andreiorga ai (ai avut) vitara? ai condus-o in teren? vorbim doar sa ne aflam in treaba?
apropo ... nu este vitara cu 75 cai.
hai sa raspund si eu la intrebari ... sper
Suzuki Vitara:
- 1.6 8v (80 cai)
- 1.6 16v (100 cai)
- 2.0 V6 24v (115 cai)
Hai sa le luam pe rand:
- 1.6 8v (80 cai)
- are injectie monopunct
- are cuplu la turatii joase ceea ce o face (comparativ cu 1.6 16v) cea mai buna alegere pentru offroad, fiind si cea mai fiabila motorizare
- 1.6 16v (100 cai)
- are injectie multipunct
- are cuplu la turatii mai mari ... e un dezavantaj in teren fiindca trebuie sa turezi masina mai mult sa ai aceleasi rezultate ca la motorizarea cu 8v ... iar turatul motorului (pe o perioada mai mare de timp) poate duce la incalzirea lui.
1.6 8v vs 1.6 16v
- 1.6 8v mai buna in offroad (nu cu mult totusi), mai fiabila
- 1.6 16v mai buna pe asfalt (diferenta de 20 cai se simte totusi in depasiri)
2.0 V6 24v
- e buna atat in teren cat si pe asfalt avand destui cai ...
- am lasat-o pe sfarsit aceasta motorizare fiindca nu e chiar atat de des intalnita pe vitarele in 2 usi ca celelalte 2 motorizari.
- dezavantajul mare al acestei motorizari - consumul care este semnificativ mai mare. putem vorbi si aproape dublarea lui fata de 8v sau 16v (in anumite conditii similare)
De ales ar trebui sa alegi dintre 1.6 8v si 1.6 16v asta in functie de drumurile care le faci (dupa cum am zis si mai sus) ... asfalt, off, de care off ... soft / mediu / hard ...
Despre SoftTop (prelata):
Nu ti frig in masina, pastreaza caldura acum pe iarna ... zgomotul se aude evident dar nu enorm de tare .. daca e prelata originala nu flutura, nu canta nu nimic. Nu intra apa, zapada etc.
Minusuri la softtop: vara daca mergi pe strazi prafuite iti intra praf in masina, decapotarea e manuala deci iti ia vreo 10 minute sa o dai jos. si accesul la portbagaj e mai greoi.
Despre HardTop:
Izoleaza la fel de bine ca si softtopul, ciudat dar nu e se aude mai incet zgomotul de afara cu hardtop decat cu softop.
Plusuri: nu intra praful in masina vara, accesul la portbagaj e super lejer
Minusuri: scartaie unde calca pe caroserie, daca vrei sa decapotezi masina tre sa lasi hardtopul acasa ca nu se pliaza partea din spate.
SoftTop vs HardTop
Eu recomand sa-ti iei o masina cu HardTop pe ea pentru ca: un hardtop e 400-500-600 euro pe cand un softtop e 150-200 euro, daca vrei sa bagi/scoti ceva in/din portbagaj nu te chinui ... si cam atat imi vine acum in minte.
Masina este fiabila (cum am zis mai sus mai ales 8v-ul)
Problema acestor masini: RUGINA dar nu e de speriat .. o aripa fata costa de noua MAXIM 150 lei ... 120 cam asa
Distributia ti-o schimbi cu 300 lei cu pompa apa si tot.
Piese se gasesc mai peste tot (atat noi cat si second ... o gramada de dezmembrari auto specializate pe vitara sunt in tara)
Daca te gandesti sa o bagi prin noroaie ai solutii de inaltare a masinii (bodylift, suspension lift) la pret acceptabil, scuturi ... cauciucuri.
Cam atat deocamdata si asa am scris prea mult. Daca mai ai ceva neclaritati iti raspund linistit.
P.S. colegul andreiorga zice ca face fata cu greu in teren ... dar tin sa-l contrazic ... face fata bine in teren daca e echipata corespunzator.