Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER |
19-11-09, 10:58
|
#1216
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by valyhunter
Te rog sa detaliezi cum se face aceasta aerisire...
|
1. Cumperi vreo doi metri de furtun subtire (ala din silicon e transparent si costa cam un leu metrul)
2. Scoti busonul de umplere si pui un dop din cauciuc gaurit in care bagi un capat de furtun.
3. Obturezi teava aia subtire de refulare din stanga busonului cu un dop mic.
4. Iei un borcan mare-mare din sticla (muraturi) si faci doua gauri in capac. Asigura-te ca e un borcan care rezista la presiunea atmosferica (de obicei toate, dar mai stii...)
5. In prima gaura bagi furtunul care vine de la buson si il impingi pana in fundul borcanului; umpli cam pe jumatate cu antigel, capatul ala nu trebuie sa ajunga la aer niciodata.
6. In a doua gaura pui o a doua bucata de furtun, dar ala se opreste la nivelul capacului; celalat capat la intrarea in compresor.
7. Etansezi tot si dai drumul la compresor.
Daca toate sunt in regula, furtunele groase de la racire se vor turti, nu-ti fa probleme nu patesc nimic.
8. Dupa ce ai scos aerul, de fapt cam 85% din el, atata poate compresorul, deconectezi furtunul de la compresor si instalatia o sa-si "traga" lichidul din borcan; e posibil sa ai nevoie de cateva incercari pana nimeresti nivelul de pornire, e functie de cat lichid ai in instalatie si cum si pe unde are chef sa circule.
ATENTIE la conectarea compresorului, conectezi la partea care "suge", incearca-l cu degetul. Daca il pui invers o sa-ti sparga ceva si nu-i sigur ca borcanul.
Inca o ATENTIE: daca plesneste borcanul dintr-un motiv sau altul pot sa sara cioburi si sa raneasca pe cineva.
De obicei operatiune se face pornind de la gol, cu o retea putin mai complicata si cu robineti, ti-am descris varianta cea mai simpla. "Profi" se folosesc generatoare de vacuum de tip Venturi, dar alea merg cu aer comprimat (mult).
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
|
|
|
19-11-09, 12:26
|
#1217
|
Stage 3
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by marcellr
sal,
cu codul ..ai PM
mai ales ca esti acolo.....7,5 lire
M.
|
Sal...Marcelr....La cit sa stabilit intilnirea de simbata ???
|
|
|
19-11-09, 20:55
|
#1218
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
f simplu...din mile in km
sambata iti arat cum
M.
Last edited by marcellr; 19-11-09 at 21:00.
|
|
|
19-11-09, 20:56
|
#1219
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by sergo
Sal...Marcelr....La cit sa stabilit intilnirea de simbata ???
|
ora 12:00
M.
|
|
|
20-11-09, 13:59
|
#1220
|
Stage 2
Join Date: Oct 2009
Posts: 54
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by nikoll 32
Da,are trapa dar....cum sa ajunga jos apa?nu e nicio urma de apa,doar mocheta musteste.apoi,a fost in service,la bavaria.
|
Ai rezolvat problema cu apa?Ai verificat lichidul din vasul de racire? Daca nu e la nivelul corespunzator e o problema. Poti sa incerci sa verifici si furtunele de la caloriferul de incalzile.
|
|
|
20-11-09, 14:00
|
#1221
|
Stage 2
Join Date: Oct 2009
Posts: 54
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Remapare Rover 75 TDC. Ce parere aveti?
|
|
|
24-11-09, 11:37
|
#1222
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by Rovercedes
Remapare Rover 75 TDC. Ce parere aveti?
|
am o curiozitate mai mult decat o porblema:
daca pornesc motorul si nu l las sa ajunga la temperatura la care acul de la apa sta orizontal (90 de grade celsius cred), afara fiind 10 grade celsius, masina mergand in afara orasului, acul ramane undeva jos cam la "ora 7"
daca masina merge in oras, acul ajunge la pozitia orizontala chiar daca nu am lasat motorul sa se incalzeasca, si nu depaseste pozitia orizontala
daca las motorul sa se incalzeasca pana ce acula ajunge la orizontala si apoi rulez in afara orasului acul va cobori trepatat
mentionez ca niciodata nu am vazut ventilatorul de la radiator mergand dar nici acul nu a depasit valoarea de 90 de grade celsius, nici vara in oras
e normala manifestarea?
astept raspuns.multumesc
p.s. am vazut pozele de la intalnire...frumoase masini aveti
|
|
|
24-11-09, 11:47
|
#1223
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 85
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
am o curiozitate mai mult decat o porblema:
daca pornesc motorul si nu l las sa ajunga la temperatura la care acul de la apa sta orizontal (90 de grade celsius cred), afara fiind 10 grade celsius, masina mergand in afara orasului, acul ramane undeva jos cam la "ora 7"
daca masina merge in oras, acul ajunge la pozitia orizontala chiar daca nu am lasat motorul sa se incalzeasca, si nu depaseste pozitia orizontala
daca las motorul sa se incalzeasca pana ce acula ajunge la orizontala si apoi rulez in afara orasului acul va cobori trepatat
mentionez ca niciodata nu am vazut ventilatorul de la radiator mergand dar nici acul nu a depasit valoarea de 90 de grade celsius, nici vara in oras
e normala manifestarea?
astept raspuns.multumesc
p.s. am vazut pozele de la intalnire...frumoase masini aveti
|
Salutare,
Este vorba de benzina sau disesel? Aceeasi manifestare cu acul ramanand la pozitia orizontala, chiar si vara cand este foarte cald afara si merg in aglomeratia din oras, o am si eu. Am inteles ca ar fi din cauza sondei care indica temperatura apei in instalatie. Sonda este pozitionata prost deoarece iti poate indica 90 grade in instalatie, desi in alte parti ale circuitului de racire, apa/antigelul se apropie sau chiar atinge punctul de fierbere. Eu am un benzinar de 1.8 aspirat.
Daca nu ai vazut niciodata ventilatorul mergand ai grija sa nu prajesti garnitura de chiuloasa. Eu asa am patit cand din cauza termostatului blocat. Am mers cu masina pana cand am ciupit garnitura de chiuloasa. Mentionez ca niciodata nu mi s-a ridicat acul de la indicator si nici becul rosu nu mi s-a aprins.
Verifica periodic uleiul si vasul de expansiune si daca se intampla sa gasesti emulsie in vas sau pe joja de ulei, atunci nu mai merge cu masina si fugi repede la un service si schimba garnitura de chiuloasa ca sigur e ciupita.
Sper ca nu te-am plictisit prea tare cu raspunsul meu.
Last edited by BanditBora; 24-11-09 at 11:49.
|
|
|
24-11-09, 11:54
|
#1224
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by BanditBora
Salutare,
Este vorba de benzina sau disesel? Aceeasi manifestare cu acul ramanand la pozitia orizontala, chiar si vara cand este foarte cald afara si emrg in aglomeratia din oras o am si eu. Am inteles ca ar fi din cauza sondei care indica temperatura apei in instalatie, sonda care este pozitionata prost deoarece iti poate indica 90 grade in instalatie, desi in alte parti ale circuitului de racire se apropie sau chiar atinge punctul de fierbere. Eu am un benzinar de 1.8 aspirat.
Daca nu ai vazut niciodata ventilatorul mergand ai grija sa nu prajesti garnitura de chiuloasa. Eu asa am patit cand din cauza termostatului blocat am mers cu masina pana cand am ciupit garnitura de chiuloasa. Mentionez ca niciodata nu mi s-a ridicat acul de la indicator si nici becul rosu nu mi s-a aprins.
Verifica periodic uleiul si vasul de expansiune si daca se intampla sa gasesti emulsie in vas sau pe joja de ulei, atunci nu mai merge cu masina si fugi repede la un service si schimba garnitura de chiuloasa ca sigur e ciupita.
Sper ca nu te-am plictisit prea tare cu raspunsul meu.
|
cum sa ma plictisesti?
multumesc pt promptitudine
e vorba de motorul M47R 2.0 CDT, nu e benzinarul
acul nu ramane la orizontala , nu depaseste orizontala dar nici nu ajuge la ea daca nu l incalzesc inainte si rulez in afara orasului, iar daca il incalzesc si rulez in afara revine aproape de pozitia zero (am specificat, la o temperatura de 10 grade celsius in atmosfera)
iar daca nu l incalzesc si rulez in oras ajuge la orizontala dar nu deepaseste (e bine ca nu depaseste, dar trebuia specificat ca sa eliminati diferite ipoteze luate in calcul pt raspunsurile care o sa mi le dati)
multumesc
|
|
|
24-11-09, 11:59
|
#1225
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 85
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
cum sa ma plictisesti?
multumesc pt promptitudine
e vorba de motorul M47R 2.0 CDT, nu e benzinarul
acul nu ramane la orizontala , nu depaseste orizontala dar nici nu ajuge la ea daca nu l incalzesc inainte si rulez in afara orasului, iar daca il incalzesc si rulez in afara revine aproape de pozitia zero (am specificat, la o temperatura de 10 grade celsius in atmosfera)
iar daca nu l incalzesc si rulez in oras ajuge la orizontala dar nu deepaseste (e bine ca nu depaseste, dar trebuia specificat ca sa eliminati diferite ipoteze luate in calcul pt raspunsurile care o sa mi le dati)
multumesc
|
Ma gandesc sa nu fie tot de la sonda aceea. Si mie la masina mea imi urca acul de la pozitie verticala pana la pozitia orizontala si acolos e opreste, adica nu urca mai sus, dar de coborat coboara. Oricum ii voi lasa pe cei cu mai multe cunostinte sa-si dea cu parerea mai mult decat mine.
|
|
|
24-11-09, 12:03
|
#1226
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by BanditBora
Ma gandesc sa nu fie tot de la sonda aceea. Si mie la masina mea imi urca acul de la pozitie verticala pana la pozitia orizontala si acolos e opreste, adica nu urca mai sus, dar de coborat coboara. Oricum ii voi lasa pe cei cu mai multe cunostinte sa-si dea cu parerea mai mult decat mine.
|
multumesc pentru sfat, orice parere e binevenita
nu imi faceam probleme ca e vreo defectiune, vroiam sa stiu daca e normal sa se incalzesca atat de greu
|
|
|
24-11-09, 12:06
|
#1227
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 85
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
multumesc pentru sfat, orice parere e binevenita
nu imi faceam probleme ca e vreo defectiune, vroiam sa stiu daca e normal sa se incalzesca atat de greu
|
De obicei dieselul se incalzeste mai greu decat benzina. Depinde acum si cat de mult mergi pana opresti motorul. Eu de exemplu dimineata pana ajung la servici in 20 de min de mers abia imi urca acul de la indicatoruld e temperatura la prima gradatie (cea de la ora 7 sau 8 )
|
|
|
24-11-09, 12:11
|
#1228
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by BanditBora
De obicei dieselul se incalzeste mai greu decat benzina. Depinde acum si cat de mult mergi pana opresti motorul. Eu de exemplu dimineata pana ajung la servici in 20 de min de mers abia imi urca acul de la indicatoruld e temperatura la prima gradatie (cea de la ora 7 sau 8 )
|
am mers 130 de km si tot la ora 7 a ramas acul
80-100 km/h 1800-2200 rotatii/
10 grade afara
m am oprit, l am lasat sa ajuga la orizontala(acul), apoi am mers in acelasi regim si dupa cativa km a cobarot din nou la ora 7
o fi racirea prea eficienta
|
|
|
24-11-09, 14:30
|
#1229
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
cred ca ar trebui sa facem un tread cu la ce temperatura functioneaza masinile noastre..
Eu in urma discutie de mai sus am fost mai atent la temperatura si am vazut acelasi lucru tot timpul
Am cdti
Acul de la temperatura sta la jumatate indiferent de temperatura de afara (cel mai frig am prins 0 grade) si daca este oras sau munte sau mare....vezi viteza redusa stationari deh Bucuresti..munte viteza destul de decenta dar urcare deci in forta....drum intins drept cald (august) viteza mare....acul sta fix la jumatate....nu urca nu coboara.....chiar cu clima pornita la maxim LOW in trafic maxim in Bucuresti....vara 40 g la umbra....
sa fie atat de bine echilibrata din punct de vedere termic ?
de incalzit se incalzeste normal zic eu (la 7 grade, deci fara webasto, cam in 10 min ajunge cam la jumatate ora 7 din indicatia normala la jumatate ora 9)
M.
|
|
|
24-11-09, 14:38
|
#1230
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 85
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by marcellr
cred ca ar trebui sa facem un tread cu la ce temperatura functioneaza masinile noastre..
Eu in urma discutie de mai sus am fost mai atent la temperatura si am vazut acelasi lucru tot timpul
Am cdti
Acul de la temperatura sta la jumatate indiferent de temperatura de afara (cel mai frig am prins 0 grade) si daca este oras sau munte sau mare....vezi viteza redusa stationari deh Bucuresti..munte viteza destul de decenta dar urcare deci in forta....drum intins drept cald (august) viteza mare....acul sta fix la jumatate....nu urca nu coboara.....chiar cu clima pornita la maxim LOW in trafic maxim in Bucuresti....vara 40 g la umbra....
sa fie atat de bine echilibrata din punct de vedere termic ?
de incalzit se incalzeste normal zic eu (la 7 grade, deci fara webasto, cam in 10 min ajunge cam la jumatate ora 7 din indicatia normala la jumatate ora 9)
M.
|
Salut Marcel,
Asta am crezut si eu la inceput de masina,ca e foarte bine echilibrata din punct de vedere termic. Am crezut pana cand m-am trezit cu garnitura de chiuloasa ciupita, desi nu mi-a depasit niciodata ora 9 acul de la temperatura si nici becul rosu din bord nu s-a aprins. In service mecanicul mi-a zis ca sonda care citeste temperatura este cumva prost pozitionata sin fabrica si de aceea nu mi-a indicat cand mi-a fiert motorul. Eu am benzinarul de 1.8 aspirat, nush cum e la voi la diesel, dar ma gandesc ca nu strica sa aruncati o privire la sonda aia sa stati linistiti, nu?
|
|
|
|
|