re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Intretinere/spalare motor Golf IV
O data pe an mai am obicieiul sa sterg si sa curat compartimentul motor de eventuale pete de ulei si de praful care sa strange pe acolo.
In timpul schimbului lichidului de frana, si completarii vasul de expansiune cu lichid de frana nou, am mai turnat din neatentie si putin pe alaturi. Am considerat sa nu ar fi rau sa fac o spale partiala macar a motorului, in special in jurul vasului respectiv, pentru a nu avea surprize in viitor. Am folosit ca spray pentru intretinerea motorului un spray original de la Volkswagen. Sprayul de 300 ml a costat in jur de 7 euro cu transport cu tot (alaturi si de alte produse). El in sine costa la momentul actual 5,5 euro. Produsul l-am obtinut prin intermediul lui djhojd (user 4tuning.ro). Sprayul ajunge pentru o singura intretinere. Nu se pulverizeaza, ci are un fel de jet si nici nu se evapora imediat. Dizolva petele de ulei si vaselina, insa mai trebuie dat si cu carpa. Pentru cine e mana larga recomanda 2 spray-uri.
Cateva poze:
re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Martor nivel scazut al uleiului de motor - Ölstand prüfen
Dupa ~8000 km de mers cu actualul schimb de ulei, s-a aprins in bord senzorul pentru nivelul scazut al uleiului de motor, insotit de mesajul "Ölstand prüfen". Avand in vedere ca am facut schimbul de ulei personal si am lasat sa se scurga bine uleiul, plus ca am scos cu siringa si ce mai era in cartusul filtrului de ulei, pot spune ca s-a consumat ~750 ml ulei de motor. Dupa cum se poate vedea si in poze, dupa ce am completat cu 0,5 l ulei, nivelul uleiului a crescut de la minim pe joja, pana la jumatatea intervalului hasurat pe joja (totul efectuat dupa ce motorul a stationat timp indelungat).
Pe scurt, la aparitia acestui mesaj in bord, trebuie completat cu ulei de motor (conform normei prescrise) pana la 1 l de ulei. Trebuie sa fac o rectificare: in clip am spus ca s-a mai mers 120 km de la prima aparitie a martorului, dar defapt trecusera 220 km cand senzorul s-a aprins din nou. La fiecare deschidere a capotei martorul din bord se va stinge, iar daca nu se completeaza, mesajul reapare in bord in functie de cum analizeaza calculatorul masinii: mai devreme sau mai tarziu, nu neaparat dupa un anumit numar de km. Cert este ca trebuie completat. Mi s-a mai aprins acest senzor acuma mai bine de 4 ani in urma, dar atunci nu am mai asteptat si am facut schimbul de ulei imediat a II-a zi. La fel si atunci, s-a stins dupa ce am deschis capota la motor.
re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Avertizare bordcomputer becuri frana arse Golf IV TDI
Circulam de saptamani bune cu becul frana dreapta ars, pentru ca am tot amanat schimbarea lui. Azi, dupa ce am plecat de la servici, nu am mers mult si ma trezesc in bord cu mesajul "Motorstörung Werkstatt", insotit de un piuit prelung iar martorul pentru preincalzirea bujiilor licarea. Evident ca am ramas surprins, pentru ca mergeam incet pe o strada laturalnica, intr-a II-a, iar motorul nu a facut nici o figura nici inainte de licarirea martorului, nici dupa. E drept, ca pentru a evita o groapa, am pus o frana foarte usoara, si ma gandesc ca atunci s-a ars si becul. Evident, am mers mai departe, gandidu-ma ca nu poate fi ceva foarte grav dar prudent totusi. Mi s-a mai aprins in trecut acest martor cu acelas mesaj, insa licarea si ESP-ul. Atunci fusese un deranjament la switchul de frana, care si-a revenit singur din fericire si nu a fost necesar sa umblu la switchul respectiv.
Am cautat si citit pe forumuri ce ar putea fi de data asta, si am gasit undeva ca aceste simptome se minfesta cand becurile de frana sunt arse. Evident, am schimbat cele 2 becuri si a functionat. Asta abia dupa ce am apasat pedala de frana o data cu motorul pornit. Imediat dupa ce le-am schimbat, masina fiind cu frana de mana trasa si neapasand pedala de frana, martorul a continuat sa apara (eu asa imi amintesc, ca eram dezamagit de rezultat).
In fine, la mine asa s-a rezolvat problema, dar pot fi si alte cauze din cate am inteles de la alti proprietari de Golf IV, care au avut si ei aceasta manifestare in bord. Dar daca vi se intampla asa, incercati si varianta asta, inainte sa mergeti la scanare.
re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Inlocuirea switchului de frana la Golf IV
Problema era mai demult, cu cativa ani in urma cand mi-a aparut prima oara in bord Motorstörung Werkstatt iar preincalzirea de la bujii imi licarea intermitent. S-a mai intamplat sa imi ramana stopurile aprinse cand coboram din masina, sau sa nu se aprinda la calcarea franei. In ultimul timp s-a acutizat problema. Riscul era sa raman fara baterie, pentru ca se aprindeau stopurile uneori si cu masina stationata de ceva vreme. Prin urmare am cumparat un switch de frana si l-am instalat personal, dupa ce m-am interesat din carti si de pe net. E foarte usor daca urmaresti un tutorial pe net inainte.
Necesar:
1). O cheie torx de 20 pentru cele 4 suruburi torx care fixeaza plasticele de sub volan.
2). un switch nou de frana
Costul operatiei: 45 ron switchul (original Volkswagen) si timp liber
Cum se procedeaza:
1). Cu cheia torx de 20 se desurubeaza prima oara plasticul din stanga care vine sub volan. Are 2 suruburi. Se desurubeaza acesta prima oara pentru ca plasticul din dreapta mai are un surub care la prima vedere nu se poate observa, fiind sub cel din stanga. Dupa care se desurubeaza alte 2 suruburi ale plasticului din dreapta. Eu nu am reusit sa dau plasticul din stanga jos decat dupa ce am dat jos si plasticul lateral de la cutia de sigurante, pentru ca nu vroia sa iasa sub nici o forma. Cel din dreapta a iesit foarte usor. Sub plasticile astea doua mai e un plastic care separa pedalele de compartimentul pocioarelor, care se scoate imediat, fara nici o problema.
2). Pentru mai mult loc, cine e mai mare, sa dea si scaunul putin in spate, ca sa ajunga mai usor la switch.
Se scoate din clema acum cablul care vine in switchul de frana; foarte usor se face cu 2 maini;
Dupa scoaterea cablului care vine in switch se rasuceste switchul 45 de grade catre stanga si se scoate din lacasul lui.
3). Se monteaza noul switch. La Golf 4 acesta are 2 variante: varianta A, intalnita la primele Golfuri 4, si B, C, D la generatiile de Golfuri 4 ulterioare. Eu am instalat pe cel cu 4 pini (varianta D); varianta A are 2 pini, vedeti ca Va spune la magazin de care aveti nevoie daca le dati seria masinii.
Acesta vine in mod normal pe pozitia unlocked si cu tija scoasa. Daca nu vine asa, trebuie sa Va asigurati ca e pe unlocked si cu tija scoasa. Cand e pe pozitia unlocked are sub cele 2 aripioare de plastic si cele doua aripioare care in momentul rasucirii blocheaza switchul.
Switchul nu poate intra decat intr-o singura pozitie in lacasul lui: sus e triunghiular, iar jos e patratos, lucru usor de observat cand il montati in pedala, unde puteti recunoaste cele 2 forme fara dubii.
Inainte de montare apasati pedala pana jos; eventual porniti motorul sa fie mai usor sa o duceti pana jos, dupa care opriti motorul.
Cu pedala de frana jos fixati switchul in lacasul lui, impingeti, dupa care rasuciti spre dreapta (in sensul acelor de ceas) pana cand switchul sta orientat in sus cu partea lui posterioara, adica vreo 45 de grade fata de cum la-ti pus inainte sa il rasuciti.
4). Introduceti cablul
5) faceti proba daca merg stopurile;
6). Se monteaza plasticele la loc in ordinea inversa demontarii, lucru care de altfel mi s-a parut cel mai greu din toata operatia, ca nu nimeream asa de repede orificiile suruburilor.
La mine a durat una peste alta cam o ora, destul de mult, fiind prima oara. Eu zic ca merita sa incercati singuri, chiar nu e mare lucru.
Asta este tot.
Referitor la switchul de frana:
Cel original era marca Delphi , Germania, se vede si in poze ca e varianta D.
Cel cumparat, desi a venit tot in plic original, cu insemnele VW-Audi-Seat, nu era identic cu cel demontat, plus ca nu am observat producatorul, iar codul incepea cu 1C si nu 1J, se termina in A, si era facut in Malta. Oricum, s-a potrivit la fix si a functionat fara probeleme.
Poze de la operatiunea cu switchul si unele de la schimbul uleiului, facut tot atunci.
re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Inlocuire suport etrier spate stanga Golf IV
E vorba despre suportul de etrier cel mai intalnit pe Golf IV, cel de pe discul de 232 mm in diametru.
Clipul merge cu extensie 3gp; prin urmare cine e interesat sa il downladeze si sa ii schimbe extensia mpg in 3gp si sa il vizioneze in VLC. Mie imi merge in VLC si asa.
re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Bremsbelag prüfen
Verificati placuta de frana! insotita de un piuit. Este semnalul ca firul de la senzorul de frana s-a rupt iar grosimea franelor s-ar putea sa nu mai fie corespunzatoare. Asta, in principiu.
La mine lucrurile nu au stat asa. Discul fiind foarte uzat, a retezat firul care intra in materialul de franare prematur si prin urmare mi s-a aprins martorul in bord, desi mai e suficient ferodou. Placile de frana mai au insa destul material de franare, dar discul fiind uzat inspre interior a ros firul de avertizare inainte de termen. Cu aceste frane am mers pana acum 37600 km si se mai poate merge lejer vreo 15000 km oras dupa estimarile mele (la stilul meu de mers). Asa ca am dat roata jos si am legat firele intre ele, le-am izolat si martorul din bord s-a stins. Citisem undeva demult, ca un disc la Golf IV tine pe fata cam 2 seturi de ferodouri si se pare ca avea dreptate, ca la mine la 163600 km discul este deja destul de uzat (cam 19 mm grosime din 22 mm cand e nou), plus ca taie prematur firul de avertizare iar frana e simtitor mai slaba ca la 100000 km.
Deci cine se confrunta cu aceasta probelema si vrea sa scape de martorul din bord, poate linistit sa lege firele si sa mearga mai departe dar sa fie atent la uzura franelor. Eu am ales varianta asta ca nu era suficient sa schmib ferodourile, ci trebuia sa schimb si discurile; in plus mai pot merge destul cu aceste frane. Altfel distractia m-ar fi costat destul de mult (400-500 ron piese aftermarket clasa medie inclusiv manopera la schimbul discurilor).
Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Uzura ferodoului interior la suportul de etrier stanga spate cu culisantii blocati
Cum zice si in titlu se poate observa si in poze efectul unui culisant blocat si intepenit al suportului de etrier stanga spate. Ferodoul interior infrana in permanenta roata, astfel ca masina mergea cu roata stanga semi-infranata, ceea ce facea ca si la distante scurte 1-2 km discul sa friga destul de tare, iar la distante mai lungi sa se incinga de-a binelea, incat nu se mai putea tine mana nici pe janta de aliaj in jurul prezoanelor. Uzura ferodului interior e dupa ~20800 km, cand a inceput sa gajie fier pe fier. L-am inclouit la scurt timp dupa aceea. Dupa inlocuirea suportului de etrier totul a revenit la normal.
Re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service
Inlocuirea emblemei cu sigla VW la cheia masinii
Mi s-a desprins mai demult sigla VW de pe cheia masinii si ramasese gol acel spatiu. Din cate stiu s-a intamplat la multi sa le cada acea sigla si sa se decoloreze. Mie mi s-a decolorat total inainte sa imi cada, iar atunci cand s-a desprins nu se mai vedea nimic pe acel disc micut din aluminiu. Nu e o pierdere insa estetic se observa.
Am cumparat un nou disc (capacel) din acela (10 ron), i-am dat jos folia, iar el se aplica ca un abtibild foarte simplu in locul respectiv. Mare atentie cand il lipiti pe cel nou, sa il puneti corect, drept, vertical, ca altfel e greu sa il mai scoateti sau puteti sa zgariati pe cel nou in incercarea de al scoate si pune la loc corect. Pe mine sigla de pe cheie nu m-a tinut mai mult de ~6 ani, pana s-a decolorat (si ulterio cazut). Am umblat si neglijent cu cheia, si am tinut-o cu alte obiecte in buzunar, care au zgariat in timp sigla. Presupun ca tine mai mult daca se pastreaza mai atent, fara monede sau alte obiecte in buzunar, care s-o zgarie in timp.