Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Coltul incepatorului

Coltul incepatorului Intreaba si afla ce vrei sa stii

Reply
 
Thread Tools
Old 29-01-13, 21:00   #31
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Atata timp cat alte aparate/branduri isi calibreaza sculele dupa Fluke ar tb sa insemne ceva.
Si inca un punct de vedere foarte important zic eu, in concursurile de SPL pentru punctele de reper, targeturi, realizari este folosit TermLab si Fluke. Chiar daca mai exista alte cateva branduri. Faptul asta nu le face perfecte dar avand in vedere ca sunt cele mai folosite, le face cele mai bune.... Cel putin in domeniul car-audio

Ps: Nu se face offtopic, sunt discutii constructive!
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 01:14   #32
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by geoX View Post
Eu am o Astra H cu motor 1.9 Z19DT si alternator de 140A si la relanti imi incarca 14.4 V si la volum ridicat nu imi scade sub 13.4,13.5 V dar am doar un SPL Dynamics ICE-800D care are 800W in 1ohm cu cabluri 2awg si nu am probleme, bine ca nici nu ascult in blana mai niciodata.
Dar instalatia electrica a masinii ai verificat-o? Si cine ti-a facut big3? La ala ai cositorit papucii?Ai curatat bine si ai strans zonele de prindere ? Nu mi se pare normal sa-ti palpaie luminile. Banuiesc ca e ceva de la incarcare pentru ca alternatorul ar trebui sa sustina singur toti consumatorii fara amplificator pornit. De cand ai scos condensatorul, cred ca alternatorul este mai solicitat pentru ca preia direct socurile de tensiune. Dar ce difuzor ai de tii HPF la 38 HZ si LPF la 180 HZ? Frecvente peste 80 Hz eu unul nu cred ca au ce cauta pe un subwoofer. Si HPF ar trebui sa fie pe undeva pe la 25 Hz, in functie de difuzor si de incinta, dar banuiesc ca ai un difuzor de minim 12'. Parerea mea.
Sa le luam pe rand:

tu ai alt de 140 di spl 800d care are in jur de 700W reali la 1,33 si dupa cum spuneai nu il dai in blana.... nici in blana nu prea ar avea de ce sa palpaie.....
In general intre 40 si 60% din puterea alternatorului este "consum propriu" pentru masina, deci calculeaza tu ce rezerva de putere ai pe alt...

Exprimarea "mergi pe alternator" e o idiotenie. el are rol de compensare si nicidecum de sustinere. evident, o compensare mai buna=> rezultat mai bun. nu crezi: scoate bateria cu motorul pornit si aprinde faza lunga si porneste aeroterma sau da statia in blana, sa vedem ce zic diodele....

HPF il tin la 38 pt ca de acolo imi intra wooferul pe putere "inghitita" maxima fara a depasi X-max. Peste 80Hz nu are ce cauta..... DE CE? are plaja de frecvente pana la 500 si vreau sa ascult muzica nu "wup-wup" (fiecare cu gusturile lui) referitor la diametru, am 3 pioneer de 12 in paralel

Quote:
Originally Posted by silviu.o View Post
Daca iei consuma 140 de amperi e enorm. Sunt 1680 W la 12 V, hai sa spunem un 1.5 Kw, de fapt acum vad ca ai precizat si in titlul postului . Pentru atata consum ar fi recomandat sa schimbi si cablurile de la alternator la baterie, poate de aia apar problemele. Roaga-l si pe IM care spunea ca are un condensator mai mare sa ti-l imprumute cateva zile, poate preia varfurile de consum si se rezolva in felul asta problema. Daca nu, varianta mult mai constistoare a unui alternator mai mare, si a unei baterii suplimentare in portbagaj, nu e de exclus. Ideal ar fi un alternator numai pentru muzica, dar nu prea ai unde sa il pui, decat daca renunti la servodirectie sau aer conditionat.
Big 3 s-a facut

Daca facem un calcul, 30 de farazi n-ajung.... prefer sa mai iau 2 baterii silver-calciu (sau una de 150Ah) de banii aia sau 3-4 deep-uri la mana a 2-a

Quote:
Originally Posted by geoX View Post
Nu are cum sa consume 140 pentru ca are 3 sigurante de 40A. In total 120 A maxim, deci 1440 W la 14.4 V cu toate ca nu cred ca scoate mai mult de 1200W. Nu stiu ce sa cred. Cunosc pe cineva cu o Astra H motor de 1.3 diesel si avea un Spl Dynamics S-1200D care dadea 1200W in 1ohm cu cabluri de 35 si nu avea nici o problema. Si totul stock, fara baterie si fara big3.

Dar ce difuzor ai de vrei sa dai cu 1400W in el? Cumva DD1515 ala? Vad ca are 500W. Nu face urat daca dai cu 1400 in el?
Le luam tot pe rand: S-ar putea sa consume chiar mai mult de 140A, asta era doar o estimare. "sora" ei in 4 canale, x-ion160.4 are cumulat putin peste 1200W si 170A consum la 2 ohmi; ce e drept, la aia mai apare o pierdere pe separatorul-sursa (chopper), care se "sparge" in 2 mediane pt a-ti alimenta 2 etaje finale stereo....

spl 1200D are 920W la 1.33, deci vorbim de altceva, comparatia e aiurea... astra aia are alt de 120 sau 140, nu mai stiu exact, deci cu 40% mai putina putere statia, cu 20-40% mai mult curent in instalatie= ce comparam?

nu dau 1400, dau cca 1000-1100 in 3 pioneer 306DVC la 2.66ohm si cam miroase a lac.... dar merg... urmeaza 2 DD sapt asta. Amp-ul chiar scoate minim 1.5kW, iat DD-urile inghit mult mai mult din cate am vaz la baieti. Tocmai d-asta imi sta pe creier curentu


Si acum DEZBATEREA:

Azi, cand am plecat cu rabla, am pornit-o, am lasat-o vreo 3 min sa isi unga toate coltloanele.... in fine am plecat si dupa vreo 15-20 min abia am dat drumul la muzica.
Surpriza: Bas mult mai profund, putere grava, luminile incepeau sa DEA SEMNE de cadere de tensiune cand deja o dadeam in nesimtire.....
Concluzia mea: nu am lasat harbul asta de baterie sa se incarce ca lumea niciodata (in general "cheie->muzica relativ tare spre tare-> da-i bice...") si cum in bucuresti se merge numa bara la bara, cat sa se incarce ea la relanti , ca eu cred ca nu i-a ajuns nici timpul de regenerare de peste noapte pe frigu asta...

Parerea mea. Voi ce ziceti?

IDEE: sa scot din schema "calciul" si sa bag doua deep SH, sa pun un "calciu" mai mare si un deep SH, sau 2 "calciu" mari ?
Cu alternatorul m-am resemnat, ca nu pare sa se gaseasca nici o varianta. am fost cu el la verificat cica e OK si cica 14.1-14.2 atat incarca la rabla asta.... acu ca asa o fi....dracu stie, dar din cate stiu eu, ca sa fie dioda plesnita scade pe la 13 .... sau mai jos daca sunt mai multe....
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 01:21   #33
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

am scris de mi-a venit rau si nu a aparut post-ul....

Asa ca nu mai scriu decat concluzia:

Azi am lasat masina sa mearga fara muzica vreo 20 min pe loc si prin trafic, in total....

Rezultat: Bas puternic, amplu, TENDINTA de fluctuatie la becuri doar pe pasaje de bas nesimtit, la volum si mai nesimtit.

Sa fi consumat eu bateria in asa hal incat sa nu se fi reincarcat la cap max vreo cateva zile??? exista posibilitateab asta?

Cu alternatorul nu cred ca am sorti de izbanda, asa ca va cer parerea la urmatoarea treaba

Cum sa fac mai bine si mai bine:
1. sa scot calciul si sa bag 2 deep SH,

2. sa tin calciul (sau una si mai mare) si sa mai pun un deep SH sau

3. pur si simplu sa mai bag un calciu/plumb nesimtit de 150-180 in portbagaj ???
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 08:49   #34
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Ca sa faci un calcul de consum O baterie bine dimensionata in functie de puterea alternatorului se incarca complet intr-o distanta de 9-10 Km, la un consum de curent normal. Eventual turezi motorul un picut mai tare ca sa grabesti incarcarea totala. Eu stiu si sper sa nu ma insel ca bateriile deep nu sunt pentru functionarea motorului si a celorlalte componente are masinii, ci numai a sistemelor care consuma foarte mult ca sistemele audio. Eu as zice sa incerci mai intai cu un deep in portbagaj, pe care sa legi numai amplificatorul, iar restul consumatorilor sa le lasi pe bateria pe care o ai deja. Referitor la legarea acestui deep si separarea fata de celalta baterie, nu stiu sa iti explic cum se face, dar sper ca un coleg mai cu experienta sa iti explice. Am vazut un golf IV cu baterie stock pentru motor si 2 deep-uri in portbagaj care alimentau fiecare cate un amplificator, legate toate pe alternatorul stock al masinii, de 120 Ah, care functiona si canta fara probleme cat e ziua de lunga, chiar si cu motorul la relanti. Imi pare rau ca nu am studiat sau intrebat cum a facut respectivul separarea intre baterii, dar totul era ok.

Last edited by silviu.o; 30-01-13 at 09:01.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 09:51   #35
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by silviu.o View Post
Ca sa faci un calcul de consum O baterie bine dimensionata in functie de puterea alternatorului se incarca complet intr-o distanta de 9-10 Km, la un consum de curent normal. Eventual turezi motorul un picut mai tare ca sa grabesti incarcarea totala. Eu stiu si sper sa nu ma insel ca bateriile deep nu sunt pentru functionarea motorului si a celorlalte componente are masinii, ci numai a sistemelor care consuma foarte mult ca sistemele audio. Eu as zice sa incerci mai intai cu un deep in portbagaj, pe care sa legi numai amplificatorul, iar restul consumatorilor sa le lasi pe bateria pe care o ai deja. Referitor la legarea acestui deep si separarea fata de celalta baterie, nu stiu sa iti explic cum se face, dar sper ca un coleg mai cu experienta sa iti explice. Am vazut un golf IV cu baterie stock pentru motor si 2 deep-uri in portbagaj care alimentau fiecare cate un amplificator, legate toate pe alternatorul stock al masinii, de 120 Ah, care functiona si canta fara probleme cat e ziua de lunga, chiar si cu motorul la relanti. Imi pare rau ca nu am studiat sau intrebat cum a facut respectivul separarea intre baterii, dar totul era ok.
S-a punctat ideea ta. te referi probabil la releu de separare(izolare). nici eu nu stiu concret cum se monteaza dar nu e asta o problema ca aflam.
Ms
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 10:31   #36
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Da, trebuie ca sa fie separate, mai ales ca sunt tipuri diferite si sa nu fure curent una de la alta. Probabil ceva separare cu o dioda sau un releu deja facut , imi e lene sa ma uit pe google sa vad cum se face

Last edited by silviu.o; 30-01-13 at 10:33.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 11:30   #37
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Pentru a lega doua baterii diferite este nevoie de releu de separare. Acesta are rolul ca atunci cand motorul este oprit ( deci nu exista incarcare) sa le izoleze un de alta. Daca ele nu sunt separate, fiind diferite (brand capacitate tip etc - nu conteaza) se vor descarca una pe alta. releul se leaga de obicei la un plus de contact. Un asemenea releu costa de pe la 150eur + in functie de brand si marime 100A in sus.

Bateriile deepcycle dedicate sistemelor audio sunt iarasi foarte scumpe si se diferentiaza prin rapiditatea cu care se descarca si incarca (mult peste plumb)
Atentie, acumulatorii deepcycle sunt de foarte multe modele forme culori si tipuri. Trebuie avuta grija cand se achizitioneaza asa ceva. Multe din ele pot fi "telecomuri" etc . Si acelea sunt pe gel, se pot monta in orice pozitie , au curent bun in scurt DAR nu fac ce este cel mai important, anume nu se descarca si incarca foarte repede. Acele baterii sunt facute sa dea curentul incet! Si inevitabil se incarca la fel.
Ca branduri pentru acumulatori iti recomand Odyssey Powercell Hollywood Optima YellowTop, NorthStar , Kinetic , Stinger etc...
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 13:07   #38
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Am văzut pe aici prin bazar releu separator stinger 150a la 150ron. Fac treabă cu el?
Referitor la deep: bănuiesc că au şi ele un lifetime... De ex la un powercell (sper că am reţinut bine) de 92, ce avea ludovic la vânzare, cam care e media de viaţa. Mi-ar ajunge un astfel de deep adăugat având în vedere că mai urmează 4X75 pe mid şi tweeter faţă şi 2X60 pe componente mid+hi uşi spate ?
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 16:34   #39
dan_tripon91

Stage 5
 
dan_tripon91's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 433
Member of:
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by florinstancu View Post
Am văzut pe aici prin bazar releu separator stinger 150a la 150ron. Fac treabă cu el?
Referitor la deep: bănuiesc că au şi ele un lifetime... De ex la un powercell (sper că am reţinut bine) de 92, ce avea ludovic la vânzare, cam care e media de viaţa. Mi-ar ajunge un astfel de deep adăugat având în vedere că mai urmează 4X75 pe mid şi tweeter faţă şi 2X60 pe componente mid+hi uşi spate ?
ale lui Ludovic sunt PowerSafe daca bn imi amintesc....cred ca o sa iti ajunga...si in legatura cu releul izolator.....am avut si eu l-am folosit vreo luna cat am avut o baterie diferita fata de cea de la motor de aceea l-am pus la vanzare...merita pentru ca cu el nu se descarca bateriile....
__________________
dan_tripon91 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 16:57   #40
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

ar fi vreo problema daca elimin "calciul" si bag 2 deep, fara nici un calciu/plumb ?

care e life-time-ul la un deep? modelul de il vinde ludovic, de ex ?
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 16:59   #41
raresvintea

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of:
[SKODA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Dar ai incercat si fara releu? Se descarcau?
raresvintea is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:00   #42
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Ma tot gandeam unde am vazut eu relee de separare, si mi-am adus aminte ca sunt o gramada de jeepuri, in special cele cu troliu care au doua baterii cu releu care are rol de izolare intre ele. La fel sunt si o gramada de atv-uri care au releu de izolare. Deci nu ar strica sa arunci un ochi si pe la dezmembrari. Parca pe Patrol erau relee de separare intre cele doua baterii.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:02   #43
raresvintea

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of:
[SKODA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Atentie sa nu luati relee de "pornire", au rezistenta bobinei foarte mica, adica consum enorm" si sunt facute pt a fi utilizate cateva secunde, nu ore.

Poate nu toti oamenii isi permit da dea 100 euro pe un releu sau mai mult pe un deep si incecarca tot felu de solutii sa rezove problemele.

Last edited by raresvintea; 30-01-13 at 17:20.
raresvintea is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:13   #44
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Ar merge si legate in paralel fara releu de separare,cum spune colegul Rares Nu e nici un pericol mai ales ca el are cabluri groase.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 30-01-13, 17:14   #45
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Ce-mi place cand pierd timp scriind numai pentru mine...
Va salut, ramaneti cu ale voastre, eu ma retrag
Bigu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -