Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 06-05-10, 13:48   #1741
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
m am uitat in carte am gasit despre discuri 19 mm fata 8 mm spate dar de placute nu spune ce grosime minima trebuie sa aiba
alea le schimb numai cand ajunge la senzor si imi arata in bord?
daca le schimb mai repede pot recupera senzorii de frana sa nu mai cumpar altii sau nu se pot separa de placute?
In mod normal se schimba atunci cand "striga" senzorii.
Da, se pot recupera si merita s-o faci, un senzor costa cam cat placuta. E tinut de un arculet lamelar mic, daca lucrezi cu grija il poti recupera. Atentie, plasticul e destul de casant date fiind numeroasele cicluri de incalzire pe care le-a suportat.
Daca senzorul s-a "dus" aplici planul B: te folosesti de o mana fina si un ciocan de lipit si refaci puntea: senzorul e o sarma si nimic mai mult, cand ajunge pe disc o mananca si intrerupe legatura, alertand computerul; ii refaci pe urma mantaua cu un adeziv pasta.
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 06-05-10, 15:22   #1742
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Salutare tuturor! A mai intampinat cineva probleme cu motorasele vis sau vis valvis care se afla pe motoarele kv6? Eu nu le dau de cap deloc. le-am dat jos de 4 ori pana acum iar dupa ce le montez la loc imi apare din nou eroarea. La ultimele 2 demontari nu am mai gasit niciun pic de ulei in ele, prima oara luase foarte mult ulei. Acum stau si ma intreb poate le montez eu gresit, ma refer la pozitia melcului alb din interior. Stiu ca la cea de deasupra nu am cum sa ma insel pt ca se monteaza numai intr-o pozitie. Mentionez ca am verificat toate lipiturile iar pe unele le-am refacut dar degeaba. Pot fi stricate switch-urile alea negre? Fac apel si la workaholic care este in tema. Iar daca stie cineva de unde se pot cumpara noi pt ca pe ebay nu le gasesc. Multumesc anticipat
__________________
Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida,ci acela care refuza sa piarda.
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 06-05-10, 20:11   #1743
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=valyhunter;3338739]Salutare tuturor! A mai intampinat cineva probleme cu motorasele vis sau vis valvis care se afla pe motoarele kv6? Eu nu le dau de cap deloc. le-am dat jos de 4 ori pana acum iar dupa ce le montez la loc imi apare din nou eroarea. La ultimele 2 demontari nu am mai gasit niciun pic de ulei in ele, prima oara luase foarte mult ulei. Acum stau si ma intreb poate le montez eu gresit, ma refer la pozitia melcului alb din interior. Stiu ca la cea de deasupra nu am cum sa ma insel pt ca se monteaza numai intr-o pozitie. Mentionez ca am verificat toate lipiturile iar pe unele le-am refacut dar degeaba. Pot fi stricate switch-urile alea negre? Fac apel si la workaholic care este in tema. Iar daca stie cineva de unde se pot cumpara noi pt ca pe ebay nu le gasesc. Multumesc anticipat[/QUOTE

Scumpe!
Testeaza-le intai la rece, pe urma le pui pe motor daca merg. Schema de conexiuni este pe mg-rover.org, o am si eu pe undeva dar trebuie s-o caut.
Orice se poate strica la ele:
- motorasele daca sunt contaminate cu ulei - poate sunt doar "ude" si merg prost, s-au s-au prajit periile; se pot verifica independent cu o baterie de 9V.
- microreleul de inversare de sens
- switch-urile; usor de verificat
- cablajul; apar lipituri reci
E greu sa le pui gresit. Amandoua sunt in repaus pe pozitia "deschis"
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 06-05-10, 22:41   #1744
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=workaholic_ro;3339546]
Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
Salutare tuturor! A mai intampinat cineva probleme cu motorasele vis sau vis valvis care se afla pe motoarele kv6? Eu nu le dau de cap deloc. le-am dat jos de 4 ori pana acum iar dupa ce le montez la loc imi apare din nou eroarea. La ultimele 2 demontari nu am mai gasit niciun pic de ulei in ele, prima oara luase foarte mult ulei. Acum stau si ma intreb poate le montez eu gresit, ma refer la pozitia melcului alb din interior. Stiu ca la cea de deasupra nu am cum sa ma insel pt ca se monteaza numai intr-o pozitie. Mentionez ca am verificat toate lipiturile iar pe unele le-am refacut dar degeaba. Pot fi stricate switch-urile alea negre? Fac apel si la workaholic care este in tema. Iar daca stie cineva de unde se pot cumpara noi pt ca pe ebay nu le gasesc. Multumesc anticipat[/QUOTE

Scumpe!
Testeaza-le intai la rece, pe urma le pui pe motor daca merg. Schema de conexiuni este pe mg-rover.org, o am si eu pe undeva dar trebuie s-o caut.
Orice se poate strica la ele:
- motorasele daca sunt contaminate cu ulei - poate sunt doar "ude" si merg prost, s-au s-au prajit periile; se pot verifica independent cu o baterie de 9V.
- microreleul de inversare de sens
- switch-urile; usor de verificat
- cablajul; apar lipituri reci
E greu sa le pui gresit. Amandoua sunt in repaus pe pozitia "deschis"
cum le testez la rece? iar switch-urile? este foarte posibil ca motorasele sa mai aiba ulei in ele pentru ca prima oara era foarte mult ulei pe acolo. Ti-as fi recunoscator daca mi-ai da schema de conexiuni pt ca nu prea ma descurc pe rover.org. Multumesc pentru raspuns
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 07-05-10, 08:50   #1745
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=valyhunter;3340080]
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post

cum le testez la rece? iar switch-urile? este foarte posibil ca motorasele sa mai aiba ulei in ele pentru ca prima oara era foarte mult ulei pe acolo. Ti-as fi recunoscator daca mi-ai da schema de conexiuni pt ca nu prea ma descurc pe rover.org. Multumesc pentru raspuns
Nu gasesc toate documentele mele, mai sap; pana atunci arunca o privire peste link-urile astea, vei invata multe:
- configuratia conectorilor aici (testerul nu-l recomand, nu dezvolt acum):
http://tr-dk.dk/documents/Visio-VIS%...%20diagram.pdf
- aici se vede cum ECU "parcheaza" actuatorul daca nu e in pozitia buna (motorul oprit, vezi unde-i cheia):
https://www.youtube.com/watch?v=xWxGsCznf1I
- schema interna (identica la amandoua, numai conectorul difera):
- http://www.the75andztclub.co.uk/foru...ad.php?t=37272
- inca unul care se "distreaza" ca noi:
https://www.youtube.com/watch?v=foG-p...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=4G-zMa-UG-0
Motorasele sunt lipite de cablaj, iar conectorii intra in doua fante din capacul periilor. Nu trebuie dezlipite conexiunile de pe cablaj daca esti nevoit sa scoti un motor. Il tragi afara pur si simplu si pe urma lipesti carcasa la loc pe placa. Atentie la cuplaje, se pot strica usor si ele si clemele din plastic care le tin.
Am pe undeva si un articol despre "resuscitarea" unui motoras, pe mg-rover.org. Daca ajungi sa ai nevoie il caut. Are poze, explicatii si tot tacamul.

Cred ca s-ar cere un thread separat cu "VIS"-urile astea, am facut un ghiveci aici, poate cineva o sa sistematizeze tot si o sa puna dincolo de forumul de Rover informatiile.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 07-05-10, 14:30   #1746
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=workaholic_ro;3340646]
Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post

Nu gasesc toate documentele mele, mai sap; pana atunci arunca o privire peste link-urile astea, vei invata multe:
Am nevoie de ajutorul tau..sunt la service acum si le-am desfacut,cand am probat un motoras a facut un scurt in el. l-am demontat de pe placa, ininte sa vad raspunsul tau si am descoperit colectorul este intrerupt adica axul care intra intre perii si nu am ce sa-i fac. stii cumva unde pot gasi numai motorasul? Multumesc anticipat

Am gasit si codul motorasului:NF223G-011 dar nu l-am gasit desat pe un site .com

Last edited by valyhunter; 07-05-10 at 14:53.
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 07-05-10, 16:54   #1747
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=valyhunter;3341499]
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post


Am gasit si codul motorasului:NF223G-011 dar nu l-am gasit desat pe un site .com
O sa detaleiez ce am facut cu motorasele. Le-am desfacut pe rand, primul cel de deasupra la care am gasit urmatoarele probleme:circuitul de masa de pe placa era intrerupt astfel am facut o punte dintr-o lita subtire, ridurile de pe melcul de plastic erau uzate intr-o portiune unde se blocase si il uzase rotita de la motoras, am refacut cat am putut santurile cu un cutter, l-am probat si functiona asa ca l-am pus pe masina.
Am desfacut si pe cel din lateral unde am gasit acelasi circuit de masa intrerupt, l-am refacut iar cand am probat motorasul a iesit fum din el, l-am desfaacut si am observat ca era plin de ulei inauntru iar axul care vine intre perii era rupt in 3 bucati si am constatat ca nu am ce sa-i fac, am cautat prin oras ceva asemanator dar nu am gasit, am cautat pe net si l-am gasit aici http://www.johnsonelectric.com/media...IdProduct=1219 dar nu stiu din ce tara este site-ul si daca pot comanda, le-am trimis mail si astept raspuns. Acum am un dubiu...daca pot muta fluturele din capul motorasului de pe rover pe asta pentru ca asta nu are. Vreau sa caut si la dezmembrari sa vad poate gasesc unul. Daca afla cineva ceva ii sunt recunoscator.
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 07-05-10, 17:47   #1748
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

are idee cineva ce teste face omu' asta aici? https://www.youtube.com/watch?v=134g1...eature=related
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 07-05-10, 20:45   #1749
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Si inca ceva, workaholic, am vazut pe site-ul englez ce ai raspuns tu si nu stiu daca am inteles bine...ai spus ca ECU colecteaza infoormatii din 2 parti: turatia motorului si deschiderea clapetei de acceleratie? Eu am controlul tractiuni care mie nu mi-a mers de cand am cumparat-o pentru ca s-a rupt cablul care ajunge la clapeta de acceleratie. Oare are legatura si cu asta?
Si altceva... cand mi se aprinde eroarea de la vis valvis mi se aprinde si eroare la sonda lambda. Sonda am schimbat-o de 2 ori, odata cu una noua si altadata cu una de pe un rover sh si eroarea s-a mentinut, adica o pot sterge odata cu celelalte erori dar apare odata cu eroare vis. Este posibil sa fie in legatura sonda cu vis valvis adica sa ia vreo eroare cand masina se tureaza si nu deschid valvele? De consum nu te mai intreb pt ca stiu ca de la astea este asa mare....21% in oras. Ce zici de asta?
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 10-05-10, 20:30   #1750
toby75

Stage 3
 
toby75's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
are idee cineva ce teste face omu' asta aici? https://www.youtube.com/watch?v=134g1...eature=related
Este test de unde poti afla si anul de fabric, autonomia de km la cit carburant ai dar depinde de model ; Am gasit pe site la englezi A mea nu are computer si are putine setari ajunge pina la 6.2 sint numai informatii la altele testezi insstrum de bord si altele daca vrei toate detelile tasteaza Diagnostic Mode pe search la englezi.

Last edited by toby75; 10-05-10 at 20:41.
toby75 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-10, 21:36   #1751
toby75

Stage 3
 
toby75's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by toby75 View Post
Este test de unde poti afla si anul de fabric, autonomia de km la cit carburant ai dar depinde de model ; Am gasit pe site la englezi A mea nu are computer si are putine setari ajunge pina la 6.2 sint numai informatii la altele testezi insstrum de bord si altele daca vrei toate detelile tasteaza Diagnostic Mode pe search la englezi.
Am gasit l-am facut din nou si la mine si merge Cel mai misto e testul de bord se aprind toate luminile si acele de la ceasuri merg pina la maxim si apoi coboara!a) Put key into ignition and turn it to position 1 (instruments activated).
a2) If you intend driving with diagnostic mode active, start the engine now.
b) Press and hold the trip reset button. This is the button sticking out near the speedometer.
c) Your LCD display will show "test 1.-"
d) Immediately press the reset button every half second until you get to "test 19.-". (19.0 allows access to diagnostic mode)
e) The display will now show alternating "Log 1 -on" / "Log 1 -off"
f) While it shows "Log 1 -off" press the reset button and. .
g) With no delay press within a half second (repeatedly if necessary) to get to the required section.
h) The screen will appear similar to the earlier one, but is a different series. Keep pressing every half second to select one of the following functions (there is no title on screen):

1 Car, Engine and cluster data
1.0 VIN serial number
1.1 K-number
1.2 Cluster Part Number
1.3 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
1.4 Week of manufacture (eg. 1200 = week 12)/year of manufacture (eg. 2000)
1.5 Hardware number (eg. 09) and Software number (eg. 11600 = 16.0) of IPK.
1.6 Injection Status-number of cylinders-motor number

2 Cluster System Test
2.0 Activates the gauge drivers, indicators and LEDs to confirm function.
When function 2.0 is selected, the instrument pack provides a check of the warning lamps, major and minor gauges, displays and illumination functions. The gauge pointers are driven through their full arc and back again to check operation. All warning lamps are illuminated to check that none of the LEDs have failed. All yellow and red pixels of the message centre are flashed on and off in a chequered pattern to check that all elements of the display are functional.

3 Service Inspection (SI) Data
3.0 Fuel Used (in liters) since last Service Inspection
3.1 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)

4 Momentary Consumption
4.0 Momentary fuel consumption in litres/100km (eg. 0145 = 14.5 litres/100km)
4.1 Momentary fuel consumption in litres/hour (eg. 0018 = 1.8 l/hr)

5 Distance Gone Consumption
5.0 Average consumption in litres/100km (eg. 082 = 8.2 litres/100km)
5.1 Calculate distance ( km) to refuel (momentary distance to go)

6 Fuel level sensor outputs in litres (Fuel tank has left and right side sensors)
6.0 Fuel levels both (eg: 109330 means left half sensor = 10.9 litres; right half sensor = 33.0 litres)
6.1 Total tank level (eg: 0439 is 10.9+33.0 = 43.9 litres)
6.2 Indicated value with diagnostics: The Test Number (6.2) is preceded by 1, 2 or 3 (eg. 1-6.2 or 2-6.2 or 3-6.2)
If first digit is 1 - both sensors are OK. This is followed by three left signal digits, then three right signal digits.
If first digit is 2 - one sensor has an error. Side in error will display - - 0 . Functional side will show its three digits
If first digit is 3 - no sensor signal, no display. Probably - - 0 - - 0 (Needs confirming -TC)

7 Temperature and Speed
7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour)

8 Values of 7.0 to 7.3 in HEX form (Unknown)

9 Battery
9.0 Battery Voltage (eg: 137 = 13.7v)

10.0 Country code

11.0 Unit code

12.0 Not used

13.0 Gong test

14.0-14.4 Error memory: if 000000 no error in memory

15.0 - 18.0 not used

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18 (??)
19.0 Log1-On/Log1-Off Unlocks diagnostic regime: To access, press button when Log1-Off shows

20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption display
20.0 The Factor is displayed numerically in the form ABCD (Thousands/hundreds/tens/units)
The formula for the Factor = Indicated Consumption x 1000 / Measured Consumption

The indicated consumption should be established by running the system for several hundred miles, preferably a thousand or so without resetting the OBC at any stage. The longer you allow the un-reset system to operate, the more 'accurate' is the indicated consumption. Determine the measured consumption using brim to brim calculations over a similar period.
Now calculate your more accurate factor using the formula above. These digits are what you insert for ABCD.

Press the button to show 20.1 which allows the units (D) to be set.
The display counts down from the current figure and cycles until you press at the required one.
This sets it and the display will advance to 20.2

20.2 This allows the 'tens' (C) to be set as above. When you press the set button, the display advances to 20.3

20.3 This sets the 'hundreds' (B) and then the 'thousands' (A). Each digit is set in succession by a single press.
After setting (A), the display advances to the next function (21.0)

21.0 Software Reset
Resets OBC settings. Do not press this.

You may now drive the car with the selected display showing for the duration of the journey.
If diagnostic mode is active when you're driving, it will be cancelled when the engine is turned off.

Last edited by toby75; 10-05-10 at 21:43.
toby75 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-10, 15:37   #1752
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Am rezolvat una din probleme la masina adica am gasit de ce aveam eroare la sonda lambda...un fir era intrerupt(firul alb), l-am refacut iar asa s-a redus si consumul de la 21 la 16%. Mai am de rezolvat motorasele vis. Daca e cineva care stie de unde le pot procura ii sunt recunoscator. O zi buna sa aveti!
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 11-05-10, 15:38   #1753
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by toby75 View Post
Este test de unde poti afla si anul de fabric, autonomia de km la cit carburant ai dar depinde de model ; Am gasit pe site la englezi A mea nu are computer si are putine setari ajunge pina la 6.2 sint numai informatii la altele testezi insstrum de bord si altele daca vrei toate detelile tasteaza Diagnostic Mode pe search la englezi.
Mersi pentru raspuns toby, o sa-l fac maine sa vad ce arata pe acolo...
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 11-05-10, 19:03   #1754
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=toby75;3350039]Am gasit l-am facut din nou si la mine si merge Cel mai misto e testul de bord se aprind toate luminile si acele de la ceasuri merg pina la maxim si apoi coboara!a) Put key into ignition and turn it to position 1 (instruments activated).
a2) If you intend driving ...


o sa l incerc si la mine numai decat
testul de bord il stiam dar celelalte nu le am vazut decat pe youtube si nu reusisem sa le fac si la mine
multumesc toby pt indicatiile transcrise
__________________
Vroomania: postează imagini cu mașinile tale, setează-ți alerte pentru documentele mașinii și multe altele - https://play.google.com/store/apps/d....vroomania.app
player1 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-10, 20:12   #1755
toby75

Stage 3
 
toby75's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=player1;3352255]
Quote:
Originally Posted by toby75 View Post
Am gasit l-am facut din nou si la mine si merge Cel mai misto e testul de bord se aprind toate luminile si acele de la ceasuri merg pina la maxim si apoi coboara!a) Put key into ignition and turn it to position 1 (instruments activated).
a2) If you intend driving ...


o sa l incerc si la mine numai decat
testul de bord il stiam dar celelalte nu le am vazut decat pe youtube si nu reusisem sa le fac si la mine
multumesc toby pt indicatiile transcrise
E foarte util poti sa vezi in sfirsit cit consuma la 100km,la ora,turatia motorului ,temperatura antigelului si altele

Last edited by toby75; 11-05-10 at 20:16.
toby75 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -