Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 20-01-08, 09:29   #46
sergo

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

domnilor,am tot citit despre diesel...dar de Rover 75 ,2000 cmc ,benzina ,automatic,ce-mi puteti spune ??? cum e motorul,cum e cutia de viteze ??
sergo is offline   Reply With Quote
Old 29-01-08, 10:39   #47
alex28

Stock
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

domnilor, ref Rover 75 2.0 cdt - joc in bieletele de directie.Livrare numai impreuna cu caseta de directie!!!!!! cca.33 mil lei.Ma puteti ajuta cu un sfat sau daca stiti ca intradevar bieletele se comanda numai impreuna cu caseta de directie...
alex28 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-08, 13:48   #48
ionut daniel

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,003
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Mergi si comanda-le la un magazin de piese auto universal, nu la reprezentanta. Asa ceva mi se pare o aberatie.
ionut daniel is offline   Reply With Quote
Old 31-01-08, 16:28   #49
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by sergo View Post
domnilor,am tot citit despre diesel...dar de Rover 75 ,2000 cmc ,benzina ,automatic,ce-mi puteti spune ??? cum e motorul,cum e cutia de viteze ??
KV6 e un motor care toarce frumos, dar nu-i place subturat. Incepe sa traga pe la 2000 si "sare" la peste 3000 cand deschid ambele servosisteme de la admisie (VIS valves). Momentul se chiar simte, daca nu, ai o belea cu ele, nu functioneza. E chiar o problema tipica, se acumuleaza ulei din condens si "intoxica" mecanismele. Remediul e o chestie de doua ore, o surubelnita, carpe si un pic de indemanare, dar nu l-as lasa pe mecanic s-o faca Eu le-am demontat fara sa fi avut probleme stiind ca vor aparea (si am gasit ulei).
Cu cutie manuala "papa" 7 si ceva la drum, in oras e o pacoste, consuma "la ora" nu la km. De cutia automata nu stiu nimic, e un Jaco cred, mie nu-mi plac automatele, n-as incerca.
In ansamblu e o masina de "user", nu de mecanic, sofisticata, daca n-ai probleme o recomanzi tuturor, daca ai - ajungi sa-ti blestemi zilele. M-am dus la rep. BMW pentru o simpla testare de motor si reset de computer, doar asa de "info" si s-au uitat la mine chioras - "ce-i si cu ciudatenia asta care nu-i facuta in Bavaria". Am renuntat, fac schimburile la timp si las bordul sa-mi tot spuna ca trebuia sa fac o revizie acum 30000 km. Piesele sunt la preturi OK dar in Anglia, n-ar fi problema, dar cu service-ul....nu stiu.
Nu sunt fan diesel (am avut inainte BMW, tot benzina) si nici pe cale sa devin, chiar daca diesel-urile sunt mai durabile - nu pentru ca-s mai bine facute, cum zice folclorul ci pentru simplul motiv ca se invart mai putin. Pe KV6 poti sa-l duci linistit spre 7000 de ture si face frumos, e chiar fain sa te duci pana-n 90 in a II-a , motorina cu 2000 mai jos face tocanita de pistoane. "Daaa da' are cuplu, e DIESEL !!" - treaba lor, o sa ma dau in continuare cu un "prapadit de benzinar" cu tot nenorocitul ala de consum de centru de Cluj; chiar daca nu bag in a IV-a niciodata.

Succes.

P.S. Fratele meu are un Mondeo diesel si zice ca diferenta e de la magar la avion desi englezul zice ca 75-ul cu KV6 2,0 e "slightly underpowered". In schimb, teoretic, isi asuma mai putine riscuri. Pana la coada e o chestie de gust si optiune pur personala.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 31-01-08, 16:45   #50
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by alex28 View Post
domnilor, ref Rover 75 2.0 cdt - joc in bieletele de directie.Livrare numai impreuna cu caseta de directie!!!!!! cca.33 mil lei.Ma puteti ajuta cu un sfat sau daca stiti ca intradevar bieletele se comanda numai impreuna cu caseta de directie...
Lasa-i dracului de nesimtiti si comanda-ti piesele in Anglia. Pana si bucsaraiul de la suspensii se schimba la 75ciob cu ciob (ar fi culmea sa fie cu totul, numai un brat spate sare de 1000 de euro). Nu vad de ce bujiile s-ar schimba numai cu motor cu tot etc. Sunt doua forumuri solide de tot numai de Rover, gasesti acolo baieti care fac cat 50 de reprezentante BMW cu escrocii lor cu tot. Si furnizorii lor de piese nu sunt rari si aia-s si cinstiti. N-am comandat piese ca n-am avut nevoie dar alte lucruri au venit din Anglia in 4-5 zile, cu Royal Mail, fara nici un curieru' cucului. Cauta un mecanic modest, fara far la palarie si specializare in windows vista, comanda ce trebuie si gata. Daca are un atelier curat si sculele in ordine intreaba-l de sanatate, daca nu cauta altul.
Daca ti-e de folos (cred ca da), am un manual de reparatii, o sa caut minunea aia cu bieletele (dupa ce-l gasesc), daca nu revin - bazaie-ma cu un mail sa-mi amintesc.

Succes.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 31-01-08, 18:19   #51
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Lasa-i dracului de nesimtiti si comanda-ti piesele in Anglia. Pana si bucsaraiul de la suspensii se schimba la 75ciob cu ciob (ar fi culmea sa fie cu totul, numai un brat spate sare de 1000 de euro). Nu vad de ce bujiile s-ar schimba numai cu motor cu tot etc. Sunt doua forumuri solide de tot numai de Rover, gasesti acolo baieti care fac cat 50 de reprezentante BMW cu escrocii lor cu tot. Si furnizorii lor de piese nu sunt rari si aia-s si cinstiti. N-am comandat piese ca n-am avut nevoie dar alte lucruri au venit din Anglia in 4-5 zile, cu Royal Mail, fara nici un curieru' cucului. Cauta un mecanic modest, fara far la palarie si specializare in windows vista, comanda ce trebuie si gata. Daca are un atelier curat si sculele in ordine intreaba-l de sanatate, daca nu cauta altul.
Daca ti-e de folos (cred ca da), am un manual de reparatii, o sa caut minunea aia cu bieletele (dupa ce-l gasesc), daca nu revin - bazaie-ma cu un mail sa-mi amintesc.

Succes.
Adevaru-i ca asa ma enerveaza chestia asta ca am sapat un pic. Cred ca asta cauti (25 GBP pe ebay):
http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-MG-ZT-MG...ayphotohosting
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 06-02-08, 23:14   #52
sergo

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

workhaholic ro...multumesc pt raspuns...oricum mi-am adus din Germania un Rover 75 automatic...te-as ruga sa-mi spui si mie unde se acumuleaza ulei pt ca sa curat si eu..de altfel masina trage ca o nebuna,cind o calci la blana schimba vitezele pe la 7500 rpm.. imi aparuse un tacanit cam in zona pompei de injectie....stii ceva de asta ??? oricum nu am mai pornit-o de mult ca nu am inscris-o inca... multumesc inca o data pt raspuns ....
sergo is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 14:20   #53
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by sergo View Post
workhaholic ro...multumesc pt raspuns...oricum mi-am adus din Germania un Rover 75 automatic...te-as ruga sa-mi spui si mie unde se acumuleaza ulei pt ca sa curat si eu..de altfel masina trage ca o nebuna,cind o calci la blana schimba vitezele pe la 7500 rpm.. imi aparuse un tacanit cam in zona pompei de injectie....stii ceva de asta ??? oricum nu am mai pornit-o de mult ca nu am inscris-o inca... multumesc inca o data pt raspuns ....
E vorba de VIS valves (variable intake system). Sunt doua servomecanisme (niste cutiute negre) in partea dinspre pasager spre spatele motorului, una sus si una lateral.
ATENTIE!!!: ceea ce urmeaza sa faci e preventiv, nu sunt operatiuni de intretinere curenta din manual, daca ai sentimentul ca risti ceva mai bine da-i pace cat merge !
Suruburile strang foarte tare in plasticul sistemului de admisie, ia-ti o surubelnita solida si potrivita, fara joc (cap Philips). Ca sa nu mai repet eu ce a zis englezul, uite aici cum se desfac:
http://forums.xpowerforums.com/showthread.php?t=31504
Si acuma completari:
- memoreaza pozitia axului de iesire (fa-i o poza), altfel le vei pune greu la loc;
- urechile de plastic de la carcasa se rup usor si nu se mai pot lipi; nu e grav, dar e de evitat;
- melcul de la motoras trebuie scos cu mare grija sa nu-l strici; atentie si la cuplaj; si atentie sa nu "zboare", e montat cu "click";
- daca nu ai lipituri reci la switch-urile de la capetele de cursa nu recomand solutia englezeasca cu gauritul; mai bine dubleaza conexiunile cu niste bucati scurte de multifilar fin (gen difuzor, telefon etc. dar fara matase, alea se lipesc greu sau de loc); nu supraincalzi lipiturile, risti sa topesti carcasele switch-urilor !
- daca ai gasit ulei (99%) nu te speria, e din condens, motorul tau nu are nimic; curata tot si sufla si in fantele motoraselor, sigur a intrat putin si inauntru; daca se aduna mult periile nu mai fac contact bine si n-o sa mai mearga;
- probabil nu vei gasi vaselina lor sintetica, eu recomand pasta de la Loctite (e vreo 30 RON), e un maglavais negru, urat si lipicios, etanseaza extraordinar; daca nu gasesti codul da-mi de stire si caut tubul.
- dupa montaj pune totul cu grija la loc (atentie din nou la pozitia axului, daca e unde trebuie intra usor, fara efort); de asemenea, atentie si la garnituri;
Concluzie: grija, atentie, grija, atentie - alternativ sau combinat, daca faci vreo traznaie n-o sa mai poti porni masina din cauza unor maruntisuri care altminteri sunt si destul de scumpe, numai un amarat de motoras e vreo 50GBP. Si nu as vrea sa sughit nici eu nici englezul.
FF important: cauta codul de la echipamentul audio (4 cifre) si decupleaza acumulatorul inainte de a scoate mufele de la VIS v., altfel va aparea o eroare in LOG-ul computerului. Cand ai terminat pune inapoi mufele si pe urma bateria. Cand pornesti radioul introduci codul si gata. Daca nu-l stii, poti sa-l arunci !!!
Si...nici o problema daca mai vrei lamuriri.
Norocel!
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 14:29   #54
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by sergo View Post
imi aparuse un tacanit cam in zona pompei de injectie....stii ceva de asta ??? oricum nu am mai pornit-o de mult ca nu am inscris-o inca... multumesc inca o data pt raspuns ....
...scuze, am uitat, daca ceea ce tacane e bobina de pe admisie (montata inclinat spre spate pe galerie, dincolo de clapeta de acceleratie) fenomenul e normal la ralenti; daca accelerezi usor trebuie sa dispara.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 10-02-08, 17:05   #55
teateo

Stage 2
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 36
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

pentru toti cei care vorbesc de rover 75 si zic ca nu sunt bune ... sfatul meu e sa taca din gura atunci cand nu se pricep. daca chiar vreti sa vorbiti mergeti pe un topic unde stiti despre ce e vorba si scrieti acolo ... vorbiti doar ca sa umpleti forumu

Rover 75 e o masina care da clasa multor masini chiar si mai scumpe. calitatea materialelor folosite este de nota 10. masina este o limuzina din toate punctele de vedere. interior luxos, forme frumoase, exterior care imbina agresivitatea unei masini sport cu finisaje cromate, foarte frumos si bine asezate. la capitolul putere (ma refer la motorul de 2.0 cdti) nu ai ce-i reprosa. cei 136 de cai ajuta din plin atunci cand ai nevoie. consumul este foarte bun (5.5 pe autostrada la 130-140 km/h), iar in oras in functie de stilul de conducere intre 6.5 si 8%.

iar pentru cei care o pun langa masini de 40-70.000 euro ... ce comparatie e aia? roverul porneste de 23000 euro ... si ofera ceea ce ofera si masinile care pornesc de la aproape dublu ... plus ca rover 75 este o masina care nu o vezi peste tot asa cum vezi audi a4/a6 bmw si mercedesuri ... cand vezi un rover 75 mai mult ca sigur o sa intorci capul dupa ea, pe cand audi/bmw si mercedes sunt atat de multe incat au devenit o banalitate.

eu zic ca este o masina care isi merita fiecare banut, si o recomand oricui. iar pentru cei care invoca motive: rover a dat faliment - vedeti-va voi de loganu vostru si taceti din gura ... ce firma de masini nu a avut probleme? si cu toate acestea, problemele firmei nu s-au reflectat niciodata in calitatea masinilor produse.
teateo is offline   Reply With Quote
Old 11-02-08, 19:09   #56
cristea

Stage 2
 
cristea's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 58
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Buna ziua tuturor!
II felicit pe cei care au un Rover si le multumesc clor care dovedesc ca au cunostinte tehnice despre aceasta formidabila masina şi ca aceste cunoştinţe le impăartăşesc cu noi.
Am īnsă si o rugăminte, maşina mea 75 din 2oo3, are o vibraţie, un bāzāit atunci cānd merg fără climatronic pornit. Acest bāzāit se aude undeva īn dreapta şoferului, daca accelerez dispare sau daca urc īn treapta superioară. Aceasta vibratie intervine mai mult atunci cand motorul este cald şi cam īn jurul turaţiei de 1800 pānă la 2ooo. Care să fie problema?
cristea is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 12:00   #57
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by cristea View Post
Am īnsă si o rugăminte, maşina mea 75 din 2oo3, are o vibraţie, un bāzāit atunci cānd merg fără climatronic pornit. Acest bāzāit se aude undeva īn dreapta şoferului, daca accelerez dispare sau daca urc īn treapta superioară. Aceasta vibratie intervine mai mult atunci cand motorul este cald şi cam īn jurul turaţiei de 1800 pānă la 2ooo. Care să fie problema?
Ciudat ca se aude atunci cand e clima oprita pentru ca, dupa descriere, zgomotul e produs tocmai de servomecanismele de la clima.
Da-i pentru inceput un autotest.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 18:02   #58
cristea

Stage 2
 
cristea's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 58
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Ciudat ca se aude atunci cand e clima oprita pentru ca, dupa descriere, zgomotul e produs tocmai de servomecanismele de la clima.
Da-i pentru inceput un autotest.
Mulţumesc de răspuns, workalcolic
Ok, dar nu stiu cum sa fac acest test.
Oricum, este interesant diagnosticul tau si cred ca ai dreptate.
cristea is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 20:15   #59
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Quote:
Originally Posted by cristea View Post
Ok, dar nu stiu cum sa fac acest test.
De incercat inainte de autotest: porneste motorul, lasa-l la ralenti, porneste clima si pune-o pe "economic"; joaca-te cu butonul de temperatura din dreapta intre minim si maxim (cred ca 15-28 grade, nu-s in masina acum sa vad). Trebuie sa auzi mecanismele ca lucreaza.

Autotestul e simplu. Imi cer scuze ca pun citatul in engleza, nu am timp sa-l traduc acum:

Running this routine performs a full check on the ATC system including the sunlight sensor.
to start the check:
1. Press and hold the AUTO switch and the air distribution switch and then turn the ignition switch from 0 to II.
2. The audible warning and all indicators on the control panel display cycle on and off while the ECU runs the diagnostic check.
3. On completion of the check the display shows FC in the LH temperature window and a two digit fault code in the RH temperature window.
4. If there are no faults, the system will revert to normal operation.
5. If a fault is detected, an audible warning sounds three times and the fault codes cycle on and off in numerical order. The audible warning will sound as each fault code is shown.
6. Cancel the check by pressing the OFF switch or turning the ignition switch to 0.
7. In low light conditions to avoid false sunlight sensor fault indication the sunlight sensor (centre front of dashboard) needs to be illuminated with a strong light source.

Fault code and description
00 - No fault found -
11 - In-car temperature sensor open or short circuit 25 °C (77 °F)
12 - K bus fault with ambient temperature input 10 °C (52 °F)
13 - Evaporator sensor open or short circuit 5 °C (41 °F)
14 - Heater coolant temperature sensor open or short circuit 70 °C (158 °F)
21 - Sunlight sensor, left output open or short circuit no solar heating correction
22 - Sunlight sensor, right output open or short circuit no solar heating correction
31 - LH temperature servo motor open, or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.
32 - RH temperature servo motor open or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.
33 - Distribution servo motor open or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in pos
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 23-02-08, 14:51   #60
cristea

Stage 2
 
cristea's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 58
Default Re: Pentru cei care aveti ROVER 75

Gata, s-a īntāmplat şi pentru mine. Azi am lovit maşina. Am intrat īntr-un Sprinter şi mi-am lovit aripa stānga faţă, capota şi farul din stanga. Ştie cineva de unde pot face rost de aripă şi capotă? Vă mulţumesc.
cristea is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -