Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Coltul incepatorului

Coltul incepatorului Intreaba si afla ce vrei sa stii

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-12, 04:38   #16
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

1) Pe motorul tau merge alternator de 180A (Touareg), cu minim de adaptari (le face orice mecanic priceput) in 30 de minute.
2) Daca pui deep cycle da jos plumbu' si uita de varianta cu releul. Te complici inutil. Un deep bun suplineste cu brio in orice conditii bacteria starter (in cazul de fata plumbul).
3) Functionarea sistemului cu motorul oprit.... uita complet de varianta asta.

4) Rodati difuzoarele. Cat sunt "tari" mananca putere degeaba. Nu au cum sa se miste, nu au cum sa se raceasca, nu au randament, si chinuiti amplificatorul degeaba. Primul si absolut primul pas trebuia si trebuie sa fie rodajul difuzoarelor.

Verifica alternatorul si fa o proba cu alta bacterie, cum iti recomanda Basic. Dupa aia mai vedem ce idei apar. Nu-i vreun OZN defect, deci sigur se rezolva.
__________________
www.melodix.ro
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 27-02-12, 16:02   #17
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Am citit topicul si nu ma pot abine sa dau cu parerea. Un amplificator de 3000 W nu ar trebui sa ia mai mult de 300 A curent in nici un caz. O baterie de 95 A ar trebui sa iti dea 770 - 780 A curent maxim timp de 10-20 secunde suficient cat sa tina maximele amplificatorului. O problema ar putea fi lungimea mare a firului dar la grosime mare rezistenta e nesemnificativa, totusi se adauga niste pierderi de curent datorita lungimii mari si prin incalzirea conductorului, dar nu cred sa depaseasca 10-15% (La tine 50 mm patrati sectiune e cam la limita in cazul unui consum de 250-300 A dar 75 mm patrati ar fi pefect chiar si la 400 A). Ar veni un consum maxim de 330-340 A timp de cateva secunde maxim si probabil un consum mediu undeva in jur de 200-220 A. Ar fi indicat sa verifici asta cu un cleste ampermetric, dar unul de firma care sa iti arate consumul aproape instantaneu. Eu zic sa incerci cu un condensator, dar nu unul mai mic de 5 Farazi, chiar unul de 10 Farazi daca gasesti sa imprumuti de undeva, plasat foarte aproape de amplificator.

Last edited by rockitos; 27-02-12 at 16:26.
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 28-02-12, 02:53   #18
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Am citit topicul si nu ma pot abine sa dau cu parerea. Un amplificator de 3000 W nu ar trebui sa ia mai mult de 300 A curent in nici un caz. O baterie de 95 A ar trebui sa iti dea 770 - 780 A curent maxim timp de 10-20 secunde suficient cat sa tina maximele amplificatorului. O problema ar putea fi lungimea mare a firului dar la grosime mare rezistenta e nesemnificativa, totusi se adauga niste pierderi de curent datorita lungimii mari si prin incalzirea conductorului, dar nu cred sa depaseasca 10-15% (La tine 50 mm patrati sectiune e cam la limita in cazul unui consum de 250-300 A dar 75 mm patrati ar fi pefect chiar si la 400 A). Ar veni un consum maxim de 330-340 A timp de cateva secunde maxim si probabil un consum mediu undeva in jur de 200-220 A. Ar fi indicat sa verifici asta cu un cleste ampermetric, dar unul de firma care sa iti arate consumul aproape instantaneu. Eu zic sa incerci cu un condensator, dar nu unul mai mic de 5 Farazi, chiar unul de 10 Farazi daca gasesti sa imprumuti de undeva, plasat foarte aproape de amplificator.
Ce facem daca din bacteria aia tragem constant curent fara sa-i dam sansa sa se mai incarce? In conditiile in care alternatorul e clar depasit de situatie, si avand in vedere timpii mari de incarcare la "plumbi" (mai ales cu descarcare de peste 25-30%), daca masina aia nu merge ore bune cu sistemul oprit pentru fiecare 10-20 de minute de functionare, nu prea vad de unde tragi tu aia 770-780A timp de nu stiu cate secunde. Mai mult, bag cu seama ca omul vrea sa asculte muzica mai mult de 10-12 secunde, caz in care intervine "defectul".

Condensatorul ala reprezinta bani aruncati pe geam, avand in vedere ca 99% din condensatoarele de pe piata sunt niste glume proaste cu etichete lucioase. Recomandati tone de Farazi (teoretici) in loc de un alternator, cel din urma fiind SINGURA sursa de curent in tot sistemul ala si singura rezolvare reala a problemei? Care-i logica?
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 28-02-12, 08:22   #19
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Alternator / alternatoare... functie de buget si de "pofta" de curent a sistemului.... reprezinta piesa / piesele cele mai importante in sistemul electric. Problema pe care am constatat-o noi este aceea a modului de gandire. Pentru foarte multe persoane exista temeri foarte mari referitoare la buna realizare a transplantului si punerea la punct a tuturor elementelor din sistemul electric si nu in ultimul rand lipsa fondurilor alocate acelei sectiuni din cadrul sistemului electric. Alternatorul este inima = furnizeaza energie / curent sistemului!
In general operatiunea de upgrade al alternatorului reprezinta o operatiune destul de laborioasa si nu oricine o realizeaza cu succes...
wu_vladutz, nu te complica inutil cu 2 baterii total diferite.
Optiunea ta ar trebui sa fie una singura, un alternator cat mai mare si un accumulator deep cycle si descarcare rapida... presupunand ca restul de conexiuni sunt realizate perfect. Nu privi aceste lucruri ca o cheltuiala ci ca o importanta investitie in sistemul tau pentru o mare placere de a folosi sistemul in regim de siguranta timp indelungat!
__________________
Pure Music
"The myth is stronger than the truth,
And the truth can sometimes lie
To see all from what it was
You need an uncorrupted eye..."
ionutmocioiu-on-facebook.com

Last edited by IM; 28-02-12 at 08:31.
IM is offline   Reply With Quote
Old 28-02-12, 13:10   #20
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Ai perfecta dreptate ca alternatorul e ceea mai buna solutie, dar el deja are un alternator de 120 A, care e cam maximul alternatorului de serie pe golf IV, iar un alternator de 140 A, gen cele folosite pe golf V si VI sau 180 A ca cele folosite pe passat si care sunt constructiv asemanatoare si mai usor de montat nu mi se par mai potente decat cel pe care il are in momentul de fata. Cu o baterie suplimentara obtine acelasi lucru ca in cazul condensatorului, iar alternatorului lui dand la relanti numai 14 V*120 A= 1680 W, ar obtine 2 baterii descarcate in loc de una. Eu zic ca curentul e suficient daca nu asculti muzica mult cu motorul la relanti, deoarece in sarcina alternatorul ar trebui sa livreze un 4000-5000 de wati bateriei, suficient pentru functionarea normala a amplificatorului si sa ramana si un 10% pentru incarcarea cat de cat a bateriei. De aceea eu am zis sa incerce cu un condensator imprumutat ca sa vada daca asta nu preia maximile de curent si asigura o auditie normala. Eu zic ca intai trebuie luat un clampmetru in mana si vazut exact cat consuma amplificatorul real deoarece nu stim exact randamentul lui, poate avea un randament de 40-50% ca amplificatorele clasa AB, desi e clasa D sau in cazul cel mai fericit 70-80% cat au amplificatoarele clasa D cel putin la inceput. Trebuie de asemenea masurat amperajul cu care incarca alternatorul la relanti si turat, cat poate da bateria maxim, si cat consuma masina cu si fara muzica.
Eu zic toate astea deoarece montarea unul alternator special de 200-250 A, impune unele modificari speciale, si chiar modificarea turatie motorului la relanti pentru ca alternatorul sa nu opreasca motorul termic.

Last edited by rockitos; 28-02-12 at 13:23.
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 28-02-12, 13:33   #21
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by rockitos View Post
Ai perfecta dreptate ca alternatorul e ceea mai buna solutie, dar el deja are un alternator de 120 A, care e cam maximul alternatorului de serie pe golf IV, iar un alternator de 140 A, gen cele folosite pe golf V si VI sau 180 A ca cele folosite pe passat si care sunt constructiv asemanatoare si mai usor de montat nu mi se par mai potente decat cel pe care il are in momentul de fata. Cu o baterie suplimentara obtine acelasi lucru ca in cazul condensatorului, iar alternatorului lui dand la relanti numai 14 V*120 A= 1680 W, ar obtine 2 baterii descarcate in loc de una. Eu zic ca curentul e suficient daca nu asculti muzica mult cu motorul la relanti, deoarece in sarcina alternatorul ar trebui sa livreze un 4000-5000 de wati bateriei, suficient pentru functionarea normala a amplificatorului si sa ramana si un 10% pentru incarcarea cat de cat a bateriei. De aceea eu am zis sa incerce cu un condensator imprumutat ca sa vada daca asta nu preia maximile de curent si asigura o auditie normala. Eu zic ca intai trebuie luat un clampmetru in mana si vazut exact cat consuma amplificatorul real deoarece nu stim exact randamentul lui, poate avea un randament de 40-50% ca amplificatorele clasa AB, desi e clasa D sau in cazul cel mai fericit 70-80% cat au amplificatoarele clasa D cel putin la inceput. Trebuie de asemenea masurat amperajul cu care incarca alternatorul la relanti si turat, cat poate da bateria maxim, si cat consuma masina cu si fara muzica.
Eu zic toate astea deoarece montarea unul alternator special de 200-250 A, impune unele modificari speciale, si chiar modificarea turatie motorului la relanti pentru ca alternatorul sa nu opreasca motorul termic.
Un kilometru de presupuneri, te rog, nu te supara pe mine. Ne omoara teoria.

Alternatorul de 180A nu ti se pare mai potent decat cel de 120A, desi are 50% curent in plus? Interesant.

Nu necesita modificari speciale si nu opreste nimeni nici un motor. Are alternatorul in fata si e foarte usor de montat. Mai mult, vorbim de un diesel care are suficient cuplu incat sa faca fata. Am o masina facuta acum ceva timp cu acest upgrade (1.9 TDI, trecere de la 120A la 190A) si functioneaza perfect si acum.

Nu te-ai prea jucat cu baterii deep cycle bune, ca altfel nu inteleg de unde atatea enunturi gresite. In fine, nu mai intru in detalii. Omul are suficiente sfaturi daca vrea sa faca ceva util.
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 28-02-12, 14:47   #22
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Va multumesc pt sfaturi / pareri.

Momentan caut respectivul alternator de 180A care este pus pe motoarele de 2.5 de pe Touareg si Transporter. Am vazut pe un forum din USA ca s`a potrivit perfect la un Golf 4, 1.4 benzina, mai putin fulia, care se inlocuieste cu cea de la alternatorul vechi. Am vb cu un amic, la un magazin de piese auto si mi-l poate aduce ( 4700 RON - Bosch si 870 RON unul aftermarket ). Acum nu stiu daca are aceleasi dimensiuni ca alternatorul de 120A si nu vreau sa-l iau si sa ma uit la el ca nu am loc unde sa-l "introduc" . Am sa ma documentez mai mult.

In legatura cu bateria, am gasit la Caranda un deep de 135 A la 1180 RON. As vrea sa stiu daca sunt bune cele de la Caranda, pt ca nu prea am incredere in lucrurile romanesti.

Cineva scria mai sus ca daca pun respectivul deep, plumbul de 95 din fata nu-si mai are rostul. Asa este sau e mai bine sa ramana "in circuit" ?
__________________
VW Polo 6N 1.6 - 75cp
VW Golf IV 1.9 TDI - 90cp--->131cp
VW Golf IV 1.9 TDI - 101cp--->140cp
VW Golf V 1.9 TDI - 105cp--->???cp


My Photos --- https://forum.4tuning.ro/album.php?u=37215

Instalatii Xenon, LED-uri SMD, folie faruri/stopuri, Polish faruri/stopuri, Alarme auto, Senzori de parcare, Faruri daylight Dectane, Stopuri pe LED Dectane, Angeleyes, LED-marker BMW, Chiptuning, Anulare filtru de particule ! http://bhp-tuning.ro
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 28-02-12, 16:40   #23
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Primul rezultat de pe www.pieseauto.ro https://www.pieseauto.ro/dezmembrari/...326926730.html
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 29-02-12, 21:13   #24
rockitos
VW Driver

Stage 3
 
Join Date: May 2007
Posts: 133
Member of:
[VW]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Nu mai postez aici, gata . Vad ca majoritatea care vreti sa il ajutati sunteti practicieni, probabil foarte buni, si cred ca aveti masini de exceptie facute, dar si garajul plin de deepuri si alte componente din incercarile anteriore . Dar nu vad ceva rau in a calcula intai si a face achicitiile dupa. Trebuie ceva date, ca sa nu mai facem presupuneri, trebuie macar sa aflam cat consuma nominal si maxim amplificatorul ala, macar de cat are sigurantele fuzibile, pentru ca in varianta in care a spus-o wu_vladutz ca ultima solutie, problema se va rezolva problema dar cu niste costuri enorme. Stiu ce inseama un deep in portbagaj, am si eu 2 pe un BMW, dar cu un alternator separat pentru ele, de 200 A cu punte de 12 diode, si care culmea a fost ieftenut am dat 300 de euro pe el . Un alternator de 180 A nu inseamna neaparat cu 50% mai multa putere decat unul de 120 A, trebuie aflat intai la ce turatie a motorului da 180 amperi si eventual o diagrama a puterei livrate in instalatie pentru a vedea cu cat da mai mult decat cel stock al masinii. De asemenea daca am aflla ce curent consuma exact amplificatorul am putea dimensiona exact cablurile, pentru ca uin cablu dimensionat corect nu poate decat sa ajute la o calitate corecta a sunetului (si sunt diferente extrem de mari de la unul masiv la unul litat, dimensionarea corecta facandu-se in finctie de diamentrul litei de acolo si numarul de lite, ca sa nu ai pierderi mari prin incalzire).
rockitos is offline   Reply With Quote
Old 29-02-12, 22:32   #25
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Sunt destui oameni pe forum care sunt capabili sa ofere un raspuns foarte bun fara a-si mai bate capul cu n calcule, pentru ca acelor oameni le-au trecut niste instalatii prin maini. Inca o data , teoria e ok pentru a cunoaste principii de functionare DAR viata se traieste in realitate nu pe foaie si intre formule
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 02-03-12, 21:51   #26
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

@bigu : merci pt link dar nu il pot pune pe masina.
@rockitos : amplificatorul are siguranta de 200A daca te ajuta cu ceva detaliul asta.
Am gasit respectivul alternator de 180A in germania (300euro) la mana a doua. am sa il caut si in spania ca e posibil sa-l gasesc putin mai ieftin. Inca ma uit dupa dimensiunile lui ca sa il compar cu cel de pe masina sa vad daca imi permite locul sa il inlocuiesc. Am mai vb cu cativa amici din oras si mi-au dat aceleasi sfat ca si voi : alternator mai mare + un deep si scap de toate problemele.

Nu inteleg de ce a zis rockitos ca trebuie calculat cablul de alimentare. din cate stiu eu, problemele apar in cazurile cablurilor de diametre mici, dar daca cablul este "gros" , 75mm in cazul meu nu vad unde este problema.
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 19-03-12, 21:41   #27
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Salutare din nou ! Am gasit in sfarsit alternatorul de 180 . Maine ma duc in Bucuresti sa-l iau si sa-l montez.

As avea nevoie de parerile voastre in legatura cu deep-ul. Am gasit la Caranda, deep de 135A -1180ron si mi-l poate aduce cineva la 1000ron- . Mi-a gasit un amic un PowerCell de 90A sau 95A, la mana a doua -1200ron- .
Ma gandesc ca la aceeasi bani iau de la Caranda, chiar daca sunt mai slabe decat PowerCell-u, dar macar este noua si am garantie. Voi ce parere aveti despre deep-urile de la Caranda ? Sunt ok sau sunt bani aruncati aiurea ?
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 19-03-12, 22:44   #28
roli

Stage 5
 
roli's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,304
Member of:
[Honda]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by wu_vladutz View Post
Salutare din nou ! Am gasit in sfarsit alternatorul de 180 . Maine ma duc in Bucuresti sa-l iau si sa-l montez.

As avea nevoie de parerile voastre in legatura cu deep-ul. Am gasit la Caranda, deep de 135A -1180ron si mi-l poate aduce cineva la 1000ron- . Mi-a gasit un amic un PowerCell de 90A sau 95A, la mana a doua -1200ron- .
Ma gandesc ca la aceeasi bani iau de la Caranda, chiar daca sunt mai slabe decat PowerCell-u, dar macar este noua si am garantie. Voi ce parere aveti despre deep-urile de la Caranda ? Sunt ok sau sunt bani aruncati aiurea ?
eu as alege power cell-ul chiar daca e folosit, sunt baterii dedicate pt asaceva, descarcare rapida, incarcare rapida
roli is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -