04-03-07, 11:28
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Am si eu niste intrebari... capetele de fire de curent sau de semnal care NU AU jack-uri, cum ar fi bine sa fie pregatite pentru cleme?
1. lasate asa cum sint, eventual rasucite
2. cositorite, eventual o bucatica de tub termocontractibil asa de fason, sa dea bine;
3. tub de capat sertizat peste inima din cupru.
Si doi, sunt ateliere audio in Bucuresti care sa se ocupe exclusiv de reglajul sistemului audio, cu observatia ca majoritatea componentelor sunt SH si nu sunt acoperite de garantie? Cat ar costa aceasta operatiune si unde?
Ma mai framanta o intrebare legata de sistemul meu. Ca HU am un DXZ 558 RMP, nu-i nici prost dar nici nu rupe gura targului.
Tinand cont si de configuratia mea (HSK 165+HBX 250 DS+LRX 5.600), ce HU mi-ati recomanda, sa-l cumpar de nou, pret maxim 400-500 euro.
Ma intereseaza claritate, reglaje, sa fie negru (posibilitate iluminare verde), iesire subwoofer nu chestii gen bluetooth, usb port sau touch screen.
Eu ma gandisem la 768, nu cred ca voi ajunge sa concurez la SQ vreodata, nu vreau varful de gama.
Si din pacate, 95% din muzica ce o ascult este in format mp3 (cel putin bine ca mai am si eu niste vbr de 320 kbps )
Mda, neaparat sa aibe si panou frontal rabatabil.
Intreb pentru ca stiu foarte putine despre HU pioneer de exemplu.
Nu putea sa nu fie si o intrebare legata de curent .
Momentan am bateria stock a masinii, veche de 3 ani, o varta de 60 sau 65 Ah, care a cam obosit, se vad clar kick-urile in subwoofer.
Ma gandesc sa o schimb in cursul anului, si as incerca un FULMEN de 105 Ah (nu pot pune alta Varta din cauza dimensiunilor mari).
Daca schimb bateria, trebuie schimbat si alternatorul?
La un moment dat m-am gandit la un stinger/kinetik, dar nu am bani de asa ceva...cred.
Multumesc pentru atentie si-mi cer scuze de dublu-post (asta noapte, eram groggy, am postat aiurea).
__________________
Loud&Proud member of SQNLL Team
Music is my PASSION and CITROEN my LOVE
Last edited by ReLLaXX; 04-03-07 at 19:28.
|
|
|
04-03-07, 11:53
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [VW] [Competitor CNCA]
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
nu ai de ce sa-ti schimbi alternatorul
|
|
|
04-03-07, 12:30
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
acum configuratia este 2x120W + 1x240W (2 ohm)
consum amplif 48,9A
dar curand sper sa fie 2x120 (sau 4x70 sau 4x120, nu m-a lamurit fisa tehnica a amplifului) + 1x 470W (2 ohm)
consum amplif 70A
deci ar trebui tinut cont ca pe viitor aproape se va dubla consumul de curent.
|
|
|
04-03-07, 14:21
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,218
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
ia totusi in calcul un deep in viitor.
|
|
|
04-03-07, 18:04
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
ok, poate deep cycle. in afara de baterie, mai trebuie altceva (revin cu obsesia legata de alternator). si daca-i pun deep cycle, mai trebuie condensatorul?
legat de fire nu vrea nimeni sa impartaseasca din secretele meseriei?
|
|
|
04-03-07, 19:31
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
Legat de cabluri, variantele 2-3, care-ti convine mai bine. In cazul in care cositoresti ar fi bine sa face acest lucru cu cablajul introdus in conector (cablu de putere) in asa fel incat sa inlocuiesti strangerea mecanica cu o lipitura. Consumi mult cositor dar merita. La cablajele mai mari ai nevoie de sursa buna de caldura... Pistolul de lipit de 100W nu face fata dar daca lipesti 0 AWG in borna mare de cupru poti sa iei in calcul si autogenul.
La 70A consum, cu un deep cycle bun poti sa scoti condensatorul din calcul.
|
|
|
04-03-07, 21:16
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
un condensator deja am, AUDIOCOMP de 1,3 F, ma bucuram daca mai scapam de "troace" prin portbagaj (condensator, filtre, etc)
dar daca-l dau jos de vandut il vand in mare pierdere, asa ca probabil ca-l voi pastra, ca e bun la sistemu' omului (kit ca voi pune deep cycle). nu?
interesanta treaba cu cositoritul, am o pipa maaare de cositorit, cred ca pot scufunda in ea cablu+conector; momentan am cred 4 AWG (FPK600 AUDISON CONN), sa incerc sa ma lamuresc despre ce conectori vorbesti tu, ca papucul dinspre baterie cred ca a fost sertizat cu ciocanul...deh, de unde presa hidraulica.
dar la firele care merg la filtre etc, acolo sa pun un tub de capat (cap terminal sau cum s-o numi) si sa-l cositoresc si pe el, sau doar sa-l sertizez?
la boxe firele sunt lipite cu letconul, la tweet cred ca e legatura cu matisare, le voi cositori si pe acelea.
multumesc pt raspunsuri
|
|
|
04-03-07, 22:01
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of: [Moderators]
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
"tuburile de capat" nu se prind cu nimic. Se pun pe cablu si prin stringerea surubului din conector se fixeaza cu tot cu cablu in conector.
|
|
|
05-03-07, 01:00
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
merci saxo, e o confuzie: eu zic tub de capat la un accesoriu pentru instalatii electrice generale, care pur si simplu se sertizeaza peste un conductor multifilar, nu ma refeream la terminalul acela special cu surub ce se pune la capetele terminale (sau cel putin asa am vazut eu intr-un catalog stinger).
|
|
|
05-03-07, 08:13
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of: [Moderators]
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
Nici eu nu ma refeream la cele cu surub, ci la cele din tabla. Vezi in foto.
|
|
|
05-03-07, 11:24
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
da, pare ok.
unde gasesc si eu asa ceva? dar la bucata nu la punga de 100 buc .
merci
|
|
|
07-03-07, 17:24
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
dupa ce am aflat terminatiile de cablu din gama sonus sunt pentru maxim cablu 10 AWG (adica nu exista pentru cablu mai subtire de 10awg, multumesc inca o data saxo) am ajuns si io ca romanu' la improvizatii: am folosit tub de capat pentru fire multifilare pentru 230V.
Cablurile mele sunt 14 AWG adica 1,85 mmp, la care am aproximat ca mi-ar trebui tub de 2,5 mmp si 18 AWG, la care nu-i stiu sectiunea (~1 mmp) si la care am luat tub de 1,5 mmp.
Acum mai intreb o data, cum ar fi mai bine, sa sertizez tubul pe conductor: se face ca o placinta, de stat fix sta, teoretic s-ar mari suprafata de contact cu conectorul, ceea ce e pozitiv SAU
sa cositoresc ansamblul tub de capat+fir multifilar, caz in care isi pastreaza forma si am certitudinea ca nu va zbura in veci ca-i fixat si de cositor.
A doua solutie este mai migaloasa si nu prea ma incanta sa umblu cu pipa prin portbagaj, iar suprafata cositorita e destul de neregulata si mai prinde si vreun fir de cenusa etc...
Eu as merge pe sertizare, voi ce ziceti?
Ce imi place foarte mult e ca terminatia ai de plastic lucreaza ca un opritor/marcaj, ca sa stiu mereu cat sa var firul ca sa strang exact unde trebuie. Totusi ma ingrijoreaza sa nu se aplatizeze prea mult tubul la sertizare (vedeti poze).
Crema de pe tort (nu ca as fi vreun zgarie branza ) e ca 8 tuburi de capat costa 50 de bani . Si mai sunt si albastru audison .
Poze...
conductor multifilar nu fire multifilare
Last edited by ReLLaXX; 09-03-07 at 15:04.
|
|
|
07-03-07, 20:29
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of: [Moderators]
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
bezz
nu cositori nimic. terminatiile se muleaza pe conector si vor avea cel mai bun contact posibil.
|
|
|
23-03-07, 22:58
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
bun, s-a rezolvat cu conectorii, nu mai au cum sa se foarfece firele.
Acum mi-a casunat sa schimb hu-ul, ca e cam saracutz, dxz 558 rmp. Saracu' la 6 mil 500 cat am dat pe el este bun, dau pe vol 33 si nu am distorsiuni sau probleme (nici pe lrx nici pe srx) dar nu are o gramada: iesire subw, hpf si lpf, ceas etc etc
si-s si cam nemultumit ca nu prea se aud mediile, am bass si inalte, dar asta am inteles ca-i si problema legata de pozitionarea wooferelor in usi (la citro lacasele sunt foarte jos in usi si sunt orientate perfect orizontal, poate chiar in jos.
ca inlocuitor ma gandisem la un dxz768/868 sau la un pioneer p880 (premier, vinde un baiat aici pe forum, 10x).
DAR last weekend am ascultat un kenwood z 838 sau 828, pus pe un lrx 4x75 si niste boxe slabutze (niste ken-uri) si m-a dat pe spate sunetul. Un kick fenomenal, foarte colorat sunetul...ce mai, mi-a placut.
Z nu se mai fac, dar am gasit KDC w 8534, cu o gramada de chestii smechere, cum ar fi DSP, EQ parametric, SRS, built in HPF LPF blah blah
Si merge beton in bord
Ce ziceti de kenwood? Din pacate nu am cum sa-l ascult inainte, daca-l vreau fac comanda, achit avansul si mi-l aduc...Nu am gasit pe la noi decat modele medii la vanzare (selgross/metro/media galaxy) si am inteles ca alea chiar suna prost.
|
|
|
24-03-07, 12:57
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
|
Re: Cateva intrebari legate de finisari si nu numai
|
|
|
|
|