Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Alte discutii VW

Reply
 
Thread Tools
Old 05-04-12, 18:20   #1
sLi4bmw

Stage 4
 
sLi4bmw's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 290
Default Probleme R.A.R. // serie motor

Salut. Este vorba despre un mk2 din 91 (inamtriculat RO) care are la baza motorul 1.8 16v 129ps PL ,dar pe care este montat 2.0 16v ABF. Din ce stiu nici un mk2 gti nu a venit cu 2.0 16v ABF din fabrica si de aceea ma gandesc ca nu e posibila omologarea . As vrea sa stiu cum este mai bine, "curatat" seriile de pe motor si dus asa in speranta ca va fi trecut "fara serie" (as vrea niste pareri despre procedura asta ) sau sa incerc sa il omologhez ? Astept sfaturi concrete . Multumesc anticipat

Last edited by sLi4bmw; 05-04-12 at 18:23.
sLi4bmw is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 21:34   #2
cannavaro

Stage 5
 
cannavaro's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,238
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Nu merge asa, nu-ti risca tineretea. Daca motorul nu a fost pus si din fabrica pe modelul tau de Vw cam greu sa-l omologhezi. Cel mai comod si singurele variante pe care le poti folosi ca sa treci RAR-ul este sa pui motorul original inapoi cateva zile, sau sa pui alt motor de tipul celui original dupa care sa revii la cel de Golf 3 GTI.
__________________
Dacia 1300 1979 / Dacia 1300 1979 / Dacia 1300 1981 / Golf III GTI / Golf III VR6
cannavaro is offline   Reply With Quote
Old 09-04-12, 00:09   #3
MadAboutGolf3
VW Driver

Stage 5
 
MadAboutGolf3's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,053
Member of:
[VW]
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

din cate stiu eu nu prea conteaza motorul si marca de pe care provine, cel mai bine intri pe rarom.ro si le adresezi o intrebare si vei primi o pozitie oficiala.
eu stiu ca poti omologa alt motor in locul celui original avand conditia de a nu depasi puterea motorului cu mai mult de 40%, adica tu ai PL in acte 129 cp, 40% din 129 = 51,6 , deci poti omologa 129+51=180 cp; se incadreaza abf-ul fara probleme de omologat.
prinderile sunt aceleasi, nu sunt facute modificari deci nu ar trebui sa fie problema, iar in cel mai rau caz.. cel care nu merita.. se poate ajunge la testul dinamic la bucuresti, insa e f costisitor, poate ajunge la 1500 eu, cai legale sunt destule, mai ieftine sau mai scumpe, tocmai de aceea sfatul meu este sa adresezi o intrebare catre RAR sa primesti un raspun oficial cu toate datele, procedurile si costurile aferente.
tine-ne la curent cu detaliile ce le afli. bafta!
MadAboutGolf3 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-12, 09:34   #4
sLi4bmw

Stage 4
 
sLi4bmw's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 290
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante.


Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate. In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.

Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.

Actele necesare sunt:
- act identitate detinator vehicul;
- cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de catre solicitant pe propria sa raspundere, va fi semnata in prezenta angajatului R.A.R. care efectueaza prestatia);
- carte de identitate vehicul;
- adeverinta din partea atelierului autorizat care a efectuat inlocuirea motorului.

Asta am gasit la rar pe site. Deci banuiesc ca trebuie sa fac rost de o adeverinta de la un service autorizat ca s-a schimbat motorul acolo si cam aia e.

Multumesc pentru raspunsuri tuturor.
sLi4bmw is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 19:08   #5
cristiandim4

Stage 5
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 780
Member of:
[AUDI]
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

ca sa stai linistit si cu bani neluati .. pune pe-al ei inapoi fa
raru si 2-3 ani stai linisit ..

daca vrei sa dai cu banu .. iti fac omologare ... si te costa cel putin 7 milioane .. daca motorul a mai existat pe masina de genu ..

daca nu a existat iti fac omologare individuala .. care probabil o sa coste mai mult decat masina.


prima varianta am facuto .. si am trecut cu brio .. la un audi a3
am facut si pa doua tot cu brio la un audi a 3
pa 3-a nam incercat da am auzit ca e costisitoare

mai exista varianta 4 .. din blocu de 1.8 al ei il alezezi la 2.0 si sa bagi pistoanele din ala de 2l .. si obti un motor si mai puternic si aia la rar habar no sa aibe ce ai tu in motor

Ps adeverinta de schimbat motor de gaseste repede .. dar in aia scrie asa
"schimbat motor cu unul de acelasi tip deoarece nu mai putea fi reparat "

ce vrei tu necesita omologare
__________________
Peugeot 206
1.4 .. economic pe timp de criza
cristiandim4 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 21:51   #6
sLi4bmw

Stage 4
 
sLi4bmw's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 290
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Quote:
Originally Posted by cristiandim4 View Post
ca sa stai linistit si cu bani neluati .. pune pe-al ei inapoi fa
raru si 2-3 ani stai linisit ..

daca vrei sa dai cu banu .. iti fac omologare ... si te costa cel putin 7 milioane .. daca motorul a mai existat pe masina de genu ..

daca nu a existat iti fac omologare individuala .. care probabil o sa coste mai mult decat masina.


prima varianta am facuto .. si am trecut cu brio .. la un audi a3
am facut si pa doua tot cu brio la un audi a 3
pa 3-a nam incercat da am auzit ca e costisitoare

mai exista varianta 4 .. din blocu de 1.8 al ei il alezezi la 2.0 si sa bagi pistoanele din ala de 2l .. si obti un motor si mai puternic si aia la rar habar no sa aibe ce ai tu in motor

Ps adeverinta de schimbat motor de gaseste repede .. dar in aia scrie asa
"schimbat motor cu unul de acelasi tip deoarece nu mai putea fi reparat "

ce vrei tu necesita omologare
M-ai lamurit,totusi a 2-a varianta m-am interesat si ar costa in jur la 15-20 mil. Motorul ei nu mai exista, iar cu banii cam tot acolo ajung daca e sa cumpar alt motor 1.8 gti kr + manopera x2 + omologat pe ala..
Multumesc de raspuns :P
sLi4bmw is offline   Reply With Quote
Old 12-04-13, 21:24   #7
Sebastian Costin

Stage 2
 
Sebastian Costin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 45
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Deci pana la urma ce ai facut ? Ai reusit sa omologhezi abf-ul sau ai renuntat?
Nu de alta dar am si eu cam acelasi gand si as vrea sa stiu daca se poate si cu ce bani..
Si mai presus de asta daca se merita si daca motorul care lai pus pe masina ofera asteptarile dorite.Bafta!
Sebastian Costin is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 18:51   #8
r3derater

Stage 2
 
r3derater's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 25
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Quote:
Originally Posted by Sebastian Costin View Post
Deci pana la urma ce ai facut ? Ai reusit sa omologhezi abf-ul sau ai renuntat?
Nu de alta dar am si eu cam acelasi gand si as vrea sa stiu daca se poate si cu ce bani..
Si mai presus de asta daca se merita si daca motorul care lai pus pe masina ofera asteptarile dorite.Bafta!
El e prost sa mai intre sa dea detalii? Si-a rezolvat treaba si papa!
r3derater is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 19:30   #9
sLi4bmw

Stage 4
 
sLi4bmw's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 290
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Quote:
Originally Posted by r3derater View Post
El e prost sa mai intre sa dea detalii? Si-a rezolvat treaba si papa!
Te grabesti sa tragi concluzii aiurea. In primul rand nu s-a mai scris pe topic de 1 an nerezolvand nimic,iar in al 2-lea rand abia acum 2 saptamani l-am omologat dar ce conteaza nu ai tu treaba, tu esti doar un papagal de forum care are prea mult timp liber si sufera de critica,in fine spor la ce faci.

Quote:
Originally Posted by Sebastian Costin View Post
Deci pana la urma ce ai facut ? Ai reusit sa omologhezi abf-ul sau ai renuntat?
Nu de alta dar am si eu cam acelasi gand si as vrea sa stiu daca se poate si cu ce bani..
Si mai presus de asta daca se merita si daca motorul care lai pus pe masina ofera asteptarile dorite.Bafta!
Da l-am omologat da-mi un pm daca mai esti interesat , iti dau numarul meu si vorbim.
sLi4bmw is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 21:17   #10
Sebastian Costin

Stage 2
 
Sebastian Costin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 45
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

mai bn dami id de mess
Sebastian Costin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 00:20   #11
r3derater

Stage 2
 
r3derater's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 25
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Pai daca am vazut ca nu ai raspuns de un an ce vroiai sa zic? Sunt multi care cauta ajutor si dupa ce au rezolvat problema nu mai spune la nimeni cum au rezolvat etc... Iar faza cu papagalul ... mai bine sa iti vezi de treaba ca sa nu o dam in offtopic. Daca tot ai rezolvat scrie si tu ce si cum sa stie si altu ce are de facut.
r3derater is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 00:58   #12
MadAboutGolf3
VW Driver

Stage 5
 
MadAboutGolf3's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,053
Member of:
[VW]
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

r3derater,

eu mi-am omologat motor diferit, la RAR VS (si eu sunt tot din Bd dar nu mai stau acolo)
in loc de 1.8 8v 90cp, am omologat 2.0 8v 115cp, ca si in cazul de mai de sus se incadreaza in toleranta de 40% din puterea initiala, la mine cifra tolerata fiind 126cp.
se merge la RAR pentru identificarea noului motor si pentru a se face o adresa la Bucuresti, o cerere de consultanta in vederea omologarii, pentru masinile mai noi, euro 3, euro 4 etc iti trebuiesc acte de provenienta a motorului sau o declaratie la notar si factura ca a fost montat intr-un service autorizat/agreat RAR.
se trimite aceasta cerere la Bucuresti si acestia decid daca acorda sau nu omologarea noului motor, la mine raspunsul a venit in 2 zile si a necesitat o noua vizita la RAR.
se retipareste cartea de identitate a vehiculului cu noile specificatii/noul motor + alte mase si ce mai difera daca este cazul.
taxa de omologare a fost 736 de lei, daca tin bine minte si odata cu omologarea s-a facut si ITP valabil inca 2 ani.
Daca te mai pot ajuta cu ceva lamuriri, poti sa imi dai un PM.
MadAboutGolf3 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 08:32   #13
Sebastian Costin

Stage 2
 
Sebastian Costin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 45
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Multumim pentru lamuriri!
Sebastian Costin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 11:36   #14
sLi4bmw

Stage 4
 
sLi4bmw's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 290
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Quote:
Originally Posted by r3derater View Post
Pai daca am vazut ca nu ai raspuns de un an ce vroiai sa zic? Sunt multi care cauta ajutor si dupa ce au rezolvat problema nu mai spune la nimeni cum au rezolvat etc... Iar faza cu papagalul ... mai bine sa iti vezi de treaba ca sa nu o dam in offtopic. Daca tot ai rezolvat scrie si tu ce si cum sa stie si altu ce are de facut.
Pai e neaparat sa zici ceva ? mai ales daca nu ai nici o legatura. in fine nu o lua ca o ofensa treaba cu papagalul, e doar o parere . numai bine

Ar fi prea mult de scris si nu am acum timp sa ma ocup de asa ceva. Asa ca o sa ma repet , cine vrea mai multe detalii sau orice legat de treaba asta ii pot da un numarul meu si il pun in tema cu tot ce trebuie sa stie.

Last edited by sLi4bmw; 15-05-13 at 11:40.
sLi4bmw is offline   Reply With Quote
Old 15-05-13, 20:49   #15
r3derater

Stage 2
 
r3derater's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 25
Default Re: Probleme R.A.R. // serie motor

Quote:
Originally Posted by MadAboutGolf3 View Post
r3derater,

eu mi-am omologat motor diferit, la RAR VS (si eu sunt tot din Bd dar nu mai stau acolo)
in loc de 1.8 8v 90cp, am omologat 2.0 8v 115cp, ca si in cazul de mai de sus se incadreaza in toleranta de 40% din puterea initiala, la mine cifra tolerata fiind 126cp.
se merge la RAR pentru identificarea noului motor si pentru a se face o adresa la Bucuresti, o cerere de consultanta in vederea omologarii, pentru masinile mai noi, euro 3, euro 4 etc iti trebuiesc acte de provenienta a motorului sau o declaratie la notar si factura ca a fost montat intr-un service autorizat/agreat RAR.
se trimite aceasta cerere la Bucuresti si acestia decid daca acorda sau nu omologarea noului motor, la mine raspunsul a venit in 2 zile si a necesitat o noua vizita la RAR.
se retipareste cartea de identitate a vehiculului cu noile specificatii/noul motor + alte mase si ce mai difera daca este cazul.
taxa de omologare a fost 736 de lei, daca tin bine minte si odata cu omologarea s-a facut si ITP valabil inca 2 ani.
Daca te mai pot ajuta cu ceva lamuriri, poti sa imi dai un PM.
Multumesc frumos! Aici lamurire, nu pe telefon nu pe messenger ca de asta e forum sa scriem aici probleme bucurii rezolvari etc :P . Stima si nota 10.
r3derater is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -