Poti pune alta folie insa daca nu o pui pe cea potrivita s-ar putea sa iti fie obturate anumite lampi de control si sa nu le mai vezi cand se aprind. In plus (dar se pare ca nu ai citit atent pe paginile anterioare) exista diferente de folii ale computerului de bord, si e probabil sa nu se potriveasca cele care sunt concepute pentru computere de bord midline si highline, pe cele care au computerul in ceasul lateral, deaorece au format diferit. La ceasurile tale poti pune inele cromate. Cauta la sectiunea "Bazar" folii pentru computere de bord si inele cromate pentru ceasuri. Ai functie search pentru asa ceva.
spuneti-mi va rog cum dezactivez ESP...stiu ca am un buton in bord pe care scrie ESP dar cand il apas nu se intampla nimk butonu revine la loc si nici in bord nu se aprinde niciun martor luminos...care sa fie baiu sau cum pot sa-l dezactivez?
PS:butonul functioneaza...
__________________
"APLICAM TOTI LEGEA JUNGLEI DESI STAM INTRE BETOANE..."
Acest martor ESP (Elektronisches Stabilisierungsprogramm) are mai multe functii atunci cand lucreaza sau cand ramane aprins. El este in legatura cu ASR (Antischlupfregelung), ABS (Antiblockiersystem) si EDS (Elektronische Differentialsperre). Depinde mult si de dotarea masinii, pentru ca aprinderea lui poate insemna mai multe tipuri de dreaglari ale sistemului, sau faptul ca sistemul lucreaza. Nu toate Golf 4 au cele 4 functii amintite mai sus.
La masina mea, care are toate cele 4 sisteme amintite mai sus, dezactivarea lui facuta prin apasarea butonului din consola centrala reprezinta renuntarea la functia ASR (antiderapaj). Chiar si in cartea masinii se mentioneaza faptul ca acest buton poate fi inscriptionat ASR in loc de ESP. Dezactivarea este confirmata de martorul din bord care ramane aprins. Daca lasam masina (bordul) cu martorul aprins si scoatem cheia din contact, la repunerea contactului martorul din bord nu mai ramane aprins. Martorii fac un check al diferitolor senzori, dupa care se sting.
Dezactivarea functiei ASR sepoate folosi atunci cand se doreste o plecare cu demaraj, sau balansarea masinii cand aceasta este inzapezita, sau cand se folosesc lanturi de zapada iar drumul e inzapezit. Acest martor licareste cand ESP lucreaza (dar functia nu este dezactivata).
Exista 21 de numere PR la Golf 4 legate de sistemul de franare. La mine se indica faptul ca masina are ESP prin numarul PR 1AT (vezi poza). Masina mea nu are de exemplu reglator al puterii de franare (1H0= ohne Bremskraftregler), pentru ca functia acestuia este indeplinita de ESP. Intereseaza-te cum e la tine, si ce tip de ESP ai. Vezi si linkul cu codul motoarelor si sistemul de franare (cauta la Volkswagen, alege Golf IV, sub Airbag, la Bremsenelektronik): http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Cauta si in lista asta amanuntita cu numerele PR pentru concernul VW-Audi: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect
S-ar putea ca la tine, desi ai ESP, fie butonul sa numai functioneze, sau un deranj pe undeva, cine stie. Poti face si o diagnoza masinii daca te incumeti la reprezentanta sau la cineva cu Vogcom. Normal era sa pui o poza cum e la tine cand bagi cheia in contact, ca asa putem vorbi o vesnicie despre cauzele care ar duce la neaprinderea acestei lampi de control.
Pune si tu o poza cum e la tine in momentul in care bagi cheia in cantact. Daca pui poze sau daca mai ai ceva de completat sa le pui la topicul tau de mai sus, sa nu incarcam threadul cu zeci de topicuri fara continut. Nu e nici un user de aici clarvazator sa stie ce computer de bord ai tu, sau ce dotare are masina ta, din ce an de fabricatie este si codul motorului. Pune si o poza cu numerele PR regasite pe stickerul din cartea masinii, ca asa nu o sa stie nimeni ce e la tine acolo. Tu vrei un raspuns la o intrebare pusa pe jumatate. Ce e asa de greu sa faci niste poze?
cu respect posesorilor de golf si nu numai!
am un golf 4 break din 2001, benzina 1.6 16V,
daca poate si vrea cineva sa ma ajute cu un rasp. ce functie are rotita din stanga sistemului electric de reglare a farurilor (e ceva legat de temporizarea luminilor, dar cum se foloseste mai exact?)
multam anticipat!
ms mult WNS,instrument cluster-ce ar insemna exact?
si inca ceva daca nu e cu suparare,EPC-ul ce-mi apare in bord atunci cand pun contactul ce este? dar dedesubtul acestui semn, conturul unui autovehicul cu o cheie intre roti...ce ar fi?
Ai manualul masinii si pe acest thread (pagina 6 topicul 84) si la unul declarat sticky (acolo sunt chiar 3 manuale de Golf 4). Acolo ai toate raspunsurile la acest gen de intrebari novice. Citeste manualele si dupa aceea sa vii sa pui intrebari. Astea sunt intrebari de pus din moment ce exista sticky cu manualele de Golf 4? De ce nu citesti ce inseamna EPC la "Dictionar termeni" care e tot sticky? Ce facem? Repetam ca papagalii aceleasi lucruri? Incep sa am impresia ca asta este threadul atarnatorilor (al refulatilor) si comozilor (novicilor) care nu cauta sa afle nimic, dar pun cele mai dubioase intrebari posibile.
salut sunt nou pe aici...am si eu o problema, am un volskwagen golf 4 1.6 si de cateva zile mi s`a aprins la bord un un senzor sau nu stiu ce e ca nu sunt prea priceput...este un cerc galben care are imprejur in stanga si dreapta 3 liniute pe fiecare parte.
Citeste si tu prima data ce s-a mai scris pe aici, pe prima pagina. Ai si manualele cu tot bordul masinii la download tot pe aici. Vezi ca exista si functie search.
Am rugamintea sa citesti prima data ce s-a mais scris inainte de a pune intrebari. Nu are rost sa se discute aceeasi tema la nesfarsit. Am scris despre treaba asta pe prima pagina un roman. Ma mir cum de ai ajuns tu direct la ultima pagina a acestui topic. In plus mai era si topicul asta la vedere pe prima pagina la "Zona tehnica": https://forum.4tuning.ro/322-zona-tehnica-vw/62727-golf-iv-revizii-intretinere-reparatii-service/page-2.html
Fara replay te rog.
salut, intr'adevar foarte folositor thread'ul deschis de tine. am si eu problema amintita de tine pe prima pagina, respectiv microintrerupatorul din portiera defect. ce vreau eu sa te intreb este daca nu imi poti spune de unde as putea sa cumpar microswitch-ul si cum sa intreb de el in magazin sau oriunde altundeva. Mersi
Microswitch-ului il gasesti la orice magazin de piese electronice si se poate inlocui cu cel existent, insa fixarea lui in borasca nu mai poate fi facuta cu nituri, doar lipit.
Asa arata:
mariuse eu nu inteleg de ce atatea posturi identice pe topicul lui iulian... eu am facut un tutorial cum sa schimbe acel swich si plus de asta... Nu ti-e rusine sa raspunzi la intrebari care ii sunt adresate lui iulian2476, dupa ce l-ai reclamat si a fost banat din cauza ta? incearca sa nu mai faci valuri pe aici ca le stii pe toate vrei sa faci replay`uri multe ca sa devii moderator si aici? din cate stiu eu nu prea poti fii moderator pe 2 forumuri concurente asa ca las`o mai moale!
__________________ Ai grija de masina iar ea va avea grija de tine!!!
eu am un golf IV din 2000 cu bordul asemanator cu cel din foto atasata numai ca dintre toti martorii nu mi se aprinde cel de portbagaj deschis, excluzandu-l pe cel cu nivelul lichidului de parbriz care am inteles ca nu e prezent la modelele cu vasul de 3L. am facut deja un test cu vag com pe 17-Instruments-> Output Tests-03 dar mi se aprind aceeasi martori ca si atunci cand pun contactul. se poate sa nu am optiunea asta pt martor portbagaj din fabrica sau e posibil sa fie ars? lampa din portbagaj functioneaza ok.