Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 24-06-13, 19:06   #1
dariusvdl

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 6
Default Ulei de amestec?

Am un ford focus din 2007.Din cate am inteles,pentru a nu uza prea tare rulmentii si altele(nu ma prea pricep),atunci cand bag motorina,trebuie sa pun si ulei de amestec.E adevarat?Practicati acest lucru?
dariusvdl is offline   Reply With Quote
Old 24-06-13, 19:31   #2
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ulei de amestec?

E o prostie, nu face asta!
PS: ce rulmenti sa uzezi ?
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 24-06-13, 19:40   #3
dariusvdl

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 6
Default Re: Ulei de amestec?

Am spus mai sus ca nu ma prea pricep,de curand am luat carnetul.
dariusvdl is offline   Reply With Quote
Old 25-06-13, 09:15   #4
Kedy
AfterDark Racing Member


Stage 5
 
Kedy's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,847
Member of:
[AfterDark Racing]
[FORD]
[DACIA]
[4Tuning International]
Default Re: Ulei de amestec?

Quote:
Originally Posted by dariusvdl View Post
Am un ford focus din 2007.Din cate am inteles,pentru a nu uza prea tare rulmentii si altele(nu ma prea pricep),atunci cand bag motorina,trebuie sa pun si ulei de amestec.E adevarat?Practicati acest lucru?
Din ce stiu eu asta cu uleiul care se pune in combustibil era valabila pt motocicletele mai vechi cum tu ai masina pica plus ca nu inteleg ce treaba are rulmentul care e la roata cu combustibiulul
__________________
Kedy is offline   Reply With Quote
Old 25-06-13, 21:38   #5
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Ulei de amestec?

persoana care a inceput discutia,a 'auzit ceva' ....discutii pe aceasta tema au fost si inca o sa mai fie.
La modelele de Focus mai recente,modelul de distributie(lant si curea de distributie) incepe sa difere total fata de modelele anterioare(doar lant),inclusiv pompele de injectie,care a-si fac lubrifierea/racirea prin circulatia motorinei.
Din momentul cand a aparut motorina euro5 pe piata,la foarte scurt timp au aparut si problemele.Multi,chiar foarte multi sau plans de schimbari majore in comportament a masinii/motorului...
Distractie maxima,este la noul model de distributie pe curea(Ford),care circula prin ulei...
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-13, 23:05   #6
dariusvdl

Stock
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 6
Default Re: Ulei de amestec?

Quote:
Originally Posted by valentin16 View Post
persoana care a inceput discutia,a 'auzit ceva' ....discutii pe aceasta tema au fost si inca o sa mai fie.
La modelele de Focus mai recente,modelul de distributie(lant si curea de distributie) incepe sa difere total fata de modelele anterioare(doar lant),inclusiv pompele de injectie,care a-si fac lubrifierea/racirea prin circulatia motorinei.
Din momentul cand a aparut motorina euro5 pe piata,la foarte scurt timp au aparut si problemele.Multi,chiar foarte multi sau plans de schimbari majore in comportament a masinii/motorului...
Distractie maxima,este la noul model de distributie pe curea(Ford),care circula prin ulei...
Da,ai perfecta dreptate.Dar legat de intrebarea mea initiala?Trebuie pus si ulei de amestec in rezervor?Mentionez inca o data ca nu sunt atat de familiarizat cu partea de mecanica a masinii,de asta va cer ajutorul.
dariusvdl is offline   Reply With Quote
Old 26-06-13, 10:00   #7
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ulei de amestec?

Raspunsul este clar NU, ce iti spune acolo Valentin e alta poveste.
Lubrifierea se face cu ulei, racirea unei pompe se poate face cu combustibil sau ulei (ori una ori alta) iar apoi un schimbator de caldura raceste fluidul (a se citi radiator).
Ce pui tu in rezervor ajunge prin pompa, rampa de inalta si injectoare in camera de ardere, scurt si cuprinzator, in cazul in care ar fii componente ce au racire ar fii un circuit suplimentar.
Care e treaba cu motorina euro 5 ..... popular se spune ca arde mai "uscat", insa cand a fost proiectat motorul s-a tinut cont si de acest aspect, orice producator face asta.
PS: curea in ulei? inca nu am vazut acest sistem, insa sunt curios la contactul dintre rola si curea, plus ca nu ii vad utilitatea.
__________________
Ford Mondeo MK3 DuratecHE --- BMW E46 FL 320D --- Daewoo Cielo Executive DOHC 16V
uita-te bine in oglinda, aparentele insala
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 26-06-13, 11:35   #8
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Ulei de amestec?

Foarte multi producatori de automobile care sunt echipate cu motorizari diesel,au fost luati prin surprindere de aparitia motorinei euro5 dar mai ales de disparitia motorinei euro4.

Asa cum Peugeot in anii '80-'90 au scos pe piata model echipat cu motor/cutie viteze care foloseau acelasi ulei,asa sunt acum destule pompe de inalta presiune,care a-si fac ungerea prin motorina care circula in ele.

Mai jos las un link,despre acel system de ditributie la care a contribuit si Ford din plin.
http://www.dayco.com/belt-in-oil-system
rolele au disparut,in acest system.
Utilitate?....sa zicem ca momentan acest system este conceput pentru masinile echipate cu distributie variabila.
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-13, 19:35   #9
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ulei de amestec?

Quote:
Foarte multi producatori de automobile care sunt echipate cu motorizari diesel,au fost luati prin surprindere de aparitia motorinei euro5 dar mai ales de disparitia motorinei euro4.
Nu cred ca au fost surprinsi, Uniunea are reglementat totul strict si anuntat din timp cand intra in vigoare.
Quote:
Asa cum Peugeot in anii '80-'90 au scos pe piata model echipat cu motor/cutie viteze care foloseau acelasi ulei.
Si totusi metoda asta nu a prins, oare de ce?
Quote:
Mai jos las un link,despre acel system de ditributie la care a contribuit si Ford din plin.
http://www.dayco.com/belt-in-oil-system
rolele au disparut,in acest system.
Dayco e unul din cei mai mari producatori de curele, oricum este interesant sistemul.
Quote:
Utilitate?....sa zicem ca momentan acest system este conceput pentru masinile echipate cu distributie variabila.
Nu stiu cat de mult este exploatat sistemul insa cred ca beneficiul major va fii de parte maintenantei (deorece o sa creasca costurile de exploatare) cat si pretul pieselor care inevitabil va creste.
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 26-06-13, 20:03   #10
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Ulei de amestec?

Daca nu crezi tu ca au fost surprinsi inseamna ca este ok.
Clar cunosti parerea catorva dintre ei(producatori),deci no coment.

Oricum,per ansamblu,intelesul termenului de automobil,a capatat pe parcursul timpului alte conotatii,fata de anii trecuti.
Daca in anii '70 in dreptul cuvantului automobil,puteai gasi explicatia de gen 'obiect de folosinta indelungata' in zilele noastra acest lucru nu mai este valabil.Dar chiar deloc.
Durata de folosinta a unui automobil a scazut drastic.

Producatorii de automobile,cel putin cei importanti din Europa,cand concepeau un tip de motor,nu aveau in calcul ca peste 3 ani acel tip de motor pot cel mult sa-l vanda ca piesa in Africa/Asia.
Atat timp cat regulile jocului(a se citi Nomative Euro) se schimba in timpul jocului,nu mai putem vorbi de fiabilitate/durabilitate/etc...

Dar sa revin on-topic.
Referitor la adaus de ulei in motorina.....
Personal nu recomand asa ceva,...
Insa ,sa punem si problema invers....la cati posesori de diesel,nu sa intamplat sa 'le scape la pompa' 3-4litri de benzina in rezervor,din greseala?
Si au mers mai departe fara incidente majore(aici vorbesc de faptul ca dupa ce si-au dat seama de greseala,au alimentat cu motorina peste acei 3-4 litri de benzina,pana la plin).
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-13, 20:50   #11
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ulei de amestec?

Quote:
Daca nu crezi tu ca au fost surprinsi inseamna ca este ok.
Clar cunosti parerea catorva dintre ei(producatori),deci no coment.
Amuzant dar si un pic intepator, cand una din reglementarile UE suna asa:
http://europa.eu/legislation_summari.../l28186_en.htm
Daca un producator auto ar putea sustine ca a fost luat prin surprindere, cred ca s-ar numi naivitate!
Quote:
Oricum,per ansamblu,intelesul termenului de automobil,a capatat pe parcursul timpului alte conotatii,fata de anii trecuti.
Daca in anii '70 in dreptul cuvantului automobil,puteai gasi explicatia de gen 'obiect de folosinta indelungata' in zilele noastra acest lucru nu mai este valabil.Dar chiar deloc.
Durata de folosinta a unui automobil a scazut drastic.
Total de acord!
Quote:
Producatorii de automobile,cel putin cei importanti din Europa,cand concepeau un tip de motor,nu aveau in calcul ca peste 3 ani acel tip de motor pot cel mult sa-l vanda ca piesa in Africa/Asia.
Atat timp cat regulile jocului(a se citi Nomative Euro) se schimba in timpul jocului,nu mai putem vorbi de fiabilitate/durabilitate/etc...
Si totusi cand te gandesti ca motorul ce echipeaza umilul Logan de 1.4 8V cod K7M a aparut prin 1995 si inca se fabrica (modificarea coef euro facandu-se prin difersee artificii)

Quote:
Dar sa revin on-topic.
Referitor la adaus de ulei in motorina.....
Personal nu recomand asa ceva,..
.
Insa ,sa punem si problema invers....la cati posesori de diesel,nu sa intamplat sa 'le scape la pompa' 3-4litri de benzina in rezervor,din greseala?
Si au mers mai departe fara incidente majore(aici vorbesc de faptul ca dupa ce si-au dat seama de greseala,au alimentat cu motorina peste acei 3-4 litri de benzina,pana la plin).
Am bolduit ca am aceeasi parere
PS: nu mi s-a intamplat niciodata sa pun carburant gresit in nici o masina!
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 27-06-13, 07:48   #12
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Ulei de amestec?

In link-ul pe care-l arati in postul de mai sus,este varianta finala,a directivelor date in 2007,dupa un scandal(mediatic si juridic) monstru.
La fel ca si in cazul justitiei romane,in care peste 90% din procese se judeca(juridic vorbind) din cauza termenelor,nu 'pe fond' asa si acea directiva aparuta in 2007,avea termen de punere in aplicare anul....2007.Ulterior,au aparut alte termene,dar raul(pentru unii producatori) deja fusese facut.

Si totusi cand te gandesti ca motorul ce echipeaza umilul Logan de 1.4 8V cod K7M a aparut prin 1995 si inca se fabrica (modificarea coef euro facandu-se prin difersee artificii)
...motorul respectiv,era deja uzat moral, la momentul aparitiei in Romania,pe scurt,paguba-n ciuperci pentru Renault.
Ce sa zicem de Ford,care din 2007 a trebuit sa regandeasca in 12 luni tot motorul diesel(dau ex echiparea Focus)...mai trebuie mentionate urarile de bine/sanatate la adresa mintilor luminate din U.E. care au gandit(profund) acea directiva, ale celor de la Ford si nu numai?
valentin16 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-13, 10:01   #13
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ulei de amestec?

Gandeste-te ca directivele nu au lovit doar in Ford (a se citi colaborarea cu PSA clara pentru diesel), cat si in restul producatorilor plus in randul producatoril de combustibil (entitati care nu sunt de compatimit).
In UE sunt 2 variante, ori te conformezi, ori te fac ei sa te conformezi.
Legat de norme si de combustibil - cea mai buna motorina tot aia Euro 3 era
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 27-06-13, 12:49   #14
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: Ulei de amestec?

Cu scuzele de rigoare,dat fiind off-topic,trebuie sa amintesc ceva...altfel plesnesc.

Inca de pe vremea lui Ceausescu cel vestit,aveam un bun prieten care lucra in domeniul rafinariei...respectiv langa cea de la Brazi.
Si fiindca la acea vreme detineam (asa era specificat in acte,pentru cine mai a-si aduce aminte) un Opel Rekord 20s deseori vara intampinam probleme cu autoaprinderea.De la aceasta cunostinta,luam tetraetil de plumb(nu foarte mult,dar sufficient ca sa trec de anotimpul mai calduros) pe care-l portionam ori la plinul de benzina(asta mai rar)ori la canistra,ca sa scap de stresul provocat de autoaprindere.
Si nu trebuie sa mai spun cum mergea acel motor cu acest mic 'adaus'.

Asa si cu motorina euro 3...am ajuns sa ne aducem aminte de ce a fost cu adevarat bun...
Un bun prieten,care a avut pana mai acum 6-7 ani un Mercedes 300D(seria 123),o superbitate de masina in adevaratul sens al cuvantului,odata cu aparitia motorinei euro-tzaspe,a luat decizia de a vinde masina.
Pe scurt,mi-a zis ca nu vrea sa o vada cum se distruge sub ochii lui si pe banii lui.
valentin16 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -