Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 27-12-14, 20:52   #46
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire discuri frana (axa spate)

Am inlocuit discurile de frana pe spate dupa 175000 km, dupa mai mult de 11 ani de la data fabricatiei masinii. Am zis sa le tin cat mai mult, dar nu am procedat corect. Acum ca am aceasta experienta consider ca trebuie schimbate pe la ~ 150000 km cel tarziu, sau dupa 8-9 ani, nu mai tarziu.
Eu ma refer la cele originale, care indiferent cum franezi cu ele, ruginesc si nu mai e afacere, pentru ca uzeaza aiurea si placutele de frana, plus frana foarte slaba.
Ale mele erau acum cand le-am schimbat intr-o stare jalnica si trebuiau schimbate de mai multa vreme. Ceea ce vedeti in poze, discurile vechi jupuite si exfoliate sunt asa si pentru ca le-am mai ciocanit eu cu ciocanul un pic pe margine, ca sa scot mai usor placutele vechi care erau bine intepenite. Cadeau halci de rugina la propriu cand bateam cu ciocanul usor pe marginea lor. Oricum erau cred ca la 5-6 mm din cei 7 mm minimi prescrisi de producator. In fine, le-am schimbat personal in parcare. E foarte usor si operatiunile sunt banale. Cine si-a schimbat singur placutele de frana pe spate nu va intampina nici o problema daca vrea sa schimbe si discurile. Avantajul la schimbatul discurilor pe spate la Golf IV e ca nu trebuie sa dai jos suportul de etrier, ca atunci cand vrei sa le schimbi la rotile din fata, unde trebuie dat si acesta jos.
Ai nevoie de aceleasi scule ca la schimbatul placutelor pe spate, doar ca mai ai neovie de un ciocan, perie de sarma, o surubelnita in cruce, smirgel si cine vrea si pasta de cupru si vasilina, asa ca s-o faca complet, cum se fac prezentarile la service-uri. Eu am folosit doar smirgel si peria de sarma.
Mi-a luat cam 30 minute de fiecare roata, sa zic ceva mai mult de o ora pentru ambele discuri.
Atentie mare la acel surub de centrare micut care fixeaza discul pe butuc. E belea mare cu el. Daca se intepeneste acolo, trebuie scos cu burghiul sau flexul. La mine unul s-a desprins extrem de usor, iar al doilea foarte greu. Dupa ce scoti surubul de fixare, aplici cateva lovituri de ciocan discului, dar nu pe suprafata lui de franare, ci in jurul gaurilor de prezoane, spre margine, si se desprinde destul de usor.
Am luat discuri Bosch dupa o indelungata analiza a variantelor posibile. Placute am pus TRW de data aceasta, desi nu am avut probleme nici cu Pagid inainte in 2 randuri.
Despre discuri:
Am ales discuri Bosch dintr-un motiv intemeiat in opinia mea: am vazut la cineva care si-a pus discuri Bosch ca nu mai ramane acel 0,5 cm la marginea discului neuzati si care arata urat. Am avut acum 3 ani cumparate niste discuri Pagid, tot de 232 mm pentru GOlf 4 spate, si ramanea si mai mare marginea aceea pe care placuta nu freca. Adica aproape 0,9 cm. Total inestetic. Sa stiti ca discurile Pagid aveau stantate pe ele doua coduri: atat de la Pagid cat si de la Textar, ceea ce ma face sa cred ca nu e diferenta la discuri intre Pagid si Textar, si ca e acelas produs, cunoscut fiind faptul ca fac parte din acelas concern. Asa ca am urmarit acest aspect, si am vazut ca la Bosch nu mai ramane asa de mare diferenta (ele fiind declarate de producator cu 231,7 mm.
Discurile sunt fabricate in China, dar comparandule cu cele Pagid pe care le-am avut cumparate mai demult si la care am renuntat, aceastea de la Bosch sunt mult mai estetice si mai frumos lucrate in opinia mea. Au strat protector si se aseamana mult cu cele de la ATE, ca aspect si suprafata. Cele de la Pagid erau si ele bine lucrate, insa aveau pe ele un strat de unsoare, care trebuie degresat la montarea lor cu spray si pareau dupa masuratorile mele putin mai mari in diametrul si ca cele originale noi. La astea Bosch nu e cazul, ele fiind uscate si cu statul protector deja aplicat. Producatorul sustine ca au si continut ridicat de carbon, ceea ce e bine daca e asa.
Dupa 150 km facut cu noile discuri si placute pot spune ca estetic nu se mai vede acea dunga de 0,5 cm la marginea discului (foarte un pic), placutele frecand aproape pe toata suprafata lui. Imi pare rau ca nu am pus poze si cu discurile noi in cartonul lor, si cu ele acum dupa cei 150 km, dar urmeaza sa pun cand le schimb si pe cele pe fata.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Foto0441.jpg
Views:	125
Size:	697.3 KB
ID:	3060028   Click image for larger version

Name:	Foto0443.jpg
Views:	92
Size:	869.6 KB
ID:	3060029   Click image for larger version

Name:	Foto0444.jpg
Views:	65
Size:	624.6 KB
ID:	3060030  

Click image for larger version

Name:	Foto0446.jpg
Views:	78
Size:	533.2 KB
ID:	3060031   Click image for larger version

Name:	Foto0450.jpg
Views:	156
Size:	532.7 KB
ID:	3060032   Click image for larger version

Name:	Foto0451.jpg
Views:	88
Size:	795.6 KB
ID:	3060033  

Click image for larger version

Name:	Foto0453.jpg
Views:	59
Size:	812.9 KB
ID:	3060034   Click image for larger version

Name:	Foto0445.jpg
Views:	65
Size:	564.0 KB
ID:	3060035  

Last edited by iulian2476; 27-12-14 at 21:15.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 09:35   #47
bazuka

Stock
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 4
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Ungerea turbinei se face prin orificiul de sus, iar scurgerea lui prin cel de jos. Pompa de ului este pusa in miscare de cureaua de distributie, si prin urmare cu cat e viteza mai mare cu atat cureaua roteste mai repede si pompa pompeaza mai mult ulei. Turbina fiind incinsa vaporizeaza uleiul si il da astfel pe langa spatiile foarte inguste aflate intre rotoare si peretii melcilor de unde, acesti vapori se pot prelinge cand dau de rece, pe de o parte in furtunul care duce la intercooler, sau in cealalta parte, spre teava de esapament.
Bun, asta e clar pentru mine. Poate fi cumva infundat orificiul prin care trebuie sa se scurga in mod normal uleiul, sa se fi imbacsit? Dar ma gandesc ca la cateva sute de grade uleiul respetiv se subtiaza mult. Poate doar daca din filtru de ulei (fiind murdar) au fost aduse suspensii, care s-au colmatat, si au infundat astfel orificiul de iesire, astfel uleiul da pe dinafara, in cei doi melci.
Eu ma gandesc si la urmatoarea situatie, mai putin ingrijoratoare: de-a lungul timpului, in cei 4 ani si ceva de cand a iesit masina din fabrica, sau tot acumulat, prin vaporizare si condensare, stropi de ulei in intercooler, aceasta componenta fiind in partea cea mai de jos a sitemului (lucru normal). Cand am facut ITP, respectivul a dat la peste 5000 turatii, s-a creat astfel presiune mare (sa zicem 1 bar, spun si eu), ceea ce a dus la penetrarea uleiului pe langa furtunul care e strans cu un colier de intercooler, si-a creat o parghie, (jgheab), pe langa acesta, si acuma cum merg si se creaza putina presiune in furtunul de intercooler ( sa zicem 0,6 bar) imediat incepe sa se prelinga si din uleiul depozitat in timp in aceasta parte de jos a intercoolerului. Eu asa ma gandesc, pentru ca in rest nu e nici o diferenta la masina, merge la fel ca inainte. Am atasat un document mai jos in legatura cu presiunea in bar la Golf 4 TDI.
Dupa cum am spus inainte acea parte era decat patata. Poate a mai fost asa si in trecut, la alte teste, cand a fost fortata masina, sau cand i s-a dat talpa, iar vara, cand e foarte cald, uleiul se evapora, si nu mai curge asa. Astept sa vina vara sa vad daca se usuca uleiul si revine la loc la faza de pata. Cand am luat masina, a fost si fratele meu, si el a observat o pata de ulei, cum se vede si acuma in poze, pe partea de metal in dreptul rotii, care protejeaza motorul. Atunci era o pata mare semiuscata de ulei, si era mai extinsa ca acuma. Noi nu ne pricepeam la Golf sau masini foarte bine atunci, si am crezut vrajeala omului ca e de la instalatia de clima (nu stiam ca in viteza zboara stropi de ulei de pe intercooler, cum e acuma la mine), sau de la apa din rezervorul lichidului de parbriz, care s-a scurs cand s-a facut umplerea.
Nu ne-am uitat la intercololer, ca nu stiam de el ca e acolo. Dupa doi ani, daca eu am mers incet cu ea, scurgerea s-o fi oprit, iar acuma, ca a fost din nou fortata, a inceput din nou sa curga. Deci atentie daca luati TDI, uitati-va si jos la intercooler.
Voi credeti ca se va opri scurgerea? E valabil scenariul meu?
orice mecanic care stie meserie stie ca in intercoler se aduna cu timpul chiar si un litru de ulei la un moment dat cand motorul va fi turat peste 3000 exista riscul ca acel ulei sa fie tras in motor si iti explodeaza motorul pur si simplu ti-l face praf de aceia preventiv un mecanic destept da o gaura de 3 sau de 4 in partea cea mai de jos a intercolerului pt ca uleiul adunat acolo sa curga jos ;cine stie cunoaste
bazuka is offline   Reply With Quote
Old 05-02-15, 15:10   #48
nickbon23

Stock
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 1
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Am si eu o problema: turez masina pana la 3000-3200 dupa care ori imi taie demarajul, ori nu se mai tureaza decat pana la aceasta valoare iar viteza este maxim 120km/h, oricat a-si apasa pedala de acceleratie. Un meserias a pus testerul pe ea si mi-a zis ca e electrovalva N75 si ca debimetru spune ca lucreaza la valori normale, dupa cum i-a aratat pe tester.E posibil sa fie din vina acestei electrovalve ? Vreu va rog si alte pareri. Auto este Golf 4 , 1.9 TDI motor ALH.

Last edited by nickbon23; 05-02-15 at 15:12.
nickbon23 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-15, 16:49   #49
racinGTI

Stage 4
 
racinGTI's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 238
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Am un Golf 3 (masina o putetzi vedea la sectiunea Masina mea Wolkswagen - proiect golf 3) si dupa c am facut cva modificari am o problema la relanti - oscileaza turatia si moare motorul la un moment dat.
Am verificat cei trei parametri : aer ( modificare pozitie clapeta din diagnoza) benzina ( pompa , filtru, senzor, injectioare ) , scanteie ( bujii noi, bobina inductie , senzor aprindere, delcou, fise ) totul e ok.
P diagnoza nu imi mai apare nicio eroare dar masina nu merge cursiv la relanti.
HELP!!!!!!!!!
__________________
STREET RACING IS NOT A CRIME
racinGTI is offline   Reply With Quote
Old 01-04-15, 12:05   #50
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Schimb discuri frana fata Golf 4

Masina are discuri pe fata de 280 mm. Le-am schimbat la 176000 km, pe acestea pe fata. Sunt de parere ca trebuiau schimbate mult mai de mult, insa neavand alta maisna inainte, si fara alta experienta am zis sa le tin cat mai mult. Parerea mea ca trebuie schimbate cam dupa 150000 km, mai ales daca au trecut 9-10 ani. Nu merita mai mult, pentru ca ruginesc pur si simplu chiar fara kilometraj mare. Eu am luat masina second la 99000 km si am schimbat ferodourile pe fata la 125000 km, iar acum se vede in poze ca mai aveau, dar nu mai era frana eficienta. Plus ca se curbasera pe interior, datorita formei discurilor.
Am intampinat probleme doar cu acel surub de siguranta, pentru centrarea discului, in rest a fost foarte usor. Va trebuie pentru discurile din fata doar un inbus de 7 (l-am luat din piata de la rusi, 10 ron) si pentru schimbul discurilor din spate o presa cu rare sa invartiti si pistonul, pentur a putea pune noile placute in schimb. pe fata am reusit cu mainile goale, doar cu forta degetelor sa dau pistonul inapoi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Foto0476.jpg
Views:	72
Size:	643.1 KB
ID:	3086676   Click image for larger version

Name:	Foto0477.jpg
Views:	61
Size:	752.8 KB
ID:	3086677   Click image for larger version

Name:	Foto0478.jpg
Views:	67
Size:	740.4 KB
ID:	3086678  

Click image for larger version

Name:	Foto0479.jpg
Views:	62
Size:	865.8 KB
ID:	3086679   Click image for larger version

Name:	Foto0480.jpg
Views:	75
Size:	776.6 KB
ID:	3086680   Click image for larger version

Name:	Foto0482.jpg
Views:	61
Size:	827.1 KB
ID:	3086681  

Click image for larger version

Name:	Foto0483.jpg
Views:	61
Size:	898.2 KB
ID:	3086682   Click image for larger version

Name:	Foto0484.jpg
Views:	63
Size:	734.6 KB
ID:	3086683   Click image for larger version

Name:	Foto0485.jpg
Views:	81
Size:	789.0 KB
ID:	3086684  

Click image for larger version

Name:	Foto0486.jpg
Views:	93
Size:	741.0 KB
ID:	3086685  
Attached Files
File Type: mpg Copy of Video0013.mpg (864.0 KB, 53 views)
File Type: mpg Copy of Video0014.mpg (1.97 MB, 33 views)
File Type: mpg Copy of Video0015.mpg (1.63 MB, 25 views)
File Type: mpg Copy of Video0016.mpg (1.19 MB, 18 views)

Last edited by iulian2476; 01-04-15 at 12:19.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-15, 15:17   #51
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Schimbare curea canelata (curea accesorii) Golf 4 TDI AXR

Am schimbat cureaua de accesorii la masina mea dupa 11,5 ani, dupa ce la masina s-au facut doua schimburi de distributie si s-a mers cu ea 177350 km. Mai puteam s-o las, pentru ca nu facea nici un fel de zgomote. Nici alte probleme nu am avut cu ea, adica sa alunece rola de la alternator pe ea sa imi apara in bord "Motorstoerung Werkstatt", sau altfel de probleme nu au fost. Am schimbat-o de teama ca s-ar putea rupe dupa atatia ani. Insa in afara de acele crapaturi superficiale cureaua era in regula, doar ca parea din plastic dupa atatia ani, fata de cea noua care se simte la palpare a fi din cauciuc. Pe interiorul ei parea ca si noua cu exceptia catorva crapaturi pe canelurile din margine (pe ambele margini). In rest nimic deosebit. Doar pe exterior ridurile erau peste tot, dar nu existau intreruruperi sau bucuati lipsa.
La mototarele AXR schema este foarte simpla. Daca are clima, mai este o rola in plus (4), iar fara, are doar 3 role in afara de cea intinzatoare.
Scimbul l-am facut in parcare, si nu am avut nevoie decat de o cheie deschisa de 16, pentru a slabi si bloca rola intinzatoare si de un cui cu care sa o blochez. In rest e foarte usor. Spatiul e cam mic si m-am zgariat la maini bagand mana s-o asez la loc pe caneluri.
Cureaua canelata la masina mea AXR are 6 nervuri. Exista si cu 5, in functie de model. E usor de stabilit, pentru ca se pot numara ochiometric. Eu am luat una de la Contitech, pentru ca era cea mai ieftina (46 ron) si cum spuneam am schimbat-o in parcare in 15 minute cu proba cu tot.
Consumul instant a fost acelas imediat dupa schimb, ca si mai inainte (0,7 l/h), si in rest pace si liniste. Mi s-a parut mai usor decat sa schimb un bec la faza lunga.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Foto0490.jpg
Views:	59
Size:	872.8 KB
ID:	3086749   Click image for larger version

Name:	Foto0491.jpg
Views:	69
Size:	470.5 KB
ID:	3086750   Click image for larger version

Name:	Foto0492.jpg
Views:	78
Size:	492.1 KB
ID:	3086751  

Click image for larger version

Name:	Foto0498.jpg
Views:	61
Size:	496.0 KB
ID:	3086752   Click image for larger version

Name:	Foto0494.jpg
Views:	70
Size:	593.2 KB
ID:	3086753   Click image for larger version

Name:	Foto0493.jpg
Views:	57
Size:	472.7 KB
ID:	3086754  

Attached Files
File Type: mpg Video0017.mpg (1.06 MB, 36 views)
File Type: mpg Video0018.mpg (2.00 MB, 33 views)

Last edited by iulian2476; 01-04-15 at 15:37.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 13:39   #52
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire actuator la turbosuflanta Golf IV TDI 74 kw

Dupa 11 ani si jumatate actuatorul (capsula vacumatica) a ruginit pur si simplu, astfel incat s-a rupt si nu mai crea vacuum pentru a deschide-inchide geometria variabila a turbinei.
Simptome: masina nu mai reusea sa treaca de 130 km/h (maxim 138 km/h dupa ce stateai cu piciorul pe acceleratie o vreme buna), nu mai trecea de 3000 rotatii/minut.
Am crezut initial, la parerile unora ca este turbina dusa, sau poate doar furtunul de vacuum spart, altul a zis ca e debimetru. A fost si cineva de parere ca poate este actuatorul sau celelalte simptome mentionate mai sus. In fine, nestiind ce este, desi am pus-o pe un Vag-com, si am dat niste bani degeaba, ca nu mi-a spus nimic concret, am stat cu masina asa din iarna de cand am observat, (din decembrie) pana in iulie. Tespectivul cu Vag-comul mißa spus ca in 350 ron da turbina jos si o curata. Dar mi s-a parut neserios si nu am mai facut cu el. Masina nu scotea fum, la consum nu am constatat nimic, ca ar consuma mai mult. Vreau sa spun, ca in afara de faptul ca nu trecea de 3000 rot/min si nu depasea aprox. 130 km/h, masina nu crea nici un fel de problema. Mai se urca uneori acul de la turometru pe la 1000 rot/min, in rest nimic. In rest se comporta normal in oras. Doar in afara daca vroiam sa merg mai repede la 120 km/h se simtea ca si cum dadea putin in nas, dupa care crestea foarte greu viteza pana pe la 130-138 km/h, dar oricum nu trecea de 140 km/h. Adica altfel spus intra in "limp mode".
In fine toata nebunia m-a costat 470 ron: 50 Vag-com-ul facut degeaba, 20 ron constatarea corecta, si 400 ron piesa + montat demontat (30 minute), etc. Am rezolvat problema la un service putin cunoscut, nu prea mare: Robnec in cartierul Militari. Am iesit la o partida de pescuit unde am avut strada sa merg mai tare, si am ajuns la 180 km/h destul de repede. Sper ca a fost reglat corect si actuatorul de catre acel mecanic, pentru ca o testare pe calculator nu mi-a facut.
Turbina la masina mea e KKK din ce mi-a spus acel mecanic, iar actuatorul nou e ceva mai scump decat actuatorul de la turbinele Garrett care se pun deasemenea pe Golf IV TDI. Sunt asemanatoare, insa zicea ca sunt mai fiabile cele de la Garrett.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Foto0529.jpg
Views:	64
Size:	475.3 KB
ID:	3108990   Click image for larger version

Name:	Foto0530.jpg
Views:	46
Size:	428.8 KB
ID:	3108991   Click image for larger version

Name:	Foto0531.jpg
Views:	51
Size:	428.3 KB
ID:	3108992  


Last edited by iulian2476; 09-07-15 at 13:46.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 17-07-15, 14:44   #53
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire electromotor la Golf 4 TDI 74 kw AXR, cutie 5+1 viteze manuala, cod EUH

In ultimile 3 ierni, la temperaturi scazute, la pornirea motorului se auzea un uruit deranjant. La inceput, daca porneam motorul, se auzea doar o data in acea zi, la prima pornire, iarna. Daca apucam sa il pornesc o data si mergeam 50 m, mai mult sau mai putin, nu mai facea in acea zi. Din ce in ce se auzea mai des si la temperaturi din ce in ce mai ridicate, nu doar la cele scazute. In urma cu 2-3 ierni se auzea doar iarna, nu si vara, cum ziceam la temepraturi scazute. In aceasta ultima iarna se auzit la fiecare pornire, iar in primivara si vara s-a auzit in continuare la fiecare pornire. Nu am mai dorit sa intru in toamna si iarna iar cu el asa si am decis sa rezolv problema.
Uruitul s-a datorat electromotorului, si mai precis, Bendixul de la electromotor nu se mai retragea suficient de repede, ceea ce ducea la acel uruit deranjant.
Puteam sa ies mai ieftin daca desfaceam electromotorul, schimbam Bendixul si cele doua bucsi, insa tot m-ar fi costat una peste alta in jur de 250-300 ron manopera si Bendix nou + 2 bucsi. Am decis sa iau unul nou, care m-a costat 530 ron cu piesa la schimb.
Pe masina a fost un electromotor de la Bosch, cu sigla VW pe el, original din constructie, care avea 10 dinti. Codul se poate deslusi cu greu in poza. Codul din cate imi amintesc, este 1 001 125 042. E destul de simplu de schimbat cu cheia potrivita si poate fi schimbat si fara demeontarea suportului de la baterie, in schimb trebuie o groapa sau ridicata masina, pentru a ajunge si la cel de-al doilea surub. Sunt necesare chei de 18 si 10 tubulare. Electromotorul nou este tot Bosch, (10 dinti) dar acesta este facut in Mexic si nu mai are VW AG stantat pe el. Este un electromotor reconditionat. Nou ar fi fost 1500 ron, iar asa cu piesa la schimb m-a costat 530 ron.
De indata ce l-am inlocuit si pornit masina, nu s-a mai auzit uruitul acela la pornire. Masina avea 179450 km si 12 ani vechime. S-a circulat cu ea mult urban, multe distante scurte si iarna la rece destul de des.
Acestea presupun ca au fost cauzele care au dus la uzura lui si la acel sunet, carait la pornire.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Anlasser Bosch original Golf 4 TDI AXR.jpg
Views:	51
Size:	791.0 KB
ID:	3110525  

Last edited by iulian2476; 17-07-15 at 15:11.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-17, 11:33   #54
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire kit ambreaj Golf 4 TDI 74 kw

Salutare tuturor!

Dupa 203450 km a inceput sa agate din ce in ce mai rau schimbatul vitezelor. Mai ales in marsarier agata de fiecare data si se auzea acel sunet de fier pe fier. Cu motorul oprit intra greu dar fara zgomot in viteze si pana mergeam 1-2 km schimbam mai usor vitezele. Dupa ce mergeam 2-3 km incepea sa intre foarte greu in viteze. Am crezut ca e cutia de viteze. Ma gandeam ca n-o mai fi suficient ulei in cutie. La service mi-a dat verdictul ca e ambreajul de vina. Am luat un kit de ambreaj de la Sachs cu 1238 ron iar manopera 500 ron cu constatare cu tot. Am luat tot kitul cu rulment de presiune cu tot.
Dupa cum se poate observa si in poze ambreajul original era de la Sachs. La Golf 4 TDI 74 kw 2003 cod motor AXR s-au pus atat Luk cat si Sachs. In program le da pe ambele ca fiind originale, insa diferenta de pret e mare (la Luk costa peste 1700 ron)
Dupa inlocuire s-a inmuiat si pedala de ambreaj care era destul de tare inainte si totul e acum in regula.
Attached Images
File Type: jpg 20171110_081947.jpg (3.46 MB, 30 views)
File Type: jpg 20171110_081934.jpg (4.02 MB, 21 views)

Last edited by iulian2476; 14-11-17 at 11:49.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-18, 22:19   #55
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Furtun al sistemului de racire fisurat-spart

Salutare tuturor!l

Dupa 15 ani de la data fabricatiei a cedat un furtun al sistemului de racire al motorului. Este un furtun foarte scurt in forma de litera "L".
Plecat dupa o stationare scurta din nou la drum mi s-a aprins in bord : "STOP anhalten Betriebsanleitung lesen". Nu m-am speriat ca s-a mai intamplat iarna sa apara acest mesaj de la frig cand in vasul de expansiune se contracta lichidul de racire si cele doua sarme nu mai faceau contact. Am mai avut o oprire si cand am plecat a aparut acelas mesaj insotit de un piuit. Am zis ca nu e in regula fiind totusi vara. Am tras pe dreapta si am ridicat capota: ud la motor, langa baterie, dar nu mult. Am vazut furtunul umflat si cum picura din el prin fisura. M-am intors si am lasat-o la bloc in parcare pana am luat ce trebuie pentru reparatie.
Am vrut sa comand doar acel mic furtun, dar nu se poate, doar tot setul. Am mai luat 1,5 l G13 , 1,5 l apa demineralizata. Cu un patent am slabit colierele si cu un recipient gradat am completat in total 1 l de G13 50/50%.
Nu am avut timp si am schimbat doar furtunul cel scurt, ca altfel trebuia sa las tot lichidul sa se scurga si sa mai iau un bidon de 1,5 l G13, pentru ca la Golf 4 TDI intra 6 l G13 50/50. Cu un patent am cascat colierele si am completat 1 l G13. Vasul de expansiune e astfel pus incat daca exista aer in instalatie, iese singur. La mine nu s-a pierdut decat un litru in total si am completat fara ca in vas sa scada ceea ce completam. Nici dupa pornirea motorului nu a scazut. Ciudat este ca celelalte furtune din sistem sunt in regula, doar acesta s-a umflat asa urat.
Costrui: 1,5 l G13 44 ron (este compatibil cu G12, G12+, G12++), setul de furtune 140 ron , apa demineralizata 2,4 ron si 20 min timp de lucru.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	33
Size:	702.4 KB
ID:	3205546   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	21
Size:	550.4 KB
ID:	3205548   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	41
Size:	667.2 KB
ID:	3205551  

Attached Images
File Type: jpg 2.jpg (514.6 KB, 14 views)
File Type: jpg 4.jpg (613.4 KB, 11 views)
File Type: jpg 5.jpg (562.6 KB, 25 views)
File Type: jpg 7.jpg (439.0 KB, 12 views)
File Type: jpg 8.jpg (504.1 KB, 10 views)
File Type: jpg 9.jpg (472.0 KB, 13 views)

Last edited by iulian2476; 26-09-18 at 22:25.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-18, 21:23   #56
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire etrier frana Golf IV dreapta spate

Salutare tuturor

Plecand dintr-o parcare si accelerand un pic s-a aprins in bord " STOP " "Betriebsanleitung lesen", in fine plus un piuit lung. Am zis ca e din nou lichidul de racire care e sub nivel, cum s-a mai intamplat. Ma opresc, ma uit, dar nivelul la lichidul de racire in vasul de expansiune era ok. Plec din nou la drum cam 3 km si iar aceeasi faza doar ca acum apuc sa citesc mai bine mesajul "STOP Bremsfehler". Prima oara nu am vazut complet mesajul. Ma uit acum la vasul lichidului de frana, cam jos, dar mai era, cam cat ajunge stutul capacului. Am inceput sa fac ochii mari, dar plec iar la drum putin suspicios. Plec de la semafor si iar aceeasi faza. Ma opresc si ma uit pe sub masina la etrieri. Ce sa vad: la cel din spate dreapta era toata partea din spate a etrierului plina da umezeala si se prelingea usor si pe cablu de la frana de mana. Am plecat mai departe dar prudent si simteam acum si pedala ca prinde mai jos, ca e moale, ca nu e ce trebuie. De franat masina frana, dar se simtea ca e frana slaba, asa ca am circulat pana la service prudent si lasam distanta suficienta in fata. Am oprit la un service, s-au uitat baietii si mi-au zis ca trebuie schimbat etrierul. Asa ca am luat un etrier nou tot Lukas ca cel de pe masina, 1 l de lichid DOt 4 pentru completare, si am revenit la service.
Toata distractia a costat: 254 ron, etrierul, 28 ron 1 l Dot 4 si manopera 100, deci cam 380 ron. Etrierul cumparat e de la TRW, dar tot Lukas este, ca si cel de pe masina, cel original. Deci la peste 209600 km si la o masina cu peste 15 ani vechime te poti astepta si la asa ceva.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20181019_154950.jpg
Views:	26
Size:	1.06 MB
ID:	3206772   Click image for larger version

Name:	20181019_154932.jpg
Views:	27
Size:	1.13 MB
ID:	3206773   Click image for larger version

Name:	20181019_154940.jpg
Views:	27
Size:	1.10 MB
ID:	3206774  

Click image for larger version

Name:	20181019_155028.jpg
Views:	39
Size:	570.9 KB
ID:	3206775   Click image for larger version

Name:	20181019_155147.jpg
Views:	28
Size:	1,007.1 KB
ID:	3206776  

Last edited by iulian2476; 03-11-18 at 21:30.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-19, 11:14   #57
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Schimbul distributiei la Golf 4 TDI cod motor AXR

Salutare tuturor!
Este al doilea schimb de distributie pe care il fac. Pe primul l-am facut dupa 6 ani si aproximativ 60000 km efectuati (am scris cu toate amnuntele intr-un topic mai sus despre treaba asta).
Cum se poate vedea am folosit si data trecuta piese originale VAG. Doar despre pompa de apa nu stiam ce producator este pentru ca am facut la reprezentanta Volkswagen si nu am vazut nici pompa demontata si nici pe cea care au pus-o.
In rest e tot ca data trecuta: rola intinzatoare INA (Germania), rola de ghidaj Litens (Canada), curea Contitec (Germania), lichid de racire original VW (Germania). M-am interesat si e nevoie de ~ 5 litri de lichid de racire amestecat (G12 cu apa), dar nu mai mult de 6 litri. Eu am pus la dispozitia serviceului, la indicatiile acestora 2 bidoane de 1,5 l si 2 l de apa distilata. Oricum se poate recupera si din vechiul lichid daca nu ajunge. Ultima data la VW aveau G12 ++ iar acum au G13. Deci la motorul TDI AXR ar intra intre 5 si 6 litri de lichid de racire.
Despre pompa de apa originala pot spune ca e tot cu paletele din plastic ca si primele care s-au pus de la inceput pe Golf 4, insa ce am auzit pe la unii ca se poate rupe una dintre acele plastice mie mi se pare imposibil la modul cum e construita. Este foarte solid construita si nu vad cum s-ar putea rupe ceva din acea piesa de plastic. Producatorul exact nu scrie pe pompa de apa. Rezulta doar ca e VW-Audi. In rest nici un indiciu.
Cureaua de distributie data trecuta am pus originala VAG, iar acum, ca cea originala era Contitec, am pus aftermarket Contitec, pentru ca nu cred ca firma Continental face doua calitati la curelele de distributie cand e vorba de ruperea curelei cu urmari asa de nefaste. Singura diferenta intre curele ca pe cea originala scria VW si pe asta aftermarket nu mai scrie VW, dar scrie in schimb Made in Germany. In rest identice. Am preferat aftermarket, pentru ca e mai ieftina ca cea de la reprezentanta.
Acum 8 ani am dat la reprezentanta 15 milioane (piese si manopera inclusa), iar de data asta manopera 4,5 milioane, iar piesele vreo 7,5 milioane), deci vreo 12 in total. Daca se face cu piese aftermarket (din cele ieftine) este clar mai ieftin.
Se pot vedea si piesele vechi dupa 67300 km si 8 ani. M-am uitat atent la ele si cureaua nu pare sa fie prea uzata, iar de restul pieselor nici nu mai vorbesc, ca sunt intr-o stare foarte buna. Eu personal am sa extind de aceasta data la 10 ani folosirea distributiei, daca nu depasesc cei 90000 km prescrisi de fabricant si ma situezi tot asa pana in 75000 km.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Zahnriemensatz Golf 4 AXR.jpg
Views:	26
Size:	1.06 MB
ID:	3212756   Click image for larger version

Name:	Wasserpumpe Golf 4 AXR.jpg
Views:	20
Size:	729.2 KB
ID:	3212757   Click image for larger version

Name:	Zahnriemen 67300 km nach 8 Jahren.jpg
Views:	21
Size:	1.00 MB
ID:	3212758  

Click image for larger version

Name:	Zahnriemenensatz Golf 4 67300 km nach 8 Jahren.jpg
Views:	24
Size:	1.16 MB
ID:	3212759   Click image for larger version

Name:	Wasserpumpe nach 8 Jahren und 67300 km.jpg
Views:	21
Size:	957.4 KB
ID:	3212760   Click image for larger version

Name:	Litens Golf 4 original VW.jpg
Views:	21
Size:	938.8 KB
ID:	3212761  

Click image for larger version

Name:	Zahnriemen nach 8 Jahren und 67300 km.jpg
Views:	18
Size:	1.02 MB
ID:	3212762  

Last edited by iulian2476; 13-07-19 at 11:27.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-20, 22:05   #58
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire amortizoare haion Golf 4 hatchback

Salutare!

Masina are peste 16,5 ani de la data fabricatiei si 16 ani de circulatie/folosinta, iar amortizoarele de la haion nu se mai deschideau pana sus, decat ajutate. Haionul ramanea sus, insa la vreme rece, iarna, haionul nu mai ramanea deschis, cadea chiar si dupa ce il impingeam pana sus. Cu cat era mai frig afara cu atat ele erau mai slabe. Acum, ca era cald ridicam cu mana haionul pana sus si ramanea sus, dar amortizoarele nu mai aveau putere sa il impinga singure la pozitie intredeschisa. Asa ca am luat noi de la firma Stabilus, dupa ce am citit pe forumuri ce au pus si altii. Cica de la firma asta ar fi si cele originale. Pe cutie, codul de bare e de Germania, iar pe ele scrie ca sunt fabricate in Germania. Erau doua modele de la Stabilus, astea luate de mine de 30 roni bucata, si unele duble la pret, din aluminiu. Cele originale sunt cromate. Astea sunt negre. Pentru masinile negre cum o am eu nu se mai vede cromul cand haionul e inchis prin crapatura, ceea ce e mai estetic din punctul meu de vedere.
Pentru inlocuire nu e nevoie decat de o surubelnita subtire, normala (nu in cruce, sau altfel) cu 3-4 mm deschidere. La cele doua capete sunt niste inele otelite care se casca cu surubelnita si astfel se scot amortizoarele vechi si se inlocuiesc cele noi. Super simplu. Eu fiind inalt am facut treaba asta singur, tinand cu capul haionul la inlocuirea pe rand a amortizoarelor. Dupa ce scoateti un amortizor, celalaltul nu are puterea sa sustina singur haionul si acesta coboara pana jos. Deci cine vrea mai simplu fie cheama un ajutor fie pune o proptea intre haion si portbagaj sau pamant, pentru ca trebuie dus haionul pana sus la scoatere/inlocuire. Desprindeti si acoperitoarea de stofa a portbagajului. Amortizoarele sunt foarte puternice, nu le poti presa cu bratele doar cu multa forta impinse in pamant, de asta zicea ca trebuie dus haionul pana sus la scoatere/inlocuire. Atentie cu surubelnita sa nu va alunece sa zgariati vopseaua la masina. In capetele care se fixeaza pe bilele de prindere se vede vasilina, asa ca eu nu am mai pus vasilina pe acele bile pe care ele se prind, doar am sters bine bilele.
Cam 5-8 minute aproximativ mi-a luat mie singur sa le schimb. Dupa inlocuire totul bine.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Stabilus Golf 4 Schraegheck.jpg
Views:	15
Size:	528.3 KB
ID:	3216708   Click image for larger version

Name:	Stabilus portbagaj Golf  4.jpg
Views:	16
Size:	1.09 MB
ID:	3216709   Click image for larger version

Name:	Stabilus Golf 4.jpg
Views:	15
Size:	1.17 MB
ID:	3216710  

Click image for larger version

Name:	Stabilus Golf 4 3.jpg
Views:	19
Size:	993.1 KB
ID:	3216711   Click image for larger version

Name:	Amortizor Stabilus Golf 4.jpg
Views:	14
Size:	1.12 MB
ID:	3216713   Click image for larger version

Name:	Amortizor Golf 4 portbagaj Stabilus.jpg
Views:	15
Size:	933.5 KB
ID:	3216715  

Attached Images
File Type: jpg Inlocuire amortizor Golf 4.jpg (446.2 KB, 10 views)
File Type: jpg Amortizor Golf 4 portbagaj.jpg (578.5 KB, 10 views)

Last edited by iulian2476; 02-04-20 at 22:18.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-20, 21:23   #59
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuirea discurilor de frana si a placutelor de frana la Golf 4

Salutare tuturor!

Prezint pe scurt al doilea schimb de discuri si placute frana la rotile din fata la masina mea Golf 4. Schimbul a fost facut la sfarsit de septembrie anul acesta.
Am schimbat discurile si placutele de frana la rotile din fata cu > 53000 km in urma. Atunci le-am schimbat tot personal in parcarea de la bloc. Am pus atunci discuri si placute Bosch. Partea proasta ca atunci cand le-am schimbat, cele doua suruburi de centrare a discurilor de la ambele discuri s-au rupt. Unul s-a rupt fara sa depaseasca suprafata butucului, iar celalalt, de la roata dreapta s-a rupt dar a ramas un pic peste suprafata butucului. Eu am palpat destul de atent as zice cu mana, insa mi s-a parut ca e bine si nu e nevoie sa iau o bormasina cu burghiu de metal si sa adancesc locul. Am avut convingerea ca e la nivel cu butucul cel mult la cel de la roata dreapta. Depasea insezizabil si ocular si palpabil. Am montat atunci totul asa la loc, multumit fiind de faptul ca am reusit sa scap de cele doua suruburi care nu vroiau sa se mai desurubeze si care dupa insistente si fortare s-au rupt. A trecut ceva timp pana am inceput sa observ ca la frane puse la viteze de peste 80 km/h volanul vibra. Am observat abia pe autostrada si pe drumuri nationale. In oras circul destul de incet si nu am sezizat ceva care sa imi ridice semne de intrebare.
Vibra ce vibra, dupa care disparea. Cand schimbam rotile de vara cu cele de iarna, cadea iar acel mot al surubului pe alt loc la janta si iar se simtea. Nu mi-am dat seama mult timp de ce apare acel vibrat in volan o vreme, dupa care dispare, mai ales dupa ce schimbam jantele.
Abia acum cand s-au tocit placutele si m-am uitat atent am inteles cauza acelor vibratii. Interiorul jantei era intre prezoane putin adancit acolo unde cadea motul rupt al surubului de centrare. Acele vibratii faceau ca in timp motul surubului sa adanceasca janta cu un sfert de milimetru si sa dispara vibratul sau sa fie aproape inperceptibil. Asta am vrut sa mentionez, ca schmibul in sine l-am mai prezentat. Crezand ca sunt discurile de vina, ca sunt ovale, am zis sa iau ATE. Discurile Bosch au fost foarte in regula si le recomand cu caldura, putina rugina dupa 53000 km si uzura pe toata suprafata discului. Combinatia placute si discuri Bosch e buna, adica nu scartie sau alte sunete. Le-am schimbat degeaba, ca mai mergeau folosite in continuare. Acum Golf 4 e o masina veche, sanse mici ca sa o mai pateasca cineva cum am patit-o eu dupa atatia ani cand totul la ea a cam fost schimbat. In imagine e deja adancita gaura surubului de centrare cu burghiul de metal.
Foarte bun senzorul la placutele Bosch care nu se rupe prematur ca la alte marci de placute. Am mai avut Pagid de 3 ori pe fata si se rupea senzorul de la roata stanga fata destul de devreme, ceea ce nu imi convenea. Prin urmare am pus si de data asta tot Bosch.
Am postat abia acum, dupa >2000 km de mers cu aceste discuri si pot spune ca e totul cum trebuie sa fie: nu vibratii, nu zgomote, nici o neplacere.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Rugina indeparta cu polizorul de sarma.jpg
Views:	15
Size:	1.52 MB
ID:	3217942   Click image for larger version

Name:	Placuta frana Bosch dreapta fata.jpg
Views:	15
Size:	2.10 MB
ID:	3217943   Click image for larger version

Name:	Placute frana Bosch uzate  53 000 km.jpg
Views:	15
Size:	2.04 MB
ID:	3217944  

Click image for larger version

Name:	Bosch Golf 4 placute frana.jpg
Views:	14
Size:	2.14 MB
ID:	3217945   Click image for larger version

Name:	Indepartare rugina etrier Golf 4.jpg
Views:	12
Size:	1.56 MB
ID:	3217946   Click image for larger version

Name:	Surub centrare disc.jpg
Views:	14
Size:	1.50 MB
ID:	3217947  

Click image for larger version

Name:	Discuri frana ATE Golf 4 fata.jpg
Views:	21
Size:	1.06 MB
ID:	3217948   Click image for larger version

Name:	Placute frana Bosch fata dreapta.jpg
Views:	15
Size:	2.11 MB
ID:	3217949   Click image for larger version

Name:	20200923_170810.jpg
Views:	14
Size:	2.08 MB
ID:	3217950  


Last edited by iulian2476; 07-12-20 at 21:51.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -