Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Arata-ti sunetul! > Sistemul Audio de pe Masina Mea

Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea

Reply
 
Thread Tools
Old 25-08-10, 07:43   #31
aproapeom

Stage 4
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 293
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

ce mari par mediile alea
aproapeom is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 10:06   #32
animalutz
VW Driver

Stage 5
 
animalutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,203
Member of:
[Street Gambler]
[VW]
[Competitor CNCA]
[AUDI]
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Zici ca sunt guri de aerisire!
animalutz is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 13:22   #33
eugen000001

Stage 2
 
eugen000001's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 30
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Quote:
Originally Posted by aproapeom View Post
ce mari par mediile alea
sunt mari pentru ca au si functie ''dezaburire parbriz'' mediile tale nu au? ))
eugen000001 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 20:04   #34
eugen000001

Stage 2
 
eugen000001's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 30
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Quote:
Originally Posted by Bacanutinu View Post
Mediile puse in acel loc sunt un compromis pt sunet,fata de montajul pe bord si un esec pt design.Stiu din experienta personala.
Pozitionarea mediilor pe stalpi a fost alegerea mea dar am stiut ca alegand niste oameni foarte priceputi pentru montaj care au calculat foarte bine pozitia mediilor si au facut un reglaj foarte bun o sa fiu multumit de sunetul obtinut (nu spun ca nu as fi obtinut un rezultat si mai bun daca le puneam in bord). cat despre design am vazut masini mult mai scumpe la care s-au facut alegeri mult mai proaste. cea mai buna alegere cum ai spus si tu era sa le pun in bord dar in nici un caz eu nu consider un esec pentru design...
eugen000001 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 21:29   #35
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Din imagine, in cazul in care participi la EMMA SQ, posibil sa nu pierzi punctaj decat pentru media din partea stanga... aceea din dreapta nu imi dau seama foarte bine... Este vorba despre faptul ca iti obtureaza din vizibilitate conform cu Regulamentul EMMA.
Personal as fi instalat tweeter-ul in pozitia aceea si media in bord.
Finisajul este de apreciat.
Spor in continuare!
__________________
Pure Music
"The myth is stronger than the truth,
And the truth can sometimes lie
To see all from what it was
You need an uncorrupted eye..."
ionutmocioiu-on-facebook.com
IM is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 03:23   #36
Marinu

Stage 5
 
Marinu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 697
Member of:
[Moderators]
[Competitor CNCA]
Wink Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Quote:
Originally Posted by eugen000001 View Post
Pozitionarea mediilor pe stalpi a fost alegerea mea dar am stiut ca alegand niste oameni foarte priceputi pentru montaj care au calculat foarte bine pozitia mediilor si au facut un reglaj foarte bun o sa fiu multumit de sunetul obtinut (nu spun ca nu as fi obtinut un rezultat si mai bun daca le puneam in bord).

E mai bine in bord ??? sau pe stalpi ??? Raspunsul depinde doar de masina si de tipul de montaj, nu exista un raspuns universal

In primul rand, in cazul tau Eugen, discutia a decurs eronat inca de la inceput, deoarece nu este vorba despre difuzoare care reproduc frecvente medii ci de difuzoare FULLRANGE. Pozitionarea difuzoarelor a fost intradevar alegerea ta, insa alegera ta a fost facuta la recomandarea mea.

-In proiectarea sistemului, factorul buget a fost cel care a determinat montarea difuzoarelor pe stalpi.
-Pentru a ne incadra intr-un buget restrans, am ales sa folosim doar difuzoarele Micro-Precision 5.8 (imaginea nr. 1), atat pe post de medie cat si pe post de tweeter (adica sa le folosim Fullrange).
-Ca orice difuzor Fullrange, cel mai complet raspuns in frecventa il au atunci cand sunt pozitionate in axa (adica direct catre ascultator), constructia stalpilor fiind asimetrica, pozitia difuzoarelor fiind fix catre ascultator. (imaginea nr. 4)
-Insumand toate informatiile de mai sus, reiese doar o singura varianta de montaj, adica cea existenta.

Difuzoarele au fost montate impreuna cu Egalizatorul pasiv (imaginea nr. 2) construit special pentru acestea, care ajuta la netezirea micilor varfuri din spectrul sonor. Pe langa functia de egalizare, acesta pune la dispozitie si o iesire pentru tweeter, cu HPF la 15 KHz, panta de 6 dB/octava si nivel/faza reglabile in 3 trepte, prin schimbarea pozitiei unui jumper. Practic difuzorul are nevoie doar de o mica completare de la 15 KHz in sus, pe care a primit-o ulterior, prin montarea provizorie a tweeterelor Micro-Precision 5.28 MK III in locul grilelor de dezaburire. Montajul prezent poate fi numit provizoriu, intrucat modificarile aduse bordului vor definitiva instalatia, vor usura usile de greutatea unui set de Mid-basi si il vor lasa pe Eugen fara torpedou, dar cu mai mult spatiu in portbagaj .

Si acum revenind la intrebarea: E mai bine in bord ??? sau pe stalpi ???

Probabil ca e mai bine si in bord si pe stalpi

Quote:
Originally Posted by eugen000001 View Post
cat despre design am vazut masini mult mai scumpe la care s-au facut alegeri mult mai proaste. cea mai buna alegere cum ai spus si tu era sa le pun in bord dar in nici un caz eu nu consider un esec pentru design...
In ceea ce priveste designul, totul este subiectiv, insa calitatile sonore si finisajul sunt indiscutabile

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Din imagine, in cazul in care participi la EMMA SQ, posibil sa nu pierzi punctaj decat pentru media din partea stanga... aceea din dreapta nu imi dau seama foarte bine... Este vorba despre faptul ca iti obtureaza din vizibilitate conform cu Regulamentul EMMA.
Dupa finalizarea proiectului, punctele pierdute la categoria instalare, datorate difuzorului Fullrange din stanga vor fi recuperate cu usurinta la categoria sunet, asta in cazul in care va participa la EMMA.

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Personal as fi instalat tweeter-ul in pozitia aceea si media in bord.
Pentru exprimarea unei pareri personale, trebuie sa cunosti difuzorul si bineinteles aplicatia in care este folosit . Daca era vorba despre alte difuzoare, as fi facut aceeasi alegere ca si tine.

Daca iti mai aduci aminte, chiar eu am facut acceasi alegere, in timpul constructiei Picasso-ului tau (imaginea nr. 5), cand am luat decizia sa facem montajul mediei in bord in defavoarea stalpilor, alegere care... comasata altor alegeri bune si eforturilor mari depuse, ne-au adus titlul de Campioni Europeni EMMA Supercup.

Un alt exemplu foarte bun este montajul facut de Adi Dolha (Lil'd) in Jeep-ul sau, care din poze pare nefavorabil, insa dupa sesiunea de ascultare am realizat ca era defapt alegerea cea mai buna in cazul lui (adica in masina lui si cu difuzoarele lui). Chiar daca a compromis partial inaltimea scenei, tonal este mult mai bine cu difuzoarele Fullrange montate jos la picioare, decat in bord sau pe stalpi

(Imaginea nr. 3) a fost capturata dupa o sesiune de ascultare atat in incinta cat si in Free-air, in care am descoperit de ce unul din difuzoare poate canta bine doar in bord iar celalalt atat in bord cat si pe stalpi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	_MG_0013 mica.jpg
Views:	156
Size:	597.0 KB
ID:	1626084   Click image for larger version

Name:	_MG_0012 mica.jpg
Views:	116
Size:	577.4 KB
ID:	1626085   Click image for larger version

Name:	_MG_0011 mica.jpg
Views:	204
Size:	606.6 KB
ID:	1626086  

Click image for larger version

Name:	default.jpeg
Views:	124
Size:	345.6 KB
ID:	1626088   Click image for larger version

Name:	37333_104883379562672_100001230302180_31137_4336890_n.jpg
Views:	170
Size:	45.3 KB
ID:	1626089  
__________________
Music lets you know.. You are alive !

More at: https://www.facebook.com/ArtInMotionExclusive
Marinu is offline   Reply With Quote
Old 27-08-10, 01:05   #37
aproapeom

Stage 4
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 293
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Quote:
Originally Posted by eugen000001 View Post
sunt mari pentru ca au si functie ''dezaburire parbriz'' mediile tale nu au? ))
la mine e varianta prototip
aproapeom is offline   Reply With Quote
Old 28-08-10, 03:00   #38
J.D

Stage 5
 
J.D's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 917
Member of:
[Street Zone]
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Quote:
Originally Posted by Marinu View Post
Ai pornit un trend..... ai avut incredere..... sunt sigur ca nu iti pare rau .

Ca sa nu fie mai prejos, si Eugen a pornit un trend, care a insemnat din partea mea vreo doua zile de migala, insa rezultatul ma asigura ca voi mai migalii zile intregi si pentru altii..... cu siguranta

Piele naturala in combinatie cu alcantara pe volan, si airbagul imbracat in alcantara in asa fel incat sa nu isi piarda functionalitatea.
Superb!!! Sunt sigur ca m-ai pus si pe mine la socoteala acolo in "trend".
J.D is offline   Reply With Quote
Old 28-08-10, 08:40   #39
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Smile Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Am vazut imaginea in care apar mediile pe stalpi, si tweeterele in bord... nefiind specificat undeva ca este vorba despre un fullrange si nici de faptul ca este o instalare provizorie... am lasat tastatura sa vorbeasca exprimand punctul meu de vedere. Am lucrat cu Genesis Studio 10cm produs de Thiel pt. Genesis. Este un fullrange asemanator cu cel folosit de tine, care la fel necesita o completare in partea de spectu de la 15-16Kz in sus fiind completat de obicei cu ring radiatorul absolut Genesis.

Referitor la Utopiile de 10cm, ai vazut si tu ca sunt o gramada de sisteme bune in Finalele Europene EMMA cu pozitionare pe stalpi... depinde de ce compromisuri se tine cont in ecuatia generala a realizarii ststemului. Precum ai spus, pierzi puncte la pozitionare castigi la imagine scenica si focus... Comparatiile "side by side" sunt intotdeauna ideale, iar in contextul tau, probabil ca celelalte traductoare se preteaza mai bine in proiectul vostru.

As putea sa te intreb si eu precum _vrx_ ma intreba intr-un alt topic - vinzi castraveti la gradinari... ... dar mai mult ca sigur ca explicatiile foarte bune pe care le-ai dat sunt pentru aceia care sunt pasionati precum noi de car-hifi si vor sa afle cat mai multe informatii.

Ma bucur foarte mult ca in pofida perioadei foarte dificile din Romania, tu impreuna cu Dan (_vrx_) inca mai aveti marea ambitie in a demonstra ca pasiunea nu cunoaste limite si incercati sa va autodepasiti prin proiectele la care lucrati!
Imi face placere sa urmaresc proiectele voastre atunci cand timpul imi permite.
Spor la lucru in continuare!

Last edited by IM; 28-08-10 at 08:52.
IM is offline   Reply With Quote
Old 28-08-10, 15:44   #40
Marinu

Stage 5
 
Marinu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 697
Member of:
[Moderators]
[Competitor CNCA]
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Am vazut imaginea in care apar mediile pe stalpi, si tweeterele in bord... nefiind specificat undeva ca este vorba despre un fullrange si nici de faptul ca este o instalare provizorie... am lasat tastatura sa vorbeasca exprimand punctul meu de vedere.
Am inteles, nu m-a deranjat punctul tau de vedere, insa eram dator cu explicatia

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Referitor la Utopiile de 10cm, ai vazut si tu ca sunt o gramada de sisteme bune in Finalele Europene EMMA cu pozitionare pe stalpi... depinde de ce compromisuri se tine cont in ecuatia generala a realizarii ststemului. Precum ai spus, pierzi puncte la pozitionare castigi la imagine scenica si focus... Comparatiile "side by side" sunt intotdeauna ideale, iar in contextul tau, probabil ca celelalte traductoare se preteaza mai bine in proiectul vostru.
Din toate masinile de la Finalele Europene, echipate cu difuzoare Focal Utopia, doar una a sunat bine (in 2007 la Herning in Danemarca), si daca verifici, vei vedea ca e si parerea celor care le arbitreaza.

Quote:
Originally Posted by IM View Post
As putea sa te intreb si eu precum _vrx_ ma intreba intr-un alt topic - vinzi castraveti la gradinari... ...
In cazul lui VRX, el era "gradinarul" pentru ca detinuse si ascultase deja Panasonicul tau . In cazul de fata, fara suparare tu nu poti fii "gradinarul", pentru ca nu ai ascultat nici masina lui Eugen si nici difuzoarele in comparatie directa side by side. Din nou, nu m-a deranjat punctul tau de vedere, insa noi nu vorbim niciodata despre ceva anume, inainte sa fi vazut sau ascultat acel ceva in realitate .

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Ma bucur foarte mult ca in pofida perioadei foarte dificile din Romania, tu impreuna cu Dan (_vrx_) inca mai aveti marea ambitie in a demonstra ca pasiunea nu cunoaste limite si incercati sa va autodepasiti prin proiectele la care lucrati!
Imi face placere sa urmaresc proiectele voastre atunci cand timpul imi permite.
Spor la lucru in continuare!
Textul de mai sus ti se poatriveste in egala masura si tie. Multumim penru aprecieri, si sper ca in urmatoarea perioada timpul iti va fi mai permisiv, intrucat urmeaza cateva proiecte foarte interesante.

Last edited by Marinu; 28-08-10 at 15:48.
Marinu is offline   Reply With Quote
Old 28-08-10, 18:31   #41
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Perfect! Spor la lucru in continuare!
PS: vezi ca ai incurcat chestia cu "gradinarul" la care ma refeream eu... nu ma refeream la difuzoarele ce le-ati ascultat voi side by side, logic ca nu aveam cum din moment ce nu participasem la auditie alaturi de voi, ci la altceva... la fullrange-uri...
IM is offline   Reply With Quote
Old 14-10-10, 19:21   #42
NeAgA

Stage 3
 
NeAgA's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 96
Default Re: Seat Ibiza 6L EUGEN "Brax Team"

Frumos lucrat bafta
NeAgA is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -