Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Consiliere achizitie audio

Reply
 
Thread Tools
Old 24-06-12, 20:57   #1
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Seat Altea - RNS 310 vs. after market

Sal. Vreau un mic upgrade la sistemul de sunet la Altea mea. Precizez ca e masina de zi cu zi, deci nu am pretentii la competitii audio sau mai stiu eu ce. In prezent, pe masina am HU MP3 standard, de fabrica, cu boxe Alpine SXE-1750S pe fata (cu tweeterele originale) si Apline SPG-17CS (cu tweeterele originale ale masinii) si filtre. In portbagaj urmeaza un sub activ, JBL sau Pioneer, de dimensiuni cat mai reduse.
Acum ar trebui sa ma decid la un HU. As avea de ales intre un RNS 310, OEM VAG, cu care sa imi montez la 130 euro si o clima de 2006+ (sa se pupe), sau un after market (cu navi, bineinteles). Pun si poze cu ce am si ce as vrea. Investitia intr-un RNS 310 + clima ar fi de 300 de euro, SH.
Sfaturi?!?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00022.JPG
Views:	114
Size:	3.81 MB
ID:	2476859   Click image for larger version

Name:	Leon09_centredash.jpg
Views:	133
Size:	236.1 KB
ID:	2476865  
__________________
2006 Seat Altea, 1.6i, 102 CP
1960 Fiat 600, 32 CP
OldSchool IJ 56 Festival, 1961
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 25-06-12, 14:07   #2
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: Seat Altea - RNS 310 vs. after market

In primul rand...daca vrei sa faci trecerea ca in poza, de la Climatic la climatronic dual zone e mult mai complicat si nu cred ca te mai incadrezi in buget.. Daca schimbi doar panou de comanda cu cel de climatic facelit, e mai usor.
Mp3 stock se aude decent, dar pe partea de radio e net superior unei navigatii "replica", la care receptia radio si RDS-ul e deplorabil. Daca nu prea asculti radio sau doar in orase e ok. Iti spun din proprie experienta.
Sincer as mai strange bani si as lua un RNS510 OEM, se gasesc in jur de 500 euro, ultimele variante, dar aici mai este o problema. La unele masini din grupul VAG, nu stiu exact cum e la Seat Altea, noua navigatie descarca bateria complet in cateva zile, deoarece nu comunica bine cu centrala CAN. Solutia era schimbarea acestei centrale cu o varianta mai noua, dar asta creste pretul distractiei..
NEo007 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-12, 18:55   #3
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Seat Altea - RNS 310 vs. after market

Din cate stiu eu, sistemul meu e CAN-BUS, varianta noua, masina fiind din 2006.10. Si tot din ce stiu, interesat la un baiat care face recodari VCDS, imi trebuiesc doar componentele de facelift si recodarea se face in doar 10 minute. Ideea e ca ultimele modele de la VAG, de ceva timp incoace, au sisteme plug&play. Deci stiu sigur ca merge sa imi pun clima din poza a doua, cu o recodare doar. Apoi, pretul pentru distractia asta ar fi
- RNS 310 - 1400 lei.
- panou climatronic - 170 euro.
- inca vreo 200 lei rama de la clima
total - 550 euro.
Un RNS 510 costa 480-550 euro. Si ii cunosc avantajele.
Eu oricum vroiam sa trec la climatronic, dar modelul asta din poza, care costa 140 euro, asa ca as putea sa mai pun ceva si sa imi iasa facelift.
Ideea era daca RNS-urile se ridica la nivelul Alpine, Clarion, Pioneer. Nici nu ma gandesc la imitatii.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	clim_altea_v1.jpg
Views:	60
Size:	111.5 KB
ID:	2477788  
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 25-06-12, 22:49   #4
NEo007

Stage 5
 
NEo007's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,562
Default Re: Seat Altea - RNS 310 vs. after market

Imi pare rau sa te dezamagesc dar nu e chiar asa simplu. Ca sa treci de la climatic la climatronic iti trebuie mult mai multe piese decat o simpla recodare cu VCDS.. Servomotoare, Ventilator, cablaj, Senzor de temperatura din canalul de ventilatie dreapta, refacerea legaturilor electrice... Daca ar fi fost asa simplu si ieftin, toti aveau climatronic. Variantele mai noi de Can sunt dupa 2008, la masinile model year 2009 si ultimul model e pe cele facelift 2010+.
Degeaba faci panoul de climatronic sa se aprinda daca lipsesc servomotoarele care comanda pe unde sa bage aerul.. Care la tine se face acum manual.. Asta e doar un exemplu.. Daca verifici in ETKA schemele vezi ca sunt chiar putine piesele comune intre climatic si climatronic.

Este un guru pemclubseat care oferea si piesele si montajul dar pretul era de aprox 2000 ron.

RNS mai are pana ajunge un HU Alpine, asa ca daca vrei sunet peste medie, mergi catre aftermarket.
NEo007 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-12, 20:51   #5
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Seat Altea - RNS 310 vs. after market

Da, ai dreptate. M-am interesat laa acel guru de pe clubseat si se pare ca e nevoie de airbox-ul complet de climatizare, pentru a permite folosirea chimei dual-zone. M-am uitat si in etka si am vazut ca la mine comenzile de la butoanul de selectare a directiei de ventilatie actioneaza in airbox printr-o sufa, in loc de electronica cu servo-motoare ca la clima. Pe langa airbox, ar mai fi nevoie de senzor de temperatura, cum ai spus, si de un senzor de intensitate luminoasa, care e montat pe plansa de bord, aproape de parbriz. Operatiune nu e imposibila, ideea ar fi sa grefez de pe o alta masina, de pe la dezmembrari, airbox-ul complet, ca sa nu sara investitia prea mult.

Oricum, topicul ramane in vigoare pentru HU. Nu ma intereseaza super calitate a sunetului. Daca puteti sa imi recomandati un HU cu DVD, care sa merite tot vreo 1400 lei.
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 27-06-12, 10:37   #6
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Seat Altea - RNS 310 vs. after market

Quote:
Originally Posted by NEo007 View Post
Mp3 stock se aude decent, dar pe partea de radio e net superior unei navigatii "replica", la care receptia radio si RDS-ul e deplorabil. Daca nu prea asculti radio sau doar in orase e ok. Iti spun din proprie experienta.
NU generaliza, sunt "replici" care isi fac treaba mai bine decat OEM, o spun din exeprienta de utilizator si instalator
Quote:
Originally Posted by NEo007 View Post
Sincer as mai strange bani si as lua un RNS510 OEM, se gasesc in jur de 500 euro, ultimele variante,
cu umpic de efort ajunge la solutia de care aminteam mai sus
Quote:
Originally Posted by NEo007 View Post
dar aici mai este o problema. La unele masini din grupul VAG, nu stiu exact cum e la Seat Altea, noua navigatie descarca bateria complet in cateva zile, deoarece nu comunica bine cu centrala CAN. Solutia era schimbarea acestei centrale cu o varianta mai noua, dar asta creste pretul distractiei..
Din cate stiu, Altea nu are treapta de accesorii, de acolo apar problemele.
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -