Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Zona tehnica Opel

Zona tehnica Opel Zona tehnica, secrete, tips&tricks Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 06-01-11, 23:42   #1
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Cum sa ... Tot ce trebuie să ştiţi despre senzori

Tot ce trebuie să ştiţi despre cativa senzori.

Senzor de răcire. De obicei situat pe capul cilindrului sau pe colectorul de admisie, acest senzor este folosit pentru a monitoriza temperatura lichidului de răcire a motorului.
Senzorul de răcire este un senzor destul de sigur, dar dacă acesta nu functioneaza va rezulta într-un amestec bogat de combustibil, consum excesiv de combustibil şi crescut de monoxid de carbon (CO), emisii -care pot impiedica ca vehicolul sa nu treaca de un test de emisii.
Un senzor sticat poate fi diagnosticat prin măsurarea rezistenţei sale şi prin vizionarea schimbarii cand motorul se încălzeşte. Nici o schimbare, sau o citire deschis sau închis ar indica un senzor care nu functioneaza.

Senzorul de Oxigen (O2),. Folosit pe ambele tipuri de motoare cu carburator şi injectie din 1981, Este senzorul cheie în controlul amestec de combustibil.
Montat în colectorul de evacuare, senzorul de O2 monitorizează cantitatea de oxigen nearsa în gazele de evacuare. Pe motoarele V6 şi V8 , există doi astfel de senzori (unul pentru fiecare banc de cilindri).
Senzorul de O2 generează un semnal de tensiune care este proporţional cu cantitatea de oxigen nearsa în gazele de evacuare. Când amestecul de carburant este bogat. Diferenţa între nivelurile de oxigen de evacuare din interior şi aerul exterior creează un potenţial electric . Acest lucru face ca senzorul sa genereze un semnal de tensiune. Senzorul de ieşire este ridicată (până la 0.9V), atunci când amestecul de carburant este bogat (cantitate redusa de oxigen), şi scăzută (până la 0,1 V), atunci când amestecul este sarac(mare de oxigen).
Output`ul senzorului este monitorizat de către computer şi este folosit pentru a reechilibra amestecul de carburant pentru cele mai mici emisii. În cazul în care senzorul citeste "sarac", ECU creşte presiunea in injectoare pentru a face amestecul de carburant bogat. Invers, atunci când senzorul citeşte "bogat", ECU scurteaza presiunea injectoarelor pentru a face amestecul de carburant mai sarac.. Aceste valuri sunt pentru a tine aproape perfect echilibrat o ardere curata. Rata de comutare este mai lenta în carburatoare care au feedback-ul mai lent, mai rapid este la sistemele de injecţie si cel mai rapid la injecţia secvenţială multiport.
Dacă ieşirea senzorului de O2 este monitorizată pe un osciloscop, ea va produce o linie zigzag înainte şi înapoi.Aruncati o privire la forma de undă pe pagina opusa - asta e ceea ce un tehnician vrea să vadă atunci când verifică O2 - cred că ea ca un fel de monitor inima de aer al motorului / amestec de combustibili.
Un studiu EPA a constatat că 70 la sută din vehiculele care nu a reuşit sa treaca testul de emisii nevoie de un senzor de O2 nou.

Senzorul colector presiune absolută. Acest senzor este montat pe ,sau conectat la colectorul de admisie pentru a monitoriza aportul de vid. I-si schimba tensiunea sau frecvenţa Computerul utilizează aceste informaţii pentru a măsura sarcina motorului astfel încât momentul aprinderii poate fi avansat şi retardat după cum este necesar. Îndeplineşte, în esenţă, aceeasi functie ca şi diafragma.
Pe motoare cu injectie, senzorul ajută, de asemenea la estimarea fluxul de aer . Probleme cu acest senzor pot provoca ezitare la accelerare, emisiile crescute şi performanţa motorului mai slaba. Motorul va rula cu un senzor sticat, dar va rula slab. Unele ECU pot substitui cu "date estimate", pentru o lipsă a acestui senzor , dar performanţa motorului va fi redusa drastic.
Unele probleme cu acest senzor nu sunt din vina senzorului în sine. În cazul în care furtunul de vid care conectează senzorul la colectorul de admisie este slăbit,are scurgeri sau este prost conectat, senzorul nu poate produce un semnal corect. De asemenea, dacă există o problemă în cadrul motorului in sine, care provoacă vid de admisie fie cat de mici decât în mod normal (cum ar fi o scurgere de vid, supapa EGR care este blocat deschisa sau neetanşa, ), citirile de pe senzorul MAP pot fi mai mici decât în mod normal.

SENZOR POZIŢIE ACCELERAŢIE . Montat pe arborele acceleratiei a corpului carburatorului sau acceleratiei,. Computerul utilizează aceste informaţii pentru a monitoriza sarcina motorului, accelerare, decelerare şi atunci când motorul este la ralanti sau acceleratie deschis larg. Semnalul senzorului este folosit de ECU pentru a îmbogăţi amestecul de carburant în timpul accelerare, şi pentru a întârzia şi avansa momentul aprinderii.
Senzorul Poziţie Acceleratie are nevoie de o ajustare iniţială de tensiune atunci când este instalat. Această ajustare este esenţială pentru funcţionarea exactă. Pe unele motoare, un comutator separat inactiv şi / sau acceleratia larg deschise (WOT) motorul va rula fără această intrare, dar va rula slab.

Senzorul fluxului de aer . Montat în faţa corpului clapetei pe motoarele de combustibil multiport injectat. Acest senzor monitorizează volumul de aer care intră în motor. Senzorul utilizează fie un fir cald sau filamentare încălzite pentru a măsura atât fluxul de aer cat şi densitatea aerului.
Senzori pot fi uşor contaminati ceea ce provoacă o pornire grea, ezitare la pornire,sau chiar sa nu porneasca deloc.
Senzorul fluxului de aer este un senzor mecanic care este utilizat pe Bosch şi alte motoare de combustibil multiport import injectat. Funcţia este la fel ca un senzor de flux de aer de masă, dar de aer împingând împotriva unei valve cu arc ce mută un reostat pentru a genera un semnal electronic.
Simptomele manevrabilitatii pentru acest senzor sunt aceleaşi ca cele ale unui senzor de aer de masă în cazul în care senzorul nu reuşeşte sa emita semnal.

Colector temperatura aerului . Montata pe colectorul de admisie, această rezistenţă monitorizeaza temperatura aerului de intrare. Senzorul de intrare este folosit pentru a regla amestecul de carburant pentru schimbări în densitatea aerului.
Probleme cu senzorul de temperatură distribuitorului de aer poate afecta amestecul aer / combustibil, determinând motorul pentru a rula cu amestec bogat sau sarac.

Senzor Pozitie Arbore cotit . Folosit pe motoarele cu sisteme de aprindere fara distrubuitor, . Acesta generează un semnal de care ECU are nevoie pentru a determina pozitia a arborelui cotit . Aceste informaţii sunt necesare pentru a controla timpului de aprindere şi de funcţionare a injectoarelor de combustibil. Semnalul de la senzoru spune, de asemenea, ECU cat de repede se roteste motorul (rpm motor), astfel încât momentul aprinderii poate fi avansat sau întârziat după cum este necesar. Pe unele motoare este folosit pentru a ajuta ECU a determina ordinea de tragere corectă. Motorul nu va rula fără acest senzor.
Există două tipuri de bază de senzori de poziţie a arborelui cotit: efect magnetic şi Hall. Cel de tip magnetic foloseste un magnet in crestăturile din arborele cotit care produce o schimbare în câmpul magnetic care produce un semnal de curent alternativ.
Tipul efect Hall utilizează crestături sau lame de expunere pe arbore, . Acest lucru face ca senzorul sa se aprinda sau a se stinge, producând un semnal digital care ECU citeşte pentru a determina poziţia şi viteza.
Dacă un senzor de poziţie nu functioneaza, motorul va muri.Cele mai multe probleme pot fi cauzate de defecte în cablajul senzorului. O întrerupere a tensiunii de alimentare a senzorului (tip Hall)poate provoca o pierdere a semnalului de sincronizare.

Senzor Antidetonatie. Senzorul detectează vibraţiile motorului, care indica ca detonare are loc astfel încât computerul poate intarzia momentan.Unele motoare au doi senzori.
Un eşec cu senzorul antidetonatie poate provoca scânteie şi detonare dăunătoare, deoarece ECU nu va şti să întârzie momentul aprinderii dacă explozia are loc.

Presiunea barometrică (BARO), . Senzorul Baro Măsoara presiunea barometrică astfel încât computerul poate compensa pentru schimbări în altitudine şi / sau a presiunii barometrice care ar afecta amestec de combustibili sau de sincronizare.


Senzor de viteza . Senzorul de viteza vehiculului, monitorizeaza viteza vehiculului, astfel încât computerul să poată reglementa ambreiajul convertizor de cuplu , deplasarea, etc Senzorul poate fi amplasat pe transmisie, diferenţial.
O problemă cu senzorul de viteza vehiculului poate dezactiva sistemul de pilot automat,sau tempomat.
Înlocuirea unui senzor nu va rezolva o problema emisiilor manevrabilitatea sau în cazul în care problema nu este senzorul. Condiţii comune, cum ar fi conexiuni murdare, o bobina de aprindere slaba, o supapă EGR permeabila, scurgeri de vid, de compresie mica, injectoare murdare, presiune redusa de combustibil sau chiar tensiune mică de încărcare poate provoca toate simptomele manevrabilitate care pot fi acuzat un senzor care nu functioneaza.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 00:14   #2
jambon

Stage 5
 
jambon's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 315
Default Re: Cum sa ... Tot ce trebuie să ştiţi despre senzori

Multumesc sunt bine venite pentru cine e interesat si nu stie,
jambon is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 16:28   #3
krysty_kry
Dacia Driver

Stage 5
 
krysty_kry's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 371
Member of:
[DACIA]
[PEUGEOT]
[Opel]
Default Re: Cum sa ... Tot ce trebuie să ştiţi despre senzori

Sarut mana !!!
Sa-ti dea d-zeu sanatate....
Daca nu deranjez....Pt un c18xe ; daca senzorul arbore cotit nu e de pe acelasi motor, acel senzor va functiona ?
krysty_kry is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 16:35   #4
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum sa ... Tot ce trebuie să ştiţi despre senzori

Multe piese merg de pe un motor pe altul,dar altele nu
Cel mai sigur uita-te la codul piesei si daca este acelasi atunci se potriveste.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 03-11-12, 00:16   #5
mafiozzo

Stage 5
 
mafiozzo's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,023
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[DACIA]
Default Re: Cum sa ... Tot ce trebuie să ştiţi despre senzori

Daca ar posta cineva la ce foloseste MAP ... senzor presiune
mafiozzo is offline   Reply With Quote
Old 03-11-12, 00:29   #6
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum sa ... Tot ce trebuie să ştiţi despre senzori

MAP (Manifold Absolute Pressure)
Se monteaza pe admisie si masoara presiunea de aer(vacuum) determinand cat de "incarcat" este motorul.
El ajuta ECU sa determine cat carburant e nevoie si la fel determina daca EGR`ul functioneaza corect.
cangri is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -