Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Sondaje Auto

Sondaje Auto Chestionare, Curiozitati, Sondaje - Vezi ce au raspuns altii si spune-ti parerea

View Poll Results: La cate mii de km schimbati uleiul de motor?
<5000 km 22 6.90%
6000 km 17 5.33%
7000 km 25 7.84%
8000 km 30 9.40%
9000 km 11 3.45%
10000 km 118 36.99%
11000 km 5 1.57%
12000 km 11 3.45%
13000 km 2 0.63%
14000 km 1 0.31%
15000 km 52 16.30%
>15000 km 8 2.51%
>20000 km 6 1.88%
30000 km 11 3.45%
Voters: 319. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 31-08-10, 22:54   #61
dan_stage28

Stage 5
 
dan_stage28's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 509
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

eu am gasit acuma 6500 o am dar merg odata pe luna cu ea ,folosesc un matiz zilnic aproape,nu stiu masina bine o am de un an dar sta in fata blocului am 9900 si ceva kilometri ,o folosesc doar la un drum lung sau cand o plimb sa nu se strice,
__________________


viata e plina de suisuri si coborasuri pentru mine ce e important e sa ma simt bine si sa imi traiesc viata la maxim
dan_stage28 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-10, 00:12   #62
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
singura chestie care se intampla cand filtrul are capacitate mai mare,este ca schimbul de ulei se face cu ulei mai mult,in functie de cat de mare este filtrul nou
fiind un sistem inchis,nu se modifica in nici un fel presiunea uleiului

Pai cum asa? Adica pompa de ulei recircula la fel de usor o cantitate mai mare de ulei, din moment ce ea a fost conceputa pentru una mai mica?
E ca si cum ai zice ca o electropompa de fantana de uz casnic poti pastra presiunea la apa potabila la un bloc intreg. Presiunea nu este data doar de pompa ci si de diametrul instalatiei (grosimea tevilor). Sau e ca si cum ai spune ca o turbina baga la fel de bine aer intr-un intercooler mare decat cel al masinii. Trubina trebuie sa fie direct proportionala cu intercoolerul, altfel creste lagul si presiunea in bar va fi mai mica.
Deci nu prea are cum sa fie asa cum ai spus atunci cand se exagereaza cu dimensiunea filtrului de ulei. Daca e cum zici tu ar insemna ca toate filtrele de ulei sa fie la fel de mari indiferent de masina, tir sau auto. Ceea ce evident nu are cum sa fie asa. Si la oameni, in functie de marimea lor au organle mai mari sau mai mici. Nu pui "pompa" si pateul unui copil cu inima unui adult, cantitatea de sange fiind diferita.

Last edited by iulian2476; 01-09-10 at 00:20.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-10, 00:32   #63
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

daca pui un intercooler mai mare,va creste doar lagul,presiunea la iesirea din intercooler fiind aceeasi dupa ce intercoolerul "s-a umplut" cu aer la presiunea de lucru

la exemplul cu pompa de fantana,ai gresit din start problema,pompa e facuta sa alimenteze o singura teava,cand o pui la bloc alimenteaza 10-12 tevi simultan,automat e nevoie de un debit mai mare pentru a avea pe toate tevile aceeasi presiune ca si cand ar fi fost una singura

atata timp cat la motor nu faci alta ramificatie prin care sa scoti ulei(gen montare o turbina) presiunea nu o sa-i scada; intr'adevar din momentul cand pinioanele trag ulei din baie,si pana acesta ajunge la locul de ungere,pompa de ulei va trebui sa impinga o cantitate putin mai mare de ulei,dar sub aceeasi presiune,si practic se va simti aceasta cantitate in plus,doar cand schimbi filtrul de ulei,pana se "umple" tot circuitul de ungere cu ulei,dupa asta nu o sa fie nici o problema
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 01-09-10, 01:41   #64
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
daca pui un intercooler mai mare,va creste doar lagul,presiunea la iesirea din intercooler fiind aceeasi dupa ce intercoolerul "s-a umplut" cu aer la presiunea de lucru

la exemplul cu pompa de fantana,ai gresit din start problema,pompa e facuta sa alimenteze o singura teava,cand o pui la bloc alimenteaza 10-12 tevi simultan,automat e nevoie de un debit mai mare pentru a avea pe toate tevile aceeasi presiune ca si cand ar fi fost una singura
Tevile de care zici inseamna un volum mai mare, in cazul de fata un filtru mai mare. Nu vrei sa intelegi si e treaba ta.

Bine! Atunci e ca tine.
Inteleg ca ai Oltcit, dar la tine e tot una ce pui pe Maybach cu ce pui pe Trabant! Pastreaza-ti ideea ca e tare.

Last edited by iulian2476; 01-09-10 at 01:48.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-10, 11:40   #65
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

te rog nu fi nemernic!nu m-am legat de ce masina conduci tu,deci nu te lega de a mea,te rog!

tevile de care spun eu se au ca finalitate 10-12 iesiri e normal ca o pompa care a fost facuta pentru o singura iesire sa nu faca fata!
dar dupa filtrul de ulei,ramane acelasi motor,cu aceleasi canale de ungere adica acelasi diametru de iesire ca si inainte de montarea filtrului,adica aceeasi presiune,acelasi debit,singura chestie care s-a modificat in tot ansamblul fiind filtrul care face ca volumul de ulei din circuit sa fie ceva mai mare,nu s-au modifcat diametre de tevi,dupa filtru ramanand acelasi volum
analogia cu aerul nu este buna,uleiul ca si apa este un fluid aproape incompresibil,pe cand aerul nu

asta a fost ultimul post pe topicul acesta,sper ca reusesti sa intelegi daca nu asta e,sa nu pui niciodata filtru mai mare de ulei
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 01-09-10, 11:57   #66
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

si faza cu 5000 ture la diesel de viitor..hmm..cand ma gandesc ca in 1976 Golf 1 1.5 diesel avea puterea maxima la 5000 rpm......deci nu neaparat turatia este importanta la dieselul de "viitor"
Uleiul il schimbam la 8000-10000 de km la masinile familiei..

Last edited by golf3diesel; 01-09-10 at 11:59.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 03-09-10, 14:01   #67
mobiles_de

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 424
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Daca filtrul e mai mare intra 0,3 litri de ulei mai mult...e nesemnificativ pt pompa de ulei. Sau discutam aici de masini de formula 1 ? Asa cum nu s-a stricat pana acum nici o pompa de ulei din cauza unui sfert de litru prea mult asa nu se va strica nici in continuare.
mobiles_de is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 17:43   #68
seven_dj
Dacia Driver

Stage 3
 
seven_dj's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 107
Member of:
[DACIA]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

salut.....o parere as vrea si eu.....trebuie sa-mi schimb uleiul cat d curand si as vrea sa incerc un total quartz 10w-40. Difera cu ceva fata d "celebrul" elf 10w-40? Sau e k si cum as sari din a4 1.9 in pasat 1.9.....Mai precizez k motorul e un banal 1.4 mpi
seven_dj is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 18:33   #69
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Quote:
Originally Posted by seven_dj View Post
salut.....o parere as vrea si eu.....trebuie sa-mi schimb uleiul cat d curand si as vrea sa incerc un total quartz 10w-40. Difera cu ceva fata d "celebrul" elf 10w-40? Sau e k si cum as sari din a4 1.9 in pasat 1.9.....Mai precizez k motorul e un banal 1.4 mpi
Baga 5W40 ca vine iarna...
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 18:38   #70
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Pai cum asa? Adica pompa de ulei recircula la fel de usor o cantitate mai mare de ulei, din moment ce ea a fost conceputa pentru una mai mica?...
DA , defapt cantitatea de ulei nici macar nu conteaza atat timp cat pompa este alimentata.

Adica poti avea o baie de ulei de 500L in loc de 4-5L, pompa functioneaza fix la fel.

Teoretic o cantitate mai mare de ulei in sistem creste si intervalul de schimb al uleiului., asta daca montezi un oil cooler sau o baie modificata.
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 18:50   #71
Greku`BWJ

Stage 5
 
Greku`BWJ's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 470
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

daewoo 10w30 cu filtru la 10 000
la 20 000 filtru de benzina + aer + polen
Greku`BWJ is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 19:14   #72
TazMan

Stage 5
 
TazMan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,040
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Eu sunt de parere ca, cu cat masina este mai veche si destui km la bord 150-200 de mii uleiul trebuie schimbat la maxim 6-7000 de km.

Eu schimb la masina mea la 6000 cu 10w40 (uleiul + filtru de ulei+filtru de polen+filtru de benzina) si sincer se vede la consum, mersul motorului, etc.
__________________
捷达 mkII 使用一点八升`` ``初恋
TazMan is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 19:35   #73
cozmin23
Old School Cars


Stage 5
 
cozmin23's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 868
Member of:
[4Tuning International]
[Old School Cars]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

eu sunt la prima masina si nu am facut decat odata schimbul pana acum pt ca nu am stiut la cat la facut proprietarul anterior...urmatorul schimb va veni la 7000 de km....am folosit Castrol GTX3 Protection Plus 15W40 si filtru de ulei Bosch si motorul sa purtat foarte bn...si pe viitor voi merge cu acelesi ulei cred...masina este BMW E30 318i din 1985.
__________________

CITROEN C5 I 2.0 HPI 140cp 2002
Ex. BMW E30 318i 1984
cozmin23 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 19:48   #74
seven_dj
Dacia Driver

Stage 3
 
seven_dj's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 107
Member of:
[DACIA]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Baga 5W40 ca vine iarna...
nu ma apuca iarna cu schimbul asta....fac in medie 200 km p zi cu ea.,..deci il schimb in o luna jumate.Dupa.....incerc 5w40
seven_dj is offline   Reply With Quote
Old 11-10-10, 09:48   #75
AnduGTR

Stage 5
 
AnduGTR's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 924
Member of:
[MACS]
[FORD]
Default Re: La cate mii de km schimbati uleiul de motor (si filtrul de ulei eventual)?

Masina: Golf III 1.6 GT

Interval de schimb: 10 000 km (ulei+filtru ulei+filtru benzina)

Ulei: Castrol Magnatec 10W 40

Filtre: MANN

Filtrul de aer cam la 6000 km deoarece la noi in RO e "aer curat" tare.
__________________
Real car guys respect other car guys !
AnduGTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -