Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER |
27-07-10, 13:08
|
#2011
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro
Vad ca nu era pentru mine, dar poate te ajuta...
LED-urile au un consum mult mai mic decat becurile cu incandescenta, ceea ce ECU interpreteaza ca o rezistenta mult mai mare (LED-ul nu are propriu-zis rezistenta, d-aia vorbesc de o "interpretare", de o rezistenta echivalenta). Pentru a-l pacali trebuie sa-i "arati" o rezistenta de o valoare mult mai mica, prin conectarea unui rezistor in paralel cu consumatorul cu pricina, in cazul nostru "becul" cu LED-uri. Partea proasta la acest rezistor e ca se incalzeste ca naiba, asa ca trebuie sa asigure o putere disipata echivalenta cu a becului si sa fie plasat intr-un loc unde nu poate praji nimic. Practic degaja cam aceeasi caldura ca becul.
Ca exemplu valoric, pentru un bec de 25W ai un grup de LED-uri echivalent de vreo 3W, deci ai de "pacalit" vreo 22, sa zicem ca-i destul 20... Asta face un pic peste 1,5A curent consumat, deci e vorba de un rezistor de cca. 8 Ohm, ceramic, evident de o putere de minim 20W.
Partea proasta la genul asta de "aranjament" e ca daca ti se duce "LED"-ul, sau daca nu face contact, ECU e pacalit de rezistor si nu te avertizeaza, chiar daca nu se aprinde nimic...rezistorul ii ajunge ca sa declare ca becul e OK.
|
am inteles ideea.
multumesc de raspuns
unde ar putea fi plasat rezistorul ca sa nu faca pagube?
p.s.
a juns suportul?
|
|
|
29-07-10, 04:51
|
#2012
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Stie cineva de ce model de masina se mai potrivesc gentile?Sa nu mai caut aiurea...
Merci
Player1,nu am gasit becurile respective inca sa probez,dar nu cred ca se merita sa pui cu rezistente...eventual numai pe pozitii.Rezistenta o poti pune pe tijele de legatura din spatele triplei(daca le iei de wataj mare,nu se incalzesc asa mult).Eu caut ceva triple cu leduri,daca gasesc,te anunt si pe tine.
|
|
|
29-07-10, 10:05
|
#2013
|
Stage 2
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
am inteles ideea.
multumesc de raspuns
unde ar putea fi plasat rezistorul ca sa nu faca pagube?
p.s.
a juns suportul?
|
Salut,
mi-am pus acum un an instalatie de xenon... din asta aftermarket... si am avut la fel dileme cu pozitiile... decizia finala a fost sa le las asa, cand sunt aprinse farurile nici macar nu se mai vad si e si mult mai putina bataie de cap...
zic si eu asa...
|
|
|
29-07-10, 10:06
|
#2014
|
Stage 2
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by marius75r
2300 euro
|
Mersi mult de raspuns, din pacate este mult prea scumpa pentru ce am eu in gand... Bafta la vanzare!
|
|
|
29-07-10, 17:16
|
#2015
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by xchris
Stie cineva de ce model de masina se mai potrivesc gentile?Sa nu mai caut aiurea...
Merci
Player1,nu am gasit becurile respective inca sa probez,dar nu cred ca se merita sa pui cu rezistente...eventual numai pe pozitii.Rezistenta o poti pune pe tijele de legatura din spatele triplei(daca le iei de wataj mare,nu se incalzesc asa mult).Eu caut ceva triple cu leduri,daca gasesc,te anunt si pe tine.
|
distanta intre prezoane e 5x120
toate modelele de masini care sunt incaltate din fabrica cu jante 5x120
audi si vw au 5x100 daca nu ma insel
la ford sunt cu 4 prezoane
de BMW se potrivesc sigur
Last edited by player1; 29-07-10 at 17:19.
|
|
|
29-07-10, 17:18
|
#2016
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by phunk3r
Salut,
mi-am pus acum un an instalatie de xenon... din asta aftermarket... si am avut la fel dileme cu pozitiile... decizia finala a fost sa le las asa, cand sunt aprinse farurile nici macar nu se mai vad si e si mult mai putina bataie de cap...
zic si eu asa...
|
pe pozitie nu e problema ca am Blue Vision deastea cu incandescenta ce se vad albe. pentru stopuri m ar interesa
|
|
|
30-07-10, 19:01
|
#2017
|
Stage 1
Join Date: Jan 2010
Posts: 13
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
salutare la toti posesori de rover ......sant mai nou pe aici ....dar ca si posesor rover de vreo 2 ani ...asa....o mica problema ,poate ma ajutati....si mai ales ii intreb pe "player1" si "phunk3r" cu ventilatorul.....el trebuie sa porneasca daca am clima oprita?.....azi am inchis clima si am ambalato pana a ajuns la 104 grade si ventilatorul nu a pornit....si ...alta treaba nu imi dau seama daca merge pe doua viteze......mentionez ca am schimbat un releu ca era ars si acum sant ok amandoua ....si mai mentionez ca nu imi pleca ventilatorul pana nu i-am bagat freon si nu stiam ce are ,am dat jos ventilatorul ca in imagini bineninteles si aveam intradevar releul cel mic belit l-am schimbat si tot nu imi pleca,dar baieti au spus ca nu am presiune freon in instalatie si de aia nu imi pleaca....voi ati spus ca nu conteaza daca ai sau nu freon ,ventilatorul tre sa plece in viteza 1 cand dau drumu la clima.....dar mie nu mi-a plecat doar dupa ce am bagat freon....deci?...ce sa mai inteleg....si cu ventilatoru asta care il am cred ca a mai fost schimbat ca are urechiusele alea taiate am vazut dar nu inteleg o chestie e cu doua relee deci 2 viteze dar nu are rezistenta.....multumesc anticipat
|
|
|
30-07-10, 19:46
|
#2018
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by westwood78
salutare la toti posesori de rover ......sant mai nou pe aici ....dar ca si posesor rover de vreo 2 ani ...asa....o mica problema ,poate ma ajutati....si mai ales ii intreb pe "player1" si "phunk3r" cu ventilatorul.....el trebuie sa porneasca daca am clima oprita?.....azi am inchis clima si am ambalato pana a ajuns la 104 grade si ventilatorul nu a pornit....si ...alta treaba nu imi dau seama daca merge pe doua viteze......mentionez ca am schimbat un releu ca era ars si acum sant ok amandoua ....si mai mentionez ca nu imi pleca ventilatorul pana nu i-am bagat freon si nu stiam ce are ,am dat jos ventilatorul ca in imagini bineninteles si aveam intradevar releul cel mic belit l-am schimbat si tot nu imi pleca,dar baieti au spus ca nu am presiune freon in instalatie si de aia nu imi pleaca....voi ati spus ca nu conteaza daca ai sau nu freon ,ventilatorul tre sa plece in viteza 1 cand dau drumu la clima.....dar mie nu mi-a plecat doar dupa ce am bagat freon....deci?...ce sa mai inteleg....si cu ventilatoru asta care il am cred ca a mai fost schimbat ca are urechiusele alea taiate am vazut dar nu inteleg o chestie e cu doua relee deci 2 viteze dar nu are rezistenta.....multumesc anticipat
|
un lucru e cert: pornitul ventilatorului nu are legatura cu presiunea freonului din instalatie. el porneste si cu instalatia goala si cu instalatia cu presiune scazuta.
daca are urechiusele taiate inseamna ca a fost umblat in interiorul motorului ceea ce nu e tocmai ok pentru ca nu este conceput sa se poata deschide si inchide (e sigilat cu urechiusele alea dupa cum ai vazut) iar daca nu are rezistenta si in motor intra doua fire (nu patru) atunci e cu 2 viteze si pe oricare releu va functiona pe viteza maxima...
nu ai spus ce motor ai. la cele diesel daca clima este oprita ventilatorul ar trebui sa porneasca cand antigelul ajunge la 100 de grade
|
|
|
30-07-10, 20:55
|
#2019
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
unde ar putea fi plasat rezistorul ca sa nu faca pagube?
|
Oriunde in corpul lampii, dar sa nu fie foarte aproape de plasticuri, cred ca cel mai bine undeva in spatele oglinzii. Ma uit maine si mai vorbim.
|
|
|
30-07-10, 21:06
|
#2020
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by xchris
Stie cineva de ce model de masina se mai potrivesc gentile?Sa nu mai caut aiurea...
Merci
.
|
Cea mai completa documentatie am gasit-o la Rial. Au si un configurator de jante, de unde poti sa extragi toate datele care iti trebuie, diametre, latimi, prezoane etc.
www.rial.de
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
|
|
|
30-07-10, 21:11
|
#2021
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro
Cea mai completa documentatie am gasit-o la Rial. Au si un configurator de jante, de unde poti sa extragi toate datele care iti trebuie, diametre, latimi, prezoane etc.
www.rial.de
|
Merci,fac cinste la urmatoarea intalnire...
BR.
|
|
|
31-07-10, 10:35
|
#2022
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Salutare tuturor! Vreau sa-mi ajut un prieten implicandu-va si pe voi. El are un rover 45 dar are motorul de 2,0 v6 de pe 75. Problema lui este ca nu porneste masina la cald. I-a facut un test cu un tester Bosch si i-a aparut senzorul de la axul cu came. L-a cumparat si l-a schimbat dar tot la fel facea masina. I-a mai spus cineva ca este pompa de benzina. A cumparat-o si a schimbat-o dar tot la fel. Ce poate sa aibe masina?
__________________
Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida,ci acela care refuza sa piarda.
|
|
|
31-07-10, 12:24
|
#2023
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by valyhunter
Salutare tuturor! Vreau sa-mi ajut un prieten implicandu-va si pe voi. El are un rover 45 dar are motorul de 2,0 v6 de pe 75. Problema lui este ca nu porneste masina la cald. I-a facut un test cu un tester Bosch si i-a aparut senzorul de la axul cu came. L-a cumparat si l-a schimbat dar tot la fel facea masina. I-a mai spus cineva ca este pompa de benzina. A cumparat-o si a schimbat-o dar tot la fel. Ce poate sa aibe masina?
|
Spune-i sa-si verifice presiunea din rampa de injectie dupa un timp indelungat de stationare. E sub capacelul ala albastru de deasupra motorului. Inauntru e o valva obisnuita ca cea de la roti. Daca pierde presiunea, atunci are cel putin un injector care "plange" (scapa putin). In mers nu se simte, pierderea fiind minora fata de un injector deschis. Cand motorul e cald, picaturile de benzina cazute in galerie se transforma in vapori care ineaca motorul. Pana apuca sa se raceasca vaporii s-au dus sau recondensat, asa ca la rece porneste normal, pompa recupereaza instantaneu pierderea. (mi se pare, sau am mai scris asta aici ?)
Atentie, trebuie tinuta o carpa in fata valvei, daca nu scapa injectoarele in rampa de injectie e o presiune de 3,5 bar, te poti stropi pe fata sau pe haine...sau in ochi.
Last edited by workaholic_ro; 31-07-10 at 12:29.
|
|
|
31-07-10, 13:53
|
#2024
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro
Spune-i sa-si verifice presiunea din rampa de injectie dupa un timp indelungat de stationare. E sub capacelul ala albastru de deasupra motorului. Inauntru e o valva obisnuita ca cea de la roti. Daca pierde presiunea, atunci are cel putin un injector care "plange" (scapa putin). In mers nu se simte, pierderea fiind minora fata de un injector deschis. Cand motorul e cald, picaturile de benzina cazute in galerie se transforma in vapori care ineaca motorul. Pana apuca sa se raceasca vaporii s-au dus sau recondensat, asa ca la rece porneste normal, pompa recupereaza instantaneu pierderea. (mi se pare, sau am mai scris asta aici ?)
Atentie, trebuie tinuta o carpa in fata valvei, daca nu scapa injectoarele in rampa de injectie e o presiune de 3,5 bar, te poti stropi pe fata sau pe haine...sau in ochi.
|
mersi de raspuns. o sa-i spun si iti zic ce a facut.
|
|
|
31-07-10, 16:51
|
#2025
|
Stage 1
Join Date: Jan 2010
Posts: 13
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
un lucru e cert: pornitul ventilatorului nu are legatura cu presiunea freonului din instalatie. el porneste si cu instalatia goala si cu instalatia cu presiune scazuta.
daca are urechiusele taiate inseamna ca a fost umblat in interiorul motorului ceea ce nu e tocmai ok pentru ca nu este conceput sa se poata deschide si inchide (e sigilat cu urechiusele alea dupa cum ai vazut) iar daca nu are rezistenta si in motor intra doua fire (nu patru) atunci e cu 2 viteze si pe oricare releu va functiona pe viteza maxima...
nu ai spus ce motor ai. la cele diesel daca clima este oprita ventilatorul ar trebui sa porneasca cand antigelul ajunge la 100 de grade
|
.....am un rover cdt 2.0 .......scuze ....nu m-am exprimat corect ,ma referea la gaurile de prindere alea din plastic au fost taiate sa poti scoate ventilatorul oricand.......deci ce sa inteleg ...ca ventilatorul meu daca nu a pornit decat dupa ce i sa pus freon si nu porneste la peste 100 grade cu clima oprita e stricat?....mentionez ca pe modul econ ,se opreste, dar nu am verificat daca mai porneste.....el se opreste si atunci cand opresc clima deci nu merge in continuu....
|
|
|
|
|