Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Arata-ti sunetul! > Sistemul Audio de pe Masina Mea

Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea

Reply
 
Thread Tools
Old 03-03-07, 21:23   #1
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Post Skoda FABIA 2005 - Car Audio

In cadrul acestui topic o sa prezint etapele modificarilor audio, punand accent momentan pe ultima dintre ele, care de altfel este si cea mai importanta.

Pentru ca acest topic sa aibe si o nota de utilitate pentru alti posesori de Fabii, o sa detaliez lucrarile efectuate punand acent pe problemele care au intervenit si solutiilecare au fost adoptate. Fabia se pare ca este o masina cu personalitate si nu accepta orice si oricum. Dar despre asta putin mai jos.

Sa incepem...

Stage 1
O etapa scurta si care a constat in montarea unui HU in Fabia recent cumparata. Modelul este Panasonic Qn 1300N. Il aveam din 2004 cand l-am cumparat pentru Poloul vechi.
Montarea s-a realizat la PBA.

Stage 2
Deoarece imi place muzica electronica (trance in special) si iubind mult basul, miscarea urmatoare a fost in mod normal si necesar un subwoofer in portbagaj. Acesta a fost achizitionat la "pachet" (incinta plus difuzor Kenwood de 12" plus amplificator Longmill JX 1100, setupul fiind conexiune in punte pe iesirile 3-4). Initial fosrte multumit de acest setup care a scos la Cora tuning 2006 137db pe la 58Hz (cu bancheta rabatata) si respectiv 135db pe la 63Hz (cu bancheta la locul ei), am realizat in timp ca am parte mai mult de putere si nu de fidelitate. Despre posibile cauze cititi mai jos. Cablajele au fost de 8AWG pe masa si plus, siguranta de 20A (daca nu ma insel) imediat dupa bateria stock. Nu am observat slabiciuni ale sistemului electric (palpairi faruri) la sonor 100% HU si cam 1/3 la amplificator (lasand setarile initiale la unele melodii incepeam sa-mi fac griji pentru integritatea lunetei).
Lucrarile au fost realizate la un service audio pe Barbu Vacarescu, inainte de podul spre Aviatiei.

Stage 3
Cea mai recenta, mai complexa si mai importanta etapa. Initial vroiam sa montez in usi un set Hertz HiEnergy 165, sa insoniorizez portierele si sa montez cablajele (cele de curent au trebuie sa fie schimbate). Difuzoarele urmau sa fie amplificate de un Audison LRX 2.150 (micutzu din seria veche de LRX). Planurile au fost pentru septembrie la Tottal insa au intervenit amanari pana pe 2 martie (probleme personale, financiare si de timp). In continuare voi descrie lucrarile efectuate, detaliind acolo unde consider ca este cazul.

Fetele de portiere au fost scoase, la fel difurile stock. Au fost alese inele adaptoare pentru HiEnergy (aceste inele vor merge in principiu cu orice set de 16cm - sa fiu corectat daca ma insel). Problema a fost ca EXACT in dreptul locasului de difuzoare, in interiorul usii sunt sinele de la geamuri care impiedica montarea unor difuzoare mai adanci. Asadar numai difuzoare slim merg...HSKurile au trebuit sa plece...si au poposit intr-un Opel, dupa cum am inteles. Alegerea a fost Focal Polyglass V 165 slim. Aceasta incompatibilitate m-a costat 1 saptamana delay plus o diferenta de bani dar mai ales dezamagirea ca nu pot sa am setup-ul dorit..."urari de bine" inginerilor cehi. Usile au fost insonorizate cu Stinger si in total s-a folosit cate o folie pentru fiecare usa, acestea acoperind portierele la fix. Usile la Fabia sunt alcatuite din 2 bucati... usa propriu-zisa si o bucata mare de tabla groasa, cam cat fata de usa, prinsa bine. Asadar nu a fost absolut necesara antifonarea si in interior, mai ales ca operatiunile de demontare se anuntau dificile. Filtrele pasine au fost setate pe 0 si pozitionate pe motorul care antreneaza geamurile. In acel loc fata de usa are o adancitura numai buna. Tweeterele au fost puse in locurile originale (in spatele oglinzilor, in portiere). Cablurile de semnal de la HU erau deja trasate asa ca s-a folosit un cablu RCA intre cele 2 amplificatoare (LRX si JX1100), amandoua avand iesire spre alt amplificator. Cablu iese din LRX si intra in JX. Cablurile de semnal amplificat au fost trasate pe langa cele de semnal, iar cablul de plus pe partea opusa a masinii. O alta problema a aparut la trasarea cablului de curent. Cel initial de 8AWG intra la fix printr-un orificiu care facea legatura intre blocul motor si partea soferului, deasupra pedalelor. Cablul nou, de 2AWG a trebui tras prin dreapta unde exista un locas de trecere mai gros. Problema a fost ca asa am realizat un zig-zag, decizia fiind sa lasam cablul de plus pe partea soferului. Asadar pana in portbagaj au fost exact....6m. Cablul de masa este de 4AWG si de 1,5m. Cel mai bun loc sa luati masa este unul dintre cele 2 suruburi de prindere a prizelor centurilor de siguranta ale banchetei. Nu recomand montarea si demontarea frecventa a fetelor de plastic, acestea fiind fixate cu cleme care nu or sa reziste la prea multe operatii de scoatere-prindere (nu neapatar clemele cat plasticul ce le fixeaza). O alta problema a fost siguranta care cu greu a fost gasita pe la ofertantii din Bucuresti. pana la urma ne-au salvat baietii de la Tornado insa singura disponibila era cea pentru cablu de 0AWG. No problem! Oricum arata enorm pe langa cea de 20A 8AWG. Cea noua e de 100A, btw. Mufa de la HU a fost scoasa (cea care pleca la boxele stock...nu mai era nevoie de conexiune si oricum a fost folosit cablajul stock de la HU la mufele din portiere...deci scoaterea muyfei din HU era imperativa pentru ca sa nu nu se intalneasca semnalul amplificat de HU cu cel amplificat de LRX). Restul cablajelor audio a fost Audison Connection. S-a folosit un distribuitor pentru plus (Audison connection). Masa e luata separat pentru fiecare amplif.
Subul a fost cumintit putin pana va fi imbunatatit. Primeste prea multa putere si se pare ca pe undeva ceva nu este in neregula, el nu coboara in frecventa, nu are sub-bas. De verificat daca incinta este realizata conform recomandarilor Kenwood. Domnul Aurel Olaru (Saxo) era de parere ca nu ar strica sa incercam sa folosim doar o iesire a JXului pentru sub (specificatii JX: 4*75W@4Ohm, 4*105W@2Ohm). Setupul a fost reglat de Saxo iar bateria a fost conectata la o sursa de putere pe parcursul testelor.

In final tin sa multumesc echipei Tottal pentru sprijinul acordat in realizarea lucrarii. Domnul Aurel Olaru a fost deosebit de amabil si mi-a facut recomandari pentru sistem, am vorbit si despre alte subiecte caraudio, nu neaparat legate de lucrarea executata. Multumiri si echiperi de soc Coco-Eugen care au realizat propriu-zis lucrarile. Nu obisnuiesc sa fac prea multe complimente insa am fost placut multumit de profesionalismul celor de la Tottal. Voi reveni negresit pentru alte modificari.

Recapitulare:
-amplificator Audison LRX 2.150
-Focal Polyglass V 165
-insonorizare Stinger (2*1 folie)
-cabluri audio Audison Connection\
-cabluri 2AWG (plus) si 4AWG (masa)
-inele adaptoare
-soclu siguranta si siguranta Dietz
-multa munca

Recomandarti pentru posesori de Fabii care vor un upgrade audio:
-pentru portierele fata alegeti difuri SLIM pentru a fi suguri ca vor intra (HSKurile erau cam cu 2cm mai adanci decat maximul posibil)
-pentru cablaje mai groase de 8AWG folositi intrarea din dreapta si pentru a economise cablu trageti plusul prin dreapta
-luati masa de la suruburile de prindere ale centurilor de sigurata de la bancheta
-va ajund 2 folii de insonorizare Stinger (daca nu sunteti maniaci)
-puteti folosi cablajele audio stock intre HU si mufele din portiere
-nu demontati-montati excesiv fetele caci s-ar putea sa se rupa elementele de prindere
-asigurati-va ca aveti toate materialele necasare pentru a nu avea delayuri surpriza!

Imi cer scuze pentru lungimea excesiva a postului insa am considerat ca ar fi util sa prezint in detaliu lucrarea executata pentru ca in viitor sa nu aibe parte alti posesori de Fabii de acelasi probleme de care m-am lovit si eu.

In curand si poze.
__________________
Enjoying: EOS 7D Mark II & 16-32 F4 IS (L).
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 03-03-07, 21:47   #2
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

Imi cer scuze pentru micile greseli aparute insa se pare ca nu pot edita postul decat in primele 5 minute de la upload.

Modificari viitoare ale sistemului:

-un nou HU, un Pioneer DEH-6900UB (cu intrare direct USB)
-imbunatatirea subului.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC01018.JPG
Views:	317
Size:	98.7 KB
ID:	225474   Click image for larger version

Name:	DSC01025.JPG
Views:	375
Size:	109.4 KB
ID:	225475   Click image for larger version

Name:	DSC01026.JPG
Views:	324
Size:	108.5 KB
ID:	225476  

Click image for larger version

Name:	DSC01029.JPG
Views:	312
Size:	114.4 KB
ID:	225477   Click image for larger version

Name:	DSC01033.JPG
Views:	300
Size:	59.6 KB
ID:	225478   Click image for larger version

Name:	DSC01035.JPG
Views:	283
Size:	103.7 KB
ID:	225479  

Click image for larger version

Name:	DSC01037.JPG
Views:	287
Size:	102.7 KB
ID:	225480   Click image for larger version

Name:	DSC01038.JPG
Views:	277
Size:	60.4 KB
ID:	225481   Click image for larger version

Name:	DSC01041.JPG
Views:	406
Size:	94.6 KB
ID:	225482  

Click image for larger version

Name:	DSC01044.JPG
Views:	312
Size:	102.0 KB
ID:	225483  
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 04-03-07, 00:10   #3
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

Cum ti se pare ca suna Focalul? Hertz-urile n-ai apucat sa le asculti,nu?
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 04-03-07, 00:27   #4
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

intrebare: Pe unde ai tras cablul de alimentare? era deja loc sau ai dat gaura? eu am polo si sub capota e cam acelasi lucru si la mine a fost cam imputzita treaba, a trbuit sa dau jos mocheta de la motor, un scut de tabla si cu burghiu in caroserie....
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 04-03-07, 21:32   #5
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

Quote:
Originally Posted by Andrei Suzuki View Post
Cum ti se pare ca suna Focalul? Hertz-urile n-ai apucat sa le asculti,nu?
Nu am apucat sa ascult Hertz-urile deoarece nu au putut fi montate. Acum imi dau seama ca il puteam ruga pe cel cu Opelul (venise in vizita si vineri) sa imi faca un demo ceva. Focal Polyglass suna clar, bine definit. Fata de cele stock parca se aud mai incet, adica trebuie dat volumul mai tare. Oricum imi va trebui ceva timp sa ma acomodez cu ele si doar atunci voi putea sa dau detalii mai obiective. Oricum sunt multumit de ele. Sper ca vor suna si mai bine cu HU Pioneer. Cea mai grea proba va fi cea din afara orasului dar nu o sa fac un astfel de drum prea curand. Mereu eram FOARTE nemultumit de soundul din masina la drumuri lungi deoarece era acoperit de zgomotul rotilor si de la o anumita viteza in sus si de motor.

O sa reiau detaliile despre montajul cablului de alimentare. NU am vazut cu ochii mei locul exact pe unde intra in habitaclu dar este pe partea dreapta (a pasagarului). Mai in dreapta decat stergatorul de parbriz. Se demonteaza plasticul ala care este in contact cu parbrizul. E pe undeva pe acolo. NU s-au dat gauri cu bormasina! De mocheta nu stiu, presupun ca nu a fost data deoparte.
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 05-03-07, 22:24   #6
Loop

Stage 5
 
Loop's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 513
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

daca iti pui un HU pioneer si vei mai astepta 1-2 luni sa isi faca difuzoarele rodajul vei fi mult mai multumit de ele.
Loop is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 15:44   #7
around za world

Stage 4
 
around za world's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 244
Member of:
[Evolution Crew]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

eu stiam ca rodajul difuzoarelor se face cam in 20-24 de ore de functionare . sa ma corecteze cineva daca gresesc
around za world is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 15:47   #8
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

20, 40, depinde de difuzor
saxo is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 21:14   #9
Loop

Stage 5
 
Loop's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 513
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

ideea era ca nu stai si asculti 30 de ore non stop in masina.
Loop is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 13:27   #10
Peter4ever

Stage 3
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 154
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

pai si ce e asa greu , mai ales daca ai garaj dai drumu la muzica si pleci la somn ?
Peter4ever is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 13:43   #11
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

Si baterie de la 'al de sus nu?
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 14:36   #12
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default Re: rodaj audio

Cel mai bine stai in banca ta cu 50% volum pana se cumuleaza orele. Nu moare nimeni daca nu dai volumul la maxim cateva saptamani. La 50% se aude bine si nu simti nevoia (prea tare) sa dai mai tare.
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 23:14   #13
Loop

Stage 5
 
Loop's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 513
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

asta cu nu ai voie sa dai mai tare de 50% cat timp difuzoarele sunt nerodate nu stiu cat de adavarata e ... ideea era ca dupa rodaj, efectiv se aud mai bine ca o pereche de difuzoare noi, nu ca ai voie sa dai mai tare.
Loop is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 23:18   #14
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

Exact despre asta e vorba. Poti da tare de la inceput, insa vor suna la valoarea lor numai dupa rodaj.
saxo is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 23:23   #15
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default Re: Sound Skoda FABIA 2005 - jurnal de tuning

Hmmm...nu stiu cum am ramas eu cu ideea sa nu le dau spre maxim. Pai atunci ii sun pe baieti sa facem un audio test. Si asa am facut o selectie audio (best hits, diverse stiluri) care cred ca vor suna PREA bine pe Focaluri. Etapa urmatoare este o selectie de cduri audio originale. Next level.
Vyk is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -