Quote:
Originally Posted by \"sevi\"
Pt cei care inca se mai intreaba, tot ce face BOFF sau POFF este sa elibereze presiunea facuta de turbina in momentul decelelarii, adica cand iei piciorul de pe acceleratie si turatia scade astfel motorul nu mai 'suge' tot aerul transmis de turbina. BOFF are un senzor vaccumatic care declansaza la schimbarea de presiune. Singura diferenta intre benzina si diesel este o supapa de sens, care costa 1 euro.
|
BULL SHIT!!!!
Te erijezi intr-un cunoscator, dar esti doar urechist...
BOV, Dump Valve, sau POV, este un dispozitiv care se monteaza
DOAR pe motoarele Turbo pe benzina.
Mecanismul de lucru al BOV este intr-adevar declansat de decelerare, dar restul ai scris din burta. In momentul decelerarii, clapeta de pe galeria de admisie se INCHIDE. Delay-ul dintre inchiderea clapetei si evacuarea gazelor rezultate din ultimele explozii, face ca turbina sa mai arunce pe traseul spre galeria de admisie un plus de aer care nu mai poate fi preluat spre camera de ardere - prin galeria de admisie. Acest aer acumulat pe traseul de admisie, se \"intoarce\" si loveste palele compresorului determinand reducerea violenta a turatiei turbinei (de la 150.000 rot/min la cca 70.000) intr-o fractiune de o secunda. Intre timp, evacuarea arunca gaze si incearca sa invarta turbina, care la celalalt capat al axului e franata de aerul blocat pe traseul de admisie.
Acum, in momentul ridicarii piciorului de pe acceleratie si implicit al inchiderii clapetei, sistemul de vaacum sesizeaza depresiunea si deschide BOV, eliberand presiunea de pe traseul de admisie, efectul fiind pastrarea turatiei turbinei.
Concluzii:
1. Reducerea turatiei turbinei, scade performantele.
2. Fortele care se exercita asupra intregului \"core assambly\" duc la o uzura prematura a turbinei.
BULL SHIT AGAIN!!!!
Motoarele Diesel
NU FOLOSESC BOV!!!!!! pentru ca nu au nici clapeta... dooooh
La motoarele diesel, lucrurile stau cu totul altfel, sistemul se numeste EGR = Exhaust Gas Recirculation.
Domnule Sevi Ivan, iti dau tema sa te documentezi referitor la EGR si Diesel si nu mai da informatii eronate, cum ai prostul obicei s-o faci.