Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls
Deci din ce stiu eu sunt doau probleme distincte la tine:
1). pornirea mai grea de dimineata sau dupa lasarea masinii nemiscata mai mult timp ( 12 h de exemplu), se datoreaza bateriei, care usor, usor tinde sa se descarce din ce in ce mai mult. Nu stiu din ce an e masinina ta, dar presupun ca ai bateria originala pe ea, iar speranta medie de viata la ele e in jur de 6-7 ani, in functie de regimul de folosire al masinii, de consumatorii din dotarea masinii, si regiunea in care circula. Mai mult de 9 ani nu am auzit sa tina nici una originala in conditii de xploatare normale.
Si la mine e acelasi fenomen: porneste de la prima cheie, insa tarsit, mai intarziat. are 5 ani jumate de la data fabricatiei si ma astept sa tina pana vara viitoare cel putin, dar si mai mult. Dupa 5 ani, poate oricand sa faca o surpriza. De ce porneste la tine dupa 3-4 chei nu stiu sa iti spun; nu mi s-a intamplat inca.
2). Faptul ca dupa 120 km/h masina ta nu mai trage se datoreaza unei pierderi de putere a motorului. Eu cred ca e turbina si tot sistemul care tine de ea. Problema asta se stie si s-a discutat pe multe forumuri, si concluzia asta ar fi: un TDI cu problema la turbina se transforma subit intr-un SDI, chiar si mai rau. Fie turbina nu mai creaza presiunea necesara (~1 bar) in intercooler, fie are palele roase, s-au rupte, fie e infundata si clapeta nu mai inchide total evacuarea, etc. De altundeva nu vad de unde ar putea fi. Nu cred ca e ceva grav, adica nu cred ca e turbina defecta. Dar ar fi turbina defecta in general ar fi aparut si suieraturi la turatii mai mari. Ca sa afli daca turbina e defecta ai mai putea sa incerci cu a 4-a sa treci de 2200 turatii. Daca trece de 2200 (sau depinde cand intra la tine) si nu cade imediat dupa aceea inseamna ca turbina e in regula. Dar sa nu ii dai brusc, sa accelerezi progresiv. Cam dupa 6 secunde isi atinge turbina numarul de rotatii optim dupa ce se inchide evacuarea, eu asa stiu. Ea se roteste mereu, pana la un numar de rotatii, dar lent.
Cred ca s-a mers cu ea mult in oras sau la viteze mici si e multa funingine in ea; sau se pierde presiune pe undeva si aerul se duce la camerele de combustie cu presiunea atmosferica, si nu mai e un motor turbo si unul aspirat. E mult de spus despre treaba asta. Eu asa cred ca stau lucrurile.
Last edited by iulian2476; 15-12-08 at 23:32.
|