Este vorba de masina proprie in care am investit foarte mult in decursul a 6 ani de zile si am avut grija de ea mai ceva ca ochii din cap.
Anuntul va fi unul putin mai neobisnuit din cauza lungimii si a detaliilor oferite iar din aceasta cauza
rog seriozitate daca este cineva interesat.
Masina in cauza este un BMW e36 Sedan 325i M50B25TU (2494cmc) VANOS (distributie variabila pe lant) 192hp
autentic din 06.1994.
Masina are sub 240k km reali (accept orice test si verificare in prezenta mea).
Dotarile cu care a iesit masina din fabrica:
Pe langa aceste dotari masina a mai trecut prin alte modificari si imbunatatiri cum ar fi:
Interior complet din piele in stare excelenta compus din:
- Volan M3 e36 (piele originala si cusaturile in stare excelenta)
- Cotiera consola centrala sofer/pasager
- Maner levier frana de mana
- Nuca schimbator M ZHP 5 trepte imbracata in piele si insertie metalica la baza (achizitionata noua cu factura)
- Scaune e36 M3 (Vader) cu piele normala si perforata (retapitate recent cu piele dedicata foarte rezistenta la uzura)
- Bancheta spate + teriere
- Fete de usi cu piele nappa avus normal si semiperforat personalizate (proiect propriu) acompaniate de cusaturi duble in culoarea masinii.
Alte detalii de la interior care nu sunt mentionate mai sus:
- Retrofit pachet lumini led 6K (plafoniera, parasolare, custode spate, torpedou)
- Scrumiere fata/spate iluminate
- Oglinda retrovizoare cu buton rotativ 0-I
- Folii omologate RAR
- Mp3 Player JVC + telecomanda (fata HU-ului este multi-pozitionala + detasabila)
- Subwoofer GroundZero + doua amplificatoare (unul la interior si unul pentru woofer)
- Portiere fata/spate + capota portbagaj insonorizate cu StP Silver pentru un plus de confort
Portbagajul are absolut toate lucrurile la locul lor precum:
- Trusa scule completa cu abtibild-ul OE
- Suport triunghi + trusa medicala OE (ofer doua triunghiuri, trusa medicala valabila + cea OE si stingator valabil). Un triunghi, trusa medicala si stingatorul au fost achizitionate anul acesta.
- Roata de rezerva BMW IS46 7JX16H2 in stare impecabila incaltata cu Michelin Pilot HX 225/50/ZR16 tinuta sa nu se miste cu sistemul original de centrare-strangere-protectie.
- Cric OE + cheie roti cu maner lung
- Acumulator VARTA Blue Dynamic 74AH in stare excelenta
Exteriorul a trecut prin cateva modificari/imbunatatiri subtile dar de efect, precum:
- Embleme BMW alb/negru carbon (inclusiv cea de la volan)
- Pleoape faruri + semnale dedicate sedan - Kamei
- Semnalizatoare fata fumurii InPro
- Lucasuri aripi fata stg/dr albe
- Faruri ZKW cu lupa in stare excelenta compuse din: Xenon 6K (faza scurta), OSRAM Night Braker Plus (faza lunga), Angel Eyes CCFL 6K (pozitie)
- Rinichi grila negru mat (au grilele cu proiectie spre exterior pentru un stil mai agresiv)
- Proiectoare ceata in stare excelenta si perfect functionale
- Grile inferioare parbriz noi - OE
- Grila centrala bara fata tip fagure noua - OE
- Linie bandouri bara fata noi - OE
- Lip bara fata nou - OE
- Tavita radiatoare noua - OE
- Scuturi laterale sub bara fata noi - OE
- Bandouri laterale aripi fata noi - OE
- Ornamente manere usi fata stg/dr cu garniturile aferente noi - OE
- Bandouri bara spate laterale noi - OE
- Stopuri fumurii certificate Hella
- Becuri led SMD alb 6K la numarul de inmatriculare spate
- Cozoroc luneta
- Tips evacuare oval din inox
- Stergatoare Valeo Silencio X-Trm
Alte detalii de la exterior care nu sunt mentionate mai sus:
- Oglinzile retrovizoare sunt heliomate, electrice si incalzite
- Duzele spalator parbriz sunt incalzite
- Butuc usa sofer incalzit (cu functia de aprindere lumini interioare in momentul ridicarii manerului)
- Geamurile se pot ridica din telecomanda
Mecanica/Tehnica: Acesta este primul aspect de care m-am ocupat de cand am masina fiindca l-am considerat cel mai important si asta se reflecta prin lucrurile pe care le-am inlocuit ca sa fie pusa la punct la toate capitolele, anume:
- Set ambreiaj - Sachs
- Suspensie reglabila fata/spate - Ta-Technix
- Curea transmisie - Continental Contitech
- Curea transmisie la AC - Continental Contitech
- Rola intinzator curea transmisie - INA
- Rola ghidare curea transmisie - INA
- Rola intinzator curea transmisie la AC - INA
- Intinzator hidraulic curea transmisie la AC - INA
- Capacelele de protectie la toate rolele - OE
- Sita vas spalator - OE
- Senzor nivel vas spalator OE
- Senzor nivel agent racire OE
- Piston actionare spalator far dr. - OE
- Senzor pedala frana - OE
- Ghidaje metalice cu liftere la trapa (stg/dr) - OE
- Simering cutie vieze spre cardan - OE
- Garnitura vas lichid servodirectie - OE
- Cleme pentru fetele de usi + garniturile aferente - OE
- Cleme pentru praguri + garniturile aferente OE
- Stop pedala ambreiaj cu garnitura aferenta OE
- Bujii NGK Iridium IX
- Filtru Panel K&N (in carcasa originala)
- Tampoane motor + piulitele aferente OE
- Tampoane cutie viteze - Lemforder
- Diferential autoblocant 3.15 in stare excelenta (ulei dedicat de la reprezentanta BMW (~90lei/litru)
- Senzor temperatura cadran (interior) plus garnitura aferenta - OE
- Senzor temperatura dme(ecu) plus garnitura aferenta - OE
- Garnitura buson ulei - OE
- Buson ulei M3 (e46) OE
- Cot cauciuc clapeta acceleratie (dupa debitmetru) OE
- Supapa gaze carter OE
- Furtune supapa gaze carter OE
- Capac termostat OE
- Ornament capac motor M-Power USA complet cu capacele suruburi in stare impecabila
- Flansa cardan (disc hardy) Lemforder
- Sonda lambda dedicata BOSCH
- Traversa cutie viteze OE
- Saboti frana ATE
- Accesorii saboti frana OE
- Kit protectie amortizoare spate pentru suspensie sport (burdufe si puffere) Sachs
- Flanse amortizoare spate M3 E46 Sachs
- Garnituri flanse amortizoare spate OE
- Placi ranforsare flanse spate calite Z3 M OE
- Flanse amortizoare fata M3 E36 Evo (3.2L) Lemoferder
- Placi ranforsare flanse fata M3 E36 Evo OE
- Garnituri placi ranforsare flanse fata OE
- Saibe la flanse amortizoare fata OE
- Protectii inferioare flanse fata OE
- Bare directie stg/dr (bieleta + cap de bara) Lemoferder
- Burdufe bielete directie stg/dr Lemoferder
- Pivoti inferiori fata stg/dr Lemforder
- Bucse bara stabilizatoare fata OE
- Bieleta antiruliu bara stabilizatoare fata stg/dr - Lemforder
- Bucse bara stabilizatoare spate Lemforder
- Bielete antiruliu spate stg/dr Lemforder
- Bucse brate longitudinale spate la prag stg/dr - Lemforder
- Bucse fuzeta spate superioare stg/dr - Lemforder
- Bucsa intrare diferential OE
- Etrier nou fata stanga TRW
- Conducta etrier frana fata stanga ATE
- Discuri frana fata ATE Powerdisc
- Placute frana fata ATE
- Cabluri frana de mana stg/dr ATE
- Amortizoare capota stg/dr - KILEN
Mai sunt si alte componente care au fost schimbate insa n-am reusit sa le tin evidenta la toate (suruburi, garnituri, plastice, etc.).
Pe masina s-au pus numai piese de calitate premium (OE, Lemforder, Sachs, INA, Contitech, etc.).
Toate piesele mentionate mai sus sunt noi, achizitionate de mine si pot oferi dovada de factura sau poze care sa ateste acest fapt.
Au mai fost facute si alte lucrari de ordin tehnic, precum:
- S-au reconditionat etrierii pe spate (sablat, garnituri noi, revopsit).
- S-a schimbat lichidul de frana cu sistem prin presiune dedicat ATE SL Dot 4
- S-au reconditionat barele stabilizatoare fata/spate (revopsit in rosu).
- Bara rigidizare dubla intre oalele amortizoarelor fata
Pe langa aspectele mentionate mai sus au fost schimbate si toate fluidele cu ulei dedicat fiecaruia in parte, unele le-am mentionat si mai sus (servodirectie, servofrana, cutie viteze, diferential, antigel HEPU).
In motor s-a bagat anual numai ulei OE BMW si filtre OE BMW.
Masina are o medie anuala de sub 7000km parcursi de cand este la mine.
Motorul functioneaza impecabil: porneste la sfert, trage cum trebuie sa traga un 2.5, consumul este exact cel dat de producator (in mare parte se datoreaza faptului ca am schimbat toti senzorii) insa conteaza foarte mult si de stilul de condus.
Sunetul motorului este usor sportiv si inconfundabil datorita celot 6 cilindri in linie, mai ales la peste 3500 de turatii. Cel mai bine se aude la fata locului.
Continuarea pe pagina urmatoare.