Ma bag si eu aiurea,poate ma lamuriti , ca eu nu inteleg.
DE CE ai pune sigurante
DIFERITE pe ACELASI cablu care leaga 2 baterii,sigurante care sa protejeze cablul in caz de SCURTCIRCUIT si care sa fie suficient de mari peste fluxul de curent intre cele 2 puncte ? Eu stiam ca ordinea este asta la cabluri:
1Cat consum avem ?
2. Ce lungime avem intre baterie-consumator sau baterie -baterie ?
=> Ca atare alegem grosimea si nr cablurilor dupa care punem ACEEASI SIGURANTA (raportata la sectiune/lungime cablu ) pe fiecare cablu la maxim 10-15cm de fiecare borna.
Adica ce incerc sa spun este ca prima oara alegi cablul dupa care siguranta.Alegi 0awg pui siguranga corespunzatoare CABLULUI.Daca esti de parere ca tragi 10A maxim nu are rost sa pui cablu 0awg si dupa aia sa pui siguranta de 10A pe cablu pt ca oricum nu tragi mai mult .(exact ce spunea MGM cu sugrumarea)
Presupun ca amplificatorul este legat prin ALT cablu de bateria din spate,cablu care are o ALTA SIGURANTA dimensionata pe grosimea/lungimea/eventual consumul amplificatorului respectiv .
Ugod nu mi-o lua in nume de rau,si chiar poti considera amicala/forumista interventia mea,dar imi amintesc cand scriai undeva intr-o discutie ca sigurantele ar fi inutile iar in sistem competional chiar sunt contraindicate si ce ele "sugrumeaza" de fapt sistemul,acum vad ca ai o parere diferita
si pari sa spui ca o siguranta de 300A, nu ar proteja cablul de 0awg intre cele 2 baterii in cazul unu scurtcircuit,sau poate ca te confund.
Parerea mea este aceasta: daca s-a ales deja acel cablu 0awgx2 INTRE 2 BATERII sigurantele de 300A nu sunt un lucru negativ si ele vor proteja cablul in cazul unui scurtcircuit .Daca pui in fata siguranta de 100A si in spate de 300A e ca si cum ai pune doar de 100A in ambele parti si ai admite(limita) consumul pe cablul respectiv la sa zicem maxim 200A(zic eu) ca atare nu vad LOGICA alegerea initiala a cablurilor de 0AWG.