Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 13-01-14, 09:30   #16
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Omul cat traieste in vata - este dovedit statistic, insa sunt si cazuri in care teoria (cat si statistica) sunt batute de "ambitia" anumitor indivizi!

Pana una alta d-le "black rooster" toate argumentele aduse sunt de coltul strazii sau de ce au povestit prietenii, fizic vorbind = ZERO. Dar, poate nu ai citit TOT ce am scris anterior, nu este nici o problema, o puteti face ori de cate ori doriti, probabil ca acel coeficient de atentie se va schimba.

@capricosti - la motoarele vechi cu carburatie sau cu injectoare clasice subturarea aduce o relativa scadere a consumului, la cele noi la care ECU monitorizeaza parametrii acest lucru nu se mai intampla.

Incearca un motor TDCI (sau altul asemanator) care sa aiba CB, urmareste evolutia consumului in functie de tipul de mers, subturat, normal sau supraturat si scrie-ne concluziile.

Eu pot oferii niste valori - autoturism ce cantareste 1490kg, motor de 1995 cmc, common-rail, viteza setata pe pilotul automat la 120km/h, treapta a5a de viteza, consum 4L/100km.
PS: un consum cuprins intre 3,5-4 il obtin la o viteza de 80km/h in treapta a4a, subturarea lui la aceasta viteza (adica treapta a5a) sare lejer de 7.

PS: concluzia pe care am tras-o la toata povestea - ce a obtinut dabotta nu este IMPOSIBIL, insa si black rooster dreptate la anumite aspecte - doar in anumite conditii se pot obtine cifrele mentionate !!!
PPS - @dabotta - pe langa indicatia BC care nu este exacta avand o marja de eroare la orice masina, cand mai faci astfel de "experimente" fa si varianta clasica, plin cu plin la pompa !!!
__________________
Ford Mondeo MK3 DuratecHE --- BMW E46 FL 320D --- Daewoo Cielo Executive DOHC 16V
uita-te bine in oglinda, aparentele insala
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 13-01-14, 18:16   #17
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

DaBotta iti doresc si tie si altora sa te bucuri de masina si sa nu ai evenimente cu ea ever. Nu incerc sa contrez pe nimeni in necunostinta de cauza si nici nu incerc sa ma preamaresc in cunostinte prea sofisticate de mecanica, fizica si gramatica. Vorbesc din proprie experienta si in plus tot ce aplic, verific si in plus mai invat si din greselile altora.
In cazul tau, pentru un consum extraurban de 3,8l, rezulta ca ai avut si portiuni de drum, destul de mari, in care consumul a scazut pana la 3l sau poate 2,8l ca sa ajungi in final la 3,8l, pentru ca sa acoperi un consum mai mare in diverse alte situatii de accelerare. ESTE FABULOS CONSUMUL ASTA PENTRU UN FF1 1.8 TDDI resoftat sau nu. Ce inseamna o resoftare? Marirea puterii motorului (in cazul tau de la 90 cp la 120cp), care se realizeaza cu ce? Cu aer? Eu cred ca se realizeaza cu combustibil. Daca intradevar mergi subturat pentru economie de combustibil, vei avea in timp mari probleme cu masina pe viitor (catalizator,turbina,motor,bujii,injectie) si este pacat. Si, da, sa stii ca se poate merge subturat in orice treapta de viteza, inclusiv treapta a 5 a. La un diesel ford, iti trebuie talpa grea, avand in vedere ca turbina lucreaza bine incepand de la turatii de 2200...2500rot/min, atunci realizand amestec aer/combustibil corect, iar schimburile in treptele de viteza superioare trebuie facute in plaja de turatii 3000...3500rot/min. Eu daca realizez un consum de 4.5l/100 este bucurie in cartier, cu ,,resoftare'' lipsa catalizator si putere realizata 100cp.
Ca o comparatie, conduc frecvent un renault clio symbol 1.5 cdi 2011 cu vreo 80 cp parca si la un drum de 500 km scot 3,5...3.8l/100, dar masina are o capacitate cilindrica mai mica si este mult mai usoara (are cam 900kg)in comparatie cu ff1 (1300 kg).
Aici ma opresc si tu stii mai departe.
Zeule, te rog sa ma corectezi daca am gresit textul pe undeva. Ms.
Drumuri bune fara probleme de nici o natura pentru toti soferii.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 13-01-14, 19:10   #18
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Of of of , am ajuns "zeu"
Pai, turbina (a se citi turbosuflanta) "lucreaza" in permanenta diferenta fiind data de randamentul ei, daca are geometrie varabila plaja de turatii unde este eficienta creste. Nu am fisa de parametrii ai acestei turbosuflate, nici un grafic al insulelor de eficienta ale acestui motor, ma refer in genere!
Acel motor DCI pe care il conduci este foarte ok, daca ai o cutie cu 6 trepte poti obtine niste cifre FOARTE bune! Atentie, exploateaza-l corect!
Drumuri libere
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 13-01-14, 19:28   #19
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Originally Posted by NWZeu View Post
.......................
@capricosti - la motoarele vechi cu carburatie sau cu injectoare clasice subturarea aduce o relativa scadere a consumului, la cele noi la care ECU monitorizeaza parametrii acest lucru nu se mai intampla.

Incearca un motor TDCI (sau altul asemanator) care sa aiba CB, urmareste evolutia consumului in functie de tipul de mers, subturat, normal sau supraturat si scrie-ne concluziile.

..................!!!
Adevarul este ca nu am condus TDCI, dar am un A3 benzinar din 2001, si am testat mai demult ce zice CB la viteza constanta de 50 km/h. Consumul indicat era mai mai mic in treapta 4 si 5 decat in treapta 3 (turatiile erau deja sub 2000 rot/min)...Cu toate astea, eu prefer sa folosesc masinile la turatii mai mari, adica in zona de cuplu maxim (A3 la 3000-3300, si Capri la 2500-2700) si sunt foarte multumit de consum.

Oricum, am dubii in privinta obtinerii unui consum mai mic decat declara fabricantul, indiferent ca este vorba de diesel sau benzinar...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 14-01-14, 00:05   #20
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

daca va ajuta si opinia mea, eu am testat doar la benzinare (cand trec la o masina diesel schimb mai mereu pe la 4000, pt ca nu ma simt prea bine cu un astfel de motor si fara sa vreau ma trezesc in turatii mai mari si sincer sa fiu nici nu m-a interesat consumul asa mult)

incep cu ford-ul meu focus mk1 ST170: am verificat consumul de foarte multe ori doar prin metoda plin-plin (pt ca st-urile astea nu au cb ) si daca merg subturat consuma cam cu 1L mai mult. poate si de la stilul meu de condus, pt ca merg ce merg subturat si accelerez brusc. consumul optim il obtin schimband pe la 3200-3800 ture. la drum lung nu am probleme atata timp cat nu o tin constant la peste ~4200 ture.

mai am si o astra j 2010 1.6 benzina si aici treaba sta cam altfel: in oras consumul optim il am daca schimb pe la ~2500 ture, desi nu pot sa merg asa si schimb pe la ~3000 (imi asum un consum mai mare ). extra-urban pentru un consum ok cam trebuie sa merg cu ~3200 constant, altfel incepe fie cam sugativa
__________________
Ford Focus ST170
steffan is offline   Reply With Quote
Old 18-03-14, 13:56   #21
focu25

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 50
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Am acelasi motor, caroserie Estate, nesoftat, ceva umblat pe la calibrarile softului sa zicem, consum extraurban cel mai mic, 3.5 viteza maxima 95km/h. Dar mers atent, fara frane, accelerari bruste......AC oprit...o persoana de 125Kg.........si motorul nu merge cum imi palce, trebuie ceva reglaje la tacheti......ah am uitat si ulei 2T. Iarna la -5C 4.1. Cand ma dau mai zdravan la ea 4.8.

dabotta: unde aifacut resoftarea? dyno ai facut inainte si dupa, ceva grafice ai?
focu25 is offline   Reply With Quote
Old 19-03-14, 06:34   #22
DaBotta

Stage 5
 
DaBotta's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,413
Member of:
[Opel]
[FORD]
[VW]
[Hyundai]
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Originally Posted by focu25 View Post
Am acelasi motor, caroserie Estate, nesoftat, ceva umblat pe la calibrarile softului sa zicem, consum extraurban cel mai mic, 3.5 viteza maxima 95km/h. Dar mers atent, fara frane, accelerari bruste......AC oprit...o persoana de 125Kg.........si motorul nu merge cum imi palce, trebuie ceva reglaje la tacheti......ah am uitat si ulei 2T. Iarna la -5C 4.1. Cand ma dau mai zdravan la ea 4.8.

dabotta: unde aifacut resoftarea? dyno ai facut inainte si dupa, ceva grafice ai?
Resoftarea este facuta de A-Team performance. Este un soft superchips putin modificat.

Am si graficele pe undeva pe foaie. Putere stock 98cp , dupa soft daca bine tin minte undeva la 118 cp
DaBotta is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 20:45   #23
focu25

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 50
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Originally Posted by DaBotta View Post
Resoftarea este facuta de A-Team performance. Este un soft superchips putin modificat.

Am si graficele pe undeva pe foaie. Putere stock 98cp , dupa soft daca bine tin minte undeva la 118 cp
Astept cu nerabdare acee grafice........ Eu in oras nu prea ma impac cu consumul....in afara insa e mirific!
focu25 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-14, 19:38   #24
focu25

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 50
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Eh ceva grafice?
focu25 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-14, 19:39   #25
liviucostin

Stock
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 2
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Quote:
Originally Posted by DaBotta View Post
1. La toate masinile ce le-am avut dupa soft consumul a scazut , nici de cum a crescut. Asta evident in regim de mers normal nu talpa gen capete de ture.

2. Am scris cu ce viteza am mers , nicidecum subturat. Adica in treapta 5 la o viteza de 100 - 120 nu mergi subturat.

Rotile sunt cele de iarna pe 14". Am avut drumul liber si am mers constat. Chiar are un consum foarte mic. Asta ii consumul care il indica computerul de bord , realitatea este putin alta. Chiar nu sunt genul care sa mearga cu ele la consum ( a se intelege mai detin o masina 1.8 Turbo ) deci imi place sa "dau" in ele

Ulei folosesc MOTUL 5W30 X Clean +
Referitor la computerul de bord care indica consumul,am si eu un ford focus mk1 1.8TDDI 90cp (an 2001) si vroiam sa intreb unde pot vedea cons/100km.
liviucostin is offline   Reply With Quote
Old 30-08-14, 08:56   #26
Lavinius75

Stock
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 3
Default Re: Ce sa aleg ? Focus 1.8 TDDI sau 1.8 TDCI ?

Salut.Hai sa imi expun si eu parerea.Magarusul meu este din 2008 productie.1.8 TDCI,nenorocirea,cu ghilimele,de injectie DELPHI.Masina are acum aproape 198000 km si o spun cu cea mai mare sinceritate ca nu a tusit sau stranutat motorasul nici macar o data.Vorbesc de Transit Connect masina folosita intensiv pe toate formele de relief pretabile la condus si cu marfa la capacitate maxima de multe ori.Ce am invatat in aproape 6 ani cu ea.TDCI este un motor foarte fiabil dar,asa cum alti utilizatori spun,mare atentie la motorina.fara combustibil prost si cu toate schimburile facute la timp motorul nu are probleme.in acelasi timp pot sa spun ca desi multa lume recomanda curatiri de turbine in mers,adica talpa,eu personal am constatat ca motorul asta trage cel mai lejer intre 2500-2800 rpm.asta ii da un consum de aprox 5,5-6,5 lt/100 km.La capitolul sensibilitati,intra partea electrica a motorului,conectori,senzori care datorita infectiei bituminoase numita la noi sosea se mai zguduie ,se mai misca.Eu as recomanda TDCI,e de generatie mai noua,e un motor bun si piesele sunt la preturi decente.
[nu exista masini proaste ci soferi idioti si masini prost intretinute]

Last edited by NWZeu; 30-08-14 at 12:59.
Lavinius75 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -