Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 08-02-08, 10:27   #1
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Exclamation Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Am un Ford Escort 1,6 16v 1998 benzina,problema este ca motorul se incalzeste foarte repede,adica in 5 km 10 km acum pe timp de iarna ajunge acul de la temperatura intre A si L.Binenteles cand a ajuns la L porneste electroventilatorul si l raceste pana la jumatate adica la M.Asta este o problema sau este ''in parametrii''?este normal s se incalzeasca asa repede?Multumesc anticipat
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 11:14   #2
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Mai este o problema, plec d pe loc ii dau a 2 a si apoi franez brusc ex(Magheru ora de varf) si scade turatia da 500 mai s se opreasca.ma gandeam ca este de la debitmetru.Asta s fie?Stie cineva?
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 20:52   #3
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

chiar nu stie nimeni ,am vazut ca au o gramada ford escort p forum.Astept orice sugestie.
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 20:58   #4
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Deci, daca acei 5km ii faci in 20-30-40 minute si nu apuci decat sa-i dai a 1-a si a 2-a , este ceva normal .
E posibil sa fie blocat termostatul pe inchis (daca era blocat pe deschis se incalzea foarte greu) . Cu toate astea e putin probabil, astfel nu mai pornea electroventilator(termocupla fiind pe radiator) .

Nu stiu exact cum arata motorul, respectiv compartimentul motor, insa poti sa faci un test. Pornesti motorul , dupa cateva minute pui mana pe furtunul care vine dinspre motor si intra in radiator(ar trebui sa fie un furtun gros, care sa intre in partea superioara a radiatorului , pe partea stanga cum stai cu fata la masina) .
Teoretic, daca termostatul functioneaza bine, acel furtun ar trebui sa incalzeasca la temperatura de deschidere a termostatului(care o fi ea, inainte de a porni electroventilatorul) . Daca e blocat pe deschis, la scurt timp dupa pornirea motorului acel furtun ar trebui sa inceapa sa se incalzeasca .

Pentru problema cu fluctuatia de relanti, iti recomand pentru inceput sa curati throtle body(clapeta de acceleratie), valva egr, motorasul de relanti .

Sfaturile sunt generale, nu am si nici nu am avut Ford .

P.S. Pune, te rog, o poza cu masina. Imi pare cunoscuta. E achizitionata recent(in ultimele luni?)
__________________

Last edited by BC-20-LET; 12-02-08 at 21:01.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 11:08   #5
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Multumesc man am s fac testul s vad ce m sopteste furtunul hihi,cat despre fluctuatile la relantii nu sunt mari debea se misca acul de la turometru,trebuie s te uiti atent la ureche nici nu se aude ca fluctueaza, doar cand plec d pe loc ii dau 1 pana aproape de 2000 d eture si apoi a 2 a accelerez 2 3 sec si opresc brusc,atunci face chestia asta.Am s curat clapeta si ce mai este pe acolo,eu am curatat doar cei 2 senzori de la debitmetru ,aveau funingine pe ei si inca un senzor care era tot pe furtunul de aer(cred ca asa ii spune)dupa debitmetru,senzorul ala pare a fii de temperatura,si ala avea funingine.acum este ceva mai bine dupa ce le am curatat dar tot face chestia asta,doar ca s mai diminuat nu mai face asa tare.am s pun poze,acum o am doar pe asta facuta pe geam de la mine.Masina am cump de la un tip aproape de magazinul Titan daca stii restaurantul Alba,un baiat la vreo 35,38 de ani ,super de treaba.Este cumparata in iulie anul trecut.Multumesc inca o data am s fac ce ai spus.
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 11:08   #6
darkwolfy

Stage 2
 
darkwolfy's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 69
Exclamation Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Motor 2000 cc , 145 horsi , benzina.
Problema : Da rateuri ( merge sacadat rau ) , la relanti, la acceleratie "oarecum" brusca, si in mers, la peste 2000RPM. De asemenea, cand merg incet, si franez, mototrul da sa se opreasca, si apoi se accelereaza singur , de la 900 RPM , la 1100 - 1400 RPM, si apoi revine la normal.
Curatat injectoarele, (puse pe stand, functioneaza normal), schimbat bobina de inductie.
Se poate vreo parere..., vreo idee ? ... A mai avut cineva probleme asemanatoare ? Sa fie de la sondele Lambda , de la debimetru , de la clapeta de acceleratie , sau pompa de benzina ?? .... sau toate " .

Multumesc.
darkwolfy is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 11:20   #7
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Smile Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Nu am explicat bine,scuze sunt praf,scade turatia cand FRANEZ din a 2 a.Deci a1 a aproape 2000 de ture ,a2a 2,3 secunde si franez ,atunci scade la 500 de ture si da s se opreasca si imediat isi revine.Scuze sunt praf si obosit ,sper ca ai putut s intelegi despre ce sintom este vorba.Multumesc
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 11:27   #8
Xdriver

Stage 5
 
Xdriver's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[CSR]
[Opel]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Quote:
Originally Posted by darkwolfy View Post
Motor 2000 cc , 145 horsi , benzina.
Problema : Da rateuri ( merge sacadat rau ) , la relanti, la acceleratie "oarecum" brusca, si in mers, la peste 2000RPM. De asemenea, cand merg incet, si franez, mototrul da sa se opreasca, si apoi se accelereaza singur , de la 900 RPM , la 1100 - 1400 RPM, si apoi revine la normal.
Curatat injectoarele, (puse pe stand, functioneaza normal), schimbat bobina de inductie.
Se poate vreo parere..., vreo idee ? ... A mai avut cineva probleme asemanatoare ? Sa fie de la sondele Lambda , de la debimetru , de la clapeta de acceleratie , sau pompa de benzina ?? .... sau toate " .

Multumesc.
Si eu am patit ceva asemanator si s-a dovedit a fi debitmetrul de aer si senzorul de acceleratie-cel de pe corpul clapeta.
Poti sa te uiti si dc nu iti trage aer fals pe undeva.
Xdriver is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 11:50   #9
darkwolfy

Stage 2
 
darkwolfy's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 69
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Quote:
Originally Posted by Xdriver View Post
Si eu am patit ceva asemanator si s-a dovedit a fi debitmetrul de aer si senzorul de acceleratie-cel de pe corpul clapeta.
Poti sa te uiti si dc nu iti trage aer fals pe undeva.
OK, si le-ai schimbat ? sau...se pot "curata" ...
Si daca le-ai schimbat, poti sa-mi dai un pret. ?
SI mai poti te rog sa-mi zici cu aproximatie... unde se gaseste debimetrul de aer, si acel senzor de pe clapeta...este fizic acolo ? sau mai pe langa ?
Treaba este...ca atunci cand accelerez, se aude un suierat oarecum " ciudat" ...la clapeta de acceleratie, acolo, exact unde este cablul de acceleratie....dar.... filturl este curat, furtunul....din cate am observat...este in regula, fara urme de spartura, sau crapaturi.
darkwolfy is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 18:34   #10
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

@bogdangepeto - Eu am inteles ce ai spus tu referitor la turatie .

Faceti un test, scoateti mufa debitmetrului si rulati o perioada(de preferat scurta) . La decuplarea acestuia(daca e murdar) , motorul intra intr-un regim presetat(de avarie) si ar trebui sa se simta o diferenta in comportamentul masinii. Daca aceasta diferenta este sesizata, curatati debitmetrul, daca nu se sesizeaza nici o diferenta, culegeti niste date din AutoData si masurati valorile acestuia(debitmetru), dupa caz necesitand inlocuire .

Pentru a curatarea debitmetrului folositi spray CRC air mass clean .
"MANIFESTARE MAF(debitmetru) BOLNAV/MURDAR :
Pornire grea la rece, trebuie tinuta din pedala ca altfel moare.
La pedale scurte, motor rece, nu se tureaza.
In mers la pedala da in nas.
Limitare de putere, nu trage.
Nu se atinge viteza maxima.
La ralanti turatie mai mica si/sau variabila.
Bec de abgas/exhaust se aprinde din cind in cind.
Consum marit.
Noxe mari.
Catalizator infundat.
Sonda oxigen afumata. "

"MANIFESTARE MAF(debitmetru) DEFECT :
Prin decuplarea mufei nu se observa nicio diferenta.
Teava de esapament cu funingine neagra."

"CAUZE DEFECTARE :
Apa aspirata de admisie. Trepidatii excesive, tampoane motor etc.
Interventia unor destepti cu aer comprimat si alte scule, solutii.
Detonatie cu valvele de admisie deschise. "


"CURATIREA :
Curatirea se va face cit mai delicat, fara frecat si solventi tari ! Variantele prezentate sunt pentru cele hot film, cele cu fir suporta in schimb actiuni mai hotarite gen penson si WD40.
Varianta 1 :
Pentru curatare am gasit ceva produs de CRC. Se pune partea cu senzorul la inmuiat in alcool izopropilic dupa care jet de spray. Metoda a fost testata si a vut rezultate foarte bune !
Informatii privind el mai jos sau crcind.com. In cazul in care nu il gasiti aveti compozitia lui chimica si poate gasiti ceva asemanator ca sunt o groaza pe piata. Faceti o proba pe o oglinda sa vedeti daca dupa evaporare ramin rezuduri si in nici un caz sa nu contina ulei ca el va aduna tot praful. De asemenea o proba pe o suprafata de plastic (o rigla de plastic) sa observati ca nu il ataca sau solva. Obligatoriu este sa nu contina solventi puternici cum sunt cei de carburatoare, injectoare.


Mai este bun si probat urmatorul produs tot de la CRC.

Daca nu iese folositi varianta 2 sau 3 poate se intimpla vreo minune...

Varianta 2 :
Pentru depuneri alb-gri ("piatra") care nu rectioneaza pozitiv la acest solvent (spray CRC air mass flow cleaner sau asemanatoare) se poate utiliza o solutie diluata de amoniac incalzita la 60 grade dar atentie la nas. Se scufunda partea cu senzorul, se agita eventual se poate folosi un penson cu par fin moale si lung(dar morcovul in...cit sfecla) dupa care se clateste cu apa distilata si se usuca.

Varianta 3 :
O solutie foarte buna si testata e sa folositi un detergent pentru aragaz, hote produs de MADEL Sgrassa&Brilla care contine numai tensioactivi si nu ataca chimic. Este adus printre altii de Moldways si in Iasi se gaseste usor pentru ca se mai vinde si ca detergent motor la piese auto. Din experienta am mai multa incredere in el, efectiv curata mai bine decit un alcool izopropilic uleiurile etc... Incalziti la 60-80 celsius solutia, o puneti intr-un pahar, scufundati partea cu senzorul pentru 15 min si mai agitati din cind in cind eventual cu un penson fin. Repetati operatiunea pina cind straluceste. Clatit cu jet apa la robinet (numai partea cu senzorul !)apoi cu apa distilata si uscat. "

Last edited by BC-20-LET; 13-02-08 at 18:39.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 20:19   #11
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Post Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

[QUOTE=BC-20-LET;1354775]@bogdangepeto - Eu am inteles ce ai spus tu referitor la turatie .

Faceti un test, scoateti mufa debitmetrului si rulati o perioada(de preferat scurta) . La decuplarea acestuia(daca e murdar) , motorul intra intr-un regim presetat(de avarie) si ar trebui sa se simta o diferenta in comportamentul masinii. Daca aceasta diferenta este sesizata, curatati debitmetrul, daca nu se sesizeaza nici o diferenta, culegeti niste date din AutoData si masurati valorile acestuia(debitmetru), dupa caz necesitand inlocuire .

Mercii man pentru interes.Am facut chestia asta ,am scos mufa si motorul o i a razna ,10 sec se tureaza apoi scade in turatie ,se tureaza scade in turatie,parca as apasa eu pe aceleratie stii cum mai fac astia la stop s ii dea scart si asta face din ce in ce mai tare porneste de la 1000 la 1500 apoi de la 1000 la 2000 si apoi de la 1000 la 3000 ,mai departe nu am lasat o,cand face chestia asta fara mufa la debitmetru accelerez un pic si nu mai are nimic ,adica isi revine si sta normal la relantii.am incercat s merg cu ea asa si probleme la demaraj nu sunt doar ca atunci cand franez se opreste motorul,asa ca eu zic ca functioneaza dar cred ca nu in parametrii.eu l am sters cu o margine de servetel,nu am pus mana pe el avea doar funingine si nu a trebuit s apas ca s se stearga si am mai sters si senzorul de temperatura ,(cred ca de temperatura)d pe furtunul de aer.am incercat s merg si fara el ,adica cu mufa scoasa de la cel de temperatura si nu prea ai cum ,adica functioneaza. Cat despre demaraj cu mufa bagata nu am prob ,t baga in scaun,la viteza este prima ,175 km mai mult de atat nu am avut tupeu s ii dau ,pornire in 2 3 sec cu ambreajul apasat 4 5 fara ambreaj ,motorulk se aude frumos.

Last edited by bogdangepeto; 13-02-08 at 20:23.
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 20:30   #12
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Da, senzorul ala de care pomenesti e un senzor de temperatura .

Inarmeaza-te cu rabdare si curata ce ti-am zis prima data si debitmetru si revino cu un raspuns .
Nu te-am intrebat, dar banuiesc ca filtrele(aer, benzina) sunt schimbate la timp.
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 20:46   #13
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Scuze ca mai fac un post, dar nu imi venise in cap cand am scris mai devreme .

Daca tot cureti, ar fi bine sa desfaci si galeria de admisie si sa o cureti. Daca nu s-a mai umblat pe acolo, te vei cruci de ce mizerie vei gasi inauntru . Daca o desfaci, recomandat ar fi sa inlocuiesti garnitura, eventual daca o folosesti tot pe cea veche sa utilizezi niste silicon rosu(gasesti prin benzinarii, diferite magazine) .

Incearca, atunci cand zici tu ca iti cade relantiul(in a 2-a, a 3-a), inainte de a pune frana sa o scoti din viteza. Sunt convins ca vei mai avea acea cadere de turatie . Nu te-am intrebat, dar banuiesc ca la frana de motor, se intampla acelasi fenomen la apasarea pedalei de ambreiaj .
De asemenea, e bine de verificat si circuitul de vacuum, furtunase imbatranite si posibil cu pori/crapate .

Spor la treaba !
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 22:36   #14
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Smile Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

Quote:
Originally Posted by BC-20-LET View Post
Scuze ca mai fac un post, dar nu imi venise in cap cand am scris mai devreme .

Daca tot cureti, ar fi bine sa desfaci si galeria de admisie si sa o cureti. Daca nu s-a mai umblat pe acolo, te vei cruci de ce mizerie vei gasi inauntru . Daca o desfaci, recomandat ar fi sa inlocuiesti garnitura, eventual daca o folosesti tot pe cea veche sa utilizezi niste silicon rosu(gasesti prin benzinarii, diferite magaz

Filtrul de aer si benzina au 2 luni de cand au fost schimbate,exact cum ai spus asa face,numai ca la frana de motor mie m se pare ca se comporta bine adica doar daca am viteza mare si dau drumul la abreaj mai repede se tureaza tare eu cred ca este normal.Debea astept s vina sambata s curat toate alea si s verific furtunasele,silicon rosu am cump acum 2 zile d ela benzinarie,am pus pe filetul de la senzorul de temperatura,asa a avut inainte si am zis ca cine a pus ,a pus cu cap cred ca tragea aer fals pe langa filet.O s caut solutie de aragaz si am s l curat.Pacat ca nu pot s ma apuc maine hihi.Multumesc am s revin cu raspuns imediat dupa ce am s fac tot ce ai spus.Multumesc inca o data.

Last edited by bogdangepeto; 13-02-08 at 22:41.
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 18:39   #15
bogdangepeto

Stage 4
 
bogdangepeto's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 232
Member of:
[FORD]
Default Re: Motorul s incalzeste repede si aproape de rosu

M pare rau ptr. intarziere dar sunt f ocupat.Am facut tot ce ai spus,curatat senzori,corpul de acceleratie(era plin de mizerie gaura de la clapeta de acceleratie nici nu s mai vedea.Nu am reusit s scot galeria de admisie,in viitorul apropiat vreau s o curat si pe ea.)Dar in 3 zile cand acceleram ramanea turata,ca si cum s ar fii blocat cablul de acceleratie(nu este cablul devina)am mers cu ea asa o zi si azi am zis s ma uit ce este.Am scos mufa de la relantii,de acolo am crezut eu ca este si statea mai putin timp turata,m am mai uitat pe acolo am vazut o cutie cu un furtun subtire care intra in el si iese pe partea cealalta,are un dop mic prin care s vede un fel de sita(furtunul duce la corpul de acceleratie )flitru de benzina nu are cum s fie ptr ca el este langa rezervor sub masina.Este chiar sub vasul de apa ptr racire.Nu stiu ce este si ma roade la nebunie.mai are pe acelas furtun,nu stiu daca pe cel care intra sau iese o cutiuta mica cu o mufa,cred ca este un senzor.Cine stie s m spuna si mie,rog mult.S revin la turatia nebuna,am scos si filtrul de aer ,am zis ca s spart si a intrat ceva care s blocheze,m am uitat peste tot si nu am vazut nimic anormal.Am decis s scot motorasul de la relantii cu totul,este foarte simplu are doar 2 suruburi,acum stau si ma gandesc daca chiar est emotorasul de la relantii ptr ca nu s invarte deloc,el doar sesiza miscarea clapetei de acceleratie ptr ca atunci cand l am scos am miscat un pic de el si motorul s accelerat singur,miscam de el si era ca si cum as apasa pe acceleratie usor.Ma rog chestia este ca acum cu (motorasul )scos merge super bine nu mai are nici o problema.Inclin s cred ca s stricat (motorasul) senzorul si nu mai sesiza asa de perfect miscarea clapetei de acceleratie.Curatarea a avut un mare efect nu a mai avut fluctuatii de relantii nici in mers nici pe loc,mercii mult ptr sfat,cat despre incalzirea motorului cred ca este ceva mai grav adica furtunul se incalzeste la fel ca oricare furtun,cel care intra in radiator daca stau cu motorul pornit pe loc 15 min ajunge la rosu si porneste electroventilatorul si pe furtun nici ca poti tine mana.Ma gandesc ca est ed ela pompa de apa dar daca nu mergea deloc nu mai puteam merge cu masian si se incelzea mult mai repede si nu facea presiune in vasul de expansiune,asta spun eu.La mine picura putin pe langa furtunul de la vasul de expansiune,ma gandesc ca poate trage aer si nu mai circula apa,chiar nu stiu ce s mai spun.daca merg cu ventilatia din interior pe viteza 1 atunci acul de la temperatura sta intre R si M,dupa parerea mea asa cred ca ar trebuii s stea.Am mers pana la munte de curand si pe DN unde mergi cu viteza daca opream ventilatia se incalzea pana aproape de rosu si pornea electroventilatorul si se racea.De la ce altceva ar putea fii?Am facut si cateva poze.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	HPIM4393.JPG
Views:	98
Size:	1.25 MB
ID:	468038   Click image for larger version

Name:	HPIM4395.JPG
Views:	189
Size:	1.25 MB
ID:	468039   Click image for larger version

Name:	HPIM4400.JPG
Views:	171
Size:	1,003.6 KB
ID:	468040  

Click image for larger version

Name:	HPIM4392.JPG
Views:	87
Size:	1.26 MB
ID:	468041   Click image for larger version

Name:	HPIM4394.JPG
Views:	146
Size:	1.14 MB
ID:	468042  
bogdangepeto is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -