Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW |
02-02-07, 11:49
|
#1
|
Stock
Join Date: Feb 2007
Posts: 9
|
probleme turbina golf 4
Am si eu o pb cu un golf 4tdi de 81kw.. si nu mai trage..viteza mazima care o prinde este 120km/h cu acceleratia in blana.Pana la 90 merge acceptabil dar nu mai are putere ca inainte iar pe la 90km/h se opreste din demaraj parca ar fi limitata electronic apoi prinde 120 dar in timp.Am vb cu mai multe persoanae si mi-au spus ca s-ar putea sa fie de la turbina...Ma poate ajuta cineva??
Stire cineva cam cat costa reparatul??
|
|
|
02-02-07, 12:32
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: probleme turbina golf 4
bine ai venit pe forum
probelma ta se datoreaza stilului tau de condus ( schimbi vitezele la turatie mica... gen 2000rpm ) sau ii dai talpa sub 2000rpm... si astea sunt cele mai naspa chestii care poti sa le faci unei turbine VNT
citeste topicul asta https://forum.4tuning.ro/showthread.p...ighlight=surge
de pe un alt forum
Quote:
Ce este fenomenul "surge"?
Compresorul reprezinta o pompa care poate furniza presiune de aer intre anumite limite. Aceasta pompa nu este una pozitiva, adica nu poate tine presiunea pe care o furnizeaza. Mai simplu, daca astupam iesirea compresorului cu mina presiunea nu se acumuleaza peste o anumita valoare. (Imaginati-va un tub in interiorul caruia se gaseste un ventilator)
Fiecare turbina are un grafic in coordonate 2D care specifica diferenta de presiune pe care compresorul o poate produce intre intrare si iesire (pe axa Y) si rata de curgere a aerului, flow-rate (pe axa X). Pe acel grafic se defineste o linie, in extrema stinga, care reprezinta diferenta de presiune minima pentru un anumit flow-rate, linie numita "surge line".
Cum se traduce acest lucru? Motorul are pentru o anumita turatie o rata de curgere bine precizata, dependenta numai de turatia acestuia (rpm). In cazul in care turbina furnizeaza presiune peste flowrate-ul motorului, din motive de talpa la greu si mape de tuning prost adaptate sau din cauza de mecanism VNT blocat, atunci turbina intra in zona de rezonanta dincolo de linia surge.
Ce se intimpla in zona surge? Apar pulsuri de presiune intre intrarea si iesitea compresorului, la o frecventa de rezonanta a materialului din care este facut acesta, pulsuri care pot rupe palele compresorului.
|
daca nu ai inteles iti zic mai pe scurt ca trebuie sa iesi pe autostrada de exemplu si sa o tii pentru ceva timp ( 10-20minute ) intre 3500--3800rpm sa vezi daca se rezolva problema asa... daca nu singura solutie este sa demontezi turbina si sa o cureti ( mecnismul VNT ) pentru ca ea este "imbacsita" cu fum datorita mersului subturat
mult succes
__________________
'06 Skoda Octavia 2 vRS 2.0TFSI 250CP++ > ex '04 Renault Megane Sedan 1.9DCI Privilege >ex '04 Smart Fortwo 0.7 Turbo
'02 Renault Laguna 2 Grand Tour 1.9d Ci > ex '79 Dacia 1300 Old School
'99 Daewoo Nubira 1 1.6 16v Automata + GPL > ex '12 First Bike Curier > ex '10 Moto Bike 48cc
Last edited by BASU; 02-02-07 at 12:36.
|
|
|
02-02-07, 14:21
|
#3
|
Stock
Join Date: Feb 2007
Posts: 9
|
Re: probleme turbina golf 4
am mers cu ea turata mai multi zeci de km,dar.....acelas lucru.
Cred ca o sa "vizitez" un service.
Mersi mult pentru raspuns
|
|
|
02-02-07, 14:40
|
#4
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of: [AUDI]
|
Re: probleme turbina golf 4
fa o testare cu vag com si un log in mers. tre sa vezi ce si cum merge turbina si actuatorul..
|
|
|
02-02-07, 15:03
|
#5
|
Stock
Join Date: Feb 2007
Posts: 9
|
Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc
fa o testare cu vag com si un log in mers. tre sa vezi ce si cum merge turbina si actuatorul..
|
Sorry...nu prea inteleg ce sunt astea...poti sa explici mai amanuntit te rog
Quote:
Originally Posted by G419TDI
Sorry...nu prea inteleg ce sunt astea...poti sa explici mai amanuntit te rog
|
........si cum se fac aceste teste????
Last edited by CJ-01-WOB; 04-02-07 at 14:00.
|
|
|
05-02-07, 09:35
|
#6
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of: [AUDI]
|
Re: probleme turbina golf 4
adica te duci la cineva care are laptop si cablu de diagnoza si sa pricepe si faceti un test pe loc sa vezi daca are ceva erori stocate in memoria ECU, si unul in mers pt a vedea exact parametrii de fuctionare ai motorului.
__________________
Objects in the mirror tend to disappear
It will never have enough power until I can spin the wheels at the end of the straightaway in high gear
|
|
|
13-02-07, 13:34
|
#7
|
Stage 3
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
|
Re: probleme turbina golf 4
Salut!normal daca ai avea turbina dusa ar trebui sa faca un zgomot nasol cand o turezi.Daca vrei am eu o turbina de golf are aproximativ 40000 de km dar nu mai mult cu geometrie variabila.e luata de pe un golf IV 116cp.Vreau 250E pe ea.
|
|
|
14-02-07, 16:57
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Nov 2006
Posts: 132
Member of: [Evolution Crew]
|
Re: probleme turbina golf 4
La turbina dusa motoru scoate un zgomot ciudat scoatei furtunu de la turbo la relanti neaparat si vezi daca baga aer sau daca are un zgomot metalic.Sfatu meu vezi cum stai cu uleiu in motor ca astea se ung cu ulei si verifica si cauza,si incearca sa misti de axu de la turbina.Si cel mai important lucru vezi ce dreacu zice debitmetru ala ca se buleste in draci la astea ca daca nu mai baga aer calumea de aia nu mai trage.Bafta
|
|
|
28-02-07, 12:41
|
#9
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of: [VW]
|
Re: probleme turbina golf 4
am avut aceeasi problema. masina intra in "limp mode". o "rezolvare" temporara este oprirea si repornirea motorului.
parerea mea e ca turbina nu are nimic. la mine a fost d vina actuatorul . dupa ce l-am schimbat merge ok.
recomand o scanare cu vagcom.
ia legatura cu cipos , el mi-a rezolvat mie problema. cauta-ma pe PM pt detalii
bafta
|
|
|
15-03-07, 11:12
|
#10
|
Stock
Join Date: Feb 2007
Posts: 9
|
Re: probleme turbina golf 4
Am rezolvat...era nu stiu ce siguranta de la turbina care sarise si nu mai baga aer in motor.Multumesc tuturor pentru replay-uri
|
|
|
18-03-07, 08:42
|
#11
|
Stage 1
Join Date: Mar 2007
Posts: 10
|
Re: probleme turbina golf 4
am si eu un vw golf 4 tdi 90 cp. am fost sa ma distrez intr-o seara cu el si i-am dat umpic talpa sa vad ce poate. dupa ce m-am plictisit si am dat sa pornesc spre casa am bagat-o in treapta unu si am observat da masina a inceput sa se tureze. m-am speriat si am oprit motorul, si nu o mai vrut sa mai proneasca . am ramas fara ulei in motor , o scos un fum alb si c-am atat. cineva mi-a spus ca turbina sa stricat si ea mi-a ,,supt'' tot uleiul din motor. vreau sa stiu cine poate sami spuna cat ma costa sa repar masinuta. va multumesc
|
|
|
18-03-07, 20:46
|
#12
|
Stage 2
Join Date: Dec 2006
Posts: 47
|
Re: probleme turbina golf 4
pai o turbina noua e de pe la 500e in sus; dar vezi ca e pe sectiunea Bazar una de vanzare la 250e; dar cel mai sigur e sa o pui pe un tester sa vezi exact ce are inainte sa dai banii pe turbina ca poate ii dai degeaba pe ea si ar putea fi altceva bafta si tinene la curent
|
|
|
31-10-07, 22:22
|
#13
|
Stock
Join Date: Oct 2007
Posts: 2
|
probleme turbina vw bora 1.9 TDI 116 cp
salut....am si eu o problema in legatura cu turbina....cred...masina trage pana la 140 km/h bine dupa 140 imi moare turbina sau si dupa 140 se intampla lucrul asta...si k sa mearga trebuie sa opresc si sa repornesc motorul .... merge bn iar...un interval de kteva minute...apoi iar nu mai trage... ! ce as putea sa ii fac ? va multumesc !!! e urgenta....
|
|
|
01-11-07, 05:19
|
#14
|
Stage 1
Join Date: Mar 2007
Posts: 10
|
Re: probleme turbina golf 4
schimba debitmetru...s-ar putea sa fie ala de vina
|
|
|
01-11-07, 08:27
|
#15
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of: [AUDI]
|
Re: probleme turbina golf 4
gaby, se numeste limp mode. ai prob cu turbina . curat-o.
|
|
|
|
|