In primul rand am vrut ca orice modificare adusa masinii sa para cat mai stock posibil. Eu cred ca am reusit din moment ce destul de multi oameni care au intrat la mine in masina m-au intrebat ce i-am facut...
Am incercat sa ma feresc de un head unit aftermarket, oricat de bun ar fi fost el, tocmai din cauza look-ului stock pe care vroiam sa-l pastrez. Si nici nu pot sa zic ca ma incanta prea mult sa scot fata unitatii zilnic, sau sa o las fixa acolo, cum ar fi fost la un HX-D...
Atunci, singura posibilitate de a mentine aspectul insa in acelasi timp sa am si propietatile unui Head Unit High End era un CarPC. Altfel, pe langa muzica aproape nelimitata, filme, videoclipuri sau internet, CarPC-ul mai indeplineste functia de procesor de sunet. Astfel, toate reglajele de time alignment, alocari de frecvente sau egalizatoare (pot folosi mai multe in acelasi timp) sunt realizate de pe el. In afara de faptul ca permite reglaje foarte fine, deocamdata nu pot da prea multe detalii pentru ca inca sunt la inceput in reglaje.
Sa revenim la inceputuri...ecranul principal de 7" VGA Hitachi a fost amplasat in locul display-ului original de la radioCD unde mai afisa temperatura si ceasul. Este de timp fold in/out, astfel in momentul in care masina este pornita ecranul se ridica si bineinteles, cand este oprita intra la loc, ascuns de priviri mai putin bine intentionate.
Toata plansa de bord este custom made, si este bazata pe plansa de navigatie de la Z4, evindent intens modificata sa intre cum trebuie in bordul de Megane, iar monitorul a fost marit de la 6.5" la 7".
De asemenea, se poate vedea si o poza cu interiorul stock al masinii.
Totul a intrat cam la fix in, insa atat torpedoul cat si carcasa Travla C154 au trebuit modificate destul de mult. Tot in torpedou gasim si telecomada de la amplificatorul pentru subwoofer, insa si senzorul de la tastatura/mouse.
CarPC-ul este situat in torpedou, modificat si el in anumite proportii...CarPC-ul este compus din.
o carcasa speciala mini ITX Travla C154 care a fost taita pentru a intra in torpedou
o placa de baza Gygabyte cu procesor Celeron 1.8Ghz
o 1GB DDRAMII
o 260GB HDD
o sursa alimentare 12V speciala pentru mediu auto Opus 150W
o tastatura cu mouse integrat wireless
o unitate optica DVD slim
o Valet switch (pentru oprire de urgenta a CarPC-ului)
o 2 hub-uri USB ce alimenteaza urmatoarele:
o USB TV Tuner Digital
o USB FM Radio
o USB Wifi – ascuns in locul tweeterului de fabrica din dreapta
o USB Joystick
o USB Powermate
o USB GPS – GPS-ul dintre ceasurile de bord este legat permanent la Carpc
o USB SpaceNavigator
- Consola din fata franei de mana a fost modificata pentru a face loc SpaceNavigatorului – un device USB ce indeplineste 14 functii programabile, printre acestea indeplineste si functia de mouse, volum, si control total al softului pentru Multimedia. Practic, cu acest mic device se controleaza intreg sistemul.
- Comenzile de la volan au fost modificate integral, butoanele fiind legate la un Joystick, totul programabil. Pe langa acestea a mai fost adaugat un mic device, Griffin Powermate, o rotita ce indeplineste pana la 6 functii. Eu o folosesc in principal pentru a naviga prin playlist, sau prin meniuri, mult mai confortabil decat cu rotita stock a comenzilor.
In prima faza, am folosit o placa de baza de dimensiuni reduse Mini ITX form factor, Via Epia M10000. A fost inlocuita pentru ca in momentul de fata CarPC-ul are si rolul decisiv de procesor de sunet, iar procesorul Via C3 era mult prea slabut pentru a face fata.
Motivul principal pentru care am ales ca locatie torpedoul consta in faptul ca acesta este racit permanent de aerul conditionat, in acest fel neavand nici cea mai mica problema de supraincalzire nici macar pe aceste temperaturi caniculare.
S-a lucrat foarte mult la montajul cablurilor si la ascunderea acestora…un CarPC la acest nivel, necesita foarte foarte multe cabluri in plus. Dupa multe zeci de ore consummate strict pe acest aspect, nici un cablu nu este vizibil pe nicaieri.
Tot la acest capitol pot spune ca a fost un chin destul de mare trasarea cablului principal de alimentare Ground Zero 2AWG de la baterie in habitaclul masinii. Acest cablu se opreste in portbagaj intr-un bloc distribuitor Dietz ce alimenteaza CarPC-ul si cele 3 amplificatoare.
Sistemult de sunet:
- tweetere Helix RS Competition
- midrange DLS Iridium 3” – montate custom in fetele de usi
- midbas Focal Pollyglas
- Subwoofer Phase Thriller 15” in incinta custom
- amplificator medii si midbas Helix DB4
- amplificator tweetere Magnat Bullpower 2200 – va fi inlocuit cu un Helix DB4
- amplificator subwoofer Phase Linear RS1, monoblock
- cablu 2 AWG Ground Zero (35mm²)
- bloc distribuitor Dietz cu sigurante intergrate, in care intra 2AWG si ies 4 cabluri 8AWG (10mm²)ce alimenteaza statiile si carpc-ul.
- Bloc distribuitor Phonocar pentru masa.
Placa de sunet este un Audiotrak 7.1 HiFi, o placa destul de rara, produsa de ESI Pro Audio, o marca recunoscuta drept una din cele mai bune in domeniu. Aceasta placa de sunet are o proprietate unica placilor ESI, Direct Wire, fapt ce permite procesarea sunetului inainte de a iesi din placa in amplificatoare.
Capacele interioare ale oglinzilor laterale au fost modificate pentru a acomoda tweeterele Helix RS801 Competition. Sunt niste tweetere extraordinare, nivelul lor fiind depasit doar de importatorul Helix/Brax. Am avut o mica problema cu unul dintre ele, insa problema a fost rezolvata instant de Marinu, caruia ii multumesc din tot sufletul pentru ajutorul si sprijinul acordat. De asemenea, ii multumesc si pentru pozele facute masinii, majoritatea pozelor fiind facute de "maestru".
Fetele de usi au fost si ele modificate pentru a face loc mediilor de la DLS Iridium. Fiind destul de mari, 3", singura locatie prin care puteam pastra cat de cat un look cat mai apropiat de cel stock, era in usi. Au intra la marele fix in spatiul foarte micut din usa, insa cu mici sacrificii...au trebuit taiate putin difuzoarele, insa cu foarte mare atentie am reusit sa nu le stric. Sunt prinse fix de usa, cu silicon pe toate partile. Desi imi plac foarte mult cum se aud aceste medii, nu imi placeau grilele lor. Asa ca am renuntat la mare parte din ele, pastrand doar grilajul metalic.
Midbas-ul este la Focal din seria Polyglass, insa va fi inlocuit in viitor de Helix RS Competition.
Portbagajul a fost si “croit” in aceeasi idee…stealth, fara sa se vada nimic. Astfel, subwooferul de 15” in incinta sa de 80L a fost amplasat catre bancheta spate, amplificatoarele pentru subwoofer, medii si inalte au fost prinse de polita spate, iar cel pentru midbass este in spatele peretului fals care mascheaza atat acest amplificator cat si cablurile pentru restul amplificatoarelor.
Desi masina nu este inca terminata, mai avand de lucrat foarte mult la capitolul usi si midbas, am reusit sa castig locul I la categoria SQ Entry Unlimited in cadrul 4Tuning Sound&Action. Stiu ca nu e chiar cine stie ce, insa pentru o masina facuta dupa mintea mea, si cu mainile mele, care nu am mai avut nici o tangenta cu acest sport pana acuma cateva luni, fiind prima data cand am lucrat cu chit, vopsea, sau trasat cabluri si instalat amplificatoare si multe alte lucruri care imi erau necunoscute, zic eu ca este un aspect imbucurator.
Pentru mai multe detalii referitoare la restul modificarilor, va rog vizitati topicul de pe aria Masina mea Renault, "Megane Sedan...un pic mai altfel", aici:
https://forum.4tuning.ro/showthread.p...54#post1631854