Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 15-12-08, 21:50   #1
DB18BRI

Stage 1
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 16
Exclamation re:2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

nush2 ce se intampla ...

1. imi porneste foarte greu dimineata..sau cand sta mai mult nemiscata(adica 3-4 chei)...
2. la 120 km/h isi pierde puterea..de fapt nu mai urca mai mult de atat...exact cand ajunge la 120...se taie "elanul"...nu mai are fortza deloc..din ce sa fie oare...cumva debitmetrul m-a lasat??...ca din turbo banuiesc k nu e...pt k masina are fortza puternica pana la 120...apoi ...nu pot sa mai depasesc nici dacia ...
....cine poate sa ma ajute si pe mine ...pls...
DB18BRI is offline   Reply With Quote
Old 15-12-08, 23:16   #2
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

Deci din ce stiu eu sunt doau probleme distincte la tine:
1). pornirea mai grea de dimineata sau dupa lasarea masinii nemiscata mai mult timp ( 12 h de exemplu), se datoreaza bateriei, care usor, usor tinde sa se descarce din ce in ce mai mult. Nu stiu din ce an e masinina ta, dar presupun ca ai bateria originala pe ea, iar speranta medie de viata la ele e in jur de 6-7 ani, in functie de regimul de folosire al masinii, de consumatorii din dotarea masinii, si regiunea in care circula. Mai mult de 9 ani nu am auzit sa tina nici una originala in conditii de xploatare normale.
Si la mine e acelasi fenomen: porneste de la prima cheie, insa tarsit, mai intarziat. are 5 ani jumate de la data fabricatiei si ma astept sa tina pana vara viitoare cel putin, dar si mai mult. Dupa 5 ani, poate oricand sa faca o surpriza. De ce porneste la tine dupa 3-4 chei nu stiu sa iti spun; nu mi s-a intamplat inca.
2). Faptul ca dupa 120 km/h masina ta nu mai trage se datoreaza unei pierderi de putere a motorului. Eu cred ca e turbina si tot sistemul care tine de ea. Problema asta se stie si s-a discutat pe multe forumuri, si concluzia asta ar fi: un TDI cu problema la turbina se transforma subit intr-un SDI, chiar si mai rau. Fie turbina nu mai creaza presiunea necesara (~1 bar) in intercooler, fie are palele roase, s-au rupte, fie e infundata si clapeta nu mai inchide total evacuarea, etc. De altundeva nu vad de unde ar putea fi. Nu cred ca e ceva grav, adica nu cred ca e turbina defecta. Dar ar fi turbina defecta in general ar fi aparut si suieraturi la turatii mai mari. Ca sa afli daca turbina e defecta ai mai putea sa incerci cu a 4-a sa treci de 2200 turatii. Daca trece de 2200 (sau depinde cand intra la tine) si nu cade imediat dupa aceea inseamna ca turbina e in regula. Dar sa nu ii dai brusc, sa accelerezi progresiv. Cam dupa 6 secunde isi atinge turbina numarul de rotatii optim dupa ce se inchide evacuarea, eu asa stiu. Ea se roteste mereu, pana la un numar de rotatii, dar lent.
Cred ca s-a mers cu ea mult in oras sau la viteze mici si e multa funingine in ea; sau se pierde presiune pe undeva si aerul se duce la camerele de combustie cu presiunea atmosferica, si nu mai e un motor turbo si unul aspirat. E mult de spus despre treaba asta. Eu asa cred ca stau lucrurile.

Last edited by iulian2476; 15-12-08 at 23:32.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-08, 00:35   #3
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

Ceea ce am scris mai sus era valabil pentru momentul acela, adica pana sa gasesc ceea ce pun in continuare aici ca material.

Am gasit o situatie asemanatoare cu a ta pe un site care se ocupa cu problema de motor. Sunt descrise aocolo exact aceleasi simptome cum le-ai prezentat si tu, si faptul ca motorul pierde putere in mod masiv. Acuma ramane sa stabilesti tu daca e chiar asa.

1). sunet ciudat al motorului cu capota deschisa (tu nu ai mentionat ca ar fi asa si la tine)
2). pornire grea, dupa mai multe chei, a motorului (video )
3). demontarea turbinei care are joc urat de tot (video 3)
4). conducta de ulei care unge turbina cocsificata (cu uleiul ars in ea) vezi poza

Nu stiu in ce masura vei putea sa vezi videoclipurile, pentru ca astia au limitat si mai mult download-ul. Nu mai accepta ca formate video decat .3gp . Aiurea
Clipurile sunt defapt .mpg, dar pentru ca nu le accepta la download cu extensia asta le-am transformat in 3gp. Asa ca nu vor merge decat poate daca le transformi la loc in mpg. La mine merg toate 3 dupa ce le downladez si le sterg extensia .3gp si ramane mpg pentru primele 2 si mpeg pentru al treile clip. Le vezi sigur cu VLC, dar si cu Winamp.
Attached Images
 
Attached Files
File Type: 3gp Turbogeraeusche.3gp (23.11 MB, 407 views)
File Type: 3gp Nockenwellen.mpg.3gp (7.12 MB, 218 views)
File Type: 3gp ladedruckseite22.mpeg.3gp (1.36 MB, 181 views)

Last edited by iulian2476; 16-12-08 at 15:50.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-08, 21:01   #4
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

de acord cu iulian la punctul 1 din postul lui cu o adaugare : verifica si clapeta de la EGR. din cauza frigului ramane blocata uneori.
la punctul 2 nu sunt de acord cu iulian ....din mai multe puncte de vedere ... dar conteaza mai putin. ideea este ca dupa parerea mea problema este ori de la debitmetru ori de la actuator (cel mai probabil) . din cauza nefunctionarii corecte a unuia dintre aceste 2 masina intra in asa numitul "limp mode". cauta pe net si vei afla mai multe detalii.

bafta
PAK is offline   Reply With Quote
Old 17-12-08, 09:17   #5
DB18BRI

Stage 1
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 16
Smile Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

va multumesc mult pentru sfaturi...
app ..iulian..bateria o am de cateva luni....nu cred k nu mai e buna..
binee nushtiu dak sbw,statia si mp3-ul...sa o omoare atat de rau incat sa nu poata sa mai plece la prima cheie...
...din turbina nu cred k e prb...pt ka am facut asa kum ai zis u ...i-am dat si cu a3a,4a,5a si a6a .. 120km/h si turbo pleaca nervos ...doar ka indiferent in ce treapta ating 120...se taie...oricum o sa o duc la "MEDIC" ...dar dupa sarbatori....orikum ms mult de sfaturi
DB18BRI is offline   Reply With Quote
Old 12-01-09, 22:17   #6
bora_bora

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 78
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

SALUT! CE TIP DE MOTOR AI PE GOLF?
bora_bora is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 19:02   #7
rakmad2005-CAT

Stage 3
 
rakmad2005-CAT's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 118
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

sal am un golf 4 1.9 TDI din 2003 cu aceeasi problema la pornire knd este frig -10 grade porneste f greu a 5a 6a cheie chiar dak o las pe contact mai mult degeaba si cu acceleratie k asa nu o ia....knd sunt 0 grade o ia din prima dar o las 2 chei pe contact si ii dau acceleratie...acul de la turometru 'joaca' putin.i-am schimbat bujiile, i-am cumparat baterie noua k ce-a veche ma lasase de la atatea chei si degeaba.o duc la reprezentanta zilele astea sper sa ii gaseask 'buba'
rakmad2005-CAT is offline   Reply With Quote
Old 22-01-09, 21:13   #8
bora_bora

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 78
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

1,9 tdi şi mai cum(tipul)?
bora_bora is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 07:38   #9
rakmad2005-CAT

Stage 3
 
rakmad2005-CAT's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 118
Default Re: 2 probleme la un golf 4 tdi 116cp help pls

Quote:
Originally Posted by bora_bora View Post
1,9 tdi şi mai cum(tipul)?
tipul motorului AXR....
am rezolvat problema cu masina:
1- am schimbat garniturile de la injectoare dupa spusele mecanicului pierdea presiune pe acolo
2- filtrul de motorina nu era cel compatibil cu masina l-am schimbat si pe acela
3- distributia nu era pusa bine si avea decat 4 mii de km de cand a fost montata...
acum merge perfect
0745.372267 asta e nr meu pt mai multe detalii
rakmad2005-CAT is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -