Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Alte discutii Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 12-05-12, 14:39   #1
Atybv

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 3
Default Help!

Buna baieti,sunt nou pe aici as vrea ma interesez sa ma lamuresc daca se poate face ceva la opel corsa.as dori sa imi iau o corsa si masina are radio casetofon si daca se poate schimba uitati.
asa este si eu as vrea sa schimb asa

astept pareri lamuriri.multumesc
Atybv is offline   Reply With Quote
Old 24-05-12, 19:38   #2
iulian1970

Stage 2
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 67
Default Re: Help!

Salut.
Poti schimba si radiocass-ul si volanul cu comenzi audio si pilot automat, etc.
Depinde cat vrei sa investesti.
Bafta.
iulian1970 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-12, 18:41   #3
Atybv

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 3
Default Re: Help!

Am o intrebare,mi-am achizitionat un opel corsa din 2002 12.75 cai...iar nu prea ma pricep la acte cand am luat-o am facut "cumparare vanzare"doar cu o foaie ca si cum sunt primu proprietar in RO.am trecut numele si adresa semnatura pe o foaie,pe care in stanga era numele prop dinainte.am brief mare,mic si itp u din germania care e valabil pana in 2014.bine nu are nici o legatura.pot sa merg sa scot numere provizorii cu acelea nu ?
Atybv is offline   Reply With Quote
Old 10-07-12, 19:56   #4
iulian1970

Stage 2
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 67
Default Re: Help!

Quote:
Originally Posted by Atybv View Post
Am o intrebare,mi-am achizitionat un opel corsa din 2002 12.75 cai...iar nu prea ma pricep la acte cand am luat-o am facut "cumparare vanzare"doar cu o foaie ca si cum sunt primu proprietar in RO.am trecut numele si adresa semnatura pe o foaie,pe care in stanga era numele prop dinainte.am brief mare,mic si itp u din germania care e valabil pana in 2014.bine nu are nici o legatura.pot sa merg sa scot numere provizorii cu acelea nu ?
"Salut tuturor. Dupa ce am cerut cateva sfaturi, am mai aruncat un ochi pe ici pe colo, ieri, vineri 17-12-2010 am reusit sa imi inscriu singur Tigra mult iubita. Sa incepem:

Pasul I:

Dupa ce am cumparat masina, o punem la punct (schimbam filtre, ulei si ce mai trebuie). Masina odata pusa la punct, sunam la RAR sa facem programare (am pus mai jos nr de telefon si programul), ii spunem doamnei de la telefon ca ne-am luat o masina din afara si vrem sa facem actele care trebuiesc pt a o putea inscrie in Romania. Dam datele cerute la telefon, notam data, ora si nr de programare si ii multumim frumos doamnei de la telefon.
Dupa ce am facut programarea, luam un dosar in care atasam 3 "chilotei" si adunam toate actele masinii primite la cumparare: Cartea masinii (cea cu multe pagini pe care a primit-o primul propietar cand a cumparat-o de la dealer/fabrica si in care sunt trecuti toti fostii propietari+datele masinii), Brief mare, Brief mic si contractul de vanzare-cumparare intre noi si neamt (sau ce o fi el), daca masina o luam de la samsari avem nevoie si de contractul dintre neamt si samsar, plus certificat fiscal de la samsar. Punem toate actele intr-un "chilotel" si asteptam ziua programarii.
In ziua programarii, ne prezentam la RAR cu vreo 30-45 de minute mai devreme, luam cererea si programare de la intrare si mergem la locul indicat de cel de la poarta. Trebuie sa avem la noi dosarul cu actele de mai sus si banii. Completam cererea, predam actele masinii(ce ne cer ei), buletinul, cererea si programarea, primim ceva de plata, platim, ne intoarcem sa predam factura achitata, dupa care mergem in capul halei de testare unde asteptam sa luam masina, parcam si ne ducem in sala de asteptare sa ne luam actele cand suntem strigati. Luam actele, le verificam si sunam sa ne facem programare si pentru depreciere daca dorim asa ceva. Ca bani ar fi ok sa avem cam 1000 lei la noi. Eu am platit 400 RAR-ul si 300 deprecierea, dar depinde de masina si poate sa fie mai scump putin.

Dupa ce terminam cu RAR-ul, asezam toate actele in ordine, facem 2 raduri de copii Xerox si le asezam in dosar, originalele intr-un chilotel, iar cate un rand de copii in ceilalti doi.

Pasul II:

Luam dosarul cu acte, ne ducem la un traducator autorizat si traducem contractul de vanzare-cumparare si brieful mare. Atentie, sunati inainte la traducator pt a afla daca traduce din limba in care sunt actele in romana ca eu am patit sa ma duc la o firma si sa aflu ca nu mai traduc din germana in romana, doar engleza si franceza. Eu am gasit unul pe la Iancului la o doamna amabila, am platit 90 lei, dar le-am primit intr-o ora ca am vrut urgent. Normal costa 70 lei amandoua.
Cat timp lasati actele la tradus (puteti cere sa le scaneze si sa pastrati originalele la voi), dati o fuga la CEC pt plata taxei de talon 37 lei, iar la Posta pentru plata taxei de inmatriculare 52 lei. Pt sectorul 2 nu le primesc pe ambele la CEC.
Dupa ce am platit cele doua taxe, ne uitam la ceas, iar daca avem timp mergem la Pipera sau la orice butic unde se fac acte auto, sa ne completeze Fisa de inmatriculare dactilografiata la masina si Cerere de inmatriculare (o scrie doamna tot la masina si lasa loc pentru data si semnatura). Acestea doua nu ar trebui sa coste mai mult de 20 lei.
Daca se fac si asigurari RCA in zona cu atat mai bine, facem si o asigurare pe 6 luni, aceasta fiind in jur la 219 lei. Dupa ce terminam si cu acestea, ne intoarcem la traducator si luam traducerile.
Cum iesim de la traducator, facem copii xerox la traduceri, asigurare, fisa de inmatriculare, chitanta CEC, chitanta Posta. Cate 2 randuri de copii.
Odata facute si copiile, ne indreptam spre Administratia Financiara sa declaram masina. Pentru sectorul 2 mergem la Gara de Est, fata in fata cu gara, la parterul blocului, sunt 2 Administratii Financiare, una pe lateral si una pe la mijloc. Mergem intai la cea din lateral unde spunem la ghiseul de informatii ca vrem sa declaram o masina, primim o declaratie, o hartiuta cu toate actele necesare si aflam la ce ghiseu trebuie sa ne ducem la celalalt sediu al administratiei, cel de pe fata blocului. Mergem acolo, completam declaratia, ne asezam la ghiseu, vorbim frumos si calmi cu functionarul si ii dam copiile actelor (dintr-unul dintre cei doi chilotei) trecute in acea hartiuta primita de la ghiseul de informatii impreuna cu declaratia. Avem actele originale la indemana si ii oferim functionarului pe cele care o sa le ceara. Ne baga datele in calculator, ne pune stampila pe Fisa de inmatriculare si primim inapoi ce acte nu ii mai sunt necesare functionarului. Este posibil sa primim si o decizie cu impozitul de plata sau cum a fost in cazul meu, o sa platesc impozitul pe zilele ramase din anul acesta …anul viitor cand primesc acasa prin posta impozitul de plata pt anul 2011.
Atentie: Declararea masinii se face in 30 de zile de la data cumpararii, altfel platiti amenda de 60 lei. Eu am declarat-o cu o intarziere de 9 zile, dar am fost iertat si nu am primit amenda ca i-am explicat functionarului ca nu am stiut ca asa trebuie procedat dar imi asum raspunderea si platesc amenda, in plus nu eram in baza de date, eu neavand alte propietati, asa ca abia atunci mi-au facut rol. Am multumit frumos si am plecat mai departe la Pasul III.

Pasul III:

Ne indreptam spre Administratia Financiara unde se calculeaza taxa de poluare, pt sectorul 2 este cea de pe C.A.Rosetti. Acolo mergem cu dosarul cu acte si un timbru fiscal de 2 lei. Mergem sus la etaj, la ghiseu din partea stanga, cel de langa informatii si spunem ca vrem sa lasam actele pt calcularea taxei de poluare. Primim doua cereri, una pt calcularea taxei si una pt a vedea daca avem sau nu TVA de plata la masina. Cei care vor sa completeze si acea declaratie cu rulajul mediu anul al masinii, cereti si aceasta declaratie. Doamna de acolo sigur nu o sa va spuna de ea, eu nu am completat-o pt ca pe contractul de vanzare-cumparare am trecuti si nr de km…… si reducerea era de 1.5%, iar la cat de sictirita era doamna de la ghiseu…mai ca imi venea sa ii zic vreo doua, dar in fine. Sper sa nu va enervati.
Ii dam doamnei actele (copii din celalalt chilotel din dosar) care trebuiesc, sunt afisate pe geamul ghiseului, iar dansa o sa ne ceara si originalele de care are nevoie. Dupa ce dam actele cerute, o sa primim inapoi unele acte ale masinii si un biletel cu data cand trebuie sa ne prezentam pentru a lua decizia si sa platim taxa de poluare. Pana atunci nu stim sigur cat va fi taxa pe care o platim. Ne intoarcem in acea zi, platim taxa tot acolo la casierie. Iesim din cladire, facem copii (2 randuri) la actele primite de acolo si chitanta de la taxa de poluare, dupa care le asezam in dosar, originale la originale si copii la copii.

Atentie: Aici contractul de vanzare-cumparare si brieful masinii traduse (copii+originale) din care reiese data primei inmatriculari, cica ar trebui legalizate la notar, dar eu nu le-am avut legalizate la notar ci doar cu stampila traducatorului autorizat, care mi-a spus ca nu mai este necesar pt sectorul 2 sa fie si legalizate. Asa ca i-am explicat doamnei de la ghiseu ce informatii am primit, i-am spus ca la declararea masinii la financiar nu mi-au spus nimic cei de acolo de legalizare si ca au fost bune traducerile, iar in cazul asta doamna de la ghiseu mi-a cerut si copii dupa actele originale, netraduse, brief si contract. S-a uitat si pe cele originale si a fost totul ok. In felul asta mai scutiti niste bani de la legalizari.

Pasul IV:

Bunnn…Acum ca am terminat cu umblarile de colo colo, ne uitam in dosar sa vedem ce acte originale avem si facem xeroxuri la cele care nu avem copii.
Dupa ce avem urmatoarele acte:
-Carte de identitate
-Fisa inmatriculare cu stampila pusa de la financiar
-Cerere de inmatriculare
-Cele doua chitante CEC si posta pt sector 2
-RCA
-contract de vanzare-cumparare
-Chitanta+actele primite de la taxa de poluare
-Buletin
-Daca masina a fost adusa pe platforma sau nu mai aveti numerele straine la ea, va trebuie o declaratie pe propria raspundere cum ca masina a fost adusa pe platforma.

La toate actele de mai sus sa aveti si copii xerox.


Atasez mai jos cum am facut eu declaratia, trebuia sa o stampileze si completeze ultima parte un notar, dar la toti 4 la care am fost mi-au zis ca trebuie sa faca ei alta…ca nu au timp…., asta ca sa ne ia banii. Unii spuneau chiar ca abia dupa 2 zile pot sa imi dea declaratia, cu toate ca eu le-am explicat ca nu am nevoie decat de o stampila si semnatura ca declaratia este buna.
Pana la urma am fost cu ea necompletata in partea de jos si fara semnatura si stampila notarului, iar la Pipera am intrebat intai daca este buna iar cei de la informatii au intrebat un sef de pe acolo daca merge si fara numarul sau copia talonului platformei care a adus masina, iar raspunsul a fost afirmativ si mi-a fost primita la ghiseu. Deci declaratia pusa de mine este buna, asta in cazul in care nu vreti sa scrieti de mana una pe loc.

Dupa ce luati placutele, talon si cartea masinii inapoi nu va ramane decat sa puneti placutele pe masina si sa o stapaniti sanatosi si fara incidente."

E suficient ?
iulian1970 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-12, 15:57   #5
Atybv

Stock
 
Join Date: May 2012
Posts: 3
Default Re: Help!

Multumesc! o alta problema

Buna ziua,am si eu o intrebare nu prea ma pricep.Mi-am achizitionat un opel corsa din 2001 1.2 75 de cai iar pe capacul am spuma alba de la motor si picaturi de apa cum ar fi,am fost la niste mecanici mi-au spus ca este o problema destul de mare la opeluri au mai incercat au desfacut motor au schimbat totul garnituri etc.Dupa foarte putin timp a aparut iara se poate rezolva sau nu ?Eu as incerca sa ii dau o sansa masinii sa schimb garnitura si toate cele poate numai apare acea spuma aceea.Astept raspunsuri,ce pot sa fac.Multumesc
Atybv is offline   Reply With Quote
Old 18-07-12, 09:32   #6
riv_gms
Opel Driver

Stage 5
 
riv_gms's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,411
Member of:
[Opel]
[DACIA]
Default Re: Help!

Quote:
Originally Posted by Atybv View Post
Multumesc! o alta problema

Buna ziua,am si eu o intrebare nu prea ma pricep.Mi-am achizitionat un opel corsa din 2001 1.2 75 de cai iar pe capacul am spuma alba de la motor si picaturi de apa cum ar fi,am fost la niste mecanici mi-au spus ca este o problema destul de mare la opeluri au mai incercat au desfacut motor au schimbat totul garnituri etc.Dupa foarte putin timp a aparut iara se poate rezolva sau nu ?Eu as incerca sa ii dau o sansa masinii sa schimb garnitura si toate cele poate numai apare acea spuma aceea.Astept raspunsuri,ce pot sa fac.Multumesc
Pune-o pe testar...sa vezi cum se comporta...vezi parametri ... numai te agita pentru tot ce inseamna nimicuri... e masina... e mai veche....
riv_gms is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -