica ce si cum... plus dorinta lor de a optimiza raspunsul in impuls al acumulatorilor facandu-i sa se apropie de cel al unui condensator.
IM is offline   Reply With Quote
Old 16-06-14, 13:30   #29
ovidiu ala

Stage 1
 
Join Date: May 2012
Posts: 18
Default Re: Condensator

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Ceeace nu se vrea a se intelege .......blablablaaa
masurate in milisecunde, au aparut.....blablaaa


Voi fi prezent la expo weekendul viitor unde, cine doreste, avem posibilitatea de a relua discutia. Si da, in sistemul meu va exista si un condensator Alumapro de 15F.
Iara n'a aparut tarusul .... blablaaaa= muuulte povesti, snoave, baliverne, ....


Pfff, mare pacat!



PS. Ionuttule, am auzit ceva "gen": nu exista clasa de concurs SQL si ca d'aia nu te-ai prezentat ... e corecta informatia mea?
ovidiu ala is offline   Reply With Quote
Old 19-06-14, 09:11   #30
catageo

Stage 5
 
catageo's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,015
Default Re: Condensator

Am montat condensatorul . Momentan prima imbunatatire este ca nu se mai opreste muzica atunci cand pornesc motorul. Este super ok asa ptr ca era enervant uneori. Altceva mai vedem pentru ca nu am avut timp sa merg cu masina sa vad daca mai opinteste alternatorul.

O alta noutate ar fi ca m-am pricopsit cu un amplif mac audio maximus 2.150, specificatii:

amplificator 2 canale
putere RMS:

2 x 140W (4 ohm)
2 x 200W (2 ohm)
1 x 400W (4 ohm, in punte)

Acum nu stiu cum l-as putea include in sistem... Poate imi dati o idee
catageo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -