Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 29-04-11, 22:17   #1
ionutz400

Stock
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 2
Exclamation da cu aer in vasul de expansiune

Am un rover 400 1.4 16 valve benzina si din 1999 si i-mi da cu aer in vasul de expansiune adica (fierbe) dar la bord arata ca sta normal apa la 90 si o alta simtoma nu mai baga caldura asa a inceput, nu baga apa in ulei si nu pierde apa, nu pierde nici ulei. Nu stiu ce sa-i mai fac, am schimbat garnitura de chiuloasa tot asa face, am schimbat termostatul si am incercat si fara termostat tot asa am verificat radiatorul e curat, ventiuatorul si termocupla merg amandoua, am suflat pe furtune si nu sunt infundare.
Am zis ca e chiuloasa fisurata si am cumparat alt motor si are aceleasai simtome ca si celalalt nu cred eu ca sunt asa de ghinionist sa fie ambele chiuloasa fisurate.
Datimi un sfat va rog ca nu stiu ce sa mai fac.
ionutz400 is offline   Reply With Quote
Old 29-04-11, 22:54   #2
toby75

Stage 3
 
toby75's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by ionutz400 View Post
Am un rover 400 1.4 16 valve benzina si din 1999 si i-mi da cu aer in vasul de expansiune adica (fierbe) dar la bord arata ca sta normal apa la 90 si o alta simtoma nu mai baga caldura asa a inceput, nu baga apa in ulei si nu pierde apa, nu pierde nici ulei. Nu stiu ce sa-i mai fac, am schimbat garnitura de chiuloasa tot asa face, am schimbat termostatul si am incercat si fara termostat tot asa am verificat radiatorul e curat, ventiuatorul si termocupla merg amandoua, am suflat pe furtune si nu sunt infundare.
Am zis ca e chiuloasa fisurata si am cumparat alt motor si are aceleasai simtome ca si celalalt nu cred eu ca sunt asa de ghinionist sa fie ambele chiuloasa fisurate.
Datimi un sfat va rog ca nu stiu ce sa mai fac.
Salut nu stiu cum e la 400 dar la 75 este caloriferul interior care poate fii infundat partial asa incepe nu da caldura in stinga sau dreapta. Antigelul la 75 se pune in radiat foarte incet pentru a evita dopurile de aer
toby75 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-11, 09:29   #3
throttle

Stage 3
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 164
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

-fierberea lichidului de racire este cauzata de supraincalzirea motorului
-verifica tot ce tine de racire(termostat,senzor de temperatura,masoara temp.lichidului de racire cu un termometru,aerisire circuit,pompa de apa)
throttle is offline   Reply With Quote
Old 17-06-11, 12:47   #4
zagreek

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 13
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by ionutz400 View Post
Am un rover 400 1.4 16 valve benzina si din 1999 si i-mi da cu aer in vasul de expansiune adica (fierbe) dar la bord arata ca sta normal apa la 90 si o alta simtoma nu mai baga caldura asa a inceput, nu baga apa in ulei si nu pierde apa, nu pierde nici ulei. Nu stiu ce sa-i mai fac, am schimbat garnitura de chiuloasa tot asa face, am schimbat termostatul si am incercat si fara termostat tot asa am verificat radiatorul e curat, ventiuatorul si termocupla merg amandoua, am suflat pe furtune si nu sunt infundare.
Am zis ca e chiuloasa fisurata si am cumparat alt motor si are aceleasai simtome ca si celalalt nu cred eu ca sunt asa de ghinionist sa fie ambele chiuloasa fisurate.
Datimi un sfat va rog ca nu stiu ce sa mai fac.
si eu am cam aceeasi pb, doar ca la mine pierde si antigel, cam 1l la 1000km; a mea e din 2003 si are o piesa in forma de T din plastic pe circuitul mic; am sa incerc sa o schimb sa vad daca are vreun efect; o sa te tin la curent de interventiile pe care o sa le fac;
zagreek is offline   Reply With Quote
Old 17-06-11, 18:13   #5
Salin

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 23
Member of:
[LANCIA]
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Ionutz
incearca sa aerisesti incet motorul turning lichidul de racire putin cate putin,tocmai am schimbat garnitura de chiulasa si eu la un rover 400, 1,6 16v si am patit la fel ca tine . am aerisit in schimb bine la aerisitorul de pe conducta dintre cutie si motor.Se face dop de aer dupa termostat pe care sper ca l-ai schimbat.
de control pana am reusit sa aerisesc totul am folosit cam 15 litri de apa.cu ventilatorul de caldura deschis neaparat. si dupa am bagat 2,5 litri de antigel .
Salin is offline   Reply With Quote
Old 19-06-11, 08:14   #6
throttle

Stage 3
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 164
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by zagreek View Post
si eu am cam aceeasi pb, doar ca la mine pierde si antigel, cam 1l la 1000km; a mea e din 2003 si are o piesa in forma de T din plastic pe circuitul mic; am sa incerc sa o schimb sa vad daca are vreun efect; o sa te tin la curent de interventiile pe care o sa le fac;
Daca nu ai vreo fisura pe conducte,schimba-i pompa de apa
throttle is offline   Reply With Quote
Old 19-06-11, 09:24   #7
Salin

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 23
Member of:
[LANCIA]
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by throttle View Post
Daca nu ai vreo fisura pe conducte,schimba-i pompa de apa
Cand ai pierderi de 1 litru la mia de km, ar fii urmatoarele:
Undeva pierzi apa,fisuri, coliere slabite etc,capacul vasului de expansiune ,respectiv supapa nu mai functioneaza si fiind un circuit sub presiune lichidul tau fierbe si da pe afara sau se elimina sub forma de vapori.
Dar cel mai probabil, e arsa garnitura de chiulasa.
Salin is offline   Reply With Quote
Old 20-06-11, 07:39   #8
throttle

Stage 3
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 164
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by Salin View Post
Cand ai pierderi de 1 litru la mia de km, ar fii urmatoarele:
Undeva pierzi apa,fisuri, coliere slabite etc,capacul vasului de expansiune ,respectiv supapa nu mai functioneaza si fiind un circuit sub presiune lichidul tau fierbe si da pe afara sau se elimina sub forma de vapori.
Dar cel mai probabil, e arsa garnitura de chiulasa.
Nu mai speria omul degeaba .
Daca avea garnitura arsa, motorul avea alte simtome
throttle is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 12:18   #9
zagreek

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 13
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by throttle View Post
Nu mai speria omul degeaba .
Daca avea garnitura arsa, motorul avea alte simtome
au aparut si "celelalte" simptome; acuma am pete de ulei in vasul de expansiune, plus ca uleiul e amestecat cu apa; am cumparat o garnitura noua...acuma caut un mecanic bun sa mi-o schimbe; au auzit ca e destul de complicat pt ca la motoarele astea bolturile care tin garnitura leaga si alte componente ale motorului;
am cumparat garnitura din tara, dar imi pare rau...am dat 180 de roni; recent am citit ca englezii au realizat alta garnitura, bineinteles zic ei mai buna, pt ca erau frecvente pb la motoarele astea; se gaseste pe ebay la un pret destul de bun...asta e ...acuma vedem ce o sa iasa...
zagreek is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 19:17   #10
Salin

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 23
Member of:
[LANCIA]
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by zagreek View Post
au aparut si "celelalte" simptome; acuma am pete de ulei in vasul de expansiune, plus ca uleiul e amestecat cu apa; am cumparat o garnitura noua...acuma caut un mecanic bun sa mi-o schimbe; au auzit ca e destul de complicat pt ca la motoarele astea bolturile care tin garnitura leaga si alte componente ale motorului;
am cumparat garnitura din tara, dar imi pare rau...am dat 180 de roni; recent am citit ca englezii au realizat alta garnitura, bineinteles zic ei mai buna, pt ca erau frecvente pb la motoarele astea; se gaseste pe ebay la un pret destul de bun...asta e ...acuma vedem ce o sa iasa...

Sa rectifici si chiulasa,e foarte important , mai ales daca se vad urmele de la vecrea garnitura de chiulasa si cauta garnitura multilayer,cea pe care ai luat-o daca nu e multilayer are sa tina pana in 30000 de km.
Alte sfaturi:
Neaparat un termostat nou,(si cauta-l sa fie undeva la 82-85 de grade, daca gasesti) si sa fie atent nenea care strange chiulasa sa o faca ca la carte cu cheie dinamometrica si restul (prima strangere la 20 Nm iar dupa doua strangeri succesive la 90 de grade.
sa fie atent nenea mecanicul si la :cat sunt de ridicate camasile cilindrilor la tine e si acolo o problema daca deja apa a intrat in ulei.
daca mai vrei ......mai vb
Dar e stiut ca Rover-urile au o problema la acest nivel ,incepand cu instalatia de racire , care trimite direct apa racita de radiator pe cilindrul unu si de acolo apar sa zicem datorita dilatarilor contractiilor problemele cu garniturile de chiulasa, termostatul de 88 de grade , si termocupla care porneste la 105,110 grade si se opreste la 100 .

garniturile multilayer elimina acest lucru ,si sau un termostat tip telecomanda, scump si greu de obtinut special facut pt lotus elise , sau sansa sa gasim undeva pe piata termostate exterioare .

Deci daca vrei mai vb.
Apropos de unde esti??
Salin is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 19:34   #11
zagreek

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 13
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by Salin View Post
Sa rectifici si chiulasa,e foarte important , mai ales daca se vad urmele de la vecrea garnitura de chiulasa si cauta garnitura multilayer,cea pe care ai luat-o daca nu e multilayer are sa tina pana in 30000 de km.
Alte sfaturi:
Neaparat un termostat nou,(si cauta-l sa fie undeva la 82-85 de grade, daca gasesti) si sa fie atent nenea care strange chiulasa sa o faca ca la carte cu cheie dinamometrica si restul (prima strangere la 20 Nm iar dupa doua strangeri succesive la 90 de grade.
sa fie atent nenea mecanicul si la :cat sunt de ridicate camasile cilindrilor la tine e si acolo o problema daca deja apa a intrat in ulei.
daca mai vrei ......mai vb
Dar e stiut ca Rover-urile au o problema la acest nivel ,incepand cu instalatia de racire , care trimite direct apa racita de radiator pe cilindrul unu si de acolo apar sa zicem datorita dilatarilor contractiilor problemele cu garniturile de chiulasa, termostatul de 88 de grade , si termocupla care porneste la 105,110 grade si se opreste la 100 .

garniturile multilayer elimina acest lucru ,si sau un termostat tip telecomanda, scump si greu de obtinut special facut pt lotus elise , sau sansa sa gasim undeva pe piata termostate exterioare .

Deci daca vrei mai vb.
Apropos de unde esti??
merci de sfaturi...sunt sigur ca la mine pb au aparut de la circuitul de racire, mai exact de la piesa aia in forma de T din plastic; saptamana trecuta am vb cu cineva din anglia sa mi-o caute; a.legat de chiuloasa, vreau sa imi faca o verificare sub presiune; eu o sa stau langa masina cat lucreaza; vreau sa imi curete si baia de ulei si sa fiu atent si la ce mi-ai spus legat de pistoane; am auzit de garniturile multilayer dupa ce imi cumparasem deja garnitura..acuma o montez p asta, ca si asa stau cu masina de vreo luna pe dreapta; eu sunt din arad, tu?
ai si tu rover sau de unde stii de pb astea?
zagreek is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 19:50   #12
zagreek

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 13
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

salin, acuma m-am uitat...am vazut ca esti din cluj si esti mecanic; daca o sa am un drum prin cluj poate dau o fuga sa te uiti si tu la masina mea sa iti dai cu parerea...
zagreek is offline   Reply With Quote
Old 28-07-11, 07:56   #13
Salin

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 23
Member of:
[LANCIA]
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by zagreek View Post
salin, acuma m-am uitat...am vazut ca esti din cluj si esti mecanic; daca o sa am un drum prin cluj poate dau o fuga sa te uiti si tu la masina mea sa iti dai cu parerea...

Cu mare placere daca vii, prin apropiere sau daca cumva am si eu drum pe acolo ceea ce nu ar fii exclus,Eu caut acum un prt(pressure relief termostat )sa il adaptez la rover-utul meu , problema e ca ce am gasit e destul de scump.si cred ca incep sa caut prin dezmembrari,unul de Discovery Diesel (la 82 de grade)care ar fii o solutie de compromis acceptabila .
Si eu mi-am pus anul asta o garnitura simpla presat fiind de timp si bani,va merge o perioada, dar la anul in primavara desfac totul din nou si pun un multilayer care ajunge undeva la 400 de lei , voi rectifica si chiulasa .
Off topic.
cand am luat masina anul trecut am luat-o pt ca era aproape mocca(500 de euro),proprietarul dinainte vroia sa o bage la programul rabla ,dar valoarea ei era peste.Ca idee baterie e si acum in garantie, cauciucurile au 3000 de km,bujii noi,capac delco nou,GPL pe ea Sony cu CD Changer si comenzi la volan etc etc
Avea probleme la firele de la motor ,si bobina dusa.
Le-am facut singur pt ca nu exista tester mai aproape de bucuresti, cu ajut forumurilor . Si am luat-o special pt mers in concediu ,pt ca in rest ma folosesc de atelierul mobil(repar utilaje de constructii).
La ora aceea nu stiam ca am sa ma indragostesc de ea.Dar am fost placut surprins mergand la mare sa constat cat de comoda e la drum lung, asta bine in comparatie cu masinilie care le-am avut inainte(octavia tour si elegance), plus fiorul benzinei, de care imi era dor .
La fel toata familia care a trecut usor de la elegance(care era la ora aia masina de serviciu) si care acum cand am zis ca o voi vinde sa iau si eu ca tot romanul un Golf 3 sau un A4 vechiut cu consum bun etc etc , s-au opus din rasputeri .
Asa ca masina urmeaza a fii restaurata in urmatorii ani complet,lucru deloc ieftin .
Oricum e belea,masina imi place.SI cred in zicala aia,Nu tu alegi masina ea te alege pe tine .
Salin is offline   Reply With Quote
Old 28-07-11, 08:53   #14
zagreek

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 13
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Quote:
Originally Posted by Salin View Post
Cu mare placere daca vii, prin apropiere sau daca cumva am si eu drum pe acolo ceea ce nu ar fii exclus,Eu caut acum un prt(pressure relief termostat )sa il adaptez la rover-utul meu , problema e ca ce am gasit e destul de scump.si cred ca incep sa caut prin dezmembrari,unul de Discovery Diesel (la 82 de grade)care ar fii o solutie de compromis acceptabila .
Si eu mi-am pus anul asta o garnitura simpla presat fiind de timp si bani,va merge o perioada, dar la anul in primavara desfac totul din nou si pun un multilayer care ajunge undeva la 400 de lei , voi rectifica si chiulasa .
Off topic.
cand am luat masina anul trecut am luat-o pt ca era aproape mocca(500 de euro),proprietarul dinainte vroia sa o bage la programul rabla ,dar valoarea ei era peste.Ca idee baterie e si acum in garantie, cauciucurile au 3000 de km,bujii noi,capac delco nou,GPL pe ea Sony cu CD Changer si comenzi la volan etc etc
Avea probleme la firele de la motor ,si bobina dusa.
Le-am facut singur pt ca nu exista tester mai aproape de bucuresti, cu ajut forumurilor . Si am luat-o special pt mers in concediu ,pt ca in rest ma folosesc de atelierul mobil(repar utilaje de constructii).
La ora aceea nu stiam ca am sa ma indragostesc de ea.Dar am fost placut surprins mergand la mare sa constat cat de comoda e la drum lung, asta bine in comparatie cu masinilie care le-am avut inainte(octavia tour si elegance), plus fiorul benzinei, de care imi era dor .
La fel toata familia care a trecut usor de la elegance(care era la ora aia masina de serviciu) si care acum cand am zis ca o voi vinde sa iau si eu ca tot romanul un Golf 3 sau un A4 vechiut cu consum bun etc etc , s-au opus din rasputeri .
Asa ca masina urmeaza a fii restaurata in urmatorii ani complet,lucru deloc ieftin .
Oricum e belea,masina imi place.SI cred in zicala aia,Nu tu alegi masina ea te alege pe tine .
am vazut pe ebay seturi complete de garnituri la 30, 40 de lire; trebuie sa gasesc pe careva dispus sa imi cumpere; pe mine ma costa mai mult manopera..doar pt schimbul asta platesc 400 de lei;
cat despre masina...daca ii rezolvi pb asta multa vreme nu sa mai ai treaba cu ea; eu o am de 4 ani si nu am schimbat la ea aproape nimic(in afara de consumabile)..singura pb pe care am avut-o, si care am inteles ca e destul de frecventa la rovere, a fost cu inchiderea centralizata...mi s-a stricat cea veche si am pus un modul nou...si acum chiuloasa;
zagreek is offline   Reply With Quote
Old 17-11-12, 17:59   #15
GABORW

Stage 5
 
GABORW's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 354
Default Re: da cu aer in vasul de expansiune

Salutare!!!
Am un Rover 214i 75cp
am schimbat urmatoarele piese din cauza(am gasit pete de ulei in apa,si arunca apa afara)

Termostat
Pompa apa
Senzor temperatura(cel mic de porneste ventilatorul)
Buson bidon racire!
Distributie,role,curele servo,alternator,Filtre,bujii,fise,capac delcou!
In fine!!

Masina merge perfect normal,doar ca in bord imi indica 90grade,dar apa fierbe,si incet incet creste in vas si o arunca!
Dar azi,am urmarit apa,si knd a fost aproape de capac,am scos mufa de la senzoru de temperatura si apa si-a reluat cursul normal!

Eu vreau sa o fac sa mearga normal!!!
Trebuie facuta aerisire?cand pun lichidul de racire?
CUM TREBUIE FACUTA,daca trebuie?

Va Multumesc,
__________________
Vrei sa vinzi,cumperi ceva?Poti posta si pe Slatinaforum !!!


Last edited by GABORW; 17-11-12 at 18:22.
GABORW is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -