Quote:
Originally Posted by copolinox
Am o intrebare pt proprietarul jeepului ... cand il aveai banuiesc ca il tineai 4x4 permanent adica nu ii scoteai cardanu . As vrea sa imi raspunzi si mie la o intrebare daca poti :
La jeepu meu cand am cardanu pus ... stiu are diferential autoblocant dar... chiar aja trb sa faca? ... atunci cand iau un viraj invart volanul la maxim in stanga ( de exemplu ) parca ar vrea sa muste din asfalt adica .. imi aluneca si imi zmuceste trb sa apas putin acceleratia ca sa o misc ... cand era numai spatele bagam D si mergea singura acuma ... nu prea. Aja trb sa faca?
|
Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .
Pun o poza si sa-mi zici daca e la fel ca la tine.
Pozitia 4 ALL TIME e pentru rulat oricand, e 4x4 permanent, iar pe pozitia 4x4 LO, esti in reductie (treapta scurta sau "pe mic") si diferentialul central e blocat.
In aceasta ultima pozitie nu se ruleaza decat pe teren cu aderenta slaba, in caz contrar, va plesni cate o cruce de cardan sau alte chestii care nu trebuie sacrificate...
Daca ma iau dupa numarul si tipul pozitiilor manetei de comanda a reductorului, e modelul 247 sau 249.
Daca e 249, dat fiind anul de fabricatie, pe ALL TIME transmisia catre puntea fata se face cu un viscocuplaj, fiind favorizata tractiunea spate. Doar pe pozitia 4x4 LO ai repartitia 50% - 50% intre punti, si e cuplaj rigid, fara diferentiere. Deci, atentie !