Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Coltul incepatorului

Coltul incepatorului Intreaba si afla ce vrei sa stii

Reply
 
Thread Tools
Old 24-02-12, 13:26   #1
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Curent insuficient ! AJUTOR !

Salutare tuturor. M`am hotarat sa imi schimb sistemul audio de pe masina, asa ca am ales 2 difuzoare DD 2515 si un amplificator Audiopipe AP30001D. Am inlocuit traseul alternator-baterie , baterie-amplificator cu cablu de 75mm. Urmeaza sa trag si minusul baterie-caroserie, bloc motor-caroserie, amplificator caroserie tot de 75mm.

Problema pe care o am este ca, curentul nu`i de ajuns pt amplificatorul asta. Daca cresc in volum, imi intra amplificatorul in protectie si se opreste. Vreau sa stiu care este solutia sa generez mai mult curent .

Masina este un Golf 4, diesel cu alternator de 120A si bateria de 95A . Ca sa ii pun unul mai mare sau unul in plus trebuie sa renunt la AC sau servo, deci exclus ! Singura varianta la care m`am gandit este sa ii mai pun o baterie deepcyle in spate, de 60A cu un releu de separare intre cele 2 baterii. Oare rezolv problema daca ii pun acea baterie sau prajesc alternatorul pt ca o sa`l fortez sa incarce mult peste cat poate el ?

Astept parerile voastre ! Numai bine !
__________________
VW Polo 6N 1.6 - 75cp
VW Golf IV 1.9 TDI - 90cp--->131cp
VW Golf IV 1.9 TDI - 101cp--->140cp
VW Golf V 1.9 TDI - 105cp--->???cp


My Photos --- https://forum.4tuning.ro/album.php?u=37215

Instalatii Xenon, LED-uri SMD, folie faruri/stopuri, Polish faruri/stopuri, Alarme auto, Senzori de parcare, Faruri daylight Dectane, Stopuri pe LED Dectane, Angeleyes, LED-marker BMW, Chiptuning, Anulare filtru de particule ! http://bhp-tuning.ro
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 14:28   #2
Tibitzu

Stage 5
 
Tibitzu's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 765
Member of:
[2 Roti]
[FORD]
[Hyundai]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Ce inseamna la tine creste de volum???...Daca te astepti la rezultate mari este greu doar cu curentul care il ai...E putin...si ai consumatori foarte mari.

Fa niste probe cu curent suficient (o sursa/robot ceva sau mai adauga o baterie mare )Vezi cum merge cum stai in voltaj...si in functie de asta...mai adaugi un deep sau doua..

Probleme poti sa ai si la punctele de contact de pe plus si de pe minus (verifica si curata tot) degeaba ai cablu de 70mm daca ai contacte proaste la punctele de contact (zic si eu,nu stiu ce ai tu acolo ).Verifica si alternatorul cu un clampmetru ceva..vezi cat incarca si vezi cati amperi tragi din el.

AP30001 m-am jucat cu el si am vazut ce poate si ce stie...este un amplificator foarte bun,cu un control extraordinar al difuzoarelor si este un amplif foarte stabil...dupa parerea mea consuma decent pt un amplif de 3000w+ ...si cand zic decent nu inseamna putin...este un amplif de 3000w pana la urma.

Bafta...si ai grija de el ca a fost al meu.. eu am fost primul lui parinte.
Tibitzu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 15:23   #3
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Hai sa o luam altfel, ce impedanta au difuzoarele? La ce impedanta le-ai legat la amplificator? Din cate stiu eu, acel Audiopipe este stabil in 2ohm, mai jos nu prea spre deloc.
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 15:26   #4
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

fiecare dif. are 2 bobine de 4 ohmi, legate in paralele 2 ohmi . iar cele 2 dif. legate in paralele, 1ohm dupa calcule, dar cand pun aparatul de masura pe ele imi dau 1.7 - 1.8 ohmi . La amplif. am facut bridge si am legat dif. pe 2 ohmi, adica 1 x 3000w cum zice producatorul
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 17:13   #5
Tibitzu

Stage 5
 
Tibitzu's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 765
Member of:
[2 Roti]
[FORD]
[Hyundai]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by Bigu View Post
Hai sa o luam altfel, ce impedanta au difuzoarele? La ce impedanta le-ai legat la amplificator? Din cate stiu eu, acel Audiopipe este stabil in 2ohm, mai jos nu prea spre deloc.
Pe hartie da...La finala de la bucuresti a fost pus la 1ohm pe un (1.1 ohmi masurat) si a functionat impecabil...Deci din cate am testat eu...spun ca merge la 1ohm lejer...chiar si baietii din afara le folosesc cu plecare din 1ohm si am vazut chiar o putere masurata de 3428 wati la 1.3 ohmi ...

In fine e irelevant la el...ajunge aproape de 2 ohmi...Iar un amplificator care e fortat sub impedanta pur si simplu nu porneste sau daca porneste porneste in protectie.

Deci problema lui e departe de impedanta!!!!
Tibitzu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 17:25   #6
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Nu are nimeni idee daca rezolv ceva cu inca o baterie deep ? Ma intereseaza sa pot asculta muzica si cu motorul pornit, nu numai cu el oprit. Spun asta pt ca am vb cu un amic care mi`a recomandat inca o baterie deep + releu de separare, dar in cazul asta, pot asculta muzica doar cu motorul oprit, pe bateria deep, acel releu decupland bateria din fata .
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 17:33   #7
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Tibi, nu contest, dar nici nu este un avion de amplif...

In Brasov, e o instalatie cu Pipe de 3000 si 2 woofere dar pleaca din 2 ohm. un singur traseu de 50 si un plumb de 75 (tot golf4 , tot diesel) si nu are problemele tale. Ia un multimetru si masoara umpic tensiunea si vezi la cat crapa amplifu. Mai leaga o serie pe woofere sa pleci din 4 ohm si vezi daca face la fel. Verifica contactele reci, verifica incarcarea , doar dupa astea discutam la upgrade.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 17:45   #8
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by Bigu View Post
Tibi, nu contest, dar nici nu este un avion de amplif...

In Brasov, e o instalatie cu Pipe de 3000 si 2 woofere dar pleaca din 2 ohm. un singur traseu de 50 si un plumb de 75 (tot golf4 , tot diesel) si nu are problemele tale. Ia un multimetru si masoara umpic tensiunea si vezi la cat crapa amplifu. Mai leaga o serie pe woofere sa pleci din 4 ohm si vezi daca face la fel. Verifica contactele reci, verifica incarcarea , doar dupa astea discutam la upgrade.
Am masurat acum cateva zile, amplifu. era dat mai incet iar tensiunea imi scadea undeva la 11.2V .
Incarcarea este ok, pt ca doar ce am schimbat bateria ca m`a lasat iarna asta ( am pus una de 95 A ) iar cei de la service mi`au masurat si mi`au spus nu am probleme la incarcare.
Conectorii de pe cabluri ( borna baterie si alternator ) i`am schimbat de curand ... au fost sertizati ok !
Daca pun amplificatorul in 4 ohim, o sa am putere mai mica, deci nu va fi nevoie de foarte mult curent si e posibil sa nu se mai opreasca, dar nu vreau asta ! Vreau sa il folosesc in ~2ohmi
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 17:56   #9
basic
Competitor CNCA

Stage 5
 
basic's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 388
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by wu_vladutz View Post
... era dat mai incet iar tensiunea imi scadea undeva la 11.2V .
Incarcarea este ok, pt ca doar ce am schimbat bateria ca m`a lasat iarna asta ( am pus una de 95 A )....

Cu sistemul descris chiar si la relanti 11.2v mi se pare prea jos,mult prea jos.Incearca sa faci un test cu o alta baterie.Elimina si asta chiar daca cuvantul "noua" exclude din start posibilitatea ca baterie sa aibe vreo problema.
Iti zic de baterie pt ca exclud eu ceea ce a zis Bigu si anume probleme de conexiune(presupun aici ca e asa cum zici).Cu instalatia care o ai(presupunand ca pe minus cel mai mic cablu are totusi 50mm in sectiune) nu ar trebui sa ai probleme,cel putin 11.2v e mult prea jos.
Inca ceva masoara dupa 5-6 ore(preferabil o noapte) dupa ce ai oprit motorul si vezi care e tensiunea pe baterie.Daca e sub 12,4v fa neaparat test cu o alta baterie.
Stiu ca e noua dar uneori amanuntele astea care se exclud din prima duc la o diagnosticare gresita a problemei.

P.S.Daca difurile sunt noi...ai grija cum le dai "in gura"...e nevoie de timp sa ajunga la potential maxim.

ps.2. As incerca si in 4 ohm cu amplif "in blana" pt a vedea daca mai intra in prot. si as nota la fel cum se comporta tensiunea la borne.Inca nu stii ce fel de protectie este.Termica putem exclude din start.Restul pana la proba contrara sunt inca valabile.

Last edited by basic; 24-02-12 at 18:01.
basic is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 18:16   #10
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Cred ca ai inteles gresit. Cu ampliful dat mai incet, cat sa nu intre in protectie si sa se stinga, la relanti cu motorul pornit am tensiune la pornele amplificatorului de 14.2 V. Voltajul scade la 11.2 numai in momentul in care kickul atinge varful maxim .

Masa, da, o am de 50mm, urmeaza sa o schimb maine cu alt cablu de 75 mm ( baterie-caroserie , bloc motor-caroserie , amplificator-caroserie )
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 18:54   #11
Tibitzu

Stage 5
 
Tibitzu's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 765
Member of:
[2 Roti]
[FORD]
[Hyundai]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Mi se pare foarte jos sa ai 11.2v pe varfuri (la puteri/volume mici)...eu zic sa le iei prin eliminare si sa vezi unde este problema...
Alternatorul incarca voltaj...dar amperi baga????(am avut alternator de 90A care incarca 14.4v si trageam din el 12A) deci ai grija...

Nici cu un deep nici cu doua in plus nu o sa poti asculta muzica cu motorul oprit...este exclusa din start varianta de muzica cu motorul oprit....
Tibitzu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 19:05   #12
wu_vladutz
Fanatik MotorSport Member


Stage 5
 
wu_vladutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 663
Member of:
[Fanatik MotorSport]
[VW]
[4Tuning International]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by Tibitzu View Post
Mi se pare foarte jos sa ai 11.2v pe varfuri (la puteri/volume mici)...eu zic sa le iei prin eliminare si sa vezi unde este problema...
Alternatorul incarca voltaj...dar amperi baga????(am avut alternator de 90A care incarca 14.4v si trageam din el 12A) deci ai grija...

Nici cu un deep nici cu doua in plus nu o sa poti asculta muzica cu motorul oprit...este exclusa din start varianta de muzica cu motorul oprit....
Ok, ma voi duce sa`mi verific alternatorul sa vad in ce stare este.
Bun, muzica cu motorul oprit nu ma intereseaza, dar intrebarea mea este urmatoarea : Cum poate un alternator de 120A sa incarce un plumb de 95A si un deep de 65A fara sa`mi crape punte de diode sau altceva ?
wu_vladutz is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 19:31   #13
Tibitzu

Stage 5
 
Tibitzu's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 765
Member of:
[2 Roti]
[FORD]
[Hyundai]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Stai linistit...el nu incarca mai mult decat poate...deci nu ai cum sa il suprasoliciti...

Eu am avut un plumb de 90A + doua deepuri de 100A pe un alternator de 70A si era ok....Majoritatea au mai multi acumulatori pe alternatorul original al masinii si nu stiu sa fi avut careva probleme...
Tibitzu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-12, 20:39   #14
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

Quote:
Originally Posted by wu_vladutz View Post
Daca pun amplificatorul in 4 ohim, o sa am putere mai mica, deci nu va fi nevoie de foarte mult curent si e posibil sa nu se mai opreasca, dar nu vreau asta ! Vreau sa il folosesc in ~2ohmi
1. Daca ai instalatie de 4 ohm, ce vrei mai mult? E ca atunci cand te duci la curse cu o coaja si ai pretentii de 10s pe 402m
2. Cu impedantele alea nu o sa pleci din 2ohm!

Fa cumva si arunca un plumb in portbagaj si vezi daca iti rezolva problema, mai mult de 30min nu ia.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 25-02-12, 13:31   #15
pigoo

Stage 5
 
pigoo's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,135
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Curent insuficient ! AJUTOR !

problema nu este de la impedanta, sistemul a fost conceput, instalat si reglat de mine. masuratorile le-au facut alti baieti de la un service dedicat pentru ca eu nu am aparate de masura , le-am lasat iarna in garaj si s-au bulit .

cum ziceam, nu de la impedanta e problema, daca era sa fie impedanta probabil nu mergea mai mult de 1 minut, insa aici sistemul merge bine merci fara sa se stinga sau sa intre in protectie. doar in blana exista unele momente in care lipsesc parti din bas, parca dispare sunetul deodata, insa amplificatorul nu intra in protectie si nici nu se stinge. ledurile de pe el palpaie grav, la fel si bordul si luminile din masina .

asteptam sa vedem ce se intampla dupa ce se schimba si cablurile de 50 care sunt pe masa cu unele de 75, insa nu ma astept la vreo minune.
tot o baterie deep si un releu vor rezolva problema.

ieri am refacut si incinta pt cea initiala iesise cu 5cm mai mica din cauza celor care au debitat placa si s-au pierdut vreo 20L din volumul care trebuia sa iasa(180, ajungand la 160), astfel a iesit un acordaj fenomenal de 50hz si nu se mai intelegea nimic din muzica. incinta actuala are 200L dedicat pt difuzoare si un acordaj de 37hz. acum chiar se aude bine, cat am stat pe bancheta sa reglez am avut urechile infundate, iar pe piesa din titanic bass enhanced chiar mi-a rupt urechile.

pe langa baterie o chestie ar mai fi sa rodam difuzoarele in free air pe sinusuri vreo 10-12 ore, insa tinand cont ca difuzoarele se pot da jos doar cu incinta scoasa....... si tinand cont ca are 100kg si se scoate printr-o metoda dificila, nu cred ca o sa mai facem si asta.
__________________
pigoo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -