Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Coltul incepatorului

Coltul incepatorului Intreaba si afla ce vrei sa stii

Reply
 
Thread Tools
Old 05-04-11, 22:18   #1
Spliff

Stage 4
 
Spliff's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 218
Default Baterie deep cycle vs baterie normala

Va salut domnilor, haideti sa intru in problema sa nu pierdem timpul
Se da configuratia urmatoare, amplificator pioneer gm-5200t in punte la 1x380w la 4 ohm, subwoofer jbl gt5-1204bp bandpas 275w plus cabluri de 50mm2 si un condensator hollywood de 6f. Toate acestea pe un logan 1.4 cu baterie pe calciu rombat de 60ah.
Probleme au fost inca din prima zi cand am montat sculele, pe atunci pe niste cabluri de 20mm2 si fara condensator, palpaiau luminile, lucru care ma enerva si inca ma everveaza la culme, am zis ca o fi de la cabluri, le-am schimbat si la fel, inclusiv condensator.
La aproximativ 2 zile dupa ce am montat cablurile si condensatorul, n-am mers cu masina in timpul ala dar dupa ce le-am pus am testat si inca palpaia lumina, ce-i drept fluctuatii mai mici ca inainte, surpriza cea mare, cand plec, dau volum 20 si ioc bas, parca nici nu aveam subwoofer. Zic stai ca e ceva iesit pe undeva, am verificat rca-urile, alimentarea, mufele pe borne, totul e fixat in papuci de cupru cositorit ca la carte tot, verificat si rasverificat, am scazut volumul usor pana pe la un 7-8 si alta surpriza, bas-ul se auzea cum trebuia, cum treceam de volum 10 se taia bas-ul instantaneu. Bun, asta pana acum 1 zi cam asa, cand la nici-un volum, subwooferul parca e mort, nimic nimic, iar primul gand a fost ca acel condensator trage constant din baterie, dar nu e asa, dupa ce opresc motorul la vreo 30 de sec se stinge condensatorul.
Am bagat bateria pe redresor, cam 1 zi am tinut-o, o pun pe masina si incep asa cu volum usor de 2-3 in sus, pana pe la 17 cand iar s-a taiat basu, a stat totusi cam 1 min dupa care iar cum saream de volum 7-8 iar se taia basu, adica 1 zi pe redresor si atat a fost in stare 1 min la volum 17 ....
Am testat si direct fara condensator, deja fara ala parca dau sa se stinga farurile. Oricum, la orice volum, voltajul indicat pe condensatorul e de minim 14, adica oscileaza, 14, 14,1, 14,2, ce sa cred din asta, are tensiune dar nu are amperaj suficient?
Totusi, masina inca porneste, insa se observa clar ca are ceva probleme la pornire dar fiind benzina, nu are nevoie ca aceasi putere ca un diesel, cred ca daca era diesel nu mai pornea deloc.
Ce sa zic, e posibil sa fie si bateria veche pentru ca din 2008 pana acum s-au facut 25000km si ma gandesc ca asa statuta s-a descarcat si a fost de la inceput cam dusa ... oricum, m-a tinut cam 3-4 luni, de cand am montat sculele.
O sa trec la ceva mai mare, dar pe viitor, nu ceva exagerat, decat ceva o idee mai puternic.
Si acum vine intrebarea, merita sa pun un deep cycle sau sa iau tot o baterie normala?
Ma gandesc sa nu iau una normala si s-o dat gata in 3-4 luni si dupa aia sa ma oftic ca n-am luat un deep cycle. Si legat si de astea deep cycle, cat ar fi suficient la ce am eu? Si daca pot sa iau ceva normal, ce sa iau?
Apreciez orice parere avizata
Daca am omis ceva, va rog, intrebati
__________________
Somebody stop me, I`m outta control, please
Before I do autopsies on these MC`s.
Spliff is offline   Reply With Quote
Old 06-04-11, 13:11   #2
adrian_drift_king

Stage 3
 
adrian_drift_king's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 153
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Deci la tine e clar de la baterie.
Orice pui altceva pe masina , sistemul audio mai performant, va solicita bateria mai mult. E e dimensionata pentru strictul necesar al masinii tale.
Daca ai banii necesari i-ati un deepcycle ca e mai buna decat una obisnuita.
65Ah sau cred ca ar merge foarte bine si pe alternatorul de fabrica fara sa il schimbi.
Ce mi se pare mie aiurea e ca tu ai un condensator de 6F mie mi se pare o capacitate foarte mare si asta ar putea fii alta problema. am vazut sisteme cu monoblocuri de 1,5kw si aveam condensatore de 2F 3F.
Se zice k la fiecare 1kw putere pe amplificator sa ai o capacitate de 1F la condesator .
Incearca sa iti iei un condesator de 1F sau macar sa incerci cu unul de la vre un prieten.
__________________
Car Audio 4tuning forum
adrian_drift_king is offline   Reply With Quote
Old 06-04-11, 16:05   #3
ralphmandl

Stage 5
 
ralphmandl's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 842
Member of:
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

te-ai uitat amplifu are curent si intra in protectie? sau nu are curent deloc?
schima bateria, la puterea ta nu as merge pe un deep cycle, din motive financiare, pt 250W sau cat ai tu nu prea are sens sa dai 12 mil pe baterie. dar cu un deep ai alte avantaje(te tine mult mai mult si se incarca mult mai repede). este alegerea ta.
__________________
CNCA 2011 @ Expo ARAD International (Stok Open): 143.05db (Record National!)
CNCA 2012 @ Expo ARAD International (Mini 1000): 139.4db
CNCA 2012 @ ERA ORADEA Shopping Center (Maxi 5000): 141.7db
CNCA 2012 @ Galleria Mall ARAD (Maxi 5000): 141.19db


https://forum.4tuning.ro/120-masina-m...2-visiniu.html
ralphmandl is offline   Reply With Quote
Old 06-04-11, 21:26   #4
Spliff

Stage 4
 
Spliff's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 218
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Am probat azi cu alta baterie. La fel, in plus s-au ars sigurantele de pe amplificator, doua de 30 de amperi, acum am una de 25 si una de 30, provizoriu. Oricum nu mai folosesc sonorizarea ca n-are niciu rost.
Amplificatorul primeste curent, subwooferu are perioade scurte si random de 1 sec maxim 2 in care se aude, dar foarte foarte putin, imi dau seama dupa cum palpaie lumina si fluctueaza voltajul pe condensator.
Legat de condensator, am testat si fara, scos de tot si nimic, a fost prima componenta care am banuit-o ca din cauza ei am probleme. Oricum, un condensator nu face decat sa inmagazinele tensiune si s-o trimita in amplificator la nevoie, teoretic un condensator nu poate sa consume sau sa traga mai multa putere din baterie decat poate sa consume amplifu, daca e mare, trage mai rar din baterie pentru ca nu se consuma la fel de repede.
Cineva mi-a spus ca e posibil sa fie si subwooferul, oricum amplificatorul e cam mare pentru el. Testez maine cu alt subwoofer.
Acum parca as vrea sa fie ala, si nu am eu defapt alte probleme la masina ...
Revin maine cu pareri.
Spliff is offline   Reply With Quote
Old 07-04-11, 09:37   #5
AlexBanu
VW Driver

Stage 5
 
AlexBanu's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of:
[VW]
[PARTICIPANT CURSE]
Exclamation Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

1 verifica tot traseul de alimentare
2 verifica cablurile de semnal
3 scoate condensatorul
4 verifica ampliful (eu cred ca el este problema)
AlexBanu is offline   Reply With Quote
Old 07-04-11, 10:19   #6
Spliff

Stage 4
 
Spliff's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 218
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

AlexBanu, probasem si fara condensator, si eu l-am banuit nu sunt mare fan al condensatoarelor, dar daca ma ajuta si 15% consider ca e suficient.
Am probat mai devreme cu un sub in phase, merge ca uns!
O sa-mi caut un sub mai puternic.
Spliff is offline   Reply With Quote
Old 07-04-11, 15:31   #7
ralphmandl

Stage 5
 
ralphmandl's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 842
Member of:
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

de curiozitate, daca ai timp ia un multimetru si verifica impedanta difuzorului.
ralphmandl is offline   Reply With Quote
Old 07-04-11, 20:07   #8
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

eu a-si miza ca e wooferul de vina! se poate sa fie intrerupta bobina undeva si sa cada foarte mult in impedanta pe amplif, de unde se explica si sigurantele arse si cum ca functioneaza doar la volum mic unde nu prea e solicitat ampliful, ia un multimetru si verifica impedanta wooferului si spune-ne si noua ce arata
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS

Last edited by ReLLaXX; 07-04-11 at 20:49.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 07-04-11, 21:13   #9
Spliff

Stage 4
 
Spliff's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 218
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Bigu, daca puneai bani pe miza, nu pierdeai
Din pacate, pentru mine desigur, sub-ul e cazut la datorie.
O sa-l rebobinez si-mi iau ceva mai puternic. Va multumesc tuturor pentru pareri si sfaturi.
Spliff is offline   Reply With Quote
Old 31-12-11, 12:27   #10
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

salutare baieti ... si eu am o problema... bateria o mananca repede am un sub nu foarte mare sio statie sony dar papa din baterie bateria e noua de 2 luni si incepand de astazi 31 decembrie cand pornesc motorul se stinge playeru pana acuma nu facea asata... nu am condensator si vreau sa imi cumpar unu de 1F ma va ajuta? ce se intampla la mine ?

PS cum masor impedanta la difuzor? Multumesc SI AN NOU FERICIT TUTUROR!
__________________



Repar spoilere auto,camioane,carene scutere,motociclete,atv-uri preturi fara concurenta
Dezmembrez Golf 1 Diesel - 1983
Citroen Saxo Benzina - 2000
Opel astra F Benzina - 1994
Ford Mondeo 2.5 V6 - 1997
Vw golf - 2004 1900 SDI
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 01-01-12, 16:13   #11
Spliff

Stage 4
 
Spliff's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 218
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Salut.
La tine problema e alta, ai un consumator, ceva care consuma si cand ai luat contactul. E mai greu de depistat, sfatul meu, un electrician auto sa-ti verifice instalatia electrica.
Cat despre masurarea impedantei, cam orice multimetru, link random = http://www.mediafun.ro/Multimetru-digital-UT-20B-8188 .
Acum in functie de cat de bun e, la fel de precis o sa si masoare

Ps: era sa uit, din experienta personala iti spun sa NU dai banii pe condensator, de banii aia poti lua inca o baterie, sau schimbi un cablu, sau iei un rca mai bine ecranat sau orice altceva.
Spliff is offline   Reply With Quote
Old 03-01-12, 19:22   #12
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Quote:
Originally Posted by Spliff View Post
Salut.
La tine problema e alta, ai un consumator, ceva care consuma si cand ai luat contactul. E mai greu de depistat, sfatul meu, un electrician auto sa-ti verifice instalatia electrica.
Cat despre masurarea impedantei, cam orice multimetru, link random = http://www.mediafun.ro/Multimetru-digital-UT-20B-8188 .
Acum in functie de cat de bun e, la fel de precis o sa si masoare

Ps: era sa uit, din experienta personala iti spun sa NU dai banii pe condensator, de banii aia poti lua inca o baterie, sau schimbi un cablu, sau iei un rca mai bine ecranat sau orice altceva.
Am consumatori cu motorul oprit si cu alarma activata 0.45.. 0.34... eu stiam ca trebuie maxim 0.03 dar astept pareri Multam
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 14-01-12, 02:14   #13
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
Am consumatori cu motorul oprit si cu alarma activata 0.45.. 0.34... eu stiam ca trebuie maxim 0.03 dar astept pareri Multam
Nimeni nimica?
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 16-01-12, 11:46   #14
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Baterie deep cycle vs baterie normala

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
Nimeni nimica?
Depinde de mult prea multe lucruri. Ai nevoie de un electrician daca vrei sa stii exact ce se intampla acolo. Daca vrei sa ne dam cu presupusul sau doar sa discutam... se poate si asta.
__________________
www.melodix.ro
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -