Go Back   Forum 4Tuning > www.4tuning.ro > Despre 4Tuning.ro / Noutati / Sugestii / Reclamatii > Revista 4TuningRO > Articole revista 4TuningRO

Articole revista 4TuningRO Revista 4TuningRO : Articole si poze cu masini tunate din Romania

Reply
 
Thread Tools
Old 12-11-09, 13:13   #1
sunblease7

Stage 5
 
sunblease7's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 336
Member of:
[Super Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
[Colectionar Machete]
Default Matiz - O mica colectie de decibeli

A venit inaintea Opelului si a beneficiat de atentie si rezultate inainte. Adica la scurt timp dupa ce Mircea si-a luat carnetul. Vorba aia ... consuma putin, e mica, te strecori usor cu ea prin oras, rezistenta e, piese se gasesc. Sau vrei sa spuneti ca Matizu' nu-i masina? Sa nu grabim la concluzii. Trecem la analiza obiectiva.

2004. In prima faza masina primeste, asa cum spune si proprietarul, modificari majore la bara fata. Adica plasa. Care trece in nefiinta cu tot cu bara pe motiv de neacordare de prioritate. Din partea altcuiva. Moment de rascruce. Matizul trebuia reparat cumva, ca doar nu o sa mearga asa pe strada.

Modificari la bara fata (una noua) si spate, un eleron de la Luma Tuning, pleoape - sa fie mai sexy, jante pe 14'' si cauciucuri putin mai late, sa-l faca mai nervos. Sau mai stabil. Instalatia audio de fabrica sufera mici modificari. Un player Clarion DZR938, componente fata de la Phase Linear, un condensator de la 1Farad, doua subwoofere Magnat XTC de 15 toli si un amplificator Ultimate de 800 W care sa le impinga.






Un subwoofer si-a gasit loc intr-o incinta custom in portbagaj si celalalt a invatat sa se multumeasca cu bancheta spate, intr-o incinta si el. Se adauga un DVD player si un ecran de 7'' si doua coaxiale Pioneer de 20 cm in spate. Un sistem impresionant pe atunci. Mai departe, se ia Matizu', se baga benzina, un prieten sa-ti tina de urat la drum, se trage o fuga pana la Arad si se vine cu locul 3 de la Power Tuning Show, prima editie. Matizu` Furios. Na ca acum are si porecla. Si fete multe in poze, semnaturi de la diversi pe usi si pe unde au mai avut loc. Un lucru e sigur. A ramas surprins placut. Totusi ... era un Matiz, nu? Temporar. In iarna lui 2004 Matizul se retrage la garaj pentru modificari subtile.

2005. Dupa o pauza destul de lunga Matizul revine in planuri. Sa fie aparitia Vectrei o vina? Gelozie mare ... Se iau decizii radicale. Machetuta trebuie sa revina in forta. Primeste praguri stil DTM si evazari, toate din tabla, dupa o incercare cu fibra de sticla. Capota si linia masinii raman marturie. Iar pauze, iar incercari, diverse variantesi forme si fara sa-si dea seama prea bine, trece anul.

2006. Avem Matizul pe strada. Evazat, praguri frumoase, jante Speedline pe 15 toli, albe reflectorizant, ca se poate. Acum distanta dintre roti e mai mare cu 4,6 cm in fata si cu 8 cm in spate. Bara fata si spate modificate usor sa prinda cu linia generala a masinii, antifonaj integral cu Dynamat Xtreme si o noua evacuare pentru motorul stock. Sau aproape, daca punem si filtrul de aer Pipercross. Dar sa revenim la sunet. In decurs de cateva saptamani trec prin ea diverse incinte cu diverse difuzoare si amplificatoare, toate temporare.

Vorba aia ... Trebuie mentinut nivelul. E drept, lumea intorcea capul dupa ea, dar cum nu trebuia. Se mai cereau modificari. Inca un moment de rascruce.Inapoi la atelier. In septembrie apare termenul limita. Tuning SHow de la Cluj si masina trebuie fara doar si poate sa fie gata. Se merge la SmokeDesign, se face un proiect custom, se pune osul la treaba si se regandeste linia exterioare a masinii, folosind pragurile ca baza existenta si la fel o parte din evazari. Spoilere fata/spate agresive si cu garda mica, in ton cu suspensiile.

Se elimina cateva linii de montaj, se cosmetizeaza stopurile si se schimba culoarea masinii. Era cazul. Evacuare in ton cu pragurile, adica pe laterale, din inox si racorduri flexibile. Diametru mare, ca altfel nu are farmec. Avem si flacari pe care Matizul le da acum cu incalzirea prealabila a esapamentului. Si, totusi, interiorul ramane gol. Sa ne intoarcem la sunet.

Mai departe se cere un montaj care sa incadreze masina in clasa Super Street 3-4 in db Drag. Adica unul de tip wall, sau mai bine spus cu perete, dupa cum se vede. Si care sa permita, totusi, auditie de zi cu zi ... daca va puteti inchipui asa ceva. Adica un cutremur in masina, de aceasta data nu la scala mica. Asa apar in imagine patru subwoofere de 12 toli, 600W ROMS, MNC The Rock. In spate isi gasesc locul 4 monoblocuri MNC Hurricane S3000 pe care producatorul le da la 1 X 3000W la 1 Ohm, digitale, cu toate bunatatile pe ele, inclusiv 250 A consum. Pentru fiecare.

Cu 4 zile inainte de termenul limita masina era foarte departe de final. Se incepe lucrul la sitemul de sunet prin sudarea unui cadru metalic la interiorul masinii pe care urmeaza a fi construita incinta. Sub capota se monteaza un acumulator Stinger SP 800, un traseu de 0 AWG (Orion) pana in spate, unde in locul rezervei se gaasesc acum doi acumulatori Kinetik HC2000. Cu 24 de ore inainte de termenul limita incinta era aproape terminata si se stabileste litrajul final al acesteia. 640 litri mai exact.

Dupa un calcul sumar devine clar ca nu este suficient timp pentru fabricarea unei fatade pentru incinta care sa permita montarea celor patru difuzoare, dar si decupajul unui port care sa acordeze incinta la minim 55 Hz, pentru randament optim in db Drag. Se trece la ranforsarea incintei pe interior cu profile metalice si prezoane cu piulite pe exterior. Cu 12 ore inainte de termen 8 oameni lucreaza pe toate partile Matizului.

Si daca sistemul nu are concurent in clasa lui, macar sa faca show. Asa ca acordajul portului ramane fortat de imprejurari la aproximativ 30 Hz. Sa recapitulam. 4 X 3000W teoretic disponibili (noi zicem ca sunt vreo 2500 per amplif, in varfuri, dar astea sunt detalii), 4 X 12 toli pe wall, 600W RMS bucata, 640 litri, acordaj la 30 Hz. Cu 15 min dupa termenul limita se face prima proba. Fara medii-inalte in fata, ca nu a mai fost timp. La volum mic parbrizul flambeaza puternic si anunta ca inca mai este curent in baterii.

La 30 min dupa termenul limita masina pleaca de sub pistolul de vopsit si de sub ochii unei echipe care avea prea multe zile nedormite in spate. Au uitat cateva amanunte si finisaje, lipsesc repere de pe masina, interiorul nu este finisar, sistemul de sunet nu e probat ... Trebuia schimbata capota si, mai grav, trebuiau puse numerele de inmatriculare pe masina! Vorba aia ... Prea tarziu, Mircea plecase.

Dupa o primire de efect in incinta Expo Transilvania si cu tot cu intarzierea peste ora limita de intrare, doua zile mai tarziu, in cadrul unei festivitati de premiere, Matizul primeste un premiul pentru Best Exterior, rasplateste efortul Team CSR si ajuta la castigarea premiului pentru Best Club si vine acasa si cu un loc 1 in db Drag, clasa Super Street 3-4, cu 142,3 db. Ca doar a fost singur. Din lipsa masina de timp si exces de ore nedormite sistemul a mers cu doua difuzoare pe antifaza. Nu-i nimic, data viitoare face mai mult.

Acum are alta capota, scaune sport, ceva finisaje la interior, e mai cizelat la exterior si sistemul de sunet e in crestere calitativa. Dar lumea a apreciat efortul si rezultatul final si pana la urma asta conteaza. Fie vis sau intentie, Matizul a trecut prin destule stadii, forme, culori si sisteme de sunet. E o machetuta cu experienta si, am adauga noi, cu personalitate. De la cap la coada, de la design si exterior la sistemul de sunet, aceasta masian reprezinta un proiect de multe ore de lucru si de multe nopti nedormite.

Un rezultat final care place la nebunie sau displace total. E greu sa ai alta parere. Cert este ca reuseste sa socheze la un nivel la care putine masini pot la ora actuala in Romania. Si daca o sa o vezi expusa pe undeva, roaga pe cineva sa-ti faca o proba de sunet. Acum stie mai multe si garantat are ce sa arate.

Pe forumul 4tuning.ro ramane marturie un topic vechi de mai bine de 2 ani care arata cum a crescut si machetuta. Incet si sigur, ca orice lucru bun. Si topicul ramane deschis. Matizul circula pe strazile sin Cluj si promite sa-si mai schimbe forma si nu numai. E din nou subiect de gelozie. Mircea cocheteaza cu o Alfa Romeo GT. Sau cum se spune de obicei, la final, To be continued ...
sunblease7 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-09, 12:49   #2
Cristi01

Stage 5
 
Join Date: May 2009
Posts: 311
Default Re: Matiz - O mica colectie de decibeli

Super matizu
Cristi01 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-09, 17:44   #3
alex22das

Stage 5
 
alex22das's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 312
Member of:
[Opel]
Default Re: Matiz - O mica colectie de decibeli

deci imi place la nebunie ce a facut cu asta mica...bv si iar bv
alex22das is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -