Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 24-11-09, 17:33   #1231
Rovercedes

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 54
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Eu nu prea inteleg care e treaba cu ora 9 ....

Quote:
Originally Posted by BanditBora View Post
Salut Marcel,

Asta am crezut si eu la inceput de masina,ca e foarte bine echilibrata din punct de vedere termic. Am crezut pana cand m-am trezit cu garnitura de chiuloasa ciupita, desi nu mi-a depasit niciodata ora 9 acul de la temperatura si nici becul rosu din bord nu s-a aprins. In service mecanicul mi-a zis ca sonda care citeste temperatura este cumva prost pozitionata sin fabrica si de aceea nu mi-a indicat cand mi-a fiert motorul. Eu am benzinarul de 1.8 aspirat, nush cum e la voi la diesel, dar ma gandesc ca nu strica sa aruncati o privire la sonda aia sa stati linistiti, nu?
Rovercedes is offline   Reply With Quote
Old 24-11-09, 18:33   #1232
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

explicatie:

gandestete ca indicatorul de temperatura este un ceas normal

daca acul (limba de la ceas) este la jumatate ca si indicatie in partea stanga a ceasului .....acolo la un ceas normal este ora 9......

M.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 24-11-09, 18:44   #1233
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Unde sunt pozele de la intalnire? Vreau sa le vad si eu
Revin cu vechea mea problema...CALDURA DIN MASINA defapt lipsa ei. Azi am dat jos din nou caloriferul din masina pentru ca am crezut ca nu l-am curatat bine si ar trebui s-o fac din nou. Acum m-am innarmat cu arme mai eficiente:un pliculet de Mr Muscolo pentru desfundat tevi si un litru otet. Asadar l-am dat jos l-am pus la treaba pe domnul musculos(chiar a facut o reactie misto...sfaraia si bolborosea) si am clatit in final cu otetul,am bagat apa fierbinte de la robinet si am pus mana pe el..frigea tot deci...nu mai era infundat deloc.
L-am pus la locul lui si am pornit masina...teava pe unde intra apa in calorifer era fierbinte iar cea de iesire era rece bocna. Am tinut masina turata vreo 5 min dupa care...CALDURAAA.
Am plecat mandru prin oras sa fac o tura dar am oprit la un prieten si am plecat in 30 min,dar dupa ce am plecat am vazut ca nu mai am caldura.M-am dus pe varianta am dat-o pe sport si turatie maxima dar degeaba...aceleasi simptome fierbinte la intrare rece la iesire. Mentionez ca am completat lichidul pierdut atunci cand am desfacut caloriferul dar am desfacut busonul de la apa iar pe furtunasul subtire inca iesea aer.
Vreau sa stiu... e posibil clima asta sa aibe vreun senzor ceva care sa opreasca apa sa circule prin calorifer? Sau ce naiba ar mai putea fi? Va multumesc
__________________
Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida,ci acela care refuza sa piarda.
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 24-11-09, 18:47   #1234
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
explicatie:

gandestete ca indicatorul de temperatura este un ceas normal

daca acul (limba de la ceas) este la jumatate ca si indicatie in partea stanga a ceasului .....acolo la un ceas normal este ora 9......

M.
Eu am motorul v6 2,5 iar dupa ce se incalzeste apa si ajunge cum ziceti voi la ora 9 nu mai are fluctuatii indiferent pe unde merg sau daca am sau nu clima pornita. Asta daca va foloseste cu ceva...
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 24-11-09, 19:33   #1235
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
Unde sunt pozele de la intalnire? Vreau sa le vad si eu
........................
https://forum.4tuning.ro/433-discutii...ml#post2833410

link 4tuning ceva ceva poze restul ....

si toate AICI ...iti faci cont ca sa le poti vedea ..

M.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 24-11-09, 23:11   #1236
Rovercedes

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 54
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Vali intradevar problema ta e una f delicata. Nu mai punem la socoteala faptul ca vine si iarna... Offf. O zica vom gasii o solutie impreuna. ce pot sa ti spun eu ca problema legata de caloriferul infundat se lasa cu inlocuire. Nu se poate desfunda. Am incercat si eu la cateva si nu a mers.. Caloriferul are niste orificii f mici in forma de zig-zag. Acestea se pietrifica. Asa e la toate caloriferele de incalzire masina. Intrebare: ai incercat sa sufli in el?Cand sunflii in calorifer, acesta nu trebuie sa opuna rezistenta. Incearca sa faci o comparatie cu un calorifer normal. O sa vezi diferenta. Daca asta e problema, adica calorifer infundat, atunci se rez simplu prin inlocuire. Gasesti unu la S H si nu te costa mult. Multa bafta!
Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
Unde sunt pozele de la intalnire? Vreau sa le vad si eu
Revin cu vechea mea problema...CALDURA DIN MASINA defapt lipsa ei. Azi am dat jos din nou caloriferul din masina pentru ca am crezut ca nu l-am curatat bine si ar trebui s-o fac din nou. Acum m-am innarmat cu arme mai eficiente:un pliculet de Mr Muscolo pentru desfundat tevi si un litru otet. Asadar l-am dat jos l-am pus la treaba pe domnul musculos(chiar a facut o reactie misto...sfaraia si bolborosea) si am clatit in final cu otetul,am bagat apa fierbinte de la robinet si am pus mana pe el..frigea tot deci...nu mai era infundat deloc.
L-am pus la locul lui si am pornit masina...teava pe unde intra apa in calorifer era fierbinte iar cea de iesire era rece bocna. Am tinut masina turata vreo 5 min dupa care...CALDURAAA.
Am plecat mandru prin oras sa fac o tura dar am oprit la un prieten si am plecat in 30 min,dar dupa ce am plecat am vazut ca nu mai am caldura.M-am dus pe varianta am dat-o pe sport si turatie maxima dar degeaba...aceleasi simptome fierbinte la intrare rece la iesire. Mentionez ca am completat lichidul pierdut atunci cand am desfacut caloriferul dar am desfacut busonul de la apa iar pe furtunasul subtire inca iesea aer.
Vreau sa stiu... e posibil clima asta sa aibe vreun senzor ceva care sa opreasca apa sa circule prin calorifer? Sau ce naiba ar mai putea fi? Va multumesc
Rovercedes is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 00:20   #1237
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Mersi pentru raspuns. Am o intrebare...voi dati bani la cersetori? Daca nu, aveti mare grija. Eu in seara asta nu am vrut sa dau si am gasit masina cu grila de la radiator sparta. Am pus mana pe unul din ei si l-am batut zdravan dar am ramas cu paguba. Stie cineva de unde pot sa iau o grila?
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 00:57   #1238
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
Mersi pentru raspuns. Am o intrebare...voi dati bani la cersetori? Daca nu, aveti mare grija. Eu in seara asta nu am vrut sa dau si am gasit masina cu grila de la radiator sparta. Am pus mana pe unul din ei si l-am batut zdravan dar am ramas cu paguba. Stie cineva de unde pot sa iau o grila?
0749955678 incerca pe numarul asta. e de la un parc de dezmembrari auto din suceava. eu mi am cumparat personal piese pentru rover 75 de acolo.trimit si prin curier.
daca nu http://www.dezmembrarionline.ro/dezm...0-70-1279.html
aici e imposibil sa nu gasesti. indicat ar fi sa suni la cat mai multi si sa alegi pretul cel mai mic. difera mult
__________________
Vroomania: postează imagini cu mașinile tale, setează-ți alerte pentru documentele mașinii și multe altele - https://play.google.com/store/apps/d....vroomania.app
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 01:07   #1239
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Dezmembrari Rover 75

Cluj 0744515310
Ilfov 0757900500
Craiova 0744138628
Craiova 0765744705
Braila 0755156656
Arges 0767648590

0767377679
0722500836..."orice piesa pt rover 75"

p.s. anunta ma si pe mine daca ai gasit si la ce pret.
bafta !
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 09:36   #1240
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
Eu am motorul v6 2,5 iar dupa ce se incalzeste apa si ajunge cum ziceti voi la ora 9 nu mai are fluctuatii indiferent pe unde merg sau daca am sau nu clima pornita. Asta daca va foloseste cu ceva...
Ora 9 nu inseamna ca nu ai variatii de temperatura. Instrumentul functioneaza dupa o logica ciudata, motivul proiectantului este "ca sa nu distraga atentia soferului". Ora 9 inseamna functionare "normala" si nu temperatura constanta. "Acul" nu e in legatura directa cu sonda. Transmite informatia lui ECU, iar ECU "muta" acul proportional pana la 75 de grade, temperatura la care il "pune" pe 9 si il tine acolo numai cand motorul depaseste 115 grade, valoare peste care revine la indicatia proportionala. Asa ca intr-un domeniu de 40 de grade nu ai nici o informatie despre temperatura motorului, care se considera ca functioneaza intr-un domeniu acceptabil.
Asta este si motivul pentru care la motoarele "fierte" instrumentul de bord "sare" brusc.
Dupa mine e o prostie dpdv al celor preocupati de motor, dar masina e condusa mai mult de soferi cu diplomat si posetuta si mai rar de cei cu truse de chei in portbagaj, asa ca are si proiectantul partea lui de dreptate.

Acul nu are voie sa coboare odata ce a ajuns pe 9. Nu exista racire "prea eficienta" cu termostatul inchis. Numai daca nu inchide complet. Problema trebuie investigata, nu-i de mers cu motorul rece.
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.

Last edited by workaholic_ro; 25-11-09 at 09:42.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 09:49   #1241
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
Vreau sa stiu... e posibil clima asta sa aibe vreun senzor ceva care sa opreasca apa sa circule prin calorifer? Sau ce naiba ar mai putea fi? Va multumesc
Nu cred sa fie pe undeva vreo electrovalva. Circuitul "mic" e deschis tot timpul, reglarea temperaturii se face pe canalele de circulatie a aerului.
E posibil sa se fi desfundat, iar apoi sa se fi desprins ceva mizerie care ramasese pe pereti si sa-l infunde din nou.
Poate ca ar trebui sa repeti operatia.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 12:59   #1242
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Ora 9 nu inseamna ca nu ai variatii de temperatura. Instrumentul functioneaza dupa o logica ciudata, motivul proiectantului este "ca sa nu distraga atentia soferului". Ora 9 inseamna functionare "normala" si nu temperatura constanta. "Acul" nu e in legatura directa cu sonda. Transmite informatia lui ECU, iar ECU "muta" acul proportional pana la 75 de grade, temperatura la care il "pune" pe 9 si il tine acolo numai cand motorul depaseste 115 grade, valoare peste care revine la indicatia proportionala. Asa ca intr-un domeniu de 40 de grade nu ai nici o informatie despre temperatura motorului, care se considera ca functioneaza intr-un domeniu acceptabil.
Asta este si motivul pentru care la motoarele "fierte" instrumentul de bord "sare" brusc.
Dupa mine e o prostie dpdv al celor preocupati de motor, dar masina e condusa mai mult de soferi cu diplomat si posetuta si mai rar de cei cu truse de chei in portbagaj, asa ca are si proiectantul partea lui de dreptate.

Acul nu are voie sa coboare odata ce a ajuns pe 9. Nu exista racire "prea eficienta" cu termostatul inchis. Numai daca nu inchide complet. Problema trebuie investigata, nu-i de mers cu motorul rece.
deci, sa inteleg ca ar fi o problema cu termostatul. eu stiu ca la o anumita temperatura termostatul deschide circuitul "apei" prin radiator.daca nu ar deschide circuitul prin radiator motorul s ar supraincalzi.dupa indicatiile cesului meu de temperatura se intampla exact invers, si atunci ma gandesc la faptul ca termostatul deschide circuitul mare (prin radiator). am facut o gluma si am zis ca am "racirea prea eficienta".nu inteleg principiul prin care scade temperatura la apa dupa ce motorul a ajuns la temperatura lui normala de functionare. te rog sa ma lamurasti workaholic...
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 13:50   #1243
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
deci, sa inteleg ca ar fi o problema cu termostatul. eu stiu ca la o anumita temperatura termostatul deschide circuitul "apei" prin radiator.daca nu ar deschide circuitul prin radiator motorul s ar supraincalzi.dupa indicatiile cesului meu de temperatura se intampla exact invers, si atunci ma gandesc la faptul ca termostatul deschide circuitul mare (prin radiator). am facut o gluma si am zis ca am "racirea prea eficienta".nu inteleg principiul prin care scade temperatura la apa dupa ce motorul a ajuns la temperatura lui normala de functionare. te rog sa ma lamurasti workaholic...
Daca lichidul circula partial prin radiator si stai pe loc sau circuli cu viteza redusa schimbul de caldura se face in masura in care radiatorul poate sa disipe normal. Daca mergi cu viteza radiatorul este ventilat fortat de curentul de aer si disipa mai multa caldura, temperatura lichidului scade.
Scoate mana pe geam cand stai pe loc si la o suta pe ora, vei vedea imediat diferenta.

Daca termostatul inchide complet, dupa cum e normal, nu conteaza ce face radiatorul.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 13:59   #1244
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Daca lichidul circula partial prin radiator si stai pe loc sau circuli cu viteza redusa schimbul de caldura se face in masura in care radiatorul poate sa disipe normal. Daca mergi cu viteza radiatorul este ventilat fortat de curentul de aer si disipa mai multa caldura, temperatura lichidului scade.
Scoate mana pe geam cand stai pe loc si la o suta pe ora, vei vedea imediat diferenta.

Daca termostatul inchide complet, dupa cum e normal, nu conteaza ce face radiatorul.
stiu de transferul de caldura: radiatie, conductie, convectie dar nu stiam de ce daca deschide circuitul mare apa se raceste. acuma mi am dat seama. pt ca nedeschizand complet circuitul mare apa calda intra in debit mai mic decat normal si e racita mai repede de aceeasi suprafata a radiatorului...
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-09, 18:06   #1245
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Nu cred sa fie pe undeva vreo electrovalva. Circuitul "mic" e deschis tot timpul, reglarea temperaturii se face pe canalele de circulatie a aerului.
E posibil sa se fi desfundat, iar apoi sa se fi desprins ceva mizerie care ramasese pe pereti si sa-l infunde din nou.
Poate ca ar trebui sa repeti operatia.
stii cumva daca sunt diferente intre caloriferul de la diesel si cel de la benzina?
valyhunter is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -