Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea |
24-09-07, 16:03
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Dacia Solenza - Ground Zero & Genesis
A venit timpul sa-mi prezint si eu masina.
Este vorba de o Dacia Solenza, pe care usor usor am inceput sa o pregatesc pentru Sound Quality.
In prima faza, era o problema cu difuzoarele de 16,5 cm, care nu prea incapeau, de 13 ar fi fost o munca in zadar ...
Solutia a venit din partea lui Dorin, un foarte bun prieten de-al meu, ce m-a ajutat la acest proiect si ma ajuta in continuare, tinand sa-i multumesc din suflet pentru acest lucru.
S-a propus realizarea unui suport din MDF+fibra de sticla, si o usoara orientare a acestora.
__________________
Contact:
- messenger: razvan_florin2002
- telefon: 0721.433.295
Last edited by sharkky; 10-09-08 at 14:15.
|
|
|
24-09-07, 16:09
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Configuratia in momentul de fata este urmatoarea:
Head Unit: Kenwood KDC-PS9590R
Tweeter & Mid-Bass Amplifier: Genesis Profile Four
Sub Amplifier: Genesis Profile Two
Tweeter: O2 (Oxygen) de 28 mm
Mid-Bass: Componente de la Ground-Zero GZTC 16MK2
Sub: Peerless XLS 10
CD Changer: Kenwood KDC-C462
Conectica alimentare: Aurix Helix 4AWG
Conectica difuzoare & RCA: Ground Zero & Directed Audio
Blocuri distribuitoare alimentare (+ si -): Aurix
Siguranta principala: Ground Zero GZFH 200
Deadening Material: Standartplast
S-a trecut la izolarea usilor.
S-a facut in totalitate cu Standartplast.
In interiorul usii s-a folosit Standartplast Bitoplast, iar pe exteriorul usii Standartplast Vibroplast M1.
|
|
|
24-09-07, 16:21
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Dupa un mic upgrade la partea de amplificare, am trecut de la Ground Zero GZTA 4000TX, la Genesis Profile Four pentru sistemul de pe fata (full active) si la un Genesis Profile Two, pentru subwooferul de la Peerless, si anume XLS 10".
S-a inceput construirea din MDF+fibra a incintei pentru subwoofer, pentru a putea fi montat in fata, la picioarele pasagerului dreapta.
Multa munca, finisaje multe, calcule si masuratori o gramada ....
Au fost zile cand s-a lucrat de la 10-11 dimineata pana seara, chiar aproape de miezul noptii ...
Mult miros de fibra, praf ...
Dar dupa cum se zice, tot raul spre bine ...
S-a dat comanda si pentru cablurile de alimentare aferente celor 2 amplificatoare, blocuri distribuitoare, siguranta, conectica pentru difuzoare, cablurile de semnal ...
S-au facut traseele de cabluri (trebuie sa caut si pozele de cand s-a facut cablarea ... la cate am prin calculator, nici nu mai stiu pe unde sunt) ...
|
|
|
24-09-07, 16:26
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
S-a facut si insonorizarea interiorului incintei, pentru a evita eventualele vibratii ale peretilor incintei, chiar daca stratul de fibra era destul de gros ...
In spate s-a confectionat o placa de MDF pe care s-au prins cele 2 amplificatoare, magazia de CD-uri, blocurile distribuitoare pentru + respectiv -.
Masina este inca in lucru, ideile sunt multe, timpul ne omoara in schimb ...
Va voi tine la curent cu ce s-a mai intamplat la realizarea acestui proiect.
Multumesc inca o data pe aceasta cale lui Dorin.
|
|
|
01-10-07, 16:19
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Quote:
Originally Posted by sharkky
In interiorul usii s-a folosit Standartplast Bitoplast, iar pe exteriorul usii Standartplast Vibroplast M1.
|
Revin cu o mica modificare ...
Pe interior s-a folosit Standartplast Bimast Standart.
|
|
|
23-01-08, 15:07
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Asteptam ceva raze de soare sa reluam munca sa mai facem ceva modificari ...
Va voi tine la curent cu poze si detalii.
|
|
|
25-01-08, 18:22
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,495
Member of: [VW]
|
Re: Dacia Solenza
De ce ai montat subwoofer sub torpedou ? Si cat costa insonorizarea ... cum se da ? la mp ? ce pret ? succes mai departe
|
|
|
03-06-08, 22:56
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Oct 2007
Posts: 83
|
Re: Dacia Solenza
Quote:
Originally Posted by vn-08-nen
De ce ai montat subwoofer sub torpedou ? Si cat costa insonorizarea ... cum se da ? la mp ? ce pret ? succes mai departe
|
Deoarece participa la concursurile de SQ (sound quality)!!!
ps f topic...imi plac usile ca sunt relativ drepte si foarte comode la intinderea insonorizantului pe ele!!!
|
|
|
05-06-08, 11:56
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Subwooferul de la picioarele pasagerului a iesit din configuratie ...
Masina este desfacuta aproape de tot, se lucreaza cu spor ...
|
|
|
07-06-08, 22:13
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,405
Member of: [DAEWOO] [VW] [Opel] [Competitor CNCA]
|
Re: Dacia Solenza
salut ,daca te ai apucat din nou la treaba o sugestie modifica un pi fetele de usi ca sa nu sara difurile alea asa urat in ochi daca tot ai si lucrez cu fibra fa le un pic mai frumos ca sa fie dintro bucata fata de usa nu un lego de multe bucati ,nu am vrut sa te jignesc doar o sugestie,in rest spor la treaba si bafta
|
|
|
10-09-08, 14:09
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Revin cu ceva update-uri ...
Intre timp, configuratia sistemului a suferit mici modificari ...
Baterie: Stock (62Ah)
HU: Clarion DXZ778RUSB
Tweetere: Ground Zero Nuclear GZHT 28
Midbass: Ground Zero Uranium GZUK 165SQ
Subwoofer: 2 x Ground Zero Hydrogen GZHW 25X
Amplificator Tweetere & Midbass: Genesis 3 Series Four Channel
Amplificator Subwoofer: Ground Zero Hydrogen GZHA 2350XII
Insonorizare: Standartplast (Vibroplast M1, Bimast Standart, Vizomat BT2)
Conectica: 1 x 0 AWG Ground Zero, Aurix Helix 140G, Distribuitor Pozitiv & Negativ Aurix, siguranta 200A GZFH 200.
Subwooferele sunt intr-o incinta BR, acordata undeva la 43 Hz, dar vor primi o incinta acordata mult mai jos.
Usile vor fi prelucrate complet in fibra, urmand ca fiecare usa sa gazduiasca cate 2 difuzoare de midbass GZUK 165SQ.
Urmeaza insonorizarea plafonului cu Splen 3004 si probabil Vibroplast M1.
Podeaua a fost insonorizata in masura de 60% cu Vizomat BT2, in urmatoarea portita de timp liber, urmand sa fac si restul pana in portbagaj. Hayonul va fi insonorizat cu cel putin un strat de Vibroplast M1. Capota nu a ramas nebagata in seama, a primit si ea un strat de Vibroplast M1 si va mai primi si un Izoton V10.
Inca sunt indecis la partea de alimentare, ce acumulator sa aleg ... Inca mai studiez diverse modele.
RCA-urile vor fi refacute de la 0, "handmade".
Ar mai fi si stalpii de facut in fibra, pentru "gazduirea" tweeterelor, dar acestia se vor face odata cu usile.
Cateva filmulete ... https://www.youtube.com/user/sharkkydj
|
|
|
05-03-09, 14:49
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Mici update-uri ...
Podeau este finalizata.
Diferenta se simte destul de bine.
Sub mocheta din portbagaj s-au mai pus ~1,5cm de pasla care o s-o mai retusez sa nu fie atat de "observabila" (era noapte cand am finalizat insonorizarea si am taiat conturului portbagajului).
Urmeaza sa pun si la picioarele pasagerilor din spate si sub bancheta, in partea din fata nemafiind necesar, acolo aflandu-se deja ~2cm de pasla din fabrica.
Zgomotul la rulaj s-a micsorat, frecventa de rezonanta a masinii a inceput sa scada simtitor.
Dupa insonorizarea podelei, presiunea acum s-a concentrat pe plafon si pe hayon. Acestea din urma vor fi si ele insonorizate, pentru a scapa de zgomotele neplacute.
Urmeaza pozitionarea definitiva a amplificatoarelor in portbagaj, proiectarea unei noi incinte, refacerea traseelor de semnal si remote, pozitionarea tweeterelor, modificarea fetelor de usi etc ...
Parca abia am inceput sa fac sistemul, asa ma simt ...
A mai urmat si o insonorizare a portbagajului ..
S-a mai stricat o macara, s-a inlocuit ...
Se pare ca insonorizarea portbagajului reduce foarte mult zgomotul la rulaj, oalele din spate fiind complet acoperite.
Pe partea de frecvente joase, se pare ca afara nu mai scapa "decibelii" si se simt mult mai bine in habitaclu. Sper ca dupa finalizarea plafonului sa se simta si mai mult.
Caut o solutie sa capitonez portbagajul sa nu iasa asa mult in evidenta insonorizantul.
Cel mai probabil, vor urma noile RCA-uri ...
Am tras si un remote nou, am imbracat cablul de alimentare in tresa Aurix sa fie un pic mai protejat ... Am schimbat si cablurile dintre bobine cu unele de la Aurix, ceva mai serioase ...
In urmatoarea perioada, ma gandesc sa incep sa incastrez conectica din portbagaj si amplificatoarele, sa nu mai ocupe asa mult spatiu util ..
|
|
|
05-03-09, 18:58
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,894
|
Re: Dacia Solenza
frumos
|
|
|
05-03-09, 19:07
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 849
Member of: [Competitor CNCA]
|
Re: Dacia Solenza
la mine cea mai mare diferenta s-a simtit cand am izolat plafonul se va simti inca odata cum coboara jos jos jos,se misca jos jos jos,spor ca mai e o luna
__________________
TEAM SQNLL
DIY Mobile Audio
7ch active,audison&soundstream&u dimension
scanspeak D2904/7100,15M ,21W/8554-00,jl12w7,d511r,h701,400bt,2xhollywood spv20,2xspv45
|
|
|
05-03-09, 19:08
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia Solenza
Sunt constient ca mai e decat o luna dar din pacate vremea asta nu e prea favorabila pentru lucrul la masina in aer liber ...
|
|
|
|
|