Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 04-02-14, 22:57   #1
Ciubotariu

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 8
Question Probleme cu pompa de frana.....

Buna ziua! Am un ford focus mk1 din 2000, 1,8 TDDI. Am si eu o intrebare in legatura cu pompa de frana... Masina imi franeaza doar pe doua roti... dreapta fata si stanga spate. Am fost la service cu ea si mi s-a spus ca e dusa pompa de frana. am schimbat-o si la interval de doua saptamani a inceput sa se duca pedala pana la capat si sa franeze pe aceleasi doua roti....
Am schimbat din nou pompa de frana si la fel, dupa cca doua saptamani la fel, pedala se duce pana la capat si frana tot pe aceleasi doua roti. Va rog sa ma ajutati cu un sfat! Va multumesc!
Ciubotariu is offline   Reply With Quote
Old 06-02-14, 16:36   #2
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

La simptomele spuse de tine mai sus,nu ar fi vorba de pompa de frana....deci posibil sa ai nevoie de alt service/mecanic.
In bord ai martori luminosi aprinsi,de la sistemul de frana?
Dupa efectuarea unei diagnoze computerizate,ce erori au aparut?

Pompa de frana la modelul de Focus spus de tine,vine in echipare cu 2 senzori de presiune.
Daca acestia au venit impreuna cu pompa noua...sau nu,numai tu poti sti.
In cazul in care nu exista scurgeri de lichid de frana,pe la roti,sau pe la pompa de frana(prin spate,lichidul poate patrunde in servo-frana) sau pe la repartitor...atunci este vorba de o defectiune in sistemul de franare.
De asemenea (pentru ca este vorba de un model diesel) trebuie verificata si supapa de vacum de la servo-frana,dupa care se verifica daca aceasta servo-frana functioneaza(sau are membrana sparta).
Repartizarea fortei de franare la roti se face cu ajutorul unui repartitor,care si el la randul sau poate fi dereglat. Reglajul acestui repartitor,este destul de pretentios si cunosc prea multe cazuri in reprezentante din Bucuresti,la care atat mecanici dar si maistri de service se uitau 'ca curca'n craci'.
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-14, 21:36   #3
Ciubotariu

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 8
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

Se poate spune si asa. Astia de la service mi-au spus ca pompa s-a stricat din cauza lichidului de frana. Cica lichidul ar fi atacat garniturile din pompa. Asta mi s-a spus dupa ce a desfacut pompa veche si a gasit garniturile umflate mult peste masura. Si cand apasam frana se ridica nivelul in vas, semn ca facea pesiune invers si in lichid erau niste puncte negre care zice ca ar fi niste bucatele de garnitura. Acum am schimbat si pomapa si lichidul.
Ciubotariu is offline   Reply With Quote
Old 06-02-14, 23:20   #4
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

Da,este o realitate ca lichidul de frana,dupa un timp(ani de zile,in care nu a fost inlocuit sau cand a fost inlocuit,cu alt tip de lichid decat cel recomandat) afecteaza garniturile din pompa de frana.
Daca lichidul de frana a patruns si in servo-frana,este posibil sa fie si ea afectata.

Dar faptul ca frana de serviciu functioneaza pe 2 roti(in diagonala) si pedala scade la o presiune exercitata constant...asta denota posibil o neaerisire corecta a instalatiei/senzori de presiune(posibil nefunctionali).
Sa nu uitam ca si pompele de frana(de origine chiar) noi fiind,nu functioneza corect la montarea lor pe masina,asta si datorita faptului ca sunt fabricate in anul X si vandute/montate pe o masina dupa 8-10 ani daca nu si mai mult,cand garniturile deja sunt 'obosite' contractate,deci un randament cu mult sub asteptari.
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 10:25   #5
Ciubotariu

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 8
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

Degeaba incercam sa o aerisesc pe rotile defecte ca nu aveam nici un rezultat. Pompa imi facea presiune in vas in loc sa faca presiune pe roata si sa traga lichid din vas.
Cat despre pompa de servo sunt multumit pentru ca lucreaza normal, pedala e destul de "moale" cand motorul e pornit si se intareste cand il opresc, deci diferenta e mare. Da' se poate sa fie si de la ABS? Pentru ca dupa o diagnoza imi da eroare pe roata stanga spate (curios e faptul ca roata asta franeaza normal cand se strica pompa).
Ciubotariu is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 15:44   #6
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

Mai trebuie mentionat ca sunt 2 tipuri de pompa de frana care echipeaza acel model de Focus,respectiv:
LHD(123430)
RHD(123430)
De asemenea,pentru a aerisi corect o astfel de instalatie,este nevoie de un aparat care creeaza vacuum,in instalatie....
Tot astfel putem vorbi de un senzor de la pompa,care poate fi obturat/defect.
las mai jos 2 imagini ....intr-una din ele am incercuit acei 'senzori'.

In Autodata,la probleme specifice legat de ABs la acest model de Focus,apare doar ce am gasit in imaginea de mai jos.
Pentru o interpretare,era nevoie de un cod.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	pompa.JPG
Views:	539
Size:	186.8 KB
ID:	2936343   Click image for larger version

Name:	vacuum.JPG
Views:	358
Size:	183.4 KB
ID:	2936344   Click image for larger version

Name:	Abs.JPG
Views:	267
Size:	174.0 KB
ID:	2936345  

valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 16:48   #7
Ciubotariu

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 8
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

Schita care mi-ai trimis-o nu corespunde cu ce am pe masina. Pompa mea e cu doua iesiri care se duc amandoua in ABS. Pe pompa nu e nici un senzor.
Ciubotariu is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 20:01   #8
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Probleme cu pompa de frana.....

Da,ce am postat eu este de la modelul fara ABS.,din TIS.
In manualul masinii se fac si altfel de specificatii.
La modelul cu ABS,exista doar 2 conducte care duc la unitatea centrala ABS.
Supapele la care faceam referire eu,la modelul cu ABS se afla in interiorul unitatii ABS.
Tot manualul,recomanda ca aerisirea sa se faca sub presiune,fara a fi implicata apasarea pedalei de frana,iar ca recomandare expres,mai ales la modelele echipate cu sistem ABS,se specifica a se deconecta borna negativa de la acumulator,inainte de aceasta aerisire.
Las o imagine cu specificarea facuta in manual,referitor la 4 sau 2 conducte,functie de echipare cu ABS sau fara.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Pompa Focus 1.jpg
Views:	268
Size:	400.3 KB
ID:	2936511  
valentin16 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -