Sistemul audio de pe aceasta masina a trecut prin multe modificari pana a ajuns la cel actual, probabil si acesta va mai fi imbunatatit, in functie de posibiitatile proprietarului si de solutiile existente.
Constructia sistemului a fost impartita in 3 capitole majore, si alte cateva intermediare.
Toate au inceput cand Vlad (proprietarul masinii), s-a hotarat sa cumpere un sistem second-hand, alcatuit din:
HU: Clarion 778
Amplif: Helix A4 Competition
Mid-basi: Helix RS 806 Competition
Tweetere: Helix RS 801 Competition
Conectica: Kit cabluri GZ, 0 AWG
Antifonare: Usile fata cu Dynamat Xtream Bulk Pack si Brax eXvibration
Cele mentionate mai sus au fost instalate de catre Vlad la un atelier din Pitesti, toate bune si frumoase, pana cand datorita unui mic incident tweeterele Helix RS 801 au decedat, iar cu aceasta ocazie, indrumat de o persoana binevoitoare
, Vlad a facut cunostinta cu atelierul nostru.
Dupa mai multe probe si teste cu diferite echipamente, configuratia castigatoare a fost:
Hu: Clarion 778
Amplif. Tw: Helix Dark Blue Two
Amplif. Mid-basi fata: Helix A2 Competition
Amplif. Mid-basi spate: Helix A4 Competition in punte
Tweetere: Micro-Precision 3.28 MK III
Mid-basi fata: 2 x Micro-Precision 7.16 MK II
Mid-basi spate: Brax Matrix 6.1
Cabluri Dif: Helix Competition 2 x 4mm flat
Conectica alimentare: Kit cablu 0 AWG GZ, distribuitor Stinger
Antifonare: Usile fata si spate cu Dynamat Xtream Bulk Pack si Brax eXvibration
Cunoscand faptul ca anumite componente ale echipamentului erau folosite provizoriu, pentru acestea in cauza nici instalarea nu a primit o atentie maxima. Tweeterele au fost montate in locasul de fabrica al masinii, urmand sa fie inlocuite si instalate corespunzator. Mid-basii spate au fost la fel montati in locatia stoc a usilor spate, iar rolul acestora era sa tina locul subwooferului, intrucat erau si montati pe canalul de amplificare destinat subwooferului. Aliniat bine se integra foarte bine in sistem, si chiar completa o mare parte din freq. subsonice care lipseau. Amplificatoarele primisera tot un montaj provizoriu, datorita Dark Blue-ului, care la fel stiam ca va fi provizoriu. Singurul din montajele finalizate deja erau usile fata care acomodau cele doua seturi de Micro-Precision 7.28 MK II
Sistemul final este unul cu mult mai multe pretentii, folosind chiar echipamente montate in premiera la noi in tara:
HU: Alpine 9887 + procesor Helix Competition DXP 6
Amplificator Medii si Tw: Helix A4 Competition
Amplificator Mid-basi: Helix P400 Precision
Amplificator Sub: Helix A2 Competition in punte
Tweetere: Micro-Precision 7.28 MK III
Medie: Micro-Precision Z 100 MK III
Mid-basi: 2 x Micro-Precision 7.16 MK II
Sub: Helix P10 Precision
Cabluri semnal: Micro-Precision S5 balanced profesional cable cu mufe Neutrik
Cabluri dif: Helix Competition 2 x 4mm flat
Conectica alimentare: Kit cablu 0 AWG GZ, distribuitor Stinger
Antifonare: Usile fata si spate, plafonul, portbagajul, bordul, cu Dynamat Xtream Bulk Pack si Brax eXvibration
Luand-o cu inceputul, CD-playerul a adus o imbunatatire notabila in calitatea semnalului si se incadra mult mai bine in designul bordului. Impreuna cu Procesorul Helix Competition DXP 6, avem disponibile 10 canale audio, si o putere de procesare mai mult decat decenta. La fel ca si cu playerul, tweeterele au o performanta mult mai buna, atat din motive constructive cat si datorita amplificarii care este net superioara. Am ajuns si la produsul care a fost montat in premiera in Romania, este vorba despre media de 10 cm de la Micro-Precision din seria difuzoarelor Z, unele dintre cele mai respectate difuzoare atat in domeniul Car-Audio (mai mult pe plan competitional) cat si in domeniul profesional al studiourilor de inregistrare si masterizare . Aceastea sunt construite special pentru aplicatii de tip infinite baffle (free air), iar in cazul de fata au fost montate in bord. Subwooferul va fi montat in fata, intr-o incinta sealed, construita in locul torpedoului. Cablurile de semnal sunt derivate tot din aplicatii profesionale, sunt dublu ecranate si pot fi folosite si balansat. Pe langa toate acestea, plafonul masinii impreuna cu stalpii laterali si anumite elemente din portbagaj au fost imbracate in Alcantara, urmand in viitor o tapiterie completa (scaune si usi) din piele naturala si alcantara.
In viitor urmeaza alte cateva upgrade-uri, care vor imbunatati si mai mult calitatea sunetului, incepand cu inlocuirea HU si a procesorului cu ceva premium (Alpine F1, Pioneer P90, sau altceva la acelasi nivel). Probabil schimbarea mid-basilor din seria 7 cu altii din seria Z, si bineinteles schimbarea amplificatoarelor cu 2 bucati Brax Matrix X4
, insa pana atunci sistemul suna deosebit de bine asa cum este. Mai mult despre sunet nu vreau sa vorbesc, pentru ca nu vreau sa va stric surpriza care va asteapta la prima competitie SQ League din cadrul evenimentului 4 Tuning Days, 13-14 Martie, Romexpo.
Pana atunci atasat sunt o parte din pozele instalatiei.