Va salut,
O sa fiu telegrafic:
Mers pe drumurile patriei, oprit in fata casei de la sat, descarcat bagaje, incercat sa pornesc si......ioc. Electromotorul invartea in draci dar nu ( mai ) pornea.
Banuiala 1: senzorul de ax cu came defect; inlocuit cu rezerva defecta, dar rece, tot nimic
Banuiala 2: fuel pressure rail senzor; la fel inlocuit si acelasi simptom
Verificat presiunea de la rampa, la injectorul 1 si doar o mica balta....de unde si
Banuiala 3: valva de reglaj de la pompa de injectie.
Intrebat colegi de pe forum ( fara raspuns si.... fara repros ) si ajuns pe forum-ul englez care mi-a explicat ca trebuie sa dau jos electromotorul si cu un Torx 30 pot sa ajung la valva. Timp de inverventie: 90 mim, cap - coada.
Atasat si photo cu cele 2 seal-uri deteriorate.
Codul de pe valva este 0281002480 si poate fi gasit la preturi intre (200-450) ron SH si (500- 1500) ron, new. Pe net am gasit la 500 si la un magazin de specialitate din TM la 1500!!!
Pentru ca motorul functiona cu valva defecta, banuiesc ca puteam (re)porni, daca tractam masina si obtineam la pompa de injectie o turatie mai mare decat cea obtinuta prin actionarea cu electromotorul.
De mentionat ca bobina de la valva are 6.0 - 7.5 ohmi si nu functioneaza pe principiul on-off ci miezul se deplaseaza functie de comanda de la unitatea de control. De pe ebay am comandat un kit de refurbish pentru valva (si pentru pompa de ambreiaj, care face figuri ).
O zi placuta si fara experiente neplacute ( scuze fata de cei care stiau aceste lucruri )