Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 06-08-08, 11:10   #1
florinkn

Stage 1
 
Join Date: May 2008
Posts: 16
Default Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

De cateva zile am un fenomen ciudat la Passat 3C Variant 1,9TDI (wvwzzz3cz6e17xxxxx) Motor BKC 02/2006, 126000km:

1. Pornesc masina din garaj si se aude un tacanit la motor ca la un tractor sau ca niste pocnituri scurte (la pornire din cand in cand vad ca iese un fum scurt)
2. Motorul se zgaltie cam neregulat
3. Zgomotul se aude de undeva de desuptul motorului
4. Zgomotul seamana cu o teava de esapament pocnita. Am controlat si teava de evacuare a gazelor e in regula!
5. Zgomotul se amplifica daca accelerez. (Masina scoasa din viteza, la acceleratie crezi ca explodeza motorul de pocnituri)
6. In mers, zgomotul a fost remarcat si de oamenii de pe strada
7. Dupa cativa KM (15 km) de mers zgomotul dispare efectic.

Fenomen ciudat:
Duminica pocneste, de crezi ca e dusa toba de esapament
Luni e totul in regula cu masina, merge de parca nu s-ar fi intamplat nimic
Marti pocneste din nou si merg la un service VW si 3 "SpecialistiVW" zic, fara sa puna pe Tester, ca ar fi Turbo defect si trebui schimbat turbosuflanta poate in culanta.

Turbo stricat? Daca e stricat turbosuflanta, de ce ce functioneza turbo normal, masina fuge de rupe!

Pe forumurile germane, se vorbeste de un ventil de aer de la turbo care se strica des. Dar daca ar fi stricat acest ventil ar tb sa se aprinda in bord iar la mine nu apare nimic.

Pe forumurile romanesti multa lume are probleme cu volanta. Motorul meu e modelul BKC.
"Daca esti sigur ca vibratiile se trag de la volanta( mai mut ca sigur la minunatele motoare BKC) rezolvarea consta in schimbarea acesteia sau a intregului kit, ......Din pacate cam toate BKC-urile au avut probleme cu volanta."

Daca ar fi volanta dusa de ce fenomenul de trepidatii sau turuiala de tractor apare si dispare? Azi spre exemplu masina merge de rupe.

Simptomele unei masini cu volanta stricata ar fi: "la relanti motorul trepida ca un tractor, ambreiajul prindea mult mai sus decat inainte si mergea mai greu, cand bagam in viteza 3 cu cat era mai turat motorul cu atat imi respingea maneta schimbatorului mai tare si cand bagam in marsarier suna ca la o dacia cutia. Astea au fost simptomele, dar dupa ce am schimbat volanta parca era masina noua"

La mine se aude doar zgomotul asta ciudat de teava sparta de esapament.

Am mai intalnit o versiune: functionare imperfecta injectoare!

Voi ce parere aveti?
florinkn is offline   Reply With Quote
Old 08-08-08, 02:12   #2
thehuhu

Stage 4
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 201
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Daca scoate fum alb la pornire se dezamorseaza....zgomotul poate veni de la injectoare care nu functioneaza in parametri din cauza ca sunt defecte sau din cauza pompei de motorina(ar trebui sa se auda un zgomot metalic si sa trepideze motorul), dar nu stiu daca asta e problema.
Du-o la tester, lasa asa zisi specialisti.Sau astepti sa crape ceva in ea?
thehuhu is offline   Reply With Quote
Old 08-08-08, 09:34   #3
florinkn

Stage 1
 
Join Date: May 2008
Posts: 16
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Am dus-o azi la un Service-VW. Incep sa cred si eu ca ar fi problema de injectoare dar cel mai bine isi vor da seama specialistii.
Va voi tine la curent ce i-au facut!

Iata si sunetul pe care il face (scuzati calitatea filmului):
https://www.youtube.com/watch?v=MnJ3PB8x7Z0
florinkn is offline   Reply With Quote
Old 09-08-08, 19:11   #4
florinkn

Stage 1
 
Join Date: May 2008
Posts: 16
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Ei bine se pare ca e ceva rupt si cazut prin motor!

Vineri am dus Passat-ul la alt service VW si mi-au investigat masina: "motor defect"..... "ceva rupt prin interior".

Foarte interesant: masina poporului VW de 2 ani si cateva luni cu 126000km si cu motorul facut praf. Inainte am avut un BMW318d tot de 2 ani si nu am avut nici o problema de genul: zgalzieli, tremuraturi, pocnituri. Citisem eu ca VW face masini nu prea perfecte dar totusi nu ma asteptam sa pic eu in capcana, mai ales ca in februarie masina fusese super testata (Inspectie cu schimbare de curele) de VW.
Cand am cumparat masina acum 2 luni era totul in regula. Cei 2000 de km parcursi de mine pe distanta Konstanz-Stuttgart (numai autostrada) si in imprejurimi cu o viteza normala pentru Germania, ma pun total pe ganduri in legatura cu defectiunea aparuta.

Ce anume e defect la motor nu am putut afla pentru ca s-au apucat de desfacut motorul complet: chiuloasa....etc. Acum masina sta suspendata pe un elevator la VW in hala.
Supozitia ca Turbosuflanta sau volanta ar fi defecta pica deocamdata.


Luni voi afla clar daca imi schimba motorul complet sau vor remedia problema (piston rupt?). Acum daca constata ca e o greseala de fabricatie de la VW, vor acoperi dauna in intregime sau pana la 70% material avand in vedere ca masina ar fi in aceea postgarantie.
Teoretic schimbarea motorului imi surade.

Sincer: pe viitor voi zice NU VW in alegerea unei masini!

Va voi tine la curent.
florinkn is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 10:01   #5
florinkn

Stage 1
 
Join Date: May 2008
Posts: 16
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Cei de la VW v-am auntat ieri care ar fi defectiunea. Arborele cotit si chiulasa trebuie schimbate. "S-ar fi mers fara ulei in motor si asta a dus la functionarea deficitara a arborelui cotit care a facut o gaura in chiulasa". Costurile: 4300€ fara TVA. 30% trebuie sa acoper eu.

Analiza:
1. "s-ar fi mers fara ulei!".
Ma cam surprinde sa aflu acest lucru pentru ca sincer am controlat nivelul uleiului la cumpararea masinii (ok) iar motorul a mers super pana saptamana trecuta cand s-a imbolnavit. La 115000km s-a facut ultimul schimb de ulei iar la 125000km am fost avertizat de masina ca trebuie sa completez. Am completat cu Castrol Edge Long Life 5W-30 pt ( VW 504 00 / 507 00).
Pierderi de ulei nu am remarcat pentru ca tin masina in garaj si nu e nici o pata iar motorul era supercurat.
Sa fi mers celalalt posesor al masinii fara ulei si la mine sa fi picat? Atunci am avut eu ghinion.

2. chiulasa defectata de rotirea incorecta a arborelui cotit deformat de neprimirea corecta a uleiului.
Nu pot sa imi explic cum e posibil la 126000km sa se ajunga la asa ceva! Mentionez ca nu sunt un sofer sportiv iar condusul meu e unul normal.

3. Costurile de repartie. Passatul a iesit din garantie, ar fi aceasta postgarantie care ma salveaza si trebuie sa platesc cred in gur de 1300€
florinkn is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 12:46   #6
szrobik

Stage 4
 
szrobik's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 276
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Consumul excesiv de ulei poate fi si de la turbina. La diesel consumul de ulei permis apr. 1l/15.000km! Adica aproximativ de la max-la min.
szrobik is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 12:54   #7
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Quote:
Originally Posted by florinkn View Post

Foarte interesant: masina poporului VW de 2 ani si cateva luni cu 126000km si cu motorul facut praf. Inainte am avut un BMW318d tot de 2 ani si nu am avut nici o problema de genul: zgalzieli, tremuraturi, pocnituri. Citisem eu ca VW face masini nu prea perfecte dar totusi nu ma asteptam sa pic eu in capcana, mai ales ca in februarie masina fusese super testata (Inspectie cu schimbare de curele) de VW.

Sincer: pe viitor voi zice NU VW in alegerea unei masini!
stai ca nu inteleg! cum adica vw de 2 ani ? pai vechitura aia e de cand lumea, si din cate am citit nu ai luat-o de noua! cum te poti astepta la o masina veche, cumparata sh cu km care dupa parerea mea nu sunt reali.... sa stea intreaga? scuze ca-ti zic dar si eu am avut bmw 320D si a fost cea mai proasta masina avuta vreodata! nici aro si daciile care le aveam prin 90 nu erau atat de proaste!

Depinde unde / cum s-a mers cu masina inaintea ta! depinde de uleiul care a fost folosit! imi pare rau ca mai iau asa tare de tine dar faci niste remarci cam .... aiurea Bafta cu masina! sfatul meu ar fi : pune alt motor pe ea! ca n-are rost sa spargi 5000 euro ca sa il repari p'asta
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 16:32   #8
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Scuzati ca intervin si eu, dar nu m-am putut abtine!

In Romania o masina second hand de 2-3 ani poate fi considerata noua, tinand cont de puterea de cumparare a romanului si de faptul ca o asemenea masina costa intre 25.000 euro si 30000 euro daca este luata de la reprezentanta (presupun ca e ultimul model de Passat, dar nu CC). Pai dupa parerea voastra ce masina e mai noua? (a se intelege anduranta, utilizare in timp, elemente longlife) Un Chevrolet Spark, (un un Fiat din cele mici, sau Kia) sau un Passat din 2006 la 1/2 din pretul de fabrica? Numai daca pui la socoteala tabla galvanizata, piesele longlife din compozitia masinii si restul, aceasta masina poate fi considerata ca noua in Romania, pentru romanii cu venituri modeste. Iar daca faci comparatie intre motoare diesel si benzina, la 50.000 km un motor diesel nici macar nu poate fi considerat rodat, deci e ca o masina pe benzina noua. Eu am luat masina la 2 ani si 1/2 de la data fabricatiei si la 2 ani si 1 luna de la introducerea ei in circulatie cu 100.000 km, iar masina arata estetic ca noua (fara urme de folosire si putea concura cu o marca mai ieftina noua foarte bine atat la pret cat si la disgn). Cunoscutii si colegii erau convinsi ca e noua, iar modelul nici nu se mai fabrica.
Eu cred ca kilometrajul masinii este real din moment ce e din 02.2006 cu 126.000, ar insemna 50.000 km/an.
Eu sunt de parere ca: fie proprietarul dinainte nu a ingrijit-o cum trebuie, fie masina a primit la constructie piese rebut, daca tinem cont de ce spune proprietarul actual, care merge cu ea normal, fara sa o forteze. Normal o asemenea masina nu pune asemenea probleme, dar cine stie cu adevarat cauza.

Last edited by iulian2476; 12-08-08 at 16:41.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 16:36   #9
szrobik

Stage 4
 
szrobik's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 276
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Scuze ca ma bag si eu:. Am un prieten Cu un a6 din 2006 si are in jur 210.000km! Deci...
szrobik is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 16:39   #10
thehuhu

Stage 4
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 201
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

lasa ca la audi la motorul de 2,7 pica chiulasele bine si e numai 9000 lei bucata
thehuhu is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 16:40   #11
szrobik

Stage 4
 
szrobik's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 276
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Pai da. Si la passat 2.0Tdi injectoarele, iar la DSG volanta.
szrobik is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 16:47   #12
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
In Romania o masina second hand de 2-3 ani poate fi considerata noua,
masina rulata 2 ani in romania = masina rulata 10 ani in germania
dolb is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 18:07   #13
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

Unde dai si unde crapa!
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 22:29   #14
florinkn

Stage 1
 
Join Date: May 2008
Posts: 16
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

A fost chiuloasa! Arborele cotit a batut in chiuloasa!

Am avut ghinion!

Masina a rulat numai in Germania si am cartea service cu toate servic-urile facute numai la VW pe verificate.
Faptul ca a fost facut aproape tot la aceasta masina (Au fost schimbate curelele, frani, ulei pentru ca a fost masina de firma) m-a determinat sa o cumpar!


In privinta km reali, 115000km in 2 ani, nu pot sa cred ca au fost mai multi pentru ca tot istoricul masinii se poate urmari la VW. Intri in orice baza de date de la orice VW Service din Germania si regasesti masina.

In atentia celor ce doresc sa verifice km reali ai masinii, sunati doar si intrebati la VW!
florinkn is offline   Reply With Quote
Old 12-08-08, 22:33   #15
szrobik

Stage 4
 
szrobik's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 276
Default Re: Turbosuflanta sau volanta stricata? Zgomot de tractor la Passat!

"A fost chiuloasa! Arborele cotit a batut in chiuloasa!"???_nu cumva axul cu came?
La VW nu se poate verifica 100% daca km is reali, doar daca a fost umblat acolo, cati km au fost dati inapoi nu iti spune!
Parerea mea k mai bine iti iei un motor nou.
Peace.
szrobik is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -