Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 21-04-10, 08:20   #226
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Da, al meu are un kit de inaltare, dar subtil, de 2" numai.

Al doilea, tot V8, tot 97, este al unui amic.

Am avut si eu un Terrano 1, cu kit Calmini, bodylift, MT-uri, troliu, bara ARB, etc. Dar slba ca si performante, iar ca dotari... zero! E bun, oricum, dar nu pentru cine stie ce iesiri in teren...
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 08:32   #227
copolinox

Stage 4
 
copolinox's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 297
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Da, al meu are un kit de inaltare, dar subtil, de 2" numai.

Al doilea, tot V8, tot 97, este al unui amic.

Am avut si eu un Terrano 1, cu kit Calmini, bodylift, MT-uri, troliu, bara ARB, etc. Dar slba ca si performante, iar ca dotari... zero! E bun, oricum, dar nu pentru cine stie ce iesiri in teren...
Aha , interesanat...
copolinox is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 08:36   #228
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Da, al meu are un kit de inaltare, dar subtil, de 2" numai.
Am iesit la un offroad impreuna cu un grand V8 si chiar am fost impresionat de abilitatile lui. Chiar daca nu are o garda la sol prea mare, a cam tinut pasul cu mine.Eu am Cayenne.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 08:56   #229
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Am iesit la un offroad impreuna cu un grand V8 si chiar am fost impresionat de abilitatile lui. Chiar daca nu are o garda la sol prea mare, a cam tinut pasul cu mine.Eu am Cayenne.
Pai trebuia sa fie invers... Tu sa incerci sa tii pasul cu el In teren, poate nu e cel mai bun Grand-ul, dar fata de Cayenne, cu siguranta este. Punti rigide fata-spate, blocant spate, reductor, etc. Cu niste gume bune, ar trebui sa vada Cayenne-ul de aproape numai cand il tracteaza

Sper sa nu te superi, dar unul e SUV de strada, altul mai mult de teren.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 08:58   #230
copolinox

Stage 4
 
copolinox's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 297
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Am iesit la un offroad impreuna cu un grand V8 si chiar am fost impresionat de abilitatile lui. Chiar daca nu are o garda la sol prea mare, a cam tinut pasul cu mine.Eu am Cayenne.
Are dreptate , amicu meu ) tu cam trb sa te tii dupa Grand
copolinox is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 09:04   #231
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Eu am zis in teorie... depinde si de starea Jeep-ului, ca nu e tocmai din generatia unui Porsche. Si depinde si de cine e la volan...
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 09:08   #232
copolinox

Stage 4
 
copolinox's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 297
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Eu am zis in teorie... depinde si de starea Jeep-ului, ca nu e tocmai din generatia unui Porsche. Si depinde si de cine e la volan...
Stiu ... ca din teorie ai zis , dar ... jeep are 67 de ani de 4x4... cayenne cati are ? poate nu conteaza asta ... dar totusi
Oricum , cred ca orice sofer stie macar regulile de baza cand merge pe noroaie , sau zapada e cam acelasi lucru ...
copolinox is offline   Reply With Quote
Old 22-04-10, 15:47   #233
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Pai trebuia sa fie invers... Tu sa incerci sa tii pasul cu el In teren, poate nu e cel mai bun Grand-ul, dar fata de Cayenne, cu siguranta este. Punti rigide fata-spate, blocant spate, reductor, etc. Cu niste gume bune, ar trebui sa vada Cayenne-ul de aproape numai cand il tracteaza

Sper sa nu te superi, dar unul e SUV de strada, altul mai mult de teren.
Am avut mai multe modele de SUV-uri, si pot spune ca , Porsche Cayenne e cea mai pretabila la iesiri off, ma rog...nu si cea mai economica. X5 si Q7 m-au debusolat, dar cu Cayenne am intrat in toate hartoapele din zona aia si chiar am fost primul in coloana in off si tot primul cand am iesit la drum.

Avantajul era ca am suspensia pe perne si faptul ca masina era cea mai ridicata din toate cele cu care am fost. Si pot spune ca am intrat in unele gropi unde Grand-ul nu a putut intra.

Pe probate asta, iar daca ai drum in Constanta te invit la un OFFroad cu cea mai mare placere. Si o sa fii uimit de ce poate in teren accidentat Cayenne cu cauciucuri adecvate.




Quote:
Originally Posted by copolinox View Post
Are dreptate , amicu meu ) tu cam trb sa te tii dupa Grand
Crede-ma , ca nu a putut tine pasul cu mine pe teren accidentat. Si vb din practica, nu din teorie, pt ca ies in fiecare duminica la vanatoare.Iar la drum lung....nici atat.


Iar referitor la anii care-i are JEEP.... nu stiu care marca are cele mai avansate tractiuni integrale si mai ales experienta in domeniu.

Last edited by 300zxtt; 22-04-10 at 15:50.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 22-04-10, 22:45   #234
Emy_bike

Stage 4
 
Emy_bike's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 297
Member of:
[Honda]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

modelul se numeste Spyker Racer (nu se stie daca acesta este numele oficial al modelului) si a fost conceput in anul 1902. Motorul este unul cu 6 cilindri in linie, are o capacitate de 8,7 litri si dezvolta… 60 CP (amintiti-va ca vorbim de anul 1902). Transmisia permitea antrenarea celor 2 punti simultan, Spyker Racer fiind un 4x4 permanent. Se spune ca masina chiar a participat la o cursa pe drumuri normale, neasfaltate si a castigat, nu pentru ca ar fi fost cea mai rapida ci pentru ca in timpul cursei a plouat, iar sistemul 4x4 a avantajat-o decisiv. Oricum, nu vorbim de sistemele de astazi, asa ca sistemul 4x4 al celor de la Spyker avea si unele dezavantaje majore. In primul rand, transmisia era una “blocata”, daca se poate spune asa, pe cele doua punti, adica nu exista diferential. Din aceasta cauza, rotile aveau aceeasi viteza, iar in viraje, unde rotile din exterior parcurg o distanta mai mare, Spyker nu se simtea deloc bine. Virajele, mai ales cele luate cu viteza mai mare, provocau tensionarea puternica a transmisiei si a axelor cardanice, asa ca unele componente cedau destul de des.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Spykerartbig.jpg
Views:	107
Size:	192.1 KB
ID:	1435250  
Emy_bike is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 00:51   #235
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Am avut mai multe modele de SUV-uri, si pot spune ca , Porsche Cayenne e cea mai pretabila la iesiri off, ma rog...nu si cea mai economica. X5 si Q7 m-au debusolat, dar cu Cayenne am intrat in toate hartoapele din zona aia si chiar am fost primul in coloana in off si tot primul cand am iesit la drum.

Avantajul era ca am suspensia pe perne si faptul ca masina era cea mai ridicata din toate cele cu care am fost. Si pot spune ca am intrat in unele gropi unde Grand-ul nu a putut intra.

Pe probate asta, iar daca ai drum in Constanta te invit la un OFFroad cu cea mai mare placere. Si o sa fii uimit de ce poate in teren accidentat Cayenne cu cauciucuri adecvate.






Crede-ma , ca nu a putut tine pasul cu mine pe teren accidentat. Si vb din practica, nu din teorie, pt ca ies in fiecare duminica la vanatoare.Iar la drum lung....nici atat.


Iar referitor la anii care-i are JEEP.... nu stiu care marca are cele mai avansate tractiuni integrale si mai ales experienta in domeniu.
.... ... 1- porsche NU este producator de transmisii 4x4..cumpara proiecte/sisteme..de exemplu,al tau din cate stiu,este de tip dublu-haldex pe spate si intr-adevar,ofera tractiune buna..atata timp cat tcu nu ..ia apa.....apoi,ma indoiesc teribil ca respectivii cu care ai iesit,STIAU care sunt atuurile masinilor lor si cum sa profite de ele...In plus,nu stiu de ce am o vaga banuiala ca erau genul de "iubitori de offroad" care stau cu maturica in masina si daca cumva observa vreo zgarietura pe undeva,fac crize de isterie....Saracia mea NU este pregatita DELOC de offroad,are un raport greutate/putere cel mult la 25% din al tau...si totusi,de 1mai cand vin in vadu si vama,am sa te sun sa-ti arat ca al tau cayenne,cu toate fitzele afisate pe marele ecran tactil ,in animatii ce iau ochii nevestelor de ...oameni puternici (sper sa o percepi ca gluma,nicidecum cu vreun caracter ofensator), nu prea e decat o masina mare si rapida ..da,cu tractiune integrala.Asta iarna n-a fost in stare sa iasa nici dintr-un banal sant de pe margine unui drum forestier...incercand asta 3 soferi(adevarat,cu gume cam de sosea)... Ne dam un pic,io cu AT-uri uzate si MICI,matale cu probabil MT-uri de minim 33"(ai spus ceva de gume adecvate..banuiesc ca la asa ceva te referi)...si cu putere enorma ce te va ajuta sa descarci imediat gumele...

PS: scuze..uitasem..in afara de acel GC,ce masini mai erau in "echipa" ?

PS2: Hondare,daca ei or fi mers numai pe vreun forestier cu 3 balti ...da,e foarte usor-explicabil de ce a fost mereu in fata porsche...cei cu offroadere,erau genul de .."vanatori" insa NU ca lipoveanu' care stie cu ce se manca offroadul,ci ...alt gen. Si da,are ceva smecherii cum ar fi ridicarea independenta a fiecarei roti,blocaj,etc...insa ramane TOT un suv foarte sensibil pe dedesubt,multe organe dispuse idiot si punti fragile (nu va faceti iluzii privind scuturile)...o caroserie autoportanta,care ghici ce face daca va ateriza un pic in bot or dupa un salt lejet pt un offroader...... un x5 avand inglobata toata tehnologia ce ar face un om venit in showroom,sa isi inchipuie ca are offroader..si nu oricare uratenie patrata,ci o minunatie ce da pa' spate pe oricine care urca si-i vede pielea impecabil croita si bosdul supertech...si da..a fost o decizie inteleapta a departamentului de marketing... pentru clientul de cayenne-statistic dovedit,in 90% din cazuri,maxim de offroad este un drum forestier vara ,o iesire la vanatoare sau mers la ski iarna... pentru celelalte situatii,exista casco si garantie..
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; România Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 08:06   #236
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
.... ... 1- porsche NU este producator de transmisii 4x4..cumpara proiecte/sisteme..de exemplu,al tau din cate stiu,este de tip dublu-haldex pe spate si intr-adevar,ofera tractiune buna..atata timp cat tcu nu ..ia apa.....apoi,ma indoiesc teribil ca respectivii cu care ai iesit,STIAU care sunt atuurile masinilor lor si cum sa profite de ele...In plus,nu stiu de ce am o vaga banuiala ca erau genul de "iubitori de offroad" care stau cu maturica in masina si daca cumva observa vreo zgarietura pe undeva,fac crize de isterie....Saracia mea NU este pregatita DELOC de offroad,are un raport greutate/putere cel mult la 25% din al tau...si totusi,de 1mai cand vin in vadu si vama,am sa te sun sa-ti arat ca al tau cayenne,cu toate fitzele afisate pe marele ecran tactil ,in animatii ce iau ochii nevestelor de ...oameni puternici (sper sa o percepi ca gluma,nicidecum cu vreun caracter ofensator), nu prea e decat o masina mare si rapida ..da,cu tractiune integrala.Asta iarna n-a fost in stare sa iasa nici dintr-un banal sant de pe margine unui drum forestier...incercand asta 3 soferi(adevarat,cu gume cam de sosea)... Ne dam un pic,io cu AT-uri uzate si MICI,matale cu probabil MT-uri de minim 33"(ai spus ceva de gume adecvate..banuiesc ca la asa ceva te referi)...si cu putere enorma ce te va ajuta sa descarci imediat gumele...

PS: scuze..uitasem..in afara de acel GC,ce masini mai erau in "echipa" ?

PS2: Hondare,daca ei or fi mers numai pe vreun forestier cu 3 balti ...da,e foarte usor-explicabil de ce a fost mereu in fata porsche...cei cu offroadere,erau genul de .."vanatori" insa NU ca lipoveanu' care stie cu ce se manca offroadul,ci ...alt gen. Si da,are ceva smecherii cum ar fi ridicarea independenta a fiecarei roti,blocaj,etc...insa ramane TOT un suv foarte sensibil pe dedesubt,multe organe dispuse idiot si punti fragile (nu va faceti iluzii privind scuturile)...o caroserie autoportanta,care ghici ce face daca va ateriza un pic in bot or dupa un salt lejet pt un offroader...... un x5 avand inglobata toata tehnologia ce ar face un om venit in showroom,sa isi inchipuie ca are offroader..si nu oricare uratenie patrata,ci o minunatie ce da pa' spate pe oricine care urca si-i vede pielea impecabil croita si bosdul supertech...si da..a fost o decizie inteleapta a departamentului de marketing... pentru clientul de cayenne-statistic dovedit,in 90% din cazuri,maxim de offroad este un drum forestier vara ,o iesire la vanatoare sau mers la ski iarna... pentru celelalte situatii,exista casco si garantie..
Chiar imi pare rau, ti-as fi demonstrat pe off pe unde am intrat si mai ales pe unde pot intra, dar de 1mai sunt plecat din tara. Chiar as fii vrut sa avem o incursiune off. Tare as fii vrut sa-ti vad reactia fetei apoi. Pt ca le-am vazut mai devreme a celor cu care am fost, si nu erau novici precum crezi in ale iesirilor .

P.S In 'gasca'' mai e o Mazda B2500, Mitsubishi Pajero 3.2DID si Suzuki Grand Vitara.

P.S 2. Garda la sol cu masina ridicata la maxim ma avantaja enorm fata de restul convoiului si cu diferentialele blocate era o placere sa vad ce poate in noroi.

P.S 3. Vezi ca exista niste optionale pe Cayenne. Practic, se comporta ca un offroader pe teren accidentat.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 08:19   #237
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

E plin youtube-ul de filme cu Cayenne in teren foarte accidentat. Si se descurca foarte bine, chiar si cu gume de asfalt. Si urca lejer niste pante extrem de abrupte. Sunt convins ca are veleitati de tot-teren, insa cum zicea si Lascarica... Nu este pentru cine stie ce off-road agresiv, nu are cum. Ajunge o roca mai sanatoasa sa loveasca in una din cele 4 planetare si... la revedere. Si din ce tin eu minte, in off-road se prefera sisteme de suspensie clasice, pe arcuri. Nu putine sunt cazurile in care pernele sa cedeze la presiune foarte mare sau la socuri zdravene.

Oricum, nu pun la indoiala ca masina se descurca exemplar in noroaie si pe araturi, asta e clar. Poate se descurca chiar mai bine ca alde Touareg, X5, ML sau Q7. Insa scopul ei principal e de mers pe asfalt...

Ca si astia de la Duster, cand ii vad ca un spot e numai prin rauri, noroaie si stanci, zici ca pentru asta e fabricat
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 09:51   #238
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
E plin youtube-ul de filme cu Cayenne in teren foarte accidentat. Si se descurca foarte bine, chiar si cu gume de asfalt. Si urca lejer niste pante extrem de abrupte. Sunt convins ca are veleitati de tot-teren, insa cum zicea si Lascarica... Nu este pentru cine stie ce off-road agresiv, nu are cum. Ajunge o roca mai sanatoasa sa loveasca in una din cele 4 planetare si... la revedere. Si din ce tin eu minte, in off-road se prefera sisteme de suspensie clasice, pe arcuri. Nu putine sunt cazurile in care pernele sa cedeze la presiune foarte mare sau la socuri zdravene.

Oricum, nu pun la indoiala ca masina se descurca exemplar in noroaie si pe araturi, asta e clar. Poate se descurca chiar mai bine ca alde Touareg, X5, ML sau Q7. Insa scopul ei principal e de mers pe asfalt...

Ca si astia de la Duster, cand ii vad ca un spot e numai prin rauri, noroaie si stanci, zici ca pentru asta e fabricat
Exact, nu e pt off extrem. Dar nici ideia inradacinata aici pe forum ca....daca e SUV , nu poti folosi masina decat pe drumuri forestiere, sau ca nu ar face fata unei incursiuni in off road sau la primul sant ramane impotmolit . Faptul ca are perne de aer o ajuta foarte mult, pt ca e mult mai inalta fata de un offroad echipat normal. Iar diferentialele isi fac foarte bine treaba.Am observat ca daca dezactivez PSM-ul, masina se comporta mai bine .

Da, e adevarat ca nu e conceputa sa ruleze numai pe teren accidentat, dar ideia e ca, poate face fata pe teren accidentat, cum nu cred multi din colegii de pe forum. Nici eu nu am crezut la inceput, dar mi-am schimbat intre timp parerea dupa ce am inceput sa folosesc masina si afara asfaltului.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 11:43   #239
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Avem timp 300zxtt..mai vin in vadu si la vara...insa traseul as vrea sa-l aleg eu. BG, tl sau ct.
PS: in afara de mazda,de restul a ramas doar promovarea...marketing...Si imi pare bine ca am ghicit foarte bine pare-se,cu cine te-ai insotit si au ramas in spatele tau..

IDEEA E URMATOAREA: Niciodata ...niciodata,nu vei gusta frumusetea si farmecul unei iesiri offroad, din cayenne ! ...nu numai ca asa cum vom verifica,cred ca nu este capabil decat de o fisa tehnica cu multe "ozn-uri" in ea ,ci si faptul ca e exact ca un prezervativ intre un preludiu foarte pasional si partida exploziva de sex ce ar trebui sa urmeze..taie orice pasiune ...pui busteni in partbagaj,te urci in el cu cizmele pline de noroi si manusile asemenea(vezi ca nu-ti mai merge touchscreenul sa schimbi setarile transmisiei=)) )...banuiesc ca nu poti lua pe bancheta din spate vreun coleg de incursiune ce e plin de noroi dupa ce a scapat-o in vreo viroaga (daca nu te DAI,e adevarat,nici nu patesti niciodata "neprogramate"..) )
As vrea sa vad macar UN cayenne,seara la foc langa corturi dupa o tura in munti,intr-o zi ploioasa de toamna,dupa o tura de 6 ore.....insa nu am vazut..nici la noi si nici afara....nici odata... ..Decat in filmele de ..promovare....sau..nici macar acolo?!
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 13:27   #240
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Ce 4x4 conduci? (SUV sau Tot-teren)

Lascarica... parca descrierea ta Hemmingway-ana, nu o vad nici cu un G55 AMG, si cu toate astea... potential exista. Nu cred ca masina iti modifica neaparat starea de bine, daca stii sa o faci.

Eu inteleg ce zici tu, ca Cayenne nu prea e de hartaneala, e mai degraba de Dorobanti, de un Office la un Predeal inzapezit. Asa este.

Detaliaza de Vadu. Pana unde poti ajunge cu masina? Stiu ca la Chituc, unde e digul acela, cu canalul care se varsa in mare, se opreste distractia. Numai motoarele il pot trece, ca e ingust, corect? As fi vrut sa ajung cu masina la Portita, dar cred ca ramane doar vointa.

Anul asta organizez o expeditie in Delta, cu masinile. Trecem cu bacul si, cu putin noroc, prin cocaluri si nisipuri, ajungem la Sulina. Pescuit, ceva off-road, aventura... cam asta sper sa facem. O sa postez aici, poate ne adunam mai multi. Poate vin si SUV-uri din Constanta
Hondarul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -