Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 11-10-08, 11:43   #16
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Schimbarea filtrului de aer la Golf 4 TDI

Turbina la motoarele turbo-diesel este bazasa prin care acestea sa se deosebesc de cele SDI (Saugdiesel), si cu ajutorul careia dau un randament mai bun (mai multa putere). Cade turbina, motorul TDI scade in randament si devine un SDI sau chiar mai rau atunci cand sistemul turbo are carente: turbina defecta, filtru de aer infundat la refuz, intercooler prost etansat, etc.
Din acest motiv este importanta (printre altele) schimbarea la timp a filtrului de aer. In manualul de intretine al masinii scrie ca acesta sa fie schimbat la 30.000 km sau la 2 ani de zile. In Bucuresti, la cat praf e aici, treaba asta nu e valabila, si filtrul trebuie schimbat mai repede de cei 30.000 km. De aceasta data l-am schimbat personal dupa aproximativ 12.000 km (aproape numai oras prin zone de santier cu mult praf). Dupa schimbarea filtrului, atent fiind, pot spune doar ca am impresia ca la plecarea de pe loc masina parca se grabeste sa demareze mai repede, iar la accelerare sunetul pe care il scoate seamana putin cu cel scos de unul sport (mai aerisit). Nu stiu cat va dura aceasta senzatie, pana se mai infunda filtrul, ramane de vazut.
Avantajele schimbarii filtrului de aer la timpul potrivit:
1). reactie mai sprintena a masinii la demaraje
2). reducerea consumului de combustibil la stil de conducere rational
3). menajarea intregului motor si a turbinei
4). imbunatatirea continutului noxelor (pentru un ITP, de exemplu)
5). depasiri mai reusite (cu respectarea celor ~6 secunde ale turbinei la TDI)
Am optat pentru un filtru Mann din hartie. Codul filtrului: C 37 153. Exista pentru zonele reci acest filtru cu codul: C 37 153/1. M-a costat 400.000 (40 Ron). L-am schimbat de 2 ori pana acuma in 21.000, tinand cont ca in tara noastra suspensiile de praf sunt in cantitati mult mai mari ca in alte zone.

In cel de-al doilea film, neobservand la momentul respectiv ca mai e un surub (in soclu, langa baterie) de desurubat, nu l-am mentionat. Eu lucrez "one take", si din acest motiv mi-a scapat acest amanunt. Cu un patent si o surubelnita poate oricine sa schimbe acest filtru. In 15 minute treaba e terminata. Extensia videoclipurilor este .mp4
Attached Files
File Type: mpg Schimbare filtru aer la Golf IV TDI.mp4.mpg (9.14 MB, 1046 views)
File Type: mpg Schimbare filtru aer.mp4.mpg (10.82 MB, 517 views)
File Type: mpg Schimbarea filtrului de polen la Golf IV .mp4.mpg (11.39 MB, 980 views)

Last edited by iulian2476; 20-11-08 at 10:05.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-08, 10:38   #17
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Pentru Golf 4 diesel (nu benzina)

Verificarea bujiilor la un Golf 4 diesel se poate face personal de proprietar, fara a merge la service. Cu ajutorul unui creion de tensiune, de control, putem afla daca bujiile sunt in regula sau daca vreuna dintre ele este arsa. Din cate stiu la motoare diesel se schimba doar bujia cazuta, si nu tot setul de 4 sau cate or fi. Un semnal ca una dintre bujii a cazut este acela ca motorul porneste mai greu la punerea cheii in contact. Pornirea mai anevoioasa se poate datora si unei baterii semidescarcate (pe duca), nu neaparat bujiilor. Filmul de mai jos e .mp4

Last edited by iulian2476; 27-10-08 at 16:48.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-09, 12:17   #18
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Senzor placi frana Golf 4

Masina am luat-o la mana a II-a, la 99.700 km, si prin urmare nu stiu daca placile de frana la rotile din fata au mai fost schimbate inainte (macar o data) sau nu. Mesajul in bord a aparut in urma unei frani usoare la 125085 km.
Motivele care ma influenteaza sa pot crede ca ele nu au mai fost schimbate inainte sunt:
I). S-a circulat cu masina pana la 91.000 km numai Autobahn in Germania, restul pana la 99700 km din Germania in Romania si in Ro. Deci 2 ani de circulatie de la data primei inmatriculari.
II). Placile sunt marca Pagid, marca care aprovizioneaza Golf 4 cu echipament original
III). Ferodoul s-a uzat foarte putin de la 100000 km pana la 125085 km, cand mi-a aparut mesajul, iar eu am circulat mai mult urban si am pus frane destule, frecvente si frane lungi.
IV). Dupa cum se poate observa si din pozele atasate pe vechile placute se regasesc trei marci: VW-Audi, Pagid si ATE. Din cate stiu eu ATE nu e membra a grupului TMD Friction. Prin urmare vechile placute sunt pe de o parte piese OEM (VW-Audi & Pagid), si pentru ca au pe acele bucati de aluminiu care fixeaza placile si inscriptionata marca ATE, eu cred ca sunt cele originale de la km 0 al masinii.
In plus, am mai discutat si am citit si la alti posesori de Golf 4 (cu masina luata la 0 km) ca si la ei au tinut franele pe fata peste 100000 km, atunci cand s-a circulat mult cu masina pe autostrazi, fara folosirea excesiva a franelor. La urma urmei uzura placutelor nu e direct proportionala cu km parcursi, ci cu numarul si intensitatea franarilor si cu alti factori. Doar statistic am amintit la cati km mi-a aparut mesajul, pentru ca in rest nu prezinta importanta acest aspect.
Dar bineinteles poate fi al doilea set de placi de frana, nu e exclus si e de fapt si foarte probabil, doar ca eu nu am aceasta cunostinta in mod cert. In cartea service a masinii nu exista rubrica de bifat pentru schimbul placutelor de frana, si prin urmare nici de aici nu am putut afla. Cand am cumparat masina respectivul mi-a spus doar ca mai ma tin placile pe fata un ~30000 km, dar nu mi-a spus daca au fost sau nu schimbate.
Golf 4 are senzor pentru uzura placilor de frana numai la roata din stanga fata (in sensul de mers, evident), pe partea interioara. Cel putin asa e la modelul meu. Poate la GTI sau motorizari mai puternice sa aibe la ambele din fata sau la toate 4, zic si eu, desi nu am auzit.
Placile cumparate de mine m-au costat:
1). Cutia (setul) 148,5 ron (148500 lei vechi); 143 ron placile, o punga, si ecotaxa au intrat in banii astia.
2). Drumul pana la Autokarma cam 6 ron dus-intors (60000 lei vechi)
3). Montatul 30 ron (300000 lei vechi) cam 15 minute, doi baieti la service de cartier, fara coada, fara programare. Pur si simplu: urcat in masina, ajuns acolo, schimbat si plecat.
Deci in total cam 195 ron (1950000 lei), deci cam la cursul actual euro/leu: 45 euro (placile plus montajul, totul).

Pe placile vechi se regasesc urmatoarele inscriptii (pentru cine e interesat): VW-Audi; VW Pagid 565 GF; ATE (pe bucuatile de aluminiu); codul:1J0615115; ABX; E2/05; Germany;

Montajul e relativ simplu, si daca fac rost de scule, m-as risca personal data viitoare.
Scule necesare:
1). levier pentru prezoane roti;
2). cheie de 7 (a se vedea poza in care baiatul desurubeaza pe interior)
3). presa pentru a impinge inapoi pistonul (dar merge si mai primitiv, fara presa)
4). scoaterea vechiului senzor si bagarea steckerului nou in priza respectiva
5). verificarea nivelului lichidului de frana in vasul de expansiune (sa nu dea pe dinafara, nu de altceva).
5). 4-5 pedale e suficient (mai multe pentru cine vrea)
6). timpul estimat de mine pentru o persoana care nu a mai facut operatia: maxim 1 ora.

Dupa ce le-am schimbat, placile s-au mulat repede pe discuri spre surprinderea mea, cam dupa 3 km si cateva frane lejere, normale, masina frana destul de bine. Cand le-am schimbat pe cele pe spate a durat cam 200-300 km pana a inceput din nou sa franeze masina mai bine.

Golf 4 are senzor pentru uzura placilor de frana numai la roata din stanga fata (in sensul de mers, evident), pe partea interioara. Cel putin asa e la modelul meu. Poate la GTI sau motorizari mai puternice sa aibe la ambele din fata sau la toate 4, zic si eu, desi nu am auzit.
Sa nu se creada acuma ca trebuie schimbate placile de frana imediat ce apare mesajul "Bremsbelag prüfen" in bord. Senzorul de uzura al franelor este un element longlife si totodata unul de confort. Se mai poate circula cu masina linistit 2000-3000 km (poate chiar mai mult), bineinteles in conditii normale de trafic, fara franari excesive. La momentul aparitiei mesajului pe placa exterioara care se vede printre spitele jantei, grosimea placutei era de 2-3 mm, iar pe partea interioara, unde se afla si senzorul, ferodoul era mai gros putin, cam 5mm. Am discutat si cu alti posesori de Golf 4 care au efectuat acest schimb de placute si mi-au confirmat si ei ca placile de pe partea interioara erau mai putin uzate ca cele de pe exterior, ceea ce inseamna ca compozitia placilor de pe partea pistonaselor (interiora) este mai dura si se uzeaza mai greu. Presupun ca nu degeaba si la placile fara senzor de uzura se specifica clar de catre producator chiar pe placute, ce placa sa fie montata pe partea "pistonside" (vezi poze). Totodata si acele cleme de prindere si fixare din aluminiu sunt de dimensiuni diferite. Deci se poate circula lejer, fara teama, urmarind atent doar uzura placii exterioare (daca aveti jante care permit acest lucru). S-ar putea ca subtierea ferodoului sa afecteze calitatea franarii pe ansamblu, atunci cand sunt folosite mult dupa aparitia mesajului din bord. Deci fiecare face schimbul dupa cum crede: imediat la aparitia mesajului sau dupa cateva mii de km. Cele doua fire care inchid circuitul intra in ferodou cam la 5 mm grosime dintr-un total de ~13,5 mm, deci un raport de ~30% ferodou ramas (70% uzura).
Lampa de control din bord se aprinde atunci cand circuitul este intrerupt, si ramane aprinsa imediat dupa bagarea cheii in contact si verificarea tuturor lampilor din bord, insotita de mesaj letric si unul sonor (un piuit). Daca ati cuparat placi de frana pentru puntea fata fara senzor de uzura, atunci puteti creea un "pod" (bridge) care sa inlocuiasca sarma care trece prin ferodou, si care atunci cand se taie duce la aprinderea ledului din bord. Sarma respectiva o fixati in priza in care intra steckerul senzorului de uzura cu care vin placile. Evitati astfel sa fiti sacaiti de lampa de control respectiva, mesaj si piuit la fiecare punere a cheii in contact.

Link TMD Friction: http://www.pagid.de/at
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Senzor rupt.jpg
Views:	541
Size:	1,021.5 KB
ID:	819419   Click image for larger version

Name:	Pagid 1J0.jpg
Views:	534
Size:	876.1 KB
ID:	819420   Click image for larger version

Name:	Ate Pagid.jpg
Views:	514
Size:	938.4 KB
ID:	819421  

Click image for larger version

Name:	Belagverschleiss.jpg
Views:	481
Size:	1.03 MB
ID:	819422   Click image for larger version

Name:	Stanga fata exterior.jpg
Views:	759
Size:	971.6 KB
ID:	819423   Click image for larger version

Name:	Dreapta fata exterior.jpg
Views:	580
Size:	820.4 KB
ID:	819424  

Click image for larger version

Name:	Demontare placute frana.jpg
Views:	574
Size:	786.2 KB
ID:	819425   Click image for larger version

Name:	Placi Pagid noi.jpg
Views:	538
Size:	827.4 KB
ID:	819426   Click image for larger version

Name:	Pagid.jpg
Views:	349
Size:	447.2 KB
ID:	819427  

Click image for larger version

Name:	Pagid Bremsbelag mit Warnlontakt.jpg
Views:	348
Size:	418.2 KB
ID:	819428   Click image for larger version

Name:	Pagid mit Warnkontakt.jpg
Views:	531
Size:	423.2 KB
ID:	819438   Click image for larger version

Name:	Bremsbelagsatz.jpg
Views:	462
Size:	599.8 KB
ID:	819439  

Click image for larger version

Name:	Pagidbremsbelag.jpg
Views:	481
Size:	428.9 KB
ID:	819440   Click image for larger version

Name:	5 mm Verschleiss.jpg
Views:	611
Size:	391.8 KB
ID:	819441   Click image for larger version

Name:	Verschleisskontakt 5 mm-13,5 mm.jpg
Views:	432
Size:	504.2 KB
ID:	819442  


Last edited by iulian2476; 22-04-09 at 23:22.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-09, 20:04   #19
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Schimb ulei motor + filtru ulei dupa ~7000 km

Schimbul uleiului de motor + filtru de ulei a fost efectuat dupa 6940 km. As fi mers mai mult cu el, desigur, insa am zis sa tin cont de mesajul din bord, care indica efectuarea acestui schimb mai devreme de 15000 km (1 an de zile). Masina are senzor pentru analiza calitatii uleiului de motor (QG1, pe care nu toate Golf IV il au), in afara de senzorul pentru nivel si presiune, care se regaseste la toate Golf 4.
A fost pus exact un bidon de 4 l, fara alta completare si bineinteles a fost schimbat si filtru. Dupa cum se vede in poze (primele 2) masina nu a consumat decat foarte putin ulei de motor dupa 7000 km. Nu a mai fost completat nimic pe intervalul acestei distante. La schimbul de ulei anterior a fost pusa o cantitate de 4 l si 100 ml ulei motor (4,1 l). De aceasta data nu am mai pus decat bidounul de 4 l si asa voi continua si pe viitor, pentru ca este arhisuficient. Ultima poza reprezinta cei 4 l pusi la acest schimb. Pozele cu joja au fost facute dimineata, dupa multe ore de stationare, iar joja stearsa inainte de masurare.

Costuri: 1 bidon 4 l Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 VAG 505.01 = 150 ron
(de pe 4tuning.ro sectiunea BAZAR, de la un baietas curier auto)
1 filtru cartus ulei motor Mann = 25 ron (de la Volksparts Militari)
manopera (schimbul la service de cartier) = 30 ron
Total = 205 ron
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Castrol Edge Turbo Diesel 505.01.jpg
Views:	527
Size:	552.9 KB
ID:	888141   Click image for larger version

Name:	Filtru ulei cartus Mann Golf 4.jpg
Views:	300
Size:	1.10 MB
ID:	888142   Click image for larger version

Name:	Umplere 4 litri +100 ml.jpg
Views:	626
Size:	507.7 KB
ID:	888143  

Click image for larger version

Name:	Consum ulei joja dupa ~7000 km.jpg
Views:	750
Size:	492.7 KB
ID:	888144   Click image for larger version

Name:	4 l Castrol Edge Turbo Diesel.jpg
Views:	499
Size:	484.0 KB
ID:	889604  

Last edited by iulian2476; 23-04-09 at 19:11.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-10, 16:19   #20
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Informatii legate de ITP la Golf IV, experiente, date tehnice,

Schimb ulei motor Golf IV DIY

Schimbul de ulei efectuat este la un Golf IV diesel si se particularizeaza putin de schimbul de ulei la un Golf IV pe benzina, dar sunt si aspecte comune.
Necesar:
1). bidon 4 l ulei motor (trebuie respectata norma VAG)
2). filtru ulei (in cazul de fata tip cartus) cu garnituri (sunt 2 garnituri, vezi poza 6)
3). cheie de 19 pentru surubul de la baia de ulei (de preferat una tubulara mai lunga)
4). cheie pentru filtru de ulei tip cartus (are prinderea de 1/2"); eu am facut rost de ea multumita lui djhojd , user 4tuning.
5). cheie clicket cu prindere 1/2" pentru desfacere filtru cartus
6). cheie tubulara de 19 (daca se foloseste o cheie dinamometrica trebuie ca
tubulara sa aibe prindere de 3/8" sau 1/2", depinde de capul cheii
dinamometrice)
7). convertor 3/8"-1/2" daca se foloseste cheie dinamometrica cu prindere de
3/8" la strangerea capacului filtrului de ulei
. cheie tip "soricel" T-20 pentru desfacerea suruburilor scutului de sub
motor daca masina e diesel (eu cu T-20 am reusit)
9). palnie pentru umplerea uleiului de motor
10). vas colector pentru uleiul de motor uzat, carpe (3-4 nu strica), punga
pentru filtru uzat
11). groapa sau rampa
12). placere, dipsonibilitate si vointa pentru a face personal acest lucru, plus o mica investitie la inceput (cam 100 ron pentru ce am enumerat fara cheie dinamometrica, care e ceva mai scumpa).

De aceasta data am facut schimbul personal si mi-a luat destul de mult timp sa il fac singur. Eu am ales folosirea unei gropi pentru e face schimbul, dar merge si rampa sau varianta cricului (mai dificil presupun). Am lasat cam 40 minute sa se scurga uleiul de motor si cand abia mai picura putin de tot am strans surubul de la baie de ulei (30 Nm pentru cine vrea sa il stranga dupa manual). Pentru cei care vor sa il faca singuri si nu au mai facut inainte le recomand: sa caute din timp o gropa sau o rampa; sa incalzeasca putin motorul inainte (cam 7-10 minute macar), sa nu stranga tare suruburile de la scutul de motor pentru ca e greu sa le desurubezi data viitoare; salopeta; carpe uscate care sa nu se scamoseasca, vreo 4 macar. In total mi-a luat cam 1 ora jumatate cu totul (asta e, primul schimb).
Ordine operatiilor facute de mine a fost:
1). scut jos (foarte greu mi-a fost, vreo 30 de minute, ca erau insurubate strans si nu aveam pozitie buna si forta cu o cheie micuta)
2). surub baie ulei scos, lasat sa se scurga uleiul in vas
3). filtru ulei scos, inlocuit cu cel nou, inlocuit si cele 2 garnituri din cauciuc care vin in cutie cu filtru de ulei
4). scos uleiul care mai ramane in cartus cu o siringa (mai a iesit dupa estimarea mea ~80 ml de acolo) si sters bine capacul si ce e pe acolo cu o carpa care sa nu se scamoseze
5). dupa ce s-a scurs bine tot uleiul din baie pus surubul la loc (torsiune 30 Nm)
6). pus filtru nou si strans capacul (25 Nm, scrie chiar pe capac)
7). turnat noul ulei 4 l-4,5 l (cu o palnie eventual pentru a nu varsa din greseala pe alaturi); eu am pus un bidon de 4 l
. masurat cu joja din cand in cand pe masura umplerii noului ulei
9). eticheta agata undeva in compartimentul motorului care sa aminteasca cand si la ce km s-a efectuat schimbul
10). resetare computer bord
Imediat dupa umplerea celor 4 l nivelul uleiului a ajuns pana sus, chiar cu o tenta sa depaseasca curba superioara pe joja, dar imediat ce am dat o cheie si am pornit pentru 30 secunde motorul, nivelul scazuse la mijlocul intervalul hasurat. Deci la 4 l pusi si o scurgere completa, nivelul uleiului ajunge cam pe la jumatatea intervalului punctat pe joja. Diferenta de ulei dintre ultima poza din topicul anterior si poza 2 din acest topic reprezinta consumul de ulei dupa 10500 km, fara completare. Producatorul recomanda maxim 4,5 l. Cam asta a fost.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Necesar.jpg
Views:	319
Size:	682.5 KB
ID:	1385875   Click image for larger version

Name:	Consum ulei dupa 10500 km (11 luni).jpg
Views:	294
Size:	481.1 KB
ID:	1385876   Click image for larger version

Name:	Cheie T20 soricel pentru surubrui scut Golf 4.jpg
Views:	246
Size:	909.6 KB
ID:	1385877  

Click image for larger version

Name:	Seringa pentru ulei filtru cartus Golf IV.jpg
Views:	301
Size:	518.1 KB
ID:	1385878   Click image for larger version

Name:	Seringa pentru ulei cartus Golf IV.jpg
Views:	602
Size:	675.3 KB
ID:	1385879   Click image for larger version

Name:	Filtru ulei nou - inlocuire  doua garnituri.JPG
Views:	658
Size:	482.5 KB
ID:	1385880  

Click image for larger version

Name:	Convertor cheie dinamometrica-cheie filtru ulei 3pe8-1pe2.jpg
Views:	344
Size:	587.5 KB
ID:	1385881   Click image for larger version

Name:	25 Nm strangere filtru cartus.jpg
Views:	443
Size:	631.8 KB
ID:	1385882   Click image for larger version

Name:	4 litri ulei motor pe joja.jpg
Views:	290
Size:	583.7 KB
ID:	1385883  


Last edited by iulian2476; 24-03-10 at 16:48.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-10, 19:23   #21
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Purjare filtru motorina Golf IV

Manualul masinii recomanda ca odata cu efectuarea schimbului de ulei de motor sa se faca si o purjare a filtrului de combustibil. Manualul nu spune clar la cate mii de km sa se faca aceasta evacuare a apei din filtrul de combustibil; spune doar ca este oportun ca la efectuarea schimbului de ulei de motor sa se faca si purjarea filtrului de combustibil. Deci, fiecare in functie de cum face schimbul de ulei de motor, insa eu deduc ca din moment ce filtru se recomanda a fi schimbat la 60000 km, purjarea sa fie facuta macar o data, la 30000 km parcursi (ma refer la cei care merg cu ulei de motor longlife si fac 30000 intre schimburi). Se mai recomanda ca aceasta evacuare a apei sa se faca mai ales inainte sezonului rece, pentru a pastra puterea de aprindere a combustibilului la diesel in zonele in care CZ este la limita normei CZ 51 (cifra cetanica). Nu e cazul Romaniei.
Eu am facut-o abia acuma, dupa ~29000 km (2 ani si 8 luni), din pura curiozitate, si nu pentru ca as fi constatat vreo scadere de performanta sau neregula la masina.
Cum am procedat:
1). Am slabit surubul care strange chinga in care sta fixat filtru de combustibil (dar nu l-am desurubat de tot; atat cat sa imi permita sa il scot afara.
2). Am scos furtunele din clemele laterale in care stau fixate (vezi poze).
3) Am scos filtru pe cre il tineam perpendicular si am desurubuat capacul din plastic din dedesubtul lui.
4). Am lasat sa se scurga intr-o cana de 250 ml ce era acolo (am considerat suficient aceasta cantitate)
5). Am strans iar capacul din plastic la loc
6). Am pus filtrul in chinga, am pus furtunele in cleme si am strans surubul chingii la loc.
7). Am intrat in masina si am pus cheia de cateva ori fara sa pornesc motorul pentru a amorsa filtru.
Metoda purjarii nu prezinta nici un fel de riscuri pentru motorul masinii, deoarece sistemul este prevazut cu o conducta care recircula aerul din filtru, atunci cand acesta apare, inapoi in rezervorul de combustibil. Deci pentru cine vrea sa faca treaba asta, sa nu aibe vreo temere. O singura surubelnita este de ajuns pentru aceasta operatie.

Impresii personale:
Mie personal mi s-a parut ca nu a curs apa deloc, ci doar motorina. Sincer sa fiu nu mi s-a parut aceasta purjare un lucru care trebuie facut neaparat. Am incercat sa desurubez cate putin-cate putin capacul din dedesubtul filtrului, dar nu a curs nimic prin acel orificiu care se vede in poza, si atunci am decis sa il desurbez de tot, si atunci a inceput sa curga. Nu curge foarte abundet si scurgerea poate fi controlata pentru a putea fi colectata intr-un recipient, iar ce se scurgea era limpede, fara impuritati, de culoarea motorinei (plus miros). Se pare ca nu e chiar atata apa in motorina din Romania cum se vehiculeaza.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Filtru motorina Golf 4.jpg
Views:	604
Size:	555.4 KB
ID:	1389557   Click image for larger version

Name:	Filtru combustibil Golf 4.jpg
Views:	488
Size:	679.3 KB
ID:	1389558   Click image for larger version

Name:	Purjare filtru motorina golf IV.jpg
Views:	822
Size:	440.9 KB
ID:	1389559  


Last edited by iulian2476; 26-03-10 at 19:43.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-10, 20:14   #22
cia86

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 13
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Buna,am o intrebare in legatura cu ITP ,imi expira peste o saptamana ,si am programare la RAR,problema ii ca am parbrizul crepat,trebuie schimbat pt. a obtine o noua verificare a ITP. poate dintre voi v-ati confruntat cu anumite probleme.

Astept raspuns ,

Multumesc ,
cia86 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-10, 00:21   #23
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default

Salut! Daca masina este deja inmatriculata si i s-a facut o data RAR-ul, te duci la orice statie ITP autorizata si faci acolo ITP-ul. La ITP e putin probabil sa se agate de asa ceva. Daca masina este introdusa nou in tara cu numere straine trebuie sa faci RAR-ul (care cuprinde si ITP valabil pe 2 ani). Din cate stiu eu nici la RAR nici la ITP nu se verifica starea estetica a masinii, ci partea de electrica, mecanica, noxe, marimea anvelopelor, etc dar nu estica masinii. Cel mai indicat este sa intrebi la RAR daca trebuie facut RAR-ul, iar daca trebuie ITP-ul la statia ITP la care vrei sa il faci.

Post scriptum:

Am dat azi un telofon la RAR Voluntari si mi-au zis ca trebuie inlocuit parbrizul daca este crapat. Asta mi-au zis telefonic, nu am intrat in detalii. Decat am intrebat. Deci daca faci RAR-ul s-ar parea ca trebuie, dar poate la ITP nu trebuie. Mai intereseaza-te.

Last edited by Gabi; 02-04-10 at 12:03.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-10, 10:46   #24
cia86

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 13
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

ok,multumesc pt raspunsuri,m-am interesat si sunt mai multe firme autorizate pentru ITP,deci nu ii neaparat la RAR sa ma duc ,si cred ca o sa scap de inlocuirea parbrizului ,pt o perioada.
cia86 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-10, 02:15   #25
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Schimb filtru habitaclu Golf IV DIY

Sunt multe tutoriale referitoare la schimbarea filtrului de polen la Golf IV si multi stiu cum se face, insa am zis sa pun si eu unul aici pe 4tuning, pentru cei care sunt la inceput si sunt interesati.
Attached Files
File Type: pdf Inlocuire filtru cabina Golf IV.pdf (1.71 MB, 761 views)

Last edited by iulian2476; 18-04-10 at 02:31.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-10, 04:15   #26
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Inlocuire stergator luneta Golf IV

Am avut un Bosch pus de mine in urma cu vreo 2,5 ani in urma. Stergatorul Bosch, desi este prezentat in comert ca piesa OES, la mine nu s-a potrivit 100%. A intrat foarte fortat pot spune, iar adaptorul de plastic care vine montat pe tija de fier a bratului stergator s-a crapat la montare. Si de scos l-am scos foarte greu. Dupa vreo 2 ani lama stergatorului la folosire, pe ploaie, topaia rau de tot dupa prima stergere. Era de-a dreptul enervant zgomotul, mai ales daca nu aveam muzica suficient de tare in masina. Pe semne ca dupa creo 2 ani se uzase. Stiu ca se recomanda chiar si de 2 ori pe an schimbul stergatoarelor, dar eu nu am bani de aruncat, asa ca am astetpat pana s-a uzat de tot stergatorul lunetei.
Am luat acuma unul marca SWF, piesa originala Volkswagen 1J6 955 425 C. Scrie Made in Germania pe el si marca SWF. La prima privire pare mai finut lucrata partea de metal a stergatorului, in comparatie cu cel Bosch, care era chiar grosolan lucrat in compartie cu acesta, si era si mai greu.
Pe Bosch am dat acuma vreo 2,5 ani vreo 25 ron, iar pe acesta de curand in jur de 30 ron. Parerea mea este ca merita mai mult sa luati marca SWF. Nu stiu cum se va comporta pe viitor, dar ca aspect pare mai atent finisat, mai usor, si intra si mult mai usor pe bratul de metal al stragatorului. Stergatoarele parbrizului le am tot Bosch Aerotwin. Luate tot de 2,5 ani odata cu cel pe spate, dar merg impecabil si se si potrivesc perfect in prinderi. Nici o problema cu cele pe fata de la Bosch, doar cu asta pe spate.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Stergator luneta SWF Golf IV.jpg
Views:	205
Size:	507.0 KB
ID:	1467867   Click image for larger version

Name:	Stergator luneta 34 cm Golf IV SWF.jpg
Views:	330
Size:	341.6 KB
ID:	1467868  

Last edited by iulian2476; 14-05-10 at 04:22.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-10, 04:31   #27
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

DIY
Inlocuire placi frana spate Golf IV


Necesar:
- Placute frana Golf IV conforme modelului
- Cheie inelara de 13 mm pentru suruburile etrierului
- Cheie de 15 mm pentru a tine contra la desprinderea surubului etrierului
- Presa pentru impingerea si rasucirea pistonului de frana
- Smirgel, pila pentru suprafete metalice, perie de sarma
- Ciocan pentru o eventuala fortare a placilor intepenite
- Seringa pentru e extrage lichid de frana din rezervorul lichidului de frana daca este cazul
- Patent pentru a umbla mai usor la cablul franei de mana
- Sarma sau sfoara pentru a suspenda etrierul franei astfel incat furtunul lichidului de frana sa nu fie solicitat
- Costul total: m-a costat 65 ron (~17 euro) tot necesarul de scule, ce se vede + 98 ron (24 euro) = 163 ron (~41 euro)
- Timp: 2 ore in fata blocului, in parcare
- pentru mai multe detalii, aveti mai jos un PDF.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1 Strictul necesar.jpg
Views:	349
Size:	586.0 KB
ID:	1467869   Click image for larger version

Name:	2 Pagid T5075 Golf 4.jpg
Views:	157
Size:	840.3 KB
ID:	1467870   Click image for larger version

Name:	3 Pagid Golf IV T5075.jpg
Views:	147
Size:	950.8 KB
ID:	1467871  

Click image for larger version

Name:	4 Pagid T 5075 Golf IV.jpg
Views:	233
Size:	997.8 KB
ID:	1467872   Click image for larger version

Name:	5 Roata data jos.jpg
Views:	360
Size:	647.9 KB
ID:	1467873   Click image for larger version

Name:	6 frana de mana Golf IV.jpg
Views:	326
Size:	560.0 KB
ID:	1467874  

Click image for larger version

Name:	7 Frana de mana Golf 4.jpg
Views:	304
Size:	674.4 KB
ID:	1467875   Click image for larger version

Name:	8 Clema frana de mana Golf 4.jpg
Views:	221
Size:	489.8 KB
ID:	1467876   Click image for larger version

Name:	9 Cablu frana de mana Golf IV.jpg
Views:	266
Size:	598.1 KB
ID:	1467877  

Click image for larger version

Name:	10 Eliberare cablu frana de mana Golf IV.jpg
Views:	172
Size:	627.1 KB
ID:	1467878   Click image for larger version

Name:	11 Desprindere surub etrier Golf IV.jpg
Views:	299
Size:	788.3 KB
ID:	1467879   Click image for larger version

Name:	12 Desprindere surub etrier Golf IV.jpg
Views:	291
Size:	724.7 KB
ID:	1467880  

Click image for larger version

Name:	13 Desprindere etrier frana spate Golf 4.jpg
Views:	300
Size:	766.6 KB
ID:	1467881   Click image for larger version

Name:	14 Prindere etrier Golf IV.jpg
Views:	344
Size:	844.2 KB
ID:	1467882   Click image for larger version

Name:	15 Ferodo Premier Golf IV ~35000 km.jpg
Views:	207
Size:	836.1 KB
ID:	1467883  

Click image for larger version

Name:	16 Ferodo Premier Golf IV ~35000 km spate stanga.jpg
Views:	199
Size:	911.6 KB
ID:	1467884   Click image for larger version

Name:	17 Rezervor lichid frana Golf Mk4.jpg
Views:	310
Size:	684.1 KB
ID:	1467885   Click image for larger version

Name:	18 Piston frana spate Golf 4.jpg
Views:	269
Size:	790.3 KB
ID:	1467886  

Click image for larger version

Name:	19 Draper presa piston frana Golf IV.jpg
Views:	350
Size:	453.2 KB
ID:	1467887   Click image for larger version

Name:	20 Presa piston frana Golf IV.jpg
Views:	375
Size:	486.3 KB
ID:	1467888   Click image for larger version

Name:	21 Montare placute frana Pagid Golf IV.jpg
Views:	484
Size:	760.6 KB
ID:	1467889  

Click image for larger version

Name:	22 Montare etrier frana Golf IV.jpg
Views:	345
Size:	599.7 KB
ID:	1467890  
Attached Files
File Type: pdf DIY Inlocuire placi frana spate Golf IV.pdf (2.11 MB, 516 views)

Last edited by iulian2476; 14-05-10 at 04:55.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-10, 16:46   #28
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Masurare grosime discuri frana fata Golf IV

Am masurat preventiv grosimea discurilor fata la masina la 138500 km. Sunt discurile originale ale masinii. Masuratoarea am facut-o cu un micrometru la mana a II-a pe care l-am luat la ocazie cu un interval de masura: 0 mm - 25 mm.
Are acuratete pana la sutimi de mm. Dupa cum se vede, discurile din fata pot fi masurate direct printre spitele jantei. La cele din spate trebuie data roata jos, pentru acuratete. La Golf IV cu discuri fata de 280 mm grosimea discului nou are 22 mm, iar grosimea minima recomandata de producator 19 mm. Adica dupa 1,5 mm uzura pe fiecare fata de disc, producatorul recomanda schimbul acestora (a ambelor discuri, indiferent daca doar unul a atins grosimea minima admisa).

Grosime disc frana fata dreapta: ~19,875 mm
Grosime disc frana fata stanga: ~ 19,88 mm

Aceasta este uzura la masina mea, insa ea difera de la masina la masina in functie de stilul de mers, duritatea placilor de frana, conditiile de trafic, etc.
Urmeaza sa masor si discurile din spate.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Micrometru disc frana Golf IV.jpg
Views:	117
Size:	741.0 KB
ID:	1468460   Click image for larger version

Name:	19,88 mm stanga fata Golf IV 138545 km.jpg
Views:	154
Size:	502.8 KB
ID:	1468461   Click image for larger version

Name:	19,875 mm disc dreapta fata Golf IV 138545 km.jpg
Views:	133
Size:	526.5 KB
ID:	1468463  


Last edited by iulian2476; 14-05-10 at 17:01.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-10, 20:03   #29
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

Masurare grosime discuri frana spate Golf 4

Producatorul recomanda inlocuirea discurilor de frana spate la Golf 4 atunci cand aceastea ating limita de 7 mm grosime (la cele de 232 mm), din cei 9 mm grosime cand sunt noi. Deci ~ 1 mm uzura pe fiecare fata.

Dupa ~139000 km discurile la masina mea au avut o uzura aproximativa:

Disc frana spate stanga: ~ 7,176 mm
Disc frana spate dreapta: ~ 7,225 mm

Miimile le-am rotunjit eu ochiometric. Urmeaza sa le schimb dupa setul actual de placi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Disc frana spate stanga Golf IV 7,176 mm 138800 km.jpg
Views:	211
Size:	601.4 KB
ID:	1492955   Click image for larger version

Name:	Disc frana Golf IV spate dreapta 7,225 mm 138800 km.jpg
Views:	216
Size:	642.2 KB
ID:	1492956  

Last edited by iulian2476; 28-05-10 at 20:06.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-10, 04:23   #30
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default re: Golf IV: revizii, intretinere, reparatii, service

DIY - Schimb lichid frana Golf IV

Dupa multa documentare pe internet si pe diferite forumuri am decis sa fac schimbul lichidului de frana personal, prin metoda clasica, cu un ajutor. Se recomanda schimbul lichidului de frana la fiecare 2 ani. Daca masina franeaza bine poate fi schimbat si dupa un interval mai lung.
necesitatea schimbului lichidului de frana are ca motive:
- lichidul de frana este higroscopic, prin urmare atrage umidatea din atmosfera si rata lui de compresie se strica
- in cazul in care in sistemul hidraulic apar bule de aer, franele devin mai slabe
- apa atrasa in sistem poate afecta componentele metalice prin oxidare.
Prin urmare nu e rau daca se schimba din cand in cand.
Dedesubt sunt niste poze din timpul operatiunii, iar pentru cei interesati am atasat un document PDF cu detalii si experiente personale.
Investia este mica si operatiunea destul de simpla. Pe mine m-a costat in jur de 70 ron cu totul (~15 euro): lichidul de frana si restul materialelor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Necesar schimb lichid frana Golf IV.jpg
Views:	248
Size:	668.4 KB
ID:	1573623   Click image for larger version

Name:	Original VW Dot 4.jpg
Views:	246
Size:	586.9 KB
ID:	1573624   Click image for larger version

Name:	Dot 4 original Volkswagen.jpg
Views:	111
Size:	581.3 KB
ID:	1573625  

Click image for larger version

Name:	Schimb lichid frana Golf IV.jpg
Views:	206
Size:	865.3 KB
ID:	1573626   Click image for larger version

Name:	Golf IV DOT 4.jpg
Views:	319
Size:	675.7 KB
ID:	1573627   Click image for larger version

Name:	Lichid frana DOT 4 Golf IV.jpg
Views:	283
Size:	725.5 KB
ID:	1573628  

Click image for larger version

Name:	Schimb lichid frana Golf.jpg
Views:	404
Size:	538.0 KB
ID:	1573629   Click image for larger version

Name:	Completare lichid frana Goolf 4.jpg
Views:	190
Size:	594.7 KB
ID:	1573630   Click image for larger version

Name:	Lichid frana Golf 4.jpg
Views:	169
Size:	686.7 KB
ID:	1573631  

Click image for larger version

Name:	Staubkappe rechtes Vorderrad Golf IV.jpg
Views:	361
Size:	442.5 KB
ID:	1573632   Click image for larger version

Name:	Lichid frana Golf IV.jpg
Views:	164
Size:	838.9 KB
ID:	1573633   Click image for larger version

Name:	Ventil ambreaj.jpg
Views:	478
Size:	461.1 KB
ID:	1573634  

Attached Files
File Type: pdf DIY Schimb lichid frana Golf IV.pdf (2.40 MB, 3022 views)
iulian2476 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -