Go Back   Forum 4Tuning > www.4tuning.ro > Despre 4Tuning.ro / Noutati / Sugestii / Reclamatii > Revista 4TuningRO > Articole revista 4TuningRO

Articole revista 4TuningRO Revista 4TuningRO : Articole si poze cu masini tunate din Romania

Reply
 
Thread Tools
Old 13-11-09, 14:27   #1
sunblease7

Stage 5
 
sunblease7's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 336
Member of:
[Super Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
[Colectionar Machete]
Default Renault Megane dBDrag tuning

- Cd Player: Alpine CDA 7995 - Amplificator subwoofer: Rockford Fosgate T10001BD - Amplificator medii-inalte: Audiofonics ADF-288 - Subwoofer: Rockford Fosgate T115D2 - Difuzoare fata: Infinity Reference Series REF505CS - Difuzoare spate: JBL T595 - Condensator Dietz Powercap 5F - Cablaj si conectica: Alfatec (2AWG), Directed Essentials, Monster Cable


Nivelul 2 de imbunatatiri:

- Difuzoare fata: componente Hertz Hi-Energy HSK 165
- Suporti custom (kick panel) pentru difuzoarele fata
- Izolatie fonica portbagaj + portiere fata
- Incinta cu randament sporit pentru difuzorul de bas
- Cablaje Orion, Monster Cable si Connection (Audison)
- Acumulator deep cycle Kinetik HC2000





Car-Audio

La etapele organizate de dB Drag Romania nu au participat doar oameni legati de subiectul car-audio ci si pasionati care au venit mai mult din curiozitatea de a afla ce poate sistemul din masina lor de zi cu zi.

Unul dintre acesti oameni este Cristian Calaidgioglu care a concurat la clasa Super Street 1-2 NW si ulterior la clasa Street B cu un sistem conceput de el. Si a facut o figura frumoasa, spre mirarea lui si a celor prezenti acolo. Asa ca am hotarat sa aruncam o privire mai atenta asupra masinii si a proprietarului acesteia.


Problema, in cuvintele lui:

Cristian: Fiindca aschia nu sare departe de copac am mostenit de la tatal meu pasiunea pentru muzica. Si fiindca petrec mult timp in masina, mi-am propus sa am un sistem audio competitiv. Am inceput cu o Dacia SuperNova (fara sistem audio, optiunea mea). Fara sa stiu multe despre car-audio si neavand bani destui mi-am luat un cd player Sony, bunicel la vremea respectiva (2001), boxe Infinity Reference Series 13cm (care acum sunt pe Megane) si capetele de serie de la Kenwood pentru partea de spate, ovale de 6x9.

Ulterior am reusit sa cumpar 2 amplificatoare (unul de 4 canale care este acum pe Megane si unul in 2 canale) un subwoofer Audiofonics (la fel, in nestiinta de cauza), un condensator de 1F American Legacy si un kit de cabluri.

Pe moment am fost multumit, aveam claritate. Am trecut la Renault Megane. Mi-am cumparat un cd-player Alpine si boxe JBL. Le-am montat imediat in masina, pe langa aparatura pe care o aveam in Dacie. Amplificatorul si subwooferul s-au ars la un moment dat, atunci m-am enervat (ambitionat mai bine spus) si am jurat ca nu mai dau banii pe aparatur de calitate indoielnic. Aici a intervenit Rockford Fosgate, firma de la care am de gand sa folosesc si in continuare componente.

Am cautat pe www.4tuning.ro

Aparent nimic iesit din comun, nu? De unde pana unde participarea la dB Drag?

Cristian: Mi-a spus un prieten ceva de un concurs, nu stia nici un detaliu si am inceput sa caut pe internet. Evident, primul loc in care am cautat a fost www.4tuning.ro. Acolo am gasit toate detaliile de care aveam nevoie si am spus ca n-am nimic de pierdut. De ce nu?

Ajuns acolo in pozitia de concurent am fost uimit de calitatea concursului. Organizarea a fost buna, competitie destula pentru prima editie. La a doua, mult mai bine. Intr-adevar, participarea la un concurs de acest gen iti ofera anumite senzatii si merita din toate punctele de vedere. Nu e nimic de pierdut, important e sa participi. La prima participare un loc 2 la Super Street 1-2 NW, la a doua participare locul 1 la clasa Street B, cu un sistem imbunatatit.


De la sistemul de zi cu zi la locuri de frunte in dB Drag. Concluzii?

Cristian: Competitia in sine a fost foarte tare. Prima data nu ma asteptam sub nici o forma sa urc pana pe locul doi. A fost ceva extraordinar pentru mine. M-am bucurat nespus si nu regret deloc ca nu am iesit primul. Pe langa cupa, m-am ales si cu multi prieteni cu care pot discuta despre aceasta pasiune.

Ca dovada ca la a doua incercare, totul a mers perfect. Am concurat impotriva unor sisteme bune. Mai exact unsprezece la numar. Efortul depus inaintea etapei a dat rezultate. A fost munca de echipa si ore multe nedormite. Dar daca vrei cu adevarat, poti.

Avand in vedere reusita, presupun ca exista si planuri de viitor, nu?

Cristian: Hmmm, planuri sunt multe, posibilitati, nu prea. Vreau sa-mi iau versiunea Stage 2 a subwooferului meu, care are 1000W RMS. Inainte de etapa de anul acesta de la Oradea, am reusit sa imbunatatesc sistemul cu ajutorul echipei Loud Team, din care fac si eu parte. Izolarea portbagajului si a usilor, cablaje schimbate integral, suporti custom pentru difuzoarele fata care sunt acum Hertz Hi-Energy HSK 165 si o incinta imbunatatita pentru difuzorul de bas.

Pe partea de alimentare, o baterie deep cycle Kinetik HC2000. Toate acestea au insemnat o crestere concreta de aproape 4 db la rezultatul final, destul de mult avand in vedere ca pentru o crestere de 3 db ai nevoie in mod normal de o dublare a puterii. Nu ma gandesc sa schimb cd player-ul, ramane de referinta. Cat despre dB Drag, cu siguranta voi fi prezent si pe viitor.

Modificari aduse instalatiei

Nu sunt majore, dar aduc imbunatatiri substantiale in performantele generale ale sistemului. Pentru inceput. cablajul de alimentare a fost schimbat cu unul de 0 AWG (Orion), initial folosindu-se unul de 2 AWG.

Pentru partea de semnal s-au folosit cablaje MonsterCable si Connection (Audison) de la care s-a folosit si distribuitorul cu panou de sigurante. Antifonarea portbagajului, a usilor fata precum si kick-panel-urile pentru difuzoarele fata sunt mici modificari care permit sistemului sa urce, asa cum spunem si noi, la Level 2.

Difuzoare fata pentru un sound-stage net superior, mai exact Hertz Hi-Energy HSK 165 si o incinta noua pentru difuzorul de bas, axata atat pe SPL cat si pe calitate sonica. Cireasa de pe tort, acumulatorul Kinetic HC2000 care permite acum functionarea fara probleme de curent sau caderi de tensiune.

Ce s-a obtinut efectiv cu aceste modificari ? Sunet si sound-stage mult imbunatatite pe partea de fata precum si aproximativ 4 db in dB Drag, la masuratoare cu motorul oprit. Ceea ce nu e tocmai putin avand in vedere ca in mod normal o crestere de 3 db presupune dublarea puterii folosite. Asteptam cu nerabdare Level 3 !
sunblease7 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -