Go Back   Forum 4Tuning > www.4tuning.ro > Despre 4Tuning.ro / Noutati / Sugestii / Reclamatii > Revista 4TuningRO > Articole revista 4TuningRO

Articole revista 4TuningRO Revista 4TuningRO : Articole si poze cu masini tunate din Romania

Reply
 
Thread Tools
Old 13-11-09, 18:29   #1
sunblease7

Stage 5
 
sunblease7's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 336
Member of:
[Super Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
[Colectionar Machete]
Default VW Corrado G60 by Myself Tuning

L-am lasat pe Edy sa vorbeasca. Pentru ca omul stie fiecare surub si piulita din anatomia Corraptorului. E si normal. El le-a pus acolo. El le-a scos de acolo. El a "oftat", probabil, ca tot romanul, cand nu ii iesea ceva din prima.
Dar n-a renuntat. A mers mai departe si din munca lui a iesit Corraptor, unul dintre putinele VW Corrado cu tractiune integrala. Ce pot adauga? Jos palaria. Sau capota, ca oricum o sa-i puna alta din fibra. Pana la urma, tre' sa ai fibra ca sa faci asa ceva!


4T: Ce masina ai avut inainte de Corrado "Corraptor"?

Edy: Inainte de Corrado am avut un Scirocco I din '79 pe care am pus un motor de Golf 2GTI (112 CP - MPI Digifant II - injectie electronica). In 2002 am "incasat-o" pe un aeroport cu el, la "liniute". Apoi am pus pe el o turbina IHI R5F de pe un Subaru Legacy. Dupa trei luni am ajuns in 2003 la concurs si au plans ceilalti: VW, Audi si Opel pana in 2,3l si 16V, BMW pana la 2,5l, Peugeot SRI si SRT, Renault 5T si Alpine. Dupa aceea n-a mai vrut nimeni sa faca liniute cu mine.







4T: Cum ai ajuns la proiectul asta?

Edy: In anul 2004 mi-am cumparat un VW Corrado G60. Era intreg, dar isi cam batuse proprietarul joc de el. Suparat, am comandat "bunatati" de la Bar Tek Tuning Gmbh. In patru zile am ajuns la performante de 190 CP (suta de km in 7,6 secunde). A urmat alta fulie la Gheu+chip+restrictor ISV. In 2005 m-am "dat" si cu alte masini si asa au mai plecat cativa plangand de pe aeroport. Dupa asta am vrut sa mai castig ceva si l-am facut syncro.


La chestia asta am pierdut cam treisferturi de secunda la 100km/h. Intre timp, am lucrat si la exterior: bara fata si spate, praguri, prize, stopuri si faruri clare In.pro (Angel Eyes), Xenon McCullogh, etc. A urmat un kit suspensie Weitec (KW) Hicon GT + TX care se ocupa cu reglajul garzii la sol: +40 mm(80mm) si al duritatii amortizoarelor + 28%, -17%.


O sa va descriu amanuntit eforturile pe care a trebuit sa le fac pentru a duce treaba la bun sfarsit. Cuvintele de ordine au fost: ADAPTARE si RABDARE. Am facut totul respectand ideea de siguranta la care am audagat si niste calcule ingineresti. Nu sfatuiesc pe NIMENI sa demareze asa ceva. Desi am aceasta experienta, n-as mai repeta-o. Tot sistemul provine de la un VW Passat Syncro din '92: cutia de viteze, grup fata, planetare fata, cardan, punte spate cu visco-cuplaj, diferential si planetare, sistemul electro-pneumatic, coloana de evacuare. Trebuie sa mentionez ca TOATA operatiunea am facut-o SINGUR, exceptand demontarea si remontarea cutiei de viteze, care e destul de grea. Din momentul in care m-am decis sa fac transformarea, totul a durat cam un an, iar problemele cu care m-am confruntat au fost legate de documentare si achizitia de piese.


Evacuarea merge pe formula 4-2-1-2. Din cauza rezervorului n-am mai avut loc pentru o toba finala asa ca am transformat cele doua rezonatoare paralele in finale paralele si am scos de sub caroserie cate o teava de fiecare parte, prin praguri, in fata rotilor din spate. Kitul de suspensie l-am comandat de la Weitec. Am modificat traseele conductelor de frana, ale conductelor de benzina si planetara fata-dreapta.



4T: In ce spirit ce incadreaza VW-ul tau?


Edy: Corraptor e old school, model '89. Eu am mers, insa, pe trendul actual. Cand am vazut una din pozele facute imediat dupa ce am cumparat-o, mi-a venit o idee. TUNING, MAN! Si nu orice tuning, ci unul MST, adica MYSELF TUNING. Nu cred ca Rieger si-a dat silinta sa scoata un kit exterior pentru Corrado care sa se si potriveasca dragut. Cu exceptia kitului GTO, care-o modifica radical linia. Asa ca dau cu MST pana cand o sa fie cum vreau eu!


La lambo doors am renuntat momentan. Un kit de la KSD costa prea mult pentru bugetul meu de atunci. Am optat pentru o firma mai ieftina, dar care m-a tot amanat.


Ba mai mult, am incercat trei tipuri de usi lambo de la alte firme, toate de o calitate foarte slaba. In plus, la montaj este afectat si stalpul de rezistenta si cantul portierei, care nu-s proiectate sa sustina greutatea portierei intr-un singur punct. In februarie 2007 mi-am pus fotolii, urmate de un set de centuri. Martie 2007 a adus un raid HP, un AFR si un Boostmeter.


Corraptor a participat si la curse. In 2004, chiar dupa achizitionare, am batut un BMW 325, un B


Un moment deosebit a fost inscrierea la RAR. Prin septembrie 2007 am reusit sa-mi reomologhez masina. Reomologarea a vizat noile dimensiuni, respectiv inaltimea lui Corraptor, redusa cu cativa centimetri, si encartamentul care-i mai mare cu 4cm pe fata si 7 cm pe spate. Pe de alta parte, au fost luate in calcul si anvelopele 205/40/17. In cartea de identitate scrie acum "TRACTIUNE INTEGRALA". Totul a durat vreo doua zile si am facut toate demersurile fara "interventii", pe cont propriu. Au existat emotii mari, dar eu spun ca e o mare realizare, dupa atata munca.


4T: Cand ai devenit pasionat de tuning?

Edy: Eu sunt de profesie inginer. Am facut cumva un "transfer de pasiune". Primul meu hobby a fost zborul, ca pilot sportiv, timp de saisprezece ani. Dupa terminarea facultatii n-am mai avut timp de zbor, asa ca am trecut la aria auto. Pentru a te simti liber, trebuie sa ai o pasiune. Daca inainte imi doream sa vad lumea din avion, de sus, acum incerc sa cobor cat mai mult la sol. Ma refer, evident, la garda masinii mele. Am dobandit cunostintele prin studiu si nu m-am pripit. Dupa aceea, am trecut la modificari si am avut grija sa tin cont de doua aspecte principale: banii si siguranta fizica oferite de masina.



4T: Concluzii si planuri de viitor pentru Corrado

Edy: Masina asta a fost modificata integral de mine, in curtea casei mele. Kitul exterior este MST, Myself Tuning. Cel mai important lucru legat de Corrado-ul meu nu este aspectul, ci faptul ca are tractiune 4X4. Din cate stiu, in Europa exista maxim 15 asemenea modele de Corrado. Lucrarea mea a avut vreo 25 de etape. Am muncit cam 3 luni, pe timp de vara. Sunt persoane care duc masina intr-un atelier de tuning, cer la nimereala niste piese si pe urma se lauda ca au tunat-o. Modificarile aduse acestui Corrado nici nu se executa in tara, mai ales prelucrarea compresorului care asigura alimentarea. Schimbarile au fost esentiale: a crescut presiunea de la 0,6 bari la 1,1 bari - un spor de 45%, ceea ce inseamna suplimentarea puterii de la 160 CP la 210 CP.



Sistemul modificat de tractiune nu se fabrica in Romania. Pe viitor, vreau sa usurez caroseria prin inlocuirea capotei si aripilor existente cu altele din fibra de sticla. Doresc sa schimb chiuloasa cu una de 20 V si sa mai fac unele ajustari la pistoane si biele. In stadiul 4, Stage 4 (RS4), care va veni in doua saptamani, voi polisa admisia, evacuarile si elementele mobile din compresor. Dupa toate schimbarile, sper sa ajung undeva in jurul a 320 CP. De asemenea, vreau sa pun o cutie de viteze cu sase pinioane, un alt sistem de management al motorului (calculator stand alone), un sistem de racire N-Tercooler si un set de jante mai usoare. O sa-i trimit lui Mos Craciun lista.



Pe partea de sunet nu am lucrat foarte mult. Prefer sa aud sunetul motorului. Totusi, intentionez sa upgradez partea multimedia de acum, care e formata dintr-un head-unit DVD full motorized + touch screen si opt boxe.



Daca vezi pe strada un Corrado prea frumos, sa stii ca e al lui Edy. Fostul pilot Edy poate zbura linistit si la sol, ca doar d-aia l-a crescut pe Corraptor. Daca vrea, poate sa mearga la curse pe aeroport, si chiar sa decoleze. Va imaginati cum ar striga turnul de control "Frate, a decolat un Corrado fara autorizatie de zbor!" ?

Last edited by sunblease7; 13-11-09 at 18:33.
sunblease7 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-09, 21:26   #2
lanciahf
Banned

Stage 3
 
Join Date: May 2008
Posts: 116
Thumbs up Re: VW Corrado G60 by Myself Tuning

Cum zic cei de la PROTV JOS PALARIA , respectele mele
lanciahf is offline   Reply With Quote
Old 14-11-09, 12:23   #3
Cristi01

Stage 5
 
Join Date: May 2009
Posts: 311
Default Re: VW Corrado G60 by Myself Tuning

tare masina
Cristi01 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -