Hardware-ul intre timp s-a schimbat dar problema persista
Am schimbat amplificatorul, acum am un GZ Hydrogen 5125XII. Doua canale amplifica difurile fata + tweeter prin crossovere montate in usile fata. Doua canale amplifica difurile spate, aflate pe polita sub luneta si ultimul canal amplifica un woofer Focal intr-o incinta sealed.
Alimentarea amplificatorului se face direct de la baterie, si plusul si masa. Bateria se afla in portbagaj.
Legatura intre instalatia masinii si baterie se face printr-un cablu de cupru de sudura de 35mm2. Cablul este tras pe partea stanga a masinii. Masa este legata la una dintre prinderile centurilor de siguranta spate.
Pe moment nu am un HU, inca lucrez la un car pc. Folosesc un telefon mobil ca sursa.
Din telefon am o singura pereche de RCA-uri care prin splittere se conecteaza la primele 4 canale ale statiei, canalul de subwoofer fiind filtrat automat din acestea de catre statie (are functie speciala pt asa ceva). RCA-urile sunt trase prin partea dreapta a masinii.
Problema zgomotului persista, mai mult, acesta se aude mult mai strident decat inainte. Tiuitul care se aude in difuzoare este proportional cu turatia alternatorului. Daca scot jack-ul din telefon, tiutul se aude si mai tare.
Avand in vedere observatia asta, legatura directa statie-baterie si faptul ca telefonul nu are masa la masina, cred ca bucla de masa nu este problema.
Presupun ca RCA-urile sunt de vina, desi setul pe care il am acum e ecranat, tot pare sa fie influentat de diferite zgomote electrice din masina.
Intrebarile mele ar fi:
1. Care ar fi distanta sigura intre plusul bateriei si cablurile RCA ca sa nu am probleme?
2. Credeti ca firele prin care semnalul amplificat vine de la amp la difurile fata, fire care sunt paralele si apropiate de RCA-uri, le induce acest zgomot?
Ce o sa fac diseara e sa trag RCA-urile prin centrul masinii, cat mai departe de instalatia electrica a masinii.