Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Zona tehnica Opel

Zona tehnica Opel Zona tehnica, secrete, tips&tricks Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 17-09-11, 10:07   #1
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Mari probleme cu IAC-ul

caut de juma de ora dar nu gasesc ceva care sa se potriveasca cu ce problema am eu.
Deci,ieri am desfacut IAC-ul si i-am dat 3 pulverizari de WD40.L-am montat la loc si surpriza:In loc sa se tureze masina(atunci cand actionez pedala) da in nas,trage sa se opreasca motorul.
Cand desfac mufa de la IAC motorul merge normal la relanti,dar tot nu se tureaza
Cand pun mufa la loc motorul sta la 1100 rpm si la fel nu se tureaza
Ce sa fac?Va rog din suflet AJUTOOOR !!!
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 14:48   #2
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Salut. Da si tu cateva date despre motor. Incerc sa te ajut asa. Curata EGR, ThrottleBody, verifica bujiile si fisele(sau bobina), verifica presiunea din rampa(3-3,5Atm). O diagnoza amanuntita nu i-ar strica masinii. Mare atentie insa...ORICE INTERVENTIE asupra componentelor electrice si electronice se face cu bornele de la bateria de acumulatori desfacute. Prin aceasta se reseteaza TOT de pe masina, inclusiv codul de casetofon(ar fi bine sa il ai inainte). Dupa interventia de la motor se conecteaza bornele de la bateria de acumulatori si se porneste motorul FARA SA ACCELEREZI. Il lasi sa ajunga la temperatura optima(95-105*C), cand deschide termostatul si pleaca ventilatorul de racire, in felul acesta ECU isi ''citeste'' toti parametri motorului corect. Incearca si postezi rezultatul. Numai bine.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 15:12   #3
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Salut. Da si tu cateva date despre motor. Incerc sa te ajut asa. Curata EGR, ThrottleBody, verifica bujiile si fisele(sau bobina), verifica presiunea din rampa(3-3,5Atm). O diagnoza amanuntita nu i-ar strica masinii. Mare atentie insa...ORICE INTERVENTIE asupra componentelor electrice si electronice se face cu bornele de la bateria de acumulatori desfacute. Prin aceasta se reseteaza TOT de pe masina, inclusiv codul de casetofon(ar fi bine sa il ai inainte). Dupa interventia de la motor se conecteaza bornele de la bateria de acumulatori si se porneste motorul FARA SA ACCELEREZI. Il lasi sa ajunga la temperatura optima(95-105*C), cand deschide termostatul si pleaca ventilatorul de racire, in felul acesta ECU isi ''citeste'' toti parametri motorului corect. Incearca si postezi rezultatul. Numai bine.
este vorba despre un c18xe.(scuze)
din cate stiu nu are egr
cum frate sa-i fac diagnoza ca nus mecanic, si nici nu am cum sa ajung cu ea la vreun service
e ilogic:cum s creasca temperatura la 105grade in relanti?
rezultat: masina mea inca este 'bonlava' .
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 15:59   #4
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Daca motorul tau este c18xe, intradevar tu,...in locul EGR-ului ai un capac. Verifica-le pe celelalte(throttlebody, bujii-fise, presiune in rampa). Da, temperatura la relantiu creste in 15-20minute si temperatura din motor ajunge la cea optima(la tine 95*C), cand termostatul deschide si ventilatorul de racire porneste. Diagnoza trebuie sa ii faci,daca cunosti un baiat care are softul OP-COM instalat pe un laptop te poate ajuta(30lei maxim),fara service-uri. Colegul cu acest soft trebuie sa stie sa interpreteze erorile care apar, sau posteaza-le aici le interpretam noi. O sa iti postez cateva poze exemplificative. Mufa pentru diagnoza,la tine(Vectra A), se afla pe coloana amortizor stanga fata, linga mufa pentru carburant.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sport001.jpg
Views:	549
Size:	93.3 KB
ID:	2155031   Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	365
Size:	174.7 KB
ID:	2155034  

Last edited by ksper; 17-09-11 at 16:02.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 16:23   #5
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Daca motorul tau este c18xe, intradevar tu,...in locul EGR-ului ai un capac. Verifica-le pe celelalte(throttlebody, bujii-fise, presiune in rampa). Da, temperatura la relantiu creste in 15-20minute si temperatura din motor ajunge la cea optima(la tine 95*C), cand termostatul deschide si ventilatorul de racire porneste. Diagnoza trebuie sa ii faci,daca cunosti un baiat care are softul OP-COM instalat pe un laptop te poate ajuta(30lei maxim),fara service-uri. Colegul cu acest soft trebuie sa stie sa interpreteze erorile care apar, sau posteaza-le aici le interpretam noi. O sa iti postez cateva poze exemplificative. Mufa pentru diagnoza,la tine(Vectra A), se afla pe coloana amortizor stanga fata, linga mufa pentru carburant.
1-Am facut scurt intre a si b(test cu agrafa),dar cand pun contactul nu apare nimic-Este ceva ce nu stiu eu sau nu e facut bine?Am facut si cu contact pus si fara contact,dar nimic
2-care-i faza cu testul in rampa(in ce consta)?
In legatura cu electroventilatorul-nu l-am auzit decat odata sa mearga(si asta f demult)-Exista pt termostat un test , ceva-sa verific daca merge.Ventilatorul merge,dar nu stiu daca-i bun termostatul,nu am ajuns niciodata la temp f mari

Last edited by krysty_kry; 17-09-11 at 16:25.
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 17:10   #6
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Daca nu ai ajuns niciodata la temperatura de deschidere a termostatului(92*C la motorul tau), atunci ai probleme cu termostatul(care este posibil sa fi ramas pe deschis). Ai manualul de intretinere de Vectra A si Calibra? Daca nu il ai intra pe ID-kspermonik.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 17:24   #7
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Daca nu ai ajuns niciodata la temperatura de deschidere a termostatului(92*C la motorul tau), atunci ai probleme cu termostatul(care este posibil sa fi ramas pe deschis). Ai manualul de intretinere de Vectra A si Calibra? Daca nu il ai intra pe ID-kspermonik.
bro nare legatura asta cu problema mea.....Sunt detalii...Nu-mi ajunge la temperatura asta pt ca i-am scos eu termostatul,urmand al inlocui cu unul nou la iarna
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 19:14   #8
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Tu practic ai o ''intarziere'' la accelerare?...Daca da atunci cu siguranta defectul se regaseste in intalatia de alimentarea. Mai concret de la pompa de accelerare, clapeta de accelerare nu se deschide complet, ameste de carburant prea sarac sau prea bogat, filtru de benzina cu impuritati. Tu fa o diagnoza cu testul agrafa si vezi ce coduri de eroare da...vezi ca o sa ai primulcod este 12(cod de test)... Sau in cel mai rau caz senzorul de temperatura aer defect...

Last edited by ksper; 17-09-11 at 19:16.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 19:47   #9
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Red face

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Tu practic ai o ''intarziere'' la accelerare?...Daca da atunci cu siguranta defectul se regaseste in intalatia de alimentarea. Mai concret de la pompa de accelerare, clapeta de accelerare nu se deschide complet, ameste de carburant prea sarac sau prea bogat, filtru de benzina cu impuritati. Tu fa o diagnoza cu testul agrafa si vezi ce coduri de eroare da...vezi ca o sa ai primulcod este 12(cod de test)... Sau in cel mai rau caz senzorul de temperatura aer defect...
nu ne intelegem.....o sa incerc sa postez pe youtube un mic filmulet facut azi sa vezi cum se comporta motoru.
Atunci cand accelerez motorul se duce in 400 de ture si invie pana la 1100de ture dupa care iar 400...samd
Daca accelerez f finut(adica vreo 2 mm) ajunge maxim in 1500 ture,dupa care iar trage sa moara.
Daca esti dragut explica-mi tu mai pe indelete pas cu pas cu se face testul agrafa!

https://www.youtube.com/user/krysty19.../0/U6KEZpTYy28
Cam asta e problema....Scuze pt ca am tinut telefonul invers

Last edited by GJ 64 GAB; 18-09-11 at 13:29.
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 20:58   #10
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Da. Nasol functioneaza, in plus ai si tachetii hidraulici care nu se amorseaza(trebuie schimbati). Sa revin asupra problemei. Nu se alimenteaza din cate am observat, imediat moare cand o accelerezi. Tind sa fiu acum sigur ca ai o problema pe alimentare. Verifica presiunea in rampa unde ti-am arata in poza...se face cu un manometru special(treaba de service), insa poti si tu ''verifica'', ca sa spun asa acest lucru destul de simplu. desurubezi acel capacel de plastic negru si o sa dai de o supapa(un ventil,ca cel de la roata), pune contactul, ia o surubelnita mica(sa intre in acel ventil) si apasa pe tija ventilului(sa nu privesti in directia lui, cand apesi) benzina trebuie sa iti tasneasca pana in capota cu presiune. Daca jetul este mai mic de 10cm presiunea in rampa este mica(devina fiind pompa sau releul). Revenind la testul agrafa:
-se scoate mufa de diagnoza din suportul ei si se face ''punte'' intre A si B.
-se porneste motorul
-martorul check incepe sa clipeasca- astfel, se poate citi codul de eroare dupa cum clipeste becul de check engine (dupa ce se porneste motorul)
acesta clipeste 12-12-12-er1-er1-er1-12-12-12-er2-er2-er2-12-12-12....
unde 12 nu este cod de eroare este de test.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 21:10   #11
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Da. Nasol functioneaza, in plus ai si tachetii hidraulici care nu se amorseaza(trebuie schimbati). Sa revin asupra problemei. Nu se alimenteaza din cate am observat, imediat moare cand o accelerezi. Tind sa fiu acum sigur ca ai o problema pe alimentare. Verifica presiunea in rampa unde ti-am arata in poza...se face cu un manometru special(treaba de service), insa poti si tu ''verifica'', ca sa spun asa acest lucru destul de simplu. desurubezi acel capacel de plastic negru si o sa dai de o supapa(un ventil,ca cel de la roata), pune contactul, ia o surubelnita mica(sa intre in acel ventil) si apasa pe tija ventilului(sa nu privesti in directia lui, cand apesi) benzina trebuie sa iti tasneasca pana in capota cu presiune. Daca jetul este mai mic de 10cm presiunea in rampa este mica(devina fiind pompa sau releul). Revenind la testul agrafa:
-se scoate mufa de diagnoza din suportul ei si se face ''punte'' intre A si B.
-se porneste motorul
-martorul check incepe sa clipeasca- astfel, se poate citi codul de eroare dupa cum clipeste becul de check engine (dupa ce se porneste motorul)
acesta clipeste 12-12-12-er1-er1-er1-12-12-12-er2-er2-er2-12-12-12....
unde 12 nu este cod de eroare este de test.

Bun...deci acum am inteles care-i treaba cu presiunea in rampa(eu am desfacut 2 ture si surubelul ala,dar cand am vazut ca iese benzina l-am strans la loc).O sa incerc treaba cu surubelnita mmica.
Referitor la 'agrafa' am incercat saptamana trecuta fara nici un rezultat.Nu se aprinde nimic in bord?Ai idee de ce?
Pana la urma IAC-ul are ceva?
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 21:36   #12
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Daca nu se aprinde in bord martorul posibilsa fie ars becul. Dar se aprinde acel martor cand pui contactul si se stinge dupa cateva secunde dupa pornirea motorului?
-Daca ai desfacut acel capacel doar doua filete si deja a inceput sa iasa benzina, inseamna ca acel ventil este defect(sau nu este in cel mai rau caz)
-IAC-ul din cate observ functioneaza, deoarece da valorile catre ECU in momentul cand bagi mufa, de aceea si tinde sa moara in prima faza.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 18-09-11, 07:37   #13
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Daca nu se aprinde in bord martorul posibilsa fie ars becul. Dar se aprinde acel martor cand pui contactul si se stinge dupa cateva secunde dupa pornirea motorului?
-Daca ai desfacut acel capacel doar doua filete si deja a inceput sa iasa benzina, inseamna ca acel ventil este defect(sau nu este in cel mai rau caz)
-IAC-ul din cate observ functioneaza, deoarece da valorile catre ECU in momentul cand bagi mufa, de aceea si tinde sa moara in prima faza.
cand pun contactul m-i se aprinde doar bateria si frana de mana(daca e trasa)
Ce este de facut cu acel ventil-De ce pana acum a mers asa,daca zici ca s-ar putea sa nu-l mai am
Alt pont,poate te ajuta sa deslusesti mai bine problema:atunci cand scot mufa de la IAC are efecte asupra relantiului.Cand scot mufa de la senzorul ala mic de la delco(are si un furtunas de vacum)are efecte asupra relantiului(are 2 pini mufa).Dar cand scot mufa de la clapeta accelerare nu de intampla nimic(pe clapeta accelerare in spate are un senzor BOSH)
Atasez o poza.Este ceva de genu astuia
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0002.JPG
Views:	304
Size:	573.8 KB
ID:	2155694  

Last edited by krysty_kry; 18-09-11 at 07:46.
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 18-09-11, 11:16   #14
ksper

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 240
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Acela este ''Throttle position sensor''- senzor ax clapeta de acceleratie.
-Nu mai pune contactul(ca sa nu se mai creeze presiune in rampa) si poti sa desfaci acel capacel. A ''tinut'' pana acum deoarece capacelul este dintr-un material care rezista la temperaturi inalte si are o garnitura de etansare in interior.
-Am mai scris si anterior, inseamana ca este ars becul sau nu este.
-Verifica daca in bord ai becul ars sau daca este si il inlocuiesti.
-Faci diagnoza cu ''agrafa'' dupa aceea si scrii aici codurile de eroare. Nu asi vrea sa iti furnizez informatii eronate. Din cate observ, ai mai multe probleme la masina. Esti aproape de Bucuresti. In Bucuresti este ''maiandrei'' ,un tip deosebit, care se pricepe foarte bine la Opel. Fa-ti cont pe ,,ClubOpel.com,, si il gasesti pe forum si iei legatura cu el.
ksper is offline   Reply With Quote
Old 18-09-11, 14:47   #15
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Mari probleme cu IAC-ul

Quote:
Originally Posted by ksper View Post
Acela este ''Throttle position sensor''- senzor ax clapeta de acceleratie.
-Nu mai pune contactul(ca sa nu se mai creeze presiune in rampa) si poti sa desfaci acel capacel. A ''tinut'' pana acum deoarece capacelul este dintr-un material care rezista la temperaturi inalte si are o garnitura de etansare in interior.
-Am mai scris si anterior, inseamana ca este ars becul sau nu este.
-Verifica daca in bord ai becul ars sau daca este si il inlocuiesti.
-Faci diagnoza cu ''agrafa'' dupa aceea si scrii aici codurile de eroare. Nu asi vrea sa iti furnizez informatii eronate. Din cate observ, ai mai multe probleme la masina. Esti aproape de Bucuresti. In Bucuresti este ''maiandrei'' ,un tip deosebit, care se pricepe foarte bine la Opel. Fa-ti cont pe ,,ClubOpel.com,, si il gasesti pe forum si iei legatura cu el.
O sa-l caut pe 'maiandrei' pe clubopel pt ca am deja cont si o sa vad ce pot face in continuare.Atat de naspa e fara masina....
Mersi din suflet oricum pt toate informatiile.App. ai desfact vreodata ceasurile din bord.Daca da zimi si mie ce si cum desfaci , ca sa verific si eu becul ala pt Testul cu Agrafa
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -