Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 12-05-10, 11:43   #1756
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=toby75;3352439]
Quote:
Originally Posted by player1 View Post
E foarte util poti sa vezi in sfirsit cit consuma la 100km,la ora,turatia motorului ,temperatura antigelului si altele
Daca poti explica-mi si mie functia 20 in romaneste. Se poate sa corectezi consulul de combustibil? Cum? Nu inteleg nici aici nici tradus de google.Mesrsi frumos
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 12-05-10, 12:40   #1757
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=valyhunter;3353891]
Quote:
Originally Posted by toby75 View Post

Daca poti explica-mi si mie functia 20 in romaneste. Se poate sa corectezi consulul de combustibil? Cum? Nu inteleg nici aici nici tradus de google.Mesrsi frumos
Am gasit explicat mai bine functia 20 pe un site englez.

Mai multe despre Secţiunea factor de corecţie 20 pentru consum de afişare OBC

Let's say that the display currently says you get 10km/l fuel consumption. Să spunem că afişarea īn prezent, spune ca ai 10 km / l, consumul de combustibil. However, you know from your brim to brim tests that it's somewhat lower than this. Cu toate acestea, ştii de la margine pentru a testelor margine că este ceva mai mic decāt aceasta. Let's say that every tank full of petrol (64.8 litres, or whatever you find it to be) allows you to travel 500km. Să spunem că fiecare rezervorul plin de benzină (64,8 litri, sau orice vi se pare a fi) vă permite să călătorească 500 km.

So the Measured Consumption is 500/64.8 = 7.72 km/l Deci, consumul de masurare este 500/64.8 = 7.72 km / l

You computer is saying it's 10 ml/l so that's the Indicated Consumption. Computerul dumneavoastră este de a spune este de 10 ml / l, astfel īncāt este consumul indicat.

The Correction Factor (using a calculator) is: Factor de corecţie (folosind un calculator) este:

Indicated x 1000 / Measured Indicat x 1000 / masurare
= 10 x 1000 / 7.72 = 10 x 1000 / 7.72
= 1295 (forget any decimals) = 1295 (uita orice zecimale)

So you replace the existing Factor with this one. Deci, va īnlocui existente factor cu asta.
Go to test 20 and you'll see the existing Factor ('ABCD'). Du-te la īncercare 20 şi veţi vedea Factor existente ("ABCD").
Change D to 5 Schimbarea la 5 D
Change C to 9 Schimbarea C la 9
Change B to 2 Schimbarea la 2 B
Change A to 1 (if necessary) by following the routine described in the instructions. Schimbarea de la A la 1 (dacă este cazul), urmānd rutina descrise īn instrucţiuni.

If your display is in MPG, just use gallons and miles instead of litres and kilometres. Dacă ecranul dumneavoastră este īn MPG, utilizează doar galoane şi mile īn loc de litri si kilometri.

Now when you use the trip computer to display your fuel consumption, it will be much nearer the truth. Acum, cānd utilizaţi computer de bord pentru a afişa consumul de carburant, acesta va fi mult mai aproape de adevărul. Note that you must allow the computer to run a good while (1000km or 500 miles or so) without resetting it to get a meaningful result. Reţineţi că trebuie să permită computer să execute un timp bun (o mie km sau 500 de mile sau aşa), fără a reiniţializa pentru a obţine un rezultat semnificativ.
__________________
Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida,ci acela care refuza sa piarda.
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 12-05-10, 22:33   #1758
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=toby75;3352439]
Quote:
Originally Posted by player1 View Post
E foarte util poti sa vezi in sfirsit cit consuma la 100km,la ora,turatia motorului ,temperatura antigelului si altele
l am incercat
am reusit sa vad valorile. e interesant sa vezi turatia motorului si viteza in timp real scrisa in cifre pe displayul acela
player1 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-10, 22:37   #1759
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

peste cateva zile trebuie sa fac schimbul de ulei

va intreb: poate avea vreun efect negativ daca bag 4 litri de ulei si 2 de motorina pt spalarea motorului (instalatiei de ungere) apoi pornesc motorul pt 30-60 de secunde si scurg apoi umplu cu ulei pt schimbul propriu-zis?

multumesc anticipat
__________________
Vroomania: postează imagini cu mașinile tale, setează-ți alerte pentru documentele mașinii și multe altele - https://play.google.com/store/apps/d....vroomania.app
player1 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-10, 10:47   #1760
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
peste cateva zile trebuie sa fac schimbul de ulei

va intreb: poate avea vreun efect negativ daca bag 4 litri de ulei si 2 de motorina pt spalarea motorului (instalatiei de ungere) apoi pornesc motorul pt 30-60 de secunde si scurg apoi umplu cu ulei pt schimbul propriu-zis?

multumesc anticipat
salut player, acum sunt la service la niste prieteni si mi-au zis sa nu faci asta ca nu e recomandat. poti lua un ulei mai prost, il pui, pornesti masina vreo 15 min si ii dai drumul dupa care pui uleiul bun
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 13-05-10, 13:55   #1761
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

dar de ce trebuie sa speli motorul pe dinauntru ?
ce culoare are uleiul care il ai acum in el ?
ca si valyhunter nu recomand sa faci asta....
oricum mizeriile se dau jos odata cu uleiul...daca are calamina pe undeva nu se da jos deloc ....cu nici o solutie.....
motoarele din ziua de azi duc lejer 450km in regim normal si cu intretinerea recomandata de fabricant......
(sa scriu si aici lantul, rover 75 cdt, duce 400k km).....

deci doar schimb ulei, filtre (recomandat si cele de aer si "polen")..la cat praf este in Ro ...eu cel putin asa fac si nu ii strica masinii sa traga aer curat ...
uleiul il schimb la 20k km..tot fara spalari motor.....

M.
__________________
ROVER MG Club Romania
Club Rover MG Romania - DIAGNOZA ELECTRONICA PENTRU POSESORII DE ROVER MG - CU TESTER ORIGINAL REPREZENTANTA T4 Testbook, si tot ce mai tine de rover/mg... rovermgclubro@gmail.com
Intalnirea Nationala Rover MG Club Romania 2018 - 08, 09, 10 iunie 2018 !!! - data limita inscriere 15 mai 2018 ! – locuri limitate
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 13-05-10, 17:22   #1762
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=valyhunter;3341807]
Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post

O sa detaleiez ce am facut cu motorasele. Le-am desfacut pe rand, primul cel de deasupra la care am gasit urmatoarele probleme:circuitul de masa de pe placa era intrerupt astfel am facut o punte dintr-o lita subtire, ridurile de pe melcul de plastic erau uzate intr-o portiune unde se blocase si il uzase rotita de la motoras, am refacut cat am putut santurile cu un cutter, l-am probat si functiona asa ca l-am pus pe masina.
Am desfacut si pe cel din lateral unde am gasit acelasi circuit de masa intrerupt, l-am refacut iar cand am probat motorasul a iesit fum din el, l-am desfaacut si am observat ca era plin de ulei inauntru iar axul care vine intre perii era rupt in 3 bucati si am constatat ca nu am ce sa-i fac, am cautat prin oras ceva asemanator dar nu am gasit, am cautat pe net si l-am gasit aici http://www.johnsonelectric.com/media...IdProduct=1219 dar nu stiu din ce tara este site-ul si daca pot comanda, le-am trimis mail si astept raspuns. Acum am un dubiu...daca pot muta fluturele din capul motorasului de pe rover pe asta pentru ca asta nu are. Vreau sa caut si la dezmembrari sa vad poate gasesc unul. Daca afla cineva ceva ii sunt recunoscator.
Axul nu e rupt in trei, sunt pur si simplu trei colectori la 120 grade.
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=273461
Acolo unde aparatul indica 3.1 ohm, intre colectori s-a adunat un amestec de grafit cu ulei care face un semi-scurtcircuit. Dupa curatare a mers perfect.
Cel mai mare producator de micromotoare pentru auto este Mabuchi Motors (pentru clante, faruri, oglinzi, servomecanisme tip VIS etc.). Are fabrici in Japonia, Vietnam si naiba mai stie, probabil si China. Echivalentul e asta:
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-b..._ID=fc_280pcsc
Are axul ceva mai lung, in rest e identic. Originalul e chiar Johnson, dar cred ca nici de unul nici de altul n-ai sa capeti de la ei direct, te vor intreba cate sute de mii vrei. Din cand in cand apar pe eBay si costa 2-3 euro bucata. Ori Mabuchi ori Johnson tot gasesti, iar daca te uiti dupa echivalente mai gasesti producatori, e un format standard de motor.
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.

Last edited by workaholic_ro; 13-05-10 at 17:31.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 14-05-10, 14:36   #1763
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
peste cateva zile trebuie sa fac schimbul de ulei

va intreb: poate avea vreun efect negativ...
DA !
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 14-05-10, 17:12   #1764
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
DA !
va multumesc pt promtitudinea raspunsurilor voastre
player1 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-10, 21:30   #1765
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
dar de ce trebuie sa speli motorul pe dinauntru ?
ce culoare are uleiul care il ai acum in el ?
ca si valyhunter nu recomand sa faci asta....
oricum mizeriile se dau jos odata cu uleiul...daca are calamina pe undeva nu se da jos deloc ....cu nici o solutie.....
motoarele din ziua de azi duc lejer 450km in regim normal si cu intretinerea recomandata de fabricant......
(sa scriu si aici lantul, rover 75 cdt, duce 400k km).....

deci doar schimb ulei, filtre (recomandat si cele de aer si "polen")..la cat praf este in Ro ...eu cel putin asa fac si nu ii strica masinii sa traga aer curat ...
uleiul il schimb la 20k km..tot fara spalari motor.....

M.
uleiul de acum are culoarea neagra si are 9000 km
la ultimul schimb de ulei a durat cam o zi pana sa se innegreasca si de aceea m am gandit sa i fac o spalare
player1 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-10, 12:40   #1766
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

va salut din nou domnilor si va invit sa faceti un mic test

am fost curios sa verific la ce temperatura a motorului (lichidului de racire) porneste ventilatorul radiatorului. pentru asta am intrat in modul diagnoatic conform indicatiilor:

Put key into ignition and turn it to position 1 (instruments activated).
a) If you intend driving with diagnostic mode active, start the engine now.
b) Press and hold the trip reset button. This is the button sticking out near the speedometer.
c) Your LCD display will show "test 1.-"
d) Immediately press the reset button every half second until you get to "test 19.-". (19.0 allows access to diagnostic mode)
e) The display will now show alternating "Log 1 -on" / "Log 1 -off"
f) While it shows "Log 1 -off" press the reset button and. .
g) With no delay press within a half second (repeatedly if necessary) to get to the required section.
h) The screen will appear similar to the earlier one, but is a different series. Keep pressing every half second to select one of the following functions (there is no title on screen):
....................
7 Temperature and Speed

7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour)


si la 7.0 arata coolant/engine temperature

am rulat cativa km pana cand motorul a ajuns conform indicatiilor din bord la 89 de grade, apoi am oprit vehiculul cu motorul in continuare mergand
am asteptat pana temperatura a ajuns la 96 de grade si am verificat vizual daca ventilatorul a pornit; nu se pornise
am mai asteptat si la 99 de grade ( http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=137032 ) am verificat din nou. la fel era oprit

conform link-ului de mai sus, ventilatorul trebuie sa porneasca la 98 de grade

cert este ca daca pornesc aerul conditionat ventilatorul se porneste, valoarea temperaturii afisata pe display scazand in cateva secunde pana la 87 de grade celsius

as fi tare curios daca si la voi se intampla la fel

va multumesc anticipat
player1 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-10, 19:14   #1767
toby75

Stage 3
 
toby75's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
va salut din nou domnilor si va invit sa faceti un mic test

am fost curios sa verific la ce temperatura a motorului (lichidului de racire) porneste ventilatorul radiatorului. pentru asta am intrat in modul diagnoatic conform indicatiilor:

Put key into ignition and turn it to position 1 (instruments activated).
a) If you intend driving with diagnostic mode active, start the engine now.
b) Press and hold the trip reset button. This is the button sticking out near the speedometer.
c) Your LCD display will show "test 1.-"
d) Immediately press the reset button every half second until you get to "test 19.-". (19.0 allows access to diagnostic mode)
e) The display will now show alternating "Log 1 -on" / "Log 1 -off"
f) While it shows "Log 1 -off" press the reset button and. .
g) With no delay press within a half second (repeatedly if necessary) to get to the required section.
h) The screen will appear similar to the earlier one, but is a different series. Keep pressing every half second to select one of the following functions (there is no title on screen):
....................
7 Temperature and Speed

7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour)


si la 7.0 arata coolant/engine temperature

am rulat cativa km pana cand motorul a ajuns conform indicatiilor din bord la 89 de grade, apoi am oprit vehiculul cu motorul in continuare mergand
am asteptat pana temperatura a ajuns la 96 de grade si am verificat vizual daca ventilatorul a pornit; nu se pornise
am mai asteptat si la 99 de grade ( http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=137032 ) am verificat din nou. la fel era oprit

conform link-ului de mai sus, ventilatorul trebuie sa porneasca la 98 de grade

cert este ca daca pornesc aerul conditionat ventilatorul se porneste, valoarea temperaturii afisata pe display scazand in cateva secunde pana la 87 de grade celsius

as fi tare curios daca si la voi se intampla la fel

va multumesc anticipat
Ventilatorul porneste la 105 sau107 grade am gasit pe forum undeva la englezi ;Stiu sigur ca e peste 100 caci m-am mirat si eu . Da ventilatorul porneste la actionarea aerului conditionat; daca ceasul de temperatura acul sta la mijloc totul e ok! Am gasit Low speed fan : 100....105 Deg
Medium : 106....111 Deg
High : 112.....119 Deg In mers foarte rar porneste ventilatorul

Last edited by toby75; 16-05-10 at 19:23.
toby75 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-10, 19:45   #1768
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by toby75 View Post
Ventilatorul porneste la 105 sau107 grade am gasit pe forum undeva la englezi ;Stiu sigur ca e peste 100 caci m-am mirat si eu . Da ventilatorul porneste la actionarea aerului conditionat; daca ceasul de temperatura acul sta la mijloc totul e ok! Am gasit Low speed fan : 100....105 Deg
Medium : 106....111 Deg
High : 112.....119 Deg In mers foarte rar porneste ventilatorul
da, imi cer scuze pentru ca nu am fost indeajuns documentat cand am scris postul anterior

la motorul de 1.8 benzina ventilatorul porneste pe viteza I la 98 de grade
la KV6 la 96 viteza I si 102 vit a II a
iar la M47R intre 100 si 105 grade celsius va fi ceruta viteza I a ventilatorului

informatiile le gasiti pe linkul din postul anterior

daca ceasul de temperatura sta la mijoc totul e ok dar daca acul urca peste "ora 9" e deja prea tarziu - motorul fierbe

am circulat azi 88 de km pe modul diagnostic 7.0 - engine/ coolant temperature iar valoarea afisata a stat tot timpul in intervalul 88-90 dupa ce motorul s a incalzit

dar chestia e alta: cand masina stationeaza cu motorul pornit sau cand ruleaza la viteze mici prin aglomeratie la o temperatura a aerului ambiant de 35-40 de grade (sa presupunem prin absurd, cu aerul conditionat oprit), temperatura va creste peste 100 de grade in cazul in care ventilatorul nu porneste si eu chiar asta verificam - daca isi face treaba la momentul oportun

te rog sa verifici corectitudinea datelor, nu as vrea sa ne inselam nici unul dintre noi in ceea ce priveste intervalele de temperatura

si multumesc pentru raspuns

Last edited by player1; 16-05-10 at 19:54.
player1 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-10, 19:50   #1769
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

a, si inca ceva, era sa uit

busonul vasului de expansiune trebuie strans la maxim ?

am vazut ca la BMW este acelasi buson dar are undeva inainte de maxim o limita in care da voie sa se roteasca cateva grade stanga-dreapta fara a se deschide cu usurinta (daca intelegeti ce vreau sa zic). am verificat si la al meu si e la fel (deci si la voi) de aceea ma intrebam cum e indicat sa stea?

la mine a stat strans la maxim pana acum fara nici o problema, dar la cel cu BMW ul i a explodat vasul de expansiune dupa cativa km dupa ce l a strans la maxim...

vreo parare documentata?
player1 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-10, 23:20   #1770
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
da, imi cer scuze pentru ca nu am fost indeajuns documentat cand am scris postul anterior

la motorul de 1.8 benzina ventilatorul porneste pe viteza I la 98 de grade
la KV6 la 96 viteza I si 102 vit a II a
iar la M47R intre 100 si 105 grade celsius va fi ceruta viteza I a ventilatorului

informatiile le gasiti pe linkul din postul anterior

daca ceasul de temperatura sta la mijoc totul e ok dar daca acul urca peste "ora 9" e deja prea tarziu - motorul fierbe

am circulat azi 88 de km pe modul diagnostic 7.0 - engine/ coolant temperature iar valoarea afisata a stat tot timpul in intervalul 88-90 dupa ce motorul s a incalzit

dar chestia e alta: cand masina stationeaza cu motorul pornit sau cand ruleaza la viteze mici prin aglomeratie la o temperatura a aerului ambiant de 35-40 de grade (sa presupunem prin absurd, cu aerul conditionat oprit), temperatura va creste peste 100 de grade in cazul in care ventilatorul nu porneste si eu chiar asta verificam - daca isi face treaba la momentul oportun

te rog sa verifici corectitudinea datelor, nu as vrea sa ne inselam nici unul dintre noi in ceea ce priveste intervalele de temperatura

si multumesc pentru raspuns
revin cu informatii legate de testul cu ventulatorul radiatorului:

in seara asta l am incalzit pana s a pornit ventilatorul
la 100 de grade porneste si la 96 se opreste
cam in un grad pe secunda scade temperatura din momentul in care porneste ventilatorul
player1 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -