Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 23-01-10, 16:38   #1
MGPOWER

Stage 3
 
MGPOWER's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 104
Default Distributie motor KV6

Are cineva trusa pt reglarea distributiei la motorul KV6 montat pe Rover si pe Land Rover? Daca se poate si pt varianta de 190cp.
Daca este cineva care o are si vrea sa o inchirieze i-as fi recunoscator
MGPOWER is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 17:02   #2
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

Slabe sanse s-o gasesti de imprumutat.
Merge si fara, cu putina improvizatie si multa atentie; doua reusite pana acum, 1.cluj, 2.bucuresti.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 22:49   #3
MGPOWER

Stage 3
 
MGPOWER's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 104
Default Re: Distributie motor KV6

Eu vreau sa ii schimb si axele cu came si banuiesc ca am neaparata nevoie de trusa de reglaj.
MGPOWER is offline   Reply With Quote
Old 01-02-10, 22:57   #4
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

Quote:
Originally Posted by MGPOWER View Post
Eu vreau sa ii schimb si axele cu came si banuiesc ca am neaparata nevoie de trusa de reglaj.
Nu, pinioanele din spate (curelele mici) sunt montate cu pana si au semne de corespondenta intre ele, care trebuie puse fata in fata. Pinioanele din fata sunt fara pana, se pot regla fin, dar pozitia e data tot de markerii din spate. Alinierea se face la rigla, cu un distantier de 17 mm, atata e offset-ul dintre fetele pinioanelor.
Am o curiozitate si eu: de ce vrei sa schimbi axele la un motor de 190, care are oricum timing-ul aproape de limita. Ce speri sa obtii in plus si cu ce axe ?
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 02-02-10, 01:33   #5
MGPOWER

Stage 3
 
MGPOWER's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 104
Default Re: Distributie motor KV6

Vreau sa pun axele si pinioanele de pe motorul de 190 pe cel de 180. Nu inteleg, de ce ma intereseaza pozitia fuliei si nu cea a axei? pana la urma am vazut ca axele au acel loc unde intra penele de la pinioane cel putin in spate si din cate stiu penele tb sa fie fata in fata. La fuliile din fata am vazut ca are un reglaj fin de aproximativ 15 grade....
MGPOWER is offline   Reply With Quote
Old 02-02-10, 13:23   #6
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

Quote:
Originally Posted by MGPOWER View Post
Vreau sa pun axele si pinioanele de pe motorul de 190 pe cel de 180. Nu inteleg, de ce ma intereseaza pozitia fuliei si nu cea a axei? pana la urma am vazut ca axele au acel loc unde intra penele de la pinioane cel putin in spate si din cate stiu penele tb sa fie fata in fata. La fuliile din fata am vazut ca are un reglaj fin de aproximativ 15 grade....
Evident ca te intereseaza pozitia axei, dar aceasta avand pana de montaj, daca e intr-o anumita pozitie si fulia va fi in pozitia corespunzatoare. Reciproca e de asemenea valabila. Logic, nu ?
Fulia din fata are reglaj pentru a permite strangerea suruburilor dupa ce se "aseaza" cureaua, fara a altera pozitia axelor.
Principalul rol al kitului nu este punerea la punct, care se face usor cu o rigla si un distantier de 17 mm dupa cum am mai spus, ci blocarea pinioanelor ca sa permita strangerea fara a face prostii tensionand curelele sau axele cu came (total interzis!!) In lipsa blocatoarelor trebuie sa improvizezi.
Daca esti sigur ca pricepi cum si de ce a fost construit sistemul asa poti sa te apuci, daca nu esti sigur mai bine cauta kitul.

Last edited by workaholic_ro; 02-02-10 at 13:28.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 02-02-10, 21:49   #7
MGPOWER

Stage 3
 
MGPOWER's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 104
Default Re: Distributie motor KV6

In cazul asta nu se poate incepe procedura de la curelele din spate?, pozitionand camele cu penele fata in fata, una in prelungirea celeilalte, apoi blocand axele prin partea din fata (printr-o improvizatie care sa intre tot in locurile pt pene ale axelor si sa le blocheze pe amandoua) pt strangerea suruburilor de la fuliile din spate, toate acestea cu motorul in pozitia "safe", apoi dupa strangerea suruburilor din spate putem bloca pe partea din fata doar axele de la evacuare si sa strangem suruburile din fata.
Este corect cum am gandit eu? Daca nu, cum se face si la ce se folosesc distantierul si rigla? Sau o diagrama daca se poate. Multumesc
MGPOWER is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 14:04   #8
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

Ba da, chiar asa am procedat si eu, dar nu inteleg de ce te tot referi la pene, sa tii cont de semnele de pe fulii e mult mai la indemana. Poate te ajuta poza. Aici axele sunt la 180 de grade fata de pozitia din carte, daca ai cheie speciala conteaza, daca nu - nu. Doar sa fie pe ambele bancuri de cilindri la fel.

Se vad clar semnele si de aici iti dai seama care-i povestea cu distantierul. Din cauza amortizorului de vibratii de pe evacuare pinionul e mai inalt cu 17 mm. Merge si la ochi daca pui rigla si "ochesti" din pozitia buna. Nu te folosi de canalele de pana, n-ai vrea sa prapadesti un ax de 190.
Nu alinierea e marea problema, ci blocarea pinionului de evacuare, nu prea ai cum sa-l intepenesti daca n-ai o cheie care sa intre in canalele alea de langa surub (unul are 10 mm latime, celalt 14). Ai nevoie de o scula macar improvizata. INTERZIS sa blochezi axul din partea opusa, nu-i facut sa preia un cuplu asa de mare ca cel de strangere, risti sa-l SPARGI. Eu am improvizat chestia asta din magneziu, m-a costat o dupamiaza de munca.

A tinut doar cat sa-mi termin treaba, s-a dus naibii blocatorul de evacuare, magneziul e moale. Daca ai pe aproape un aparat de sudura incearca ceva din otel, poate fi si mai simplu, dupa cum te ajuta imaginatia, scopul conteaza nu forma.
Revenind la schimbarea curelelor mici, aici nu prea ai cum gresi, o abatere de un dinte sare in ochi imediat. Alinierea precisa se face cand strangi fata, unde ai reglaj fin, acolo te joci cu rigla. Uite si o "diagrama", am publicat-o prima data pe un forum englezesc, d-aia-i in engleza, dar nu cred ca-ti va crea probleme, cine stie bine limba romana de obicei se descurca si cu engleza (ma omoara copii astia cu "dk, sh, tz...") Se vede acolo cum arata si a doua "scula".

Pentru pozitia "safe" (blocarea vilbrochenului) am folosit un surub M6. Daca vrei sa fii mai catolic decat papa bobineaza cateva spire de 1mm pe partea dinspre cap, gaura din volanta e de 6, cea din bloc e de 8.
Pentru blocarea intinzatorului in pozitia comprimata iti trebuie o sarma oteloasa cam de 1.5 mm sau un cui dintr-un otel mai de doamne-ajuta. Un cui obisnuit ti-l indoaie, arcul e foarte tare.
Bafta si spor! Mare atentie si mai bine intreaba de 10 ori daca ai nelamuriri. Gafele de distributie la KV6 sfarsesc de obicei cu motor nou.

Last edited by workaholic_ro; 03-02-10 at 14:08.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 14:12   #9
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

...E bine sa te uiti la filmuletul asta inainte de a te apuca de treaba. E vechiul KV56, de pe Rover 800 dar diferentele nu sunt mari si principiul de lucru e acelasi. Evident ca nu e necesar tot dulapul ala de dispozitive de intindere, centrare etc., daca le ai le folosesti, daca nu - te descurci.
https://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 15:05   #10
MGPOWER

Stage 3
 
MGPOWER's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 104
Default Re: Distributie motor KV6

Multumesc pentru sfaturi si pentru poze. Problema mea este ca distributia motorului este in momentul de fata dereglata la axa de la evacuare la cilindrii 1,3,5 din cauza unui accident care a deteriorat fulia si a slabit cureaua, motorul s-a oprit in acel moment dar am facut gresala, nestiind ce e sub capota sa incerc sa il pornesc si am mai invartit putin cu electromotorul.
Ma gandesc ca in momentul cand ma voi apuca sa desfac motorul sa ii schimb axele cu cele de 190, acesta va trebui sa fie obligatoriu in pozitia "safe" pentru a permite reglarea distributiei de la zero, tocmai din acest motiv ma referam la pene si nu la fulii pentru ca acestea le voi pune dupa ce montez axele si semeringurile de la capetele axelor. Ma gandesc ca dupa ce am pozitionat curele din spate (cu motorul pe "safe"), timpii de deschidere a valvelor ar trebui sa fie cel corect si sa ramana doar problema strangerii suruburilor din fata fara a misca axele de pe pozitie. Am pus si doua poze cu pozitia care cred eu ca trebuie sa o aiba pinioanele din spate(nu sunt foarte clare fiind facute cu telefonul mobil).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Imagine0314.jpg
Views:	78
Size:	189.4 KB
ID:	1297260   Click image for larger version

Name:	Imagine0315.jpg
Views:	88
Size:	173.2 KB
ID:	1297261  
MGPOWER is offline   Reply With Quote
Old 03-02-10, 15:57   #11
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

Se recomanda sa tii motorul in pozitia "safe" pe tot parcursul operatiunii.
Da, timpii si unghiurile vor fi cele corecte cu motorul pe "safe" si axele "la semne" (se vede destul in poze, pozitia este cea buna) dar va trebui sa le mai misti, pentru ca "dau inapoi". Le arunca arcurile supapelor.
Daca schimbi cumva si intinzatorul atentie ca trebuie strans si reglat. Recomandarea din manuale de a nu atinge surubul cu cap Allen din interior, "prereglat din fabrica" e o ineptie. Nu e "prereglat" nicaieri si nici macar strans suficient.
Motorul din fata, cu curea noua, pe pozitia "safe"(asta-i clara, ca nu-i cu telefonul, am lasat-o la rezolutie mare ) Poate te ajuta.
https://i244.photobucket.com/albums/g...tributie/c.jpg
Edit: Am inlocuit poza cu link-ul. Dadea formatul paginii peste cap.

Last edited by workaholic_ro; 03-02-10 at 16:03.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 07-02-10, 16:11   #12
MGPOWER

Stage 3
 
MGPOWER's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 104
Default Re: Distributie motor KV6

Ce se poate regla la intinzator din surubul cu cap allen?
Care e diferenta intre reglarea distributiei la motorul de 190cp fata de cel de 180(177)cp?
Am inteles ca la 190 ar fi axele in avans cu 4grade si ca ar diferi pinioanele din spate fata de motorul de 180, ceea ce nu cred ca e adevarat atat timp cat eu vad ca pe ele scrie acelasi lucru si arata la fel.
Ma gandesc, atat timp cat potrivesti axele dupa acelasi principiu (semn pe semn) la ambele motoare nu inteleg cum pot fi in avans cu 4grade. Am vazut ca exista niste dispozitive special pentru motorul de 190 "Camshaft Setting Plates - MG Rover KV6 190 VS4617 Seal", la ce folosesc?
MGPOWER is offline   Reply With Quote
Old 08-02-10, 10:40   #13
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Distributie motor KV6

Quote:
Originally Posted by MGPOWER View Post
Ce se poate regla la intinzator din surubul cu cap allen?
Care e diferenta intre reglarea distributiei la motorul de 190cp fata de cel de 180(177)cp?
Am inteles ca la 190 ar fi axele in avans cu 4grade si ca ar diferi pinioanele din spate fata de motorul de 180, ceea ce nu cred ca e adevarat atat timp cat eu vad ca pe ele scrie acelasi lucru si arata la fel.
Ma gandesc, atat timp cat potrivesti axele dupa acelasi principiu (semn pe semn) la ambele motoare nu inteleg cum pot fi in avans cu 4grade. Am vazut ca exista niste dispozitive special pentru motorul de 190 "Camshaft Setting Plates - MG Rover KV6 190 VS4617 Seal", la ce folosesc?
Cu intinzatorul blocat se pretensioneaza usor cureaua. Pe urma scoti splintul (cuiul) de blocare, dai o tura-doua de motor rotind axul cu cheia tubulara. Apoi faci reglajul final de pozitie, cu cureaua "asezata".
...Sau urmezi indicatiile din film...
Repet, nu sunt de acord cu "precise factory setting", sau asa ceva, nu-mi amintesc exact textul din film cu privire la surubul Alen al intinzatorului.
Argument: presupunand ca un proiectant nu e complet lipsit de logica, de ce ar pune la genul ala de asamblare un surub excentric, daca nu pentru reglaj, cand ar putea fi foarte simplu montat central ?
Inca un argument: in stanga e cel vechi, in dreapta e cel nou (ale mele amandoua), ambele "reglate precis in fabrica". Care e cel cel bun ?

In ambele variante trebuie verificat, al meu nu era strans. Daca se slabeste, intinzatorul va fi impins de arc inspre suport, il va atinge, se va bloca si va patina cureaua...un timp...pana se rupe.
Cunosc distributia "obisnuita", nu pun mana in foc pentru cea de ZT190 dar:
- din cate imi amintesc admisia la 190 deschide mai repede, dar cu 5 grade pe axul motor, nu cu 4; nu stiu daca e vorba si de defazaj, dar geometria camelor e diferita.
- blocatoarele pentru pinioanele din fata sunt diferite la 190, daca aflu ceva iti dau de stire.
Cele mai competente resurse pentru distributie sunt Lates600 si 1955diesel de pe mg-rover.org
Primul are mare experienta in schimbarea lor, al doilea a lucrat la proiect.

Last edited by workaholic_ro; 08-02-10 at 10:48.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -