Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 11-01-15, 15:55   #1
Alin25

Stage 2
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 27
Default Curiozitate

Salut. Stie cineva ce e asta si de ce la mine e anulat? Ford Focus 2000 1.8TDDI
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	download (1).jpg
Views:	111
Size:	138.4 KB
ID:	3063984   Click image for larger version

Name:	download.jpg
Views:	103
Size:	148.4 KB
ID:	3063985  
Alin25 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-15, 19:24   #2
Andrei M

Stage 5
 
Andrei M's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,419
Default Re: Curiozitate

Eu cred ca e Egr-ul!
Andrei M is offline   Reply With Quote
Old 13-01-15, 18:23   #3
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Curiozitate

Este cuplaj/ senzor egr.Eu cred ca ai egr obturat cu placuta metalica, asa cum se mai procedeaza in mod ,,neortodox" la motoarele astea. Oricum mufa respectiva trebuia sa fie la locul ei. Adica, care mufa? pentru ca vad ca nu exista asa ceva la cablul care sta in sprijin la tine pe egr . Dupa cat de oxidata este egr+zona unde ar trebui sa fie cuplat cordonul, egr-ul asta nu mai are viata de macar 3 ani.In mod normal ar trebui sa ai o eroare pentru egr pe tester.Masina trage bine? Ceva fum negru la esapament exista? Egr-ul tau arata parca este explodat. In mod cert nu mai este functional de mult timp.

Last edited by black rooster; 13-01-15 at 18:32.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 13-01-15, 19:38   #4
Alin25

Stage 2
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 27
Smile Re: Curiozitate

Acolo nu e oxidare.....e noroi,mizerie trebuie spalat compartimentul motor. Masina a stat cam o luna pe dreapta si poate de asta reiese din poza ca e oxidata zona respectiva. Masina trage bine,fum negru nu scoate,cand au fost gerurile alea de -20 de grade a pornit la prima cheie. Cablul pe care il vezi ca sta pe EGR e un cablu care intra pe sub partea de sus a egr-ului si e ceva mai lung de asta ti se pare ca ar sta rezemat. Cablul care a fost sectionat a fost scos de tot a ramas doar mufa. Mersi de raspuns
Alin25 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-15, 20:46   #5
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Curiozitate

1.Da, nu am vizualizat foarte bine cea de a doua fotografie. Intradevar, firele sunt sectionate si mufa a ramas infipta in egr. Daca masina merge si porneste bine si fara egr, inseamna ca ai intradevar egr-ul ,,blindat''. Trebuie sa lipesti firele respective doar pentru ITP.
2.Motorul si/sau compartimentul motor pentru masina pe care o ai,se curata, se sterge, in nici un caz nu se spala.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 14-01-15, 06:43   #6
Alin25

Stage 2
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 27
Smile Re: Curiozitate

Multumesc de răspuns. Ai ridicat o întrebare. Deci nu e bine sa spăl motorul? De ce? Multumesc!
Alin25 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-15, 10:34   #7
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Curiozitate

Dc ridici capota la motor, ce observi macar la prima vedere?
Raspuns. Nimic capsulat.
Ca sa speli bine un motor, in mod cert trebuie sa folosesti jet de apa care sa fie si calduta macar. Ce se poate intampla atunci?
Toate contactele electrice se vor oxida intr-un timp foarte scurt(contacele au deja un anumit grad de oxidare avnd in vedere vechimea masinii), la fel poti avea probleme cu partea electronica din compartimentul motor.
Exemple: mase electrice, mufe si senzori electrici (admisie aer, egr intercooler, ventilatoare racire,senzori motor, alternator, electromotor, acumulator electric s.a.), parte electronica pompa injectie. In plus, dupa o spalare motor vei afecta rulmentaraia din zona transmisie si nu numai, care va scartai macar la pornirea masinii, foarte enervant.
Deci, trebuie sa intelegi. Detii un FF1 si nu Vreun Audi.
Ce se mai poate intampla ulterior spalarii zonei compartiment motor? Se prea poate sa nu mai porneasca masina deloc sau daca porneste in timp, datorita corodarii unor contacte se prea poate sa faci vreun scurt circuit si...bummmm.
Drept pentru care, trebuie sa cumperi un spray curatare motor pentru partea metalica din zona motor, o periuta de dinti, o pensula, carpe si te apuci de treaba. Totodata, daca nu ai deja, trebuie sa-ti montezi scut de protectie sub compartiment motor (protejeaza de apa, noroi, pietre mai mari si oricum face de bine existenta lui).
Oricum, eu vad atat cat permit fotografiile tale, ca motorul pare curatel in comparatie cu egr-ul (mazga,praf si eu zic ca ala este oxid pe capacul superior parte electronica egr). Chiar atunci cand faci off road, se vor murdari toate componentele motorului si nu selectiv doar egr-ul in cazul tau. In stationare pe o perioada mai mare de timp, pot cel mult oxida niste componente metalice.

Last edited by black rooster; 14-01-15 at 10:52.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 14-01-15, 19:45   #8
Alin25

Stage 2
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 27
Talking Re: Curiozitate

Cunosti un nume de spray bun pe care il pot folosi? o sa revin cu poze noi cat de curand. Mersi!
Alin25 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-15, 07:40   #9
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Curiozitate

Un spray curatare motor costa cca 20 de ron. Nu trebuie un nume anume. Toate fac la fel. Sa ne intelegem: spray curatare motor doar pentru zonele metalice si in general murdare de ulei, vaselina. Restul de plastice, cauciuc se sterg cu niste cirpe, zonele mai putin accesibile se pensuleaza cu o pensula cu coada mai lunga.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 00:03   #10
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Curiozitate

black rooster - eu am spalat motorul de o gramada de ori la FF1 1.8 TDDI si nu am avut nici o problema nu mai speria lumea

PS - daca e Audi nu se poate strica? )

Alin25 - eu am egr-ul obturat cu o placuta de tabla. Mufa este intacta, cablaraia la mine este netaiata. Nu e necesar sa ai partea electrica taiata daca ai obturat mecanic egr-ul.

Anularea cu placuta obturatoare nu aduce dupa sine erori.
__________________
Yamaha FZR 600R biker
ex - Kawasaki biker
Prowd OWNER of a FORD FOCUS MK1 Turnier GHIA
ex-Logan Driver
Pedal to the metal!!!

Last edited by Alejandro; 18-01-15 at 00:05.
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 11:29   #11
black rooster

Stage 1
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 24
Default Re: Curiozitate

Fiecare isi protejeaza bunul personal cum stie el mai bine. Sfatul meu este cel pe care l-am dat mai sus si consider ca asa este bine.
Sa inteleg ca dupa cate spalari motor ai facut la FF1 nu iti scartaie nici o rola la transmisie? Farurile nu nu se aburesc? Tapiteria dintre motor si habitablu care izoleaza fonic si termic, o mai ai intreaga? Cand speli motorul demontezi bateria? Etc,etc,etc...
Pentru egr, mai citeste ce am scris printre primele posturi din topic.
Drumuri bune sa ai.

Last edited by NWZeu; 25-01-15 at 11:07.
black rooster is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 12:10   #12
Alin25

Stage 2
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 27
Smile Re: Curiozitate

Multumesc de sfaturi. Masina asa a venit cu mufa sectionata nu am taiat-o eu. Eroare in bord nu am. Pentru motor am cumparat doua spray-uri si astept o zi mai libera sa il fac luna. Drumuri bune !
Alin25 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-15, 00:27   #13
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Curiozitate

Quote:
Originally Posted by black rooster View Post
Fiecare isi protejeaza bunul personal cum stie el mai bine. Sfatul meu este cel pe care l-am dat mai sus si consider ca asa este bine. - Nu fi asa fixat doar pe ce sti tu - toti avem cate ceva de invatat de la fiecare.
Sa inteleg ca dupa cate spalari motor ai facut la FF1 nu iti scartaie nici o rola la transmisie? - Nu, nu scartaie, scartaitul rolelor se trage de la o curea proasta si sau de la rulmenti defecti ai rolelor.
Farurile nu nu se aburesc? - inca am capacele originale in spate la becuri, iar sticla este etansa pe corpul farului, deci nu au de ce sa se abureasca.
Tapiteria dintre motor si habitablu care izoleaza fonic si termic, o mai ai intreaga? - cand iti speli covoarele le mai ai intregi sau hainele nu le speli tot pe acelasi principiu, ca se uzeaza? - da tapiteria care e pe peretele antifoc este intreaga si in stare foarte buna.
Cand speli motorul demontezi bateria? - cand spal motorul acopar cu o punga cu scoci bornele bateriei.
Etc,etc,etc...
Pentru egr, mai citeste ce am scris printre primele posturi din topic.
Drumuri bune sa ai.
Drumuri bune si voua

https://www.youtube.com/watch?v=AmS03JbqN5M

Last edited by NWZeu; 25-01-15 at 11:08.
Alejandro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -