Go Back   Forum 4Tuning > www.4tuning.ro > Despre 4Tuning.ro / Noutati / Sugestii / Reclamatii > Revista 4TuningRO > Articole revista 4TuningRO

Articole revista 4TuningRO Revista 4TuningRO : Articole si poze cu masini tunate din Romania

Reply
 
Thread Tools
Old 12-11-09, 09:37   #1
sunblease7

Stage 5
 
sunblease7's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 336
Member of:
[Super Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
[Colectionar Machete]
Default B 69 TAU - Dacia Loco!

Sunt destule berline modificate in peisajul romanesc al tuningului.Insa nu multe sunt cele care chiar intorc priviri. Una dintre acestea este masina lui Robert, membru 4 Speed Squad, care a reusit sa transforme berlina pe care o stim cu totii intr-o masina pe care putini o stiu.

Povestea a inceput cu multa vreme in urma, dupa cum ne spune si proprietarul. Intentia de a modifica o Dacie s-a nascut din dorinta de a duce tuningul la o masina autohtona cat se poate de in extrem. Am vrut sa tunez o Dacie cum nu a mai facut-o nimeni, am vrut sa fac o masina care sa fie cea mai buna, cea mai frumoasa.

Am inceput cu modificarile la partea tehnica, cu marirea puterii, prin inlocuirea clasicului motor 1,4 cu unul de 1,6. Noul motor avea volanta usurata si echilibrata, chiulasa planata vreo 3 mm. Pentru stabilitatea masinii pe sosea am intarit amortizoarele. Ca sa aiba o mai bun aprindere, am folosit una electronica cu cititor optic, astfel eliminand platina, condensatorul si multe altele!





Evacuarea a fost modificata prin scoaterea tobei intermediare si inlocuirea tevii, iar ca finala, o toba sport. Pentru a avea prindere la janta in patru prezoane am schimbat puntea spate cu una luata de pe un Renault 18, iar pe fata a fost modificata fuzeta. Jantele de tabla au fost inlocuite cu unele din aluminiu pe 14 inci, foarte usoare, model Rial Le Mans. Gumele pe fata au indicativul 185/55R14, iar pe spate 185/50R14. Alternatorul a fost si el schimbat cu unul mai performant, de 92 de amperi, pentru a face fata sistemului audio care e un foarte mare consumator de curent.

Pe partea de exterior, am schimbat barele cu unele din fibra de sticla, iar pragurile au fost montate fara a fi vizibila linia de asamblare. Masina era initial alba, dar o singura culoare mi s-a parut ceva banal si am hotarat sa vopsesc capota, plafonul si portbagajul cu un negru lucios. Capota am prelungit-o peste faruri pentru un asa numit aspect "bad-boy". Semnalele din aripi au fost scoase si astupate pentru un design cat mai "curat". In acelasi scop au fost scoase si astupate manarele usilor (inclusiv cele de la portbagaj), deschiderea din exterior a acestora fiind posibila doar din telecomanda, iar din interior prin buton (tot electric). Geamurile au fost ionizate in negru.

Pe capota neagra a fost apoi desenat un arhanghel. Pictura au facut-o cei de la ABW, niste baieti foarte talentati si cu multa imaginatie, dar si cu multa rabdare. Spatele masinii a fost indreptat, iar accesul la busonul de benzina se face cu o usita. Am incercat sa aduc spatelui masinii o alta forma decat cea clasica si am schimbat locul numarului de inmatriculare, acesta fiind pozitionat acum in bara de fibra intr-un locas special realizat.

Tot in spate, am schimbat materialul din care erau realizate stopurile cu plexiglas transparent ingropat in tabla masinii. A urmat inlocuirea becurilor originale ale masinii cu 250 de leduri de mare intensitate marca Zexstar, montajul fiind facut de Day, care a muncit la stopuri cam 4 luni, dar a facut o treaba mai mult decat senzationala. Designul ledurilor a fost creat tot de el, dar cu avizul meu.

In interiorul masinii au fost aduse modificari serioase la usi, fetele fiind din fibra de sticla, modificate de mine. Toate cele 4 fete de usi au un design foarte bizar, dar foarte interesant. A urmat inlocuirea banchetei din spate cu un suport din fibra de sticla pentru cele 2 statii si pentru Playstation. Volanul a fost schimbat cu unul sport, cu diametru mai mic, iar ceasurile din bord au fost modificate montandu-li-se circa 40 de leduri Zexstar.

Instalarea sistemului audio a fost facuta cu ajutorul expertilor de la Total Motto, care au facut cea mai buna instalare. Multumita lor am luat maxim de puncte la toate concursurile cu specific. Vreau sa amintesc pe dl. Radu Fenyo, care m-a ajutat in gasirea de echipamente pentru un sunet cat mai placut si puternic, pentru ca, in final, muzica masinii este punctul forte. Masina a castigat deja trei cupe la concursuri de muzica - locul 1 la Drobeta, sectiunea ESPL producand 145.5 decibeli, locul 1 la Brasov, sectiunea ESPL cu 140.2 db si locul 3 la Brasov, sectiunea "Best Sound Quality". Dar hai sa va spun mai multe despre sistemul audio.

Bateria a fost schimbata cu una Deep Cicle de 4000 de amperi in scurt pentru a acoperi un consum foarte mare al statiilor. Cablurile de curent Orion de la Oawg si cabluri Audison RCA formeaza conectica. Un HU Clarion 938 trimite sunetul in cele peste 20 de difuzoare! Usile fata au cate doua perechi de difuzoare Hertz DSK 160, gama Dieci, pe componente. In usile din spate au fost montate trei seturi de difuzoare Hertz DSK 130, gama Dieci, iar in spate o pereche de difuzoare Hertz coaxiale.

Pentru bass am ales un difuzor Hsx 1000 cu 1000w rms, marca Hertz, cu o cutie construita de Dl. Blak dupa niste masuratori precise si exacte si un amplificator monobloc Spl Dynamics de 2000w rms stabil intr-un ohm. Un amplificator Audioson VRx 4.300 cu 4 canale pentru difuzoare, de 400w rms pe canal trimite sunetul in difuzoarele din masina. Un iPod legat la HU printr-o interfata Clarion si un TFT la parasolar pentru filmele redate de iPod formeaza latura multimedia. Insa pentru drumuri lungi, un Playstation montat in spate este acolo ca sa scoata lumea din plictiseala. Mai un joc, mai un film ...

Cam astea ar fi, deocamdata, modificarile masinii. Dar stiti cum e cu tuningul, nu te opresti niciodata. Mai vreau sa mentionez ca masina a fost vedeta celor de la Cassa Loco in videoclipul "Tu si prietena ta", pentru cei care isi mai amintesc.
sunblease7 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-09, 11:15   #2
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default Re: B 69 TAU - Dacia Loco!

Multumesc pt cuvintele frumoase
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
Old 25-05-10, 12:53   #3
TR-92-BBK

Stage 2
 
TR-92-BBK's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 33
Default Re: B 69 TAU - Dacia Loco!

Foarte frumoasa masina nu se mai numeste dacie ..stie cineva sa faca stopuri cum are TAU ?
TR-92-BBK is offline   Reply With Quote
Old 25-05-10, 14:45   #4
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default Re: B 69 TAU - Dacia Loco!

Quote:
Originally Posted by TR-92-BBK View Post
Foarte frumoasa masina nu se mai numeste dacie ..stie cineva sa faca stopuri cum are TAU ?
Da, Zexstar.ro
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
Old 23-04-11, 19:28   #5
raku18

Stage 2
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 26
Thumbs up Re: B 69 TAU - Dacia Loco!

frumoasa masina, rar vezi asa ceva..foarte frumos!!! am si eu o mica intrebare daca se poate sa imi explici mai detaliat cum ai trecut la 4 prezoane mai ales pe fata sunt incepator si as vrea sa-mi fac si eu,te rog mult.multumesc
raku18 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-11, 20:24   #6
Gutuie
Daewoo Driver

Stage 5
 
Gutuie's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 915
Member of:
[VW]
[DAEWOO]
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: B 69 TAU - Dacia Loco!

Bestiala masina , o stiu de cand eram mic mai tot timpul o vedeam pe la Tineretului-Pieptanari stopurile & bass`ul erau crima )
Gutuie is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -